Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fabster schreef:Had t er met mijn man over en we komen natuurlijk niet verder dan theorieën. In het buitenland is een hond niet echt en huisdier (meestal). En als het niet meer uit komt moet ie weg. Hier moet ie mss pas weg als het volledig uit de hand loopt. Anders weet ik t ook niet. Kettinghonden die zijn mishandeld hebben mss nooit de kans gekregen om te kijken hoe sterk ze zijn. Hier in huis krijgt een (onopgevoede) hond wel de kans om zijn krachten te meten met bijv een kind. Anders kan ik ook niet. veel verzinnen.

Ik snap die mensen echt niet.
. Want die zijn zo trouw
. Een pup natuurlijk, vreselijk veel energie (die hij niet kwijt kan, want die mensen konden niet veel met hem lopen). Dus dat beest is 5 maanden en vanuit de hondenschool wordt er geadviseerd aan die mensen om een nieuwe baas te zieken voor die hond, want het loopt helemaal uit de hand. En nu is ie nog 5 maanden, dus kan iemand er nog wel wat mee. Maar straks is hij 2 en is het gewoon een gevaarlijke hond geworden. Tievallig wilde mijn man wel een hollander, dus ik had met mijn vriendin afgesproken, dat ik een x zou komen kijken om te zien of t wat voor ons was. Allemaal in overleg met die mensen natuurlijk. Maar die mensen trokken zich op t laatst toch terug. Konden het niet over hun hart verkrijgen, etc....
. Een paar maanden later komen ze toevallig bij de DA praktijk waar mijn vriendin werkt. De hond krijgende eigenaren niet meer uit de auto, want hij valt alles aan wat in de buurt van de auto komt. Laat staan als je de deur open doet. De eigenaren zijn bang en vragen aan mijn vriendin of zij die hond er even uit kan halen. Maar mijn vriendin kijkt wel uit. Die zegt; hij vreet me straks op.....
. Veel mensen hebben echt geen idee....
. Ik denk altijd: dat beest is niet waaks, maar hysterisch. Maar goed, wie ben ik...) en geld is geld. Fabster schreef:Hollanders en mechels heb je heel veel zonder stamboom. Worden gewoon op de boerderij verkocht (net als JR). Die kijken niet naar wie het koopt. Als t maar verkocht wordt.
Bij ons in de straat zijn er ook regelmatig duitse en mechelse herderpups te koop (naast schapen en geiten voor de ramadan, ganzen en kippen met de kerst, etc). Die honden komen nooit buiten hun hok of de ren.... maar het blaft als een gek (dus lekker waaks....![]()
. Ik denk altijd: dat beest is niet waaks, maar hysterisch. Maar goed, wie ben ik...) en geld is geld.
. En niet met kat is bij mij ook echte no go, ga echt geen risico lopen met mijn PoetieKat. Ken zat huishoudens waar kat en hond jaren samenleefden en op geode dag Eigen aar terug kwam en kat in stukken lag
, nou dat wil je echt niet.....
(zijn nieuwe vriendin van een week!!!) binnen een uur was die hier, we hebben gekeken of het klikte en hebben hem gelijk gehouden.
. Hond kan best mee. En als ie moe wordt, mag ie op het voetenplankje zitten.
Fabster schreef:Ik heb een angstbijter gehad van 45 kg met een kind van 3. Niet ideaal, maar dat kan allemaal best. Inderdaad niet de hond en kind samen alleen laten. Vergt veel discipline, maar hond was keurig opgedroogd. Was ook de hond waar ik de meest hechte band mee had. Als je zoveel tijd en energie steekt in een dier, krijg je dat. Ze is afgelopen jaar gestorven. Ik mis haar nog elke dag....
TinkerTreas schreef:Gisteren avond heb ik nog telefonisch contact gehad met de stichting over Marlin. Hij staat nu definitief gereserveerd voor mij. En het is nu zeker dat hij 2 maart komt![]()
Ik hoorde ook dat een veiligheids tuig verplicht is bij het ophalen van de hond. Dat vind ik eigenlijk wel goed dat ze dat verplichten, want je hoort natuurlijk vaak genoeg over ontsnapte honden die net in Nederland zijn. Bij mijn vorige buitenlander werd daar eigenlijk niet zo op gelet. Die had ik met tuig en halsband en dubbele riem van Schiphol mee naar huis. Maar er waren toen ook mensen die hun hond met alleen een halsband mee namen.

. En wou graag met iets van handvat, zodat als hond ouder is of keer iets mankeerd je hem kan helpen ophijsen zeg maar.
)

TinkerTreas schreef:Gisteren avond heb ik nog telefonisch contact gehad met de stichting over Marlin. Hij staat nu definitief gereserveerd voor mij. En het is nu zeker dat hij 2 maart komt![]()
Ik hoorde ook dat een veiligheids tuig verplicht is bij het ophalen van de hond. Dat vind ik eigenlijk wel goed dat ze dat verplichten, want je hoort natuurlijk vaak genoeg over ontsnapte honden die net in Nederland zijn. Bij mijn vorige buitenlander werd daar eigenlijk niet zo op gelet. Die had ik met tuig en halsband en dubbele riem van Schiphol mee naar huis. Maar er waren toen ook mensen die hun hond met alleen een halsband mee namen.
. Maar de kat (en de andere ook, er werden 5 katten overgedragen) was gelukkg in shock, dus die deed niks

Fabster schreef:Daar was ik zo verbaasd over bij de kat (ook uit rusland). Werd zo uit de krat gehaald, in de armden van mijn dochter gedrukt, leuk even foto’s maken. Ik zag dat beest al dwars door Schiphol rennen. Maar de kat (en de andere ook, er werden 5 katten overgedragen) was gelukkg in shock, dus die deed niks
TinkerTreas schreef:Mijn kat komt uit Griekenland en die hebben we ook gewoon midden op Schiphol van het ene mandje naar het andere mandje geplaatst
Hij was toen een week of 16 en helemaal overdonderd, nu zou ik hem dat mandje niet eens meer in krijgen met zijn ruim 6 kilo (en hij is niets te dik).
.