Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:47

Had t er met mijn man over en we komen natuurlijk niet verder dan theorieën. In het buitenland is een hond niet echt en huisdier (meestal). En als het niet meer uit komt moet ie weg. Hier moet ie mss pas weg als het volledig uit de hand loopt. Anders weet ik t ook niet. Kettinghonden die zijn mishandeld hebben mss nooit de kans gekregen om te kijken hoe sterk ze zijn. Hier in huis krijgt een (onopgevoede) hond wel de kans om zijn krachten te meten met bijv een kind. Anders kan ik ook niet. veel verzinnen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:34

Fabster schreef:
Had t er met mijn man over en we komen natuurlijk niet verder dan theorieën. In het buitenland is een hond niet echt en huisdier (meestal). En als het niet meer uit komt moet ie weg. Hier moet ie mss pas weg als het volledig uit de hand loopt. Anders weet ik t ook niet. Kettinghonden die zijn mishandeld hebben mss nooit de kans gekregen om te kijken hoe sterk ze zijn. Hier in huis krijgt een (onopgevoede) hond wel de kans om zijn krachten te meten met bijv een kind. Anders kan ik ook niet. veel verzinnen.

Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit. Er rust hier ook best wel een taboe op het wegdoen/herplaatsen van een dier. En daar worden ze gewoon op straat gegooid.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:39

Ik heb zelf in een asiel gewerkt en mijn ervaring is dat de honden die daar komen, vaak honden zijn van mensen die er of geen beter huis voor willen zoeken of dat niet kunnen omdat de hond simpel weg te veel verpest is.
Meeste honden die een nieuw huisje zoeken en wel de ideale huishond is, staat vaak wel op marktplaats etc.

De honden die wij hadden, waren oud of HR honden of honden die totaal geen opvoeding hadden gehad.

Zo hadden we een Duitse herder, twee jaar oud. Had altijd in een kennel gezeten en kon eigenlijk niks. Scheet zijn hele hok onder (tot in de voorbak aan toe) blafte op alles en iedereen, sprong bij de hekken omhoog etc. De eigenaar had hem weggedaan omdat die een jongere hond wou :\

Nu hadden wij misschien ook maar 4 honden max in het asiel te zitten, dus de asielen in Nederland zitten echt niet zo overvol als mensen beweren.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:01

Een jongere hond die ze dan ook weer kunnen verpesten, zeker :? :\ Ik snap die mensen echt niet.

Een vriendin van mij werkt met africhtingshonden (naast haar baan als dierenartsassistente. Komt er een stel op les, zij in een scootmobiel (oudere mensen al) en hij met permanent buisjes zuurstof in zijn neus. Niet erg mobiel, maar wel een hollandse herder :? . Want die zijn zo trouw :roll: . Een pup natuurlijk, vreselijk veel energie (die hij niet kwijt kan, want die mensen konden niet veel met hem lopen). Dus dat beest is 5 maanden en vanuit de hondenschool wordt er geadviseerd aan die mensen om een nieuwe baas te zieken voor die hond, want het loopt helemaal uit de hand. En nu is ie nog 5 maanden, dus kan iemand er nog wel wat mee. Maar straks is hij 2 en is het gewoon een gevaarlijke hond geworden. Tievallig wilde mijn man wel een hollander, dus ik had met mijn vriendin afgesproken, dat ik een x zou komen kijken om te zien of t wat voor ons was. Allemaal in overleg met die mensen natuurlijk. Maar die mensen trokken zich op t laatst toch terug. Konden het niet over hun hart verkrijgen, etc.... >;) . Een paar maanden later komen ze toevallig bij de DA praktijk waar mijn vriendin werkt. De hond krijgende eigenaren niet meer uit de auto, want hij valt alles aan wat in de buurt van de auto komt. Laat staan als je de deur open doet. De eigenaren zijn bang en vragen aan mijn vriendin of zij die hond er even uit kan halen. Maar mijn vriendin kijkt wel uit. Die zegt; hij vreet me straks op.....

Zo gaat dat dus (zie mechels, pitbullachtige honden, duitsers en zeker ook jack Russels). Dit soort honden zijn bijna niet meer herplaatsbaar en moeten naar het asiel. Of, met een beetje pech, hebben ze al iemand anders dan de eigenaar gebeten en moeten ze afgespoten worden. Ik vind dat zó sneu |( . Veel mensen hebben echt geen idee....

