Ben door de cabomba ooit 14 garnalen kwijt geraakt wist het toen niet van daar even seintje!
LoveUggs
Geplaatst: 15-12-15 21:01
Ik heb vanavond voor het eerst een stukje komkommer in de bak gedaan maar slaat niet echt aan tot nu toe. Kan ik deze tot morgen ochtend in de bak laten en er dan weer uithalen? Als het niet aan slaat weet ik meteen dat ik dat niet meer hoef te doen
Ik ga morgen als het goed is met vriend lief even langs de waterweelde! Kortingen van 30 tot 50% ben benieuwd!
Zou 12 uur Max voor komkommer rekenen worden anders wat slijmerig en vies haha
Anoniem
Geplaatst: 15-12-15 21:07
Je bak oogt heel rustig! Leuk bestand ook En de Kuhlii's kunnen het waarderen als ze met meer zijn (En ze hebben mooi de ruimte in jou bak!) Het schijnt dat je Vallisneria zo moet planten dat je de bovenkant vd wortels moet kunnen zien Al maken ze bij mij uitlopers die gewoon wel helemaal onder het zand zitten en plantte ik ze de eerste keren te diep... Ik ben benieuwd hoe je de Riccia in je aquarium aanpast
ellepel
Geplaatst: 15-12-15 21:36
Mioux schreef:
Pas je wel op met garnalen en cabomba? Kunnen ze niet goed tegen vaak omdat die behandeld zijn tegen slakken etc
Sterkte bij t ziekenhuis !
Ik kruip even uit de mee leesstand hoor
Huh? Tegen slakken? En ik heb er nog steeds zoveel in mijn bak. Denk dat poelsakken resistent zijn en die anentome die ik vorige week heb gekocht dan niet,want die heb ik niet weer gezien Maar cambomba en garnalen dus niet doen, ik krijg een paar vuurgarnalen namelijk.
Verder voor alle zieken, zowel mens als vis...*knuffel* het is allemaal ook wat zeg
Ja sommige cabomba en andere planten krijgen een speciaal middel gesprayed vaak tegen slakken en dergelijke alleen poelslakken zijn zo hardnekkig dat het dus eigenlijk niet werkt. Vandaar dat sommige er al mee gestopt zijn maar er zijn zaken dat t nog steeds gebeurd. Vanuit de leverancier hoor niet in de winkel...
Haha.. die baby-panda's zijn echt te grappig.. ze zwemmen de hele bak al rond, alsof het volwassen visjes zijn..
PreHungaro
Geplaatst: 15-12-15 22:07
Wat een pech qua gezondheid hier zeg, ik wens iedereen heel heel veel beterschap en sterkte. Hopen dat 2016 jullie qua gezondheid meer goede gaat geven.
Hier is de komkommer een groot succes mijn algeneters blijven er van eten. Er gaat nu elke avond een flink stuk in die ik er sochetends weer uit haal, helemaal kaal gegeten.
Edit: deze ligt er nu zo'n 2 uur in
ellepel
Geplaatst: 15-12-15 22:10
Wat ontzettend leuk om te zien
Zo krijgt het zwaarddrager mannetje bij mij soms een klein stukje brood Geen idee of het gezodn is of niet,( echt maar heel soms een inmini kruimeltje hoor)maar hij vind het helemaal geweldig. Zwemt er de hele bak mee door, laat het vallen, pakt het weer op en peuzelt het onderweg op haha Volgens mij kusten de kuhlii het trouwens ook
Mijn eigen vissen voer ik geen menseneten Maar heb vroeger bij de Chinees de Koikarpers daar heel veel kroepoek gegeven. Dat vonden ze maar al te lekker
Ik gaf mijn goeramis altijd ham Gewoon kleine stukjes met een pincet hahaha!
ellepel
Geplaatst: 15-12-15 23:03
Ach je probeerd es wat, heb er eens kattevoer in gedaan, blikvoer. De vissen vraten er van alsof ze nooit wat te eten kregen.
Maar dat doe ik niet meer ben bang dat dat echt niet kan En ach als er komkommer in een bak kan en andere groentes, en ik las ook al,dat gekookte mossel bij sommige vissoorten kan?
Ik had komkommer er heel mooi ingedaan om de slakjes weg te lokken.. alles in m'n bak vrat ervan, maar de slakken niet
PreHungaro
Geplaatst: 16-12-15 09:52
Kattenvoer dat durf ik toch niet te proberen hoor. Ik moet wel nog even op zoek naar het juist voer. Mijn molly's hebben nu van die lange witte poepjes. Kan liggen een teveel droogvoer heb ik begrepen.
simpie94
Geplaatst: 16-12-15 11:11
Ik geef ook blikvoer kattenvoer aan een pauwoog en parrot cichliden. Zijn niet van mij, maar die mensen geven ze alleen vlokvoer en zeker de pauwoog komt echt te kort. Dus als ik ze dan moet voeren eens in de zoveel tijd krijgen ze een feestmaal
ik geef mijn vissen ook regelmatig komkommer voorals de algeneters vinden hem heerlijk..als ook paprika, bloemkool en broccoli waar net de kook overeen is geweest. De (rauwe) spaghetti was vooral een succes bij mijn garnalen superleuk gezicht hoe ze er allemaal op kruipen. Ik heb dit overigens geprobeerd na er veel over gelezen te hebben op het aquaforum.
valisneria is helaas bij mij ook geen succes ook al plant ik ze ook ondiep. nu echt de laatste keer dat ik ze besteld had
Hier vanmorgen een drukke ochtend.. Eerst wat baby visjes gered uit mijn filter.. helaas heb ik ze niet allemaal kunnen redden. Zo meteen komt (als het goed is) mijn bestelling binnen, en dan zullen we het filterbakje eens propvol proppen met fijne filterwatten.. zodat ze er niet meer in kunnen zwemmen. Zitten weer diverse varianten in mijn bak.. panda's, egaal én gevlekt..
Vervolgens met mijn kat naar de DA, aangezien hij in 12 uur tijd 4x had gebraakt en 4x dun had gescheten met wat bloed erbij. En natuurlijk niet at en niet dronk.. Nu aan de medicijnen en vrijdag mogen we ter controle..