Ja heerlijk! Nel grijpt wel z'n kansen hoor. Zodra ik de kamer uitga begint ie meteen te klieren en wil ie gaan spelen, inclusief rijgedrag. Vandaar dat we hem (ook in overleg met de fokkers) dalijk in onze vakantie laten helpen. Voor iedereen fijner denk ik.
Verder zijn ze erg knus samen en verdragen ze elkaar super.
Ze krijgen voortaan vlees en gaan echt elkaars bakken controleren enzovoorts.
Hoe oud is je hond; Hoe zwaar is je hond; Hoeveel gram vlees per dag;
Nel was al iets schraal toen hij hier kwam, maar hij is te vergelijken met een jong iel paard haha maar ik krijg hem niet dikker.
Sterker nog, hij heeft nu een paar dagen flinke diarree gehad en is echt weer een paar kilo kwijt.
Vandaar mijn bovenstaande vragen.
En is er eventueel iets wat ik hem extra bij kan geven?
-Namiro-
Geplaatst: 14-08-16 12:38
Sky is 3 jaar en weegt ongeveer 40 kilo. Ayko is 2 jaar en weegt ongeveer 30 kilo.
Ze krijgen allebei Lotgering en in totaal per dag een kilo vlees. Honden wonen buiten en hebben een groot terrein tot hun beschikking. Ze verbruiken dus veel energie.
Sky (Cane corso X Briard) is nu ook afgevallen doordat ze naar het pension is geweest. Ik vind het dan ook moeilijk om haar weer op gewicht te krijgen. Ik voer nu dus extra's zoals kippennekken, karkassen e.d..
Wij hebben Kivo. Hij krijgt nu een kilo per dag. Maar is gewoon lekker huishond en in de avond met Jack mee naar de loods. Daar speelt ie en tussendoor ligt ie daar te relaxen. Dus niet ontzettend actief. Zit normaal nu rond de 70 kilo en dan vond ik m al iets te slank, maar zal nu 2 a 3 kilo af zijn ivm diarree.
Charlie is nu 1 jaar, rond de 45 kilo en krijgt 1 kilo vlees per dag. Met minder valt hij ook echt af dus dit heeft hij gewoon nodig in dat snel groeiende lijf.
Vandaag eindelijk terug gekomen van vakantie. Helaas ging de auto kapot en konden we nog niet naar huis. Mijn moeder heeft Charlie gisteren opgehaald bij het pension. Hij had het super gedaan en ze waren erg gek op hem, mag vaker komen dus! Charlie ziet er nog super uit en ondanks dat hij nu wat moe is ben ik erg blij met zijn gedrag tot dusver. Mijn moeder heeft hier vannacht geslapen en de knuffel maar verwend door samen met hem op de bank te slapen haha. Ook bij haar heeft hij zich voorbewldig gedragen. Ik ben super trots op ons "kind". En oh wat ben ik blij dat ik hem weer in mijn armen kan sluiten!
Wat goed van Charlie Kim!! Kun je zeker trots op zijn! Ik heb het nu opgeschroefd naar 1400gram idd. Ff kijken of dat wat doet. Hij zit nog volop in de groei dat merk ik wel idd
ik gaf gringo mijn argentijnse dog reu,die toen zo'n 70 kilo woog eigenlijk wat ie maar wilde eten,smorgens zeker een pond en savonds dik een kilo,soms meer als hij een goede eetdag had ( was een drama eter,echt die heb ik wat gedwang voert).
hij kreeg Bibi en ahv in die tijd.. maar dat was wel anno 1999/2000...
briitje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-16 21:17
briitje schreef:
Hoezo wil je niet af met bv lotgering ? Is wat vetter, dus wellicht minder nodig
Geen idee wat ik bedoelde. rot auto correct .
Hoezo geef je niet een mix (1e dag kivo andere dag lotgering) van verschillende merken, met als voorbeeld lotgering erbij.
Geen idee haha hij heeft eerder Kivo gehad ook bij de fokker. En we hebben beast en zenna ook wel eens alleen op Kivo gehad. Dat is gewoon compleet, dus hoeft in principe niets bij. Ik ga pas dingen aanpassen als ik merk dat er naar mijn idee iets niet goed is.
Hij heeft net 2 dagen rijst gehad. 2 dagen vaste ontlasting gehad.
Vanochtend vlees gekregen weer en zojuist weer dunne poep....
Morgen weer even op rijst met kipfilet. Even stabiliseren weer en dan komt er waarsch een andere brok. Zo sneu voor hem vooral. En hij kan die diarree niet veroorloven met z'n lage gewicht
briitje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-16 23:35
Ik ben voorstander om je niet aan 1 merk vast te houden, maar verschillende merken. Omdat elk merk een andere samenstelling heeft, vult het elkaar mooi aan.
Plus wat ik eerder zei lotgering is wat vetter, heb je dus minder nodig en doet hem misschien wel goed ?
Hoop dat Nellie snel opknapt. Maar 70 kg en laag gewicht ...
Zijn toch geen gewichten meer:'). Kan me bijna niet voorstellen dat hij schraal is
Boelie; 60 kilo, bijna 2 jaar moeilijke eter, zit nu aan de prednison, dus nu eet ie weer als een malle.
maatbeker schep brok 2 x per dag en 1 kilo vers vlees carnibest. soms krijgen ze 3 x per dag eten en dan geef ik ze nog een schep brok in de middag als ze trek hebben.
Bunkie ; 9 maanden, 58 kilo , krijgt het zelfde als boel te eten.
beide ogen absoluut niet te zwaar.
loez
Geplaatst: 15-08-16 10:09
Vanochtend wederom dunne Straks even overleg plegen met de dierenarts en even kijken wat wijsheid is.
Jou honden zien er idd prima uit!
rockey
Geplaatst: 15-08-16 10:16
vervelend Loez! wij merken het aan boelie ook als die tijdje slechter eet valt hij gelijk af. nu met de prednison wordt hij weer op zijn mooiste.