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:05

Ik snap ook niet dat een fokker een Hollandse herder aan die mensen verkoopt. Je wilt toch dat een pup van jou goed terecht komt :(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:08

Hollanders en mechels heb je heel veel zonder stamboom. Worden gewoon op de boerderij verkocht (net als JR). Die kijken niet naar wie het koopt. Als t maar verkocht wordt.

Bij ons in de straat zijn er ook regelmatig duitse en mechelse herderpups te koop (naast schapen en geiten voor de ramadan, ganzen en kippen met de kerst, etc). Die honden komen nooit buiten hun hok of de ren.... maar het blaft als een gek (dus lekker waaks.... <<) >;) . Ik denk altijd: dat beest is niet waaks, maar hysterisch. Maar goed, wie ben ik...) en geld is geld.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:27

Fabster schreef:
Hollanders en mechels heb je heel veel zonder stamboom. Worden gewoon op de boerderij verkocht (net als JR). Die kijken niet naar wie het koopt. Als t maar verkocht wordt.

Bij ons in de straat zijn er ook regelmatig duitse en mechelse herderpups te koop (naast schapen en geiten voor de ramadan, ganzen en kippen met de kerst, etc). Die honden komen nooit buiten hun hok of de ren.... maar het blaft als een gek (dus lekker waaks.... <<) >;) . Ik denk altijd: dat beest is niet waaks, maar hysterisch. Maar goed, wie ben ik...) en geld is geld.

Dat dus vaak...
En dan voel ik me al schuldig met mijn met 5 maanden aangeschafte straat schoffie, omdat ik niet alles met haar kan wat ik zou willen.... Ging met oudje echt minimal 2 x in de maand naar strand of LenD duinen... en deze is daar geloof ik 2 x geweest in 2 jaar.... Voel ik me al slecht, omdat ik vind dat jong dier lekker moet kunnen uitrazen en zijn energie kwijt moet kunnen.
Zo'n Hollander kan wel, maar dan omet je er vanuit je scoot wel heel veel tijd en energie in steken en niet 3 x daags 5 minuutjes boom aan overkant van straat....

HOnd van uit het asiel inderdaad echt problematisch, die hierboven Hollander x pool is niet meteen ideale kruising :+ . En niet met kat is bij mij ook echte no go, ga echt geen risico lopen met mijn PoetieKat. Ken zat huishoudens waar kat en hond jaren samenleefden en op geode dag Eigen aar terug kwam en kat in stukken lag -O- , nou dat wil je echt niet.....

Nu kwam ik op fb weer een golden van 9 tegen, die sinds de baby er is op de veranda woont..... Zucht...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:38

Ja ik weet dat het niet de beste combo is, ik hoop voor de hond dat hij echt bij ervaren baasjes komt. Mijn hart huilt met al die verhalen ik vind het zo sneu ;(

Onze border ook hoor, ene op de andere dag moest die weg want zijn vriendin was allergisch :x (zijn nieuwe vriendin van een week!!!) binnen een uur was die hier, we hebben gekeken of het klikte en hebben hem gelijk gehouden.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:49

Dat vind ik ook zo sneu. Komen er kinderen moet de hond weg.
Zo hoorde ik van een moeder op school ook dat ze de hond hadden weggedaan. Want hij begon de oudste te bijten als zij even boven was.
Ja daag. Dan heeft dat kind ook lopen pesten.

Afbeelding
Verplicht bankhangen <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:04

Ik heb een angstbijter gehad van 45 kg met een kind van 3. Niet ideaal, maar dat kan allemaal best. Inderdaad niet de hond en kind samen alleen laten. Vergt veel discipline, maar hond was keurig opgedroogd. Was ook de hond waar ik de meest hechte band mee had. Als je zoveel tijd en energie steekt in een dier, krijg je dat. Ze is afgelopen jaar gestorven. Ik mis haar nog elke dag....

