Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:20

Ik ga mee doen aan de Hoopers en 'Hoofd, schouder, knie & teen' workshop. Die laatste uiteraard voor Bodhibeer. Ik ben heel benieuwd wat ons te wachten zal staan. Ik hoop dat er nog plaatsen vrij zijn.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:21

Heerlijk JesdaJinn, waar was je?

Animal event lijkt mij ook erg leuk, al kreeg ik vorig jaar vanuit de honden school het advies om zonder hond te gaan, maar dat was wellicht ook omdat Isis toen nog te jong was voor een hele dag. (14 maanden)

Ik ben een weekendje druk geweest met de paarden, op een beurs gestaan. Gelukkig wel vrijdag ochtend een uur gewandeld met een BC vriendin van Isis, een uur samen racen door het bos dus ze begon het weekend lekker moe.
Gisteren heeft ze echt weinig aandacht gehad, daarom heb ik haar vanavond weer verwend met een uurtje trainen in de binnenbak.

Eerst even een rondje behendigheid, sprongen en tunnel die ik nu erg fijn had staan. Ik had een plannetje gemaakt en tijdens het lopen bleek dat ik met deze opstelling best veel verschillende rondjes kon maken.
Daarna nog even wat tonnenwerk uit de hoopers les, gericht op achter mijn rug langs sturen.
Als laatste nog even met de paardenvoetbal door de bak geschopt, dat is echt een ontspannen spelletje voor haar, na alle concentratie even koppie leeg maken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:34

Wij waren bij whythemerplas

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:38

Lijkt een beetje op Bussloo, tussen Deventer en Apeldoorn, daar lopen wij geregeld.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 00:33

Daar kom ik ook wel eens. Hoorde dit via een bekende en ben eens gaan kijken. Is iets kleiner dan Bussloo maar wel leuk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:01

Voordeel is dat wij met een bus gaan waar de honden rustig in kunnen liggen :) zit ook verkoeling is dus als t warm is kan het ook geen kwaad.

Bodhi is daarom niet heel de dag mee ondanks zijn jonge leeftijd

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:27

Is het daar ook minder druk dan Bussloo?

Zo'n luxe van een bus heb ik niet, alleen eens stationwagen die bloed heet wordt in de zon. Dat is geen optie dus.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:35

Haha ik normaal ook niet! Maar wel een keer het geluk dat ik met iemand mee kan :)

Ik kan met Lupa ook niet de hele dag rondlopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:38

Wij nemen de honden wel mee, loopt zo moeilijk wedstrijd zonder. :')

Ik ervaar het zelf niet als een probleem wat ik wél als een probleem ervaar zijn mensen die hun kop in het zand steken en daardoor hun hond maar overal laten lopen. Of agressief zijn etc.

Uw de losloopveldjes waren erg klein bij AE afgelopen jaar, gelukkig wa's er wel een strandje en water, dar was feest.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:56

Ik vond dat het daar wel rustiger was maar dat kan ook toeval zijn. Was er ook nog nooit eerder geweest...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:06

Ik zou ook niet de hele dag met mijn hond over Animal Event willen lopen. Er zijn ontzettend veel mensen die niet op hun hond letten en ze alle ruimte geven (zelfs gewoon aan een flexi), en heb dat toch al meerdere keren fout zien gaan. Daarbij is het gewoon een ontzettend druk evenement en doe ik die van ons er geen plezier mee om de hele dag tussen die drukte te lopen.
Wij hebben ze uiteraard wel mee (idd, demo's en wedstrijd zonder honden is erg lastig haha) maar we hebben gelukkig ruimte achter de stand om benches neer te zetten. Op rustige momenten gaan we lekker ff lopen of bij t water spelen, en vaak zitten we zelf ook redelijk veel achter de stand dus kunnen ze er dan ff lekker uit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:13

Wij gaan sowieso altijd ontbijten & lunchen in de VIP tent, daar is het altijd rustig en de tent is gekoeld, heerlijk. :j

Ik spreek mensen overigens wel op hun gedrag aan, of ze nou een chihuahua of een Deense Dog bij zich hebben, als ze het maar onder controle houden. :j

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:54

Wij zijn ingeloot voor Agility Dalen 3 april. Dit word onze eerste A wedstrijd.

