Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tigress schreef:Ik wil straks, als hij groot en oud genoeg is, toch uitproberen wat hij allemaal leuk vind. Ik bedoel, ik heb mijn hobby, maar ook mijn hond verdient er eenHoe zijn jullie erachter gekomen wat je hond echt leuk vind?
xMaxxiee schreef:Wij zijn ook druk op puppyjacht... Vooral een beetje rond neuzen hier op bokt naar al het leuke kleine spul en inlezen in de interessante rassen, maar ik ben bang dat we trouw bij de jack russel blijven haha![]()
Nou is een jack russel pup met 1 blauw oog op ons pad gekomen. Heel mooi en gaaf natuurlijk, maar heeft dit negatieve gevolgen? Bijvoorbeeld vroege blindheid? En is er een garantie dat het oog überhaupt blauw blijft?
We zitten eraan te denken om een afspraak te maken, maar we willen eerst meer weten hierover..
Tigress schreef:Wat gaaf!
Jarvis wisselt zijn eerste tandjes, en slaapt al buiten de benchTraining gaat super, volgende stap is ''examen''
Ik wil straks, als hij groot en oud genoeg is, toch uitproberen wat hij allemaal leuk vind. Ik bedoel, ik heb mijn hobby, maar ook mijn hond verdient er eenHoe zijn jullie erachter gekomen wat je hond echt leuk vind?
dierenfan schreef:xMaxxiee schreef:Wij zijn ook druk op puppyjacht... Vooral een beetje rond neuzen hier op bokt naar al het leuke kleine spul en inlezen in de interessante rassen, maar ik ben bang dat we trouw bij de jack russel blijven haha![]()
Nou is een jack russel pup met 1 blauw oog op ons pad gekomen. Heel mooi en gaaf natuurlijk, maar heeft dit negatieve gevolgen? Bijvoorbeeld vroege blindheid? En is er een garantie dat het oog überhaupt blauw blijft?
We zitten eraan te denken om een afspraak te maken, maar we willen eerst meer weten hierover..
Blauwe ogen zijn geen probleem over het algemeen bij honden. Welk ras is de pup met gekruisd? Blauwe ogen komen namelijk nooit voor bij het ras jack russell.
Als het oog met 8 wkn nog blauw is echt blauw zal het zo blijven. Misschien wel kans op eenzijdige doofheid maar dat is vaker bij katten.
xMaxxiee schreef:dierenfan schreef:
Blauwe ogen zijn geen probleem over het algemeen bij honden. Welk ras is de pup met gekruisd? Blauwe ogen komen namelijk nooit voor bij het ras jack russell.
Als het oog met 8 wkn nog blauw is echt blauw zal het zo blijven. Misschien wel kans op eenzijdige doofheid maar dat is vaker bij katten.
Het gekke is dat beiden ouders voor zover bekend volle jack russels zijn. Beiden ook bruine ogen, moeder wit met bruin en vader wit met zwart. Is ook het enige van het nest.
Goed om te weten dat je na 8 weken de zekerheid hebt!