Ik zou trouwens met mijn scootmobiel ook echt kms afleggen! :)) . Hond kan best mee. En als ie moe wordt, mag ie op het voetenplankje zitten. :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:08

ach gossie nog veel sterkte Fabster,

ik ben ook van mening dat veel is op te lossen met training, echter kost dat veel tijd en vaak willen mensen die tijd niet nemen :(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:22

Fabster schreef:
Ik heb een angstbijter gehad van 45 kg met een kind van 3. Niet ideaal, maar dat kan allemaal best. Inderdaad niet de hond en kind samen alleen laten. Vergt veel discipline, maar hond was keurig opgedroogd. Was ook de hond waar ik de meest hechte band mee had. Als je zoveel tijd en energie steekt in een dier, krijg je dat. Ze is afgelopen jaar gestorven. Ik mis haar nog elke dag....

Zeker als ze je zoveel moeite hebben gekost ja, dan kruipen ze nog beetje extra in je ziel.... sterkte..

Heel eerlijk Muphey is ook angstbijter en durft ook best makkelijk te bijten, zou daar mijn kinderen ook niet bij los laten lopen, maar dan zeg ik het meteen zoals ik het bedoel. Kinders moeten sowieso nooit alleen zijn met een hond, hoe life en braaf hij ook lijkt. (overigens denk ik dat Murph een minimens dat ze gewoon kent probleemloos accepteerd, ze kent meerdere kinderderen die ze allemaal prima vind)

Vanochtend mevr. Murphey wel even aangelijnd, voor het geval de afdeling ree onze kant op zou zijn gekomen ipv de verre bosrand op te zoeken.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 483645407/

En die hond spoort niet, kom je net terug uit het bos... tuurlijk Murph.... gaan we nog even spelen.... of zo....
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 606978228/

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:55

Gisteren avond heb ik nog telefonisch contact gehad met de stichting over Marlin. Hij staat nu definitief gereserveerd voor mij. En het is nu zeker dat hij 2 maart komt *\o/*
Ik hoorde ook dat een veiligheids tuig verplicht is bij het ophalen van de hond. Dat vind ik eigenlijk wel goed dat ze dat verplichten, want je hoort natuurlijk vaak genoeg over ontsnapte honden die net in Nederland zijn. Bij mijn vorige buitenlander werd daar eigenlijk niet zo op gelet. Die had ik met tuig en halsband en dubbele riem van Schiphol mee naar huis. Maar er waren toen ook mensen die hun hond met alleen een halsband mee namen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:35

Gefeliciteerd Tinkertreas! Heel leuk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:12

TinkerTreas schreef:
Gisteren avond heb ik nog telefonisch contact gehad met de stichting over Marlin. Hij staat nu definitief gereserveerd voor mij. En het is nu zeker dat hij 2 maart komt *\o/*
Ik hoorde ook dat een veiligheids tuig verplicht is bij het ophalen van de hond. Dat vind ik eigenlijk wel goed dat ze dat verplichten, want je hoort natuurlijk vaak genoeg over ontsnapte honden die net in Nederland zijn. Bij mijn vorige buitenlander werd daar eigenlijk niet zo op gelet. Die had ik met tuig en halsband en dubbele riem van Schiphol mee naar huis. Maar er waren toen ook mensen die hun hond met alleen een halsband mee namen.

Leuk!! En ja, veiligheids tuig is wel zo fijn, laatst bijna mijn hond plat omdat ie uit riem schoot en naar huis ging (stond letterlijk 50 meter van mijn huis en stak net over voor een auot.... Man dacht dat ik erin bleef... Sindsdien mag ie niet meer uit zonder veiligheids tuig, modat mevr. model hoofd hals heft waarbij je echt hlasband niet strak genoeg kan doen, zonder hem te wurgen. En ze na peopen en plassen nog wel eens van miening is direct hard naar huis te moetren.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:02

Hier laatst ook een ontsnapping gehad, Tara wurmde zich uit haar halsband en ging het parkeerterrein vam het Jehova gebouw (op een zondag!) over, achter een kat aan! En niet luisteren willen natuurlijk!
Heeft ze daarbij ook nog haar nagel gedeeltelijk afgebroken :\

Een veiligheidstuig is dan inderdaad wel een goeie!