Afgelopen maandag een Jumping getraind. Ging heerlijk. Jammer dat ik s' avonds best moe ben van het werk anders zouden we nog beter gaan.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:38

Vanavond voor het eerst een les behendigheid gevolgt met simba. Hij vond het echt super gaaf en ik zelf ook. Simba was super enthousiast, alleen het enige nadeel was als de rest aan de beurt was hij ging blaffen / janken maar dit schijnen dit soort type honden meer te doen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:45

Dan doen inderdaad meer honden, maar heel eerlijk stoor ik mij daar ontzettend aan en kan het ook niet waarderen. Ik raak totaal uit mijn humeur en Guinness net zo, vreselijk. Een keer blaffen vind ik niet erg, maar dat continu jengelen, nee bedankt. Meestal verlaat ik dan ook de les en kom een uur later terug.

Jumpings zijn het onderdeel van Guinness, als ik hem goed genoeg opjut gaat hij echt als een speer. :j Wij hebben afgelopen zondag een tricky parcours geoefend waarbij we drie keer op hetzelfde punt kwamen met steeds een andere wissel, werd er helemaal duizelig van. _O- Franse wissel, valse franse, blinde wissel, knap van mezelf dat het de laatste keer volledig zonder aarzelen rondkwam, kreeg zowaar een applaus van de trainster. :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:18

Ik hoop morgen weer te kunnen trainen en dan zaterdag en zondag onze 1e A wedstrijd

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:35

Spannend! Waar?

Edit: Zag van jou geloof ik een vriendschapsverzoek langskomen op Facebook, was mijn lijstje aan het 'negeren' en toen zag ik jou en ging er (nu pas) een lampje branden! := Mede door je profielfoto met je flapoor! :))

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:03

Tegenwoordig is het heel normaal om een herplaatser te nemen.. Nu was ik eens aan het nadenken hoe het zou zijn om een BC als herplaatser te nemen.. Hoe oud worden ze gemiddeld? Vanaf welke leeftijd is het lastig om ze nog nieuwe dingen te leren? Hechten ze zich makkelijk aan een nieuwe baas? Wat zijn dingen waar je rekening mee moet houden?

Mocht ik ooit in de toekomst een hond nemen, wil ik graag een BC en zou een herplaatser zeker in overweging nemen.. Wat is jullie mening daar over?

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:17

Nieuwe dingen leren vinden ze niet lastig, dingen afleren, is mijn ervaring, is wat moeilijker.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:15

Als je mijn berichten terug leest kun je lezen dat er nogal wat verborgen problemen kunnen zitten in een herplaatser.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:56

En ik kreeg een vriendschap verzoek van jou denk ik?
Ik heb niemand iets gestuurd..

Edit:
Zondag in Hoge Hexel is 1e FHN wedstrijd

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:59

KimD schreef:
Als je mijn berichten terug leest kun je lezen dat er nogal wat verborgen problemen kunnen zitten in een herplaatser.

Teruggelezen, kan er niet heel veel over vinden..
Bedoelde je dit topic of bedoelde je in het algemeen?

Ben vooral ook benieuwd naar de leeftijdskwestie.. Bijv een herplaatser ouder dan 6..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:38

JesdaJinn schreef:
En ik kreeg een vriendschap verzoek van jou denk ik?
Ik heb niemand iets gestuurd..

Edit:
Zondag in Hoge Hexel is 1e FHN wedstrijd

Nee, had jou geaccepteerd, Mariska toch? Zie inderdaad dat het alweer verwijderd is.

Ouder dan 6 is vaak ook geen probleem, een hond kan zich makkelijk aanpassen. Maar het is dan wel een stuk lastiger om eventuele gedragsproblemen eruit te krijgen, die zitten er natuurlijk hardnekkig in. En je kunt ook niet meer zomaar aan Agility of een andere sport beginnen zonde echt op te bouwen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:43

Ja, ik had ook een vriendschapsverzoek van jou, maar ik wist toch niet dat jij dat was dus ik dacht wie ben jij :P En heb je weer verwijderd xD Maar ik wil wel vriendjes worden hoor :) Kan ik je hondjes zien :D

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:41

En als een hond bijvoorbeeld niet gewend is om aan de riem te lopen, omdat hij van mensen afkomt waar die altijd alleen maar in de tuin liep?

Wel goed dat je zo kritisch bent met vrienden accepteren.. zie nu al een paar x op mijn tijdlijn voorbij komen dat mensen ineens 30 vriendschapsverzoeken hebben.. en dat blijken mensen te zijn die zoveel mogelijk gegevens van je verzamelen om je te kunnen hacken..