Edit: mag ik vragen wat voor veiligheidstuig jullie hebben? Ik wil er nu ook eentje voor Tara aanschaffen..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:16

Stichting verkoopt ze voor geloof ca 30 euro, one of a kind dogs, mijne heb ik gekocht bij de boerenbond, liep tegen het rek aan en zo kon ik hem meteen passen.
Is een Adori, die verkopen ze wel in veel winkels, zwakke punt zijn denk ik de gespjes.
Wou een roze, maar die bestaan niet :+ }> :Y) . En wou graag met iets van handvat, zodat als hond ouder is of keer iets mankeerd je hem kan helpen ophijsen zeg maar.
Ik had hem met oud en nieuw strakker zitten dan nu in dagelijks gebruik, normaal is ze niet zo van de floep foetsie (wel als ze in het bos een haas ziet, maar ja.. dan loopt ze los, dan maakt tuig ook niet uit :') )
Ik heb deze die hier op de foto staat met mijn hond.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:22

Dat is inderdaad een heel harnas. Bij ZhuZhu kwam er ook 1 mee, maar die vind ik eigenlijk te klein. De laatste band bij gaar middenrif zit te strak. Hij kan dus niet langer. Dus ik geb er nu niks aan. Maar wie weet voor een volgende hond. Die van mij zijn alleen nylon bandjes. Vind die van jou er fijner uit zien, Sjolvir.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:25

Vind die alleen nylonbandjes wel weer ideaal in de zomer etc. Maar hier is hij vooral voor oud en nieuw en als handvat bedoeld.
Heb echt wel tijd staan passen dit is een M, eerst de L geprobeert, dan was het rugstuk langer, dat zat dan niets mooier, maar dan konden de bnaden niet kort genoeg, tja, dan werkt het ook niet.

Ben wel blij met deze en hij was betaalbaar. (weet niet meer precies, maar is op site van boerenbond denk ik wel te vinden of van petsplace)

Samenvatting van onze dag... (na heel veel fileleed..)

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:47

TinkerTreas schreef:

Wat leuk! Gefeliciteerd :D

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:53

Tito was zo klein toen die aankwam dat ik die gewoon in mijn armen heb genomen en in dan in een katten transportmandje heb gezet.

Kya die ben ik zelf niet gaan halen. Een vriendin heeft haar gebracht, waar ze nog 2 weken verbleef, omdat ik toen net uit het ziekenhuis kwam.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:56

Gebeurt heel vaak dat ze zo ongeveer direct na het overgeven of tijdens al ontsnappen, dat is echt waardeloos, want het zijn vaak niet van die iedereen is leuk handtamme hondjes die je zo roept.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:30

Daar was ik zo verbaasd over bij de kat (ook uit rusland). Werd zo uit de krat gehaald, in de armden van mijn dochter gedrukt, leuk even foto’s maken. Ik zag dat beest al dwars door Schiphol rennen _O- . Maar de kat (en de andere ook, er werden 5 katten overgedragen) was gelukkg in shock, dus die deed niks :=

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:51

Mijn kat komt uit Griekenland en die hebben we ook gewoon midden op Schiphol van het ene mandje naar het andere mandje geplaatst :D
Hij was toen een week of 16 en helemaal overdonderd, nu zou ik hem dat mandje niet eens meer in krijgen met zijn ruim 6 kilo (en hij is niets te dik).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:30

Fabster schreef:
Daar was ik zo verbaasd over bij de kat (ook uit rusland). Werd zo uit de krat gehaald, in de armden van mijn dochter gedrukt, leuk even foto’s maken. Ik zag dat beest al dwars door Schiphol rennen _O- . Maar de kat (en de andere ook, er werden 5 katten overgedragen) was gelukkg in shock, dus die deed niks :=

Maar als ze de benen nemen, oeps...

TinkerTreas schreef:
Mijn kat komt uit Griekenland en die hebben we ook gewoon midden op Schiphol van het ene mandje naar het andere mandje geplaatst :D
Hij was toen een week of 16 en helemaal overdonderd, nu zou ik hem dat mandje niet eens meer in krijgen met zijn ruim 6 kilo (en hij is niets te dik).

Ha ha, die ook help mijn kat is foetsie, zal maar net vol in je vingers bijten en je laat los :') .

A girl can never have enough..
Afbeelding
Snuffelmat, my @#%$@#%, het is een schud-uit-mat volgens Little Miss Murphey, dat gaat veel sneller, daarna is het een bijt-stuk-mat.