Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:58

Hallo allemaal!

Ik ben niet meer heel vaak op bokt maar ik wil toch iets delen met jullie...

Gisterochtend kwamen we terug van boodschappen en troffen onze stoere, mooie lieve Yoda roerloos op z'n dekentje in het zonnetje aan. Zoals het eruit zag is hij tijdens zijn ochtend tukje gaan hemelen.
We waren flink in shock, Yoda toonde absoluut geen tekenen van ziekte, at en dronk goed en speelde volop met de rest. Vroeg in de ochtend nog ons dagelijkse kroelritueel, eerst bij mijn man en daarna bij mij maar niets anders dan anders...

Dag lieve mooie vent, veels te jong, veels te plotseling. Bedankt voor je heerlijke gezelschap. We missen je verschrikkelijk... ;(

Afbeelding

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:17

Jeetje EeCee, dat lijkt me vreselijk om zo thuis te komen. Gecondoleerd! Wat een mooie jongen was Yoda!

Verder weer veel meegelezen. Fijn dat het goed gaat met de ontlasting van je jongens Splash! En Texas en Knox en Wax slapen nu ook samen, heerlijk!
Verder nog een geweldige foto van Prrr voorbij zien komen :+
En LoesLucky is alweer naar het volgende nestje aan het toeleven *\o/* Leuk! Met mooie kleurtjes, ik ben benieuwd wat eruit komt!

Hier gaat het verder zo z'n gangetje. Gaia bleef toch slecht eten, dus vrijdag weer met haar naar de dierenarts geweest. Zo wilde ik het weekend niet in. Na wat verder onderzoek bleek ze niesziekte te hebben. Het Calicivirus. Met zweren op haar neus en in haar bek. Dat doet natuurlijk zeer. En waarschijnlijk was ze misselijk. Dus iets tegen de misselijkheid gekregen en een eetlustopwekker. Die hebben we eerder gehad met onze oude dibbes, werkte goed toen. Nu weer. Ze begon direct weer goed te eten en te drinken. Nu verder uitzieken. Haar maar wel even gescheiden houden van de anderen voor de komende tijd. Verder moet ze uitzieken.
Ook nog bloedonderzoek gedaan en een longfoto ivm de melkkliertumoren die ze heeft. Blijkt toch niet uitgezaaid te zijn. Tenminste er is niets te zien op de foto. Dat geeft toch weer ander perspectief wat betreft opereren. Dus we gaan er weer opnieuw over nadenken.

Hihi, en omdat Gaia nu in de computerkamer zit en die deur dus dicht is, MOETEN de Devons daarin. Ze zitten met z´n drieën voor de deur te mauwen, aan de deur te krabben en te drammen. Ongelofelijk :+ wat een dichte deur teweeg brengt }:) Normaal komen ze daar ook wel af en toe, maar dan is het niet zo interessant. Nu dat niet kan is dat echt een probleem voor ze }:)

YazhiSien

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:28

Oh EeCee wat erg! Had het geloof ik ook al op een forum gelezen.
Heel erg veel sterkte.

Gaia, zweertjes doen idd erg pijn arm ding. Gelukkig eet ze weer. Fijn dat er geen uitzaaiingen zijn.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 10:18

Eecee, ik las het gister op all about sphynx, wist niet dat het jou Yoda was. Wat verschrikkelijk, maar ik hoop dat het jullie een beetje troost geeft dat hij pijnloos en tijdens het zonnen is gaan hemelen. Ontzettend veel sterkte, dikke knuffel.

GAIA, wat sneu van Gaia. Calici heeft Chuck hier toen gehad, heb hem 1 avond moeten dwangvoeren en toen knapte hij snel op. Hopelijk steekt ze de rest niet aan, ik heb het toen meegenomen van een sphynx fokker en zo Chuck besmet. En wat goed nieuws dat het niet is uitgezaaid, ik snap dat opereren een ander perspectief geeft en omdat de da aangaf dat het een relatief simpele ingreep is. Maar gewoon nog even over nadenken dus.

Hier gaat alles oke, ontlasting is wisselend maar zit wel vooruitgang in sinds die medicijnen. Dinsdag laatste keer geven en woensdag begin ik met pro biotica. Hopelijk hebben we het dan allemaal gehad.

Knox is inmiddels zwaar genoeg om de Litter Robot te gebruiken, en Wax heeft nu ook de 2kg bereikt en die gaat als een speer. Dus als de giarda negatief getest is en de ontlastig is ok ga ik de litter robot gebruiken. Ben benieuwd!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:34

Inderdaad 'onze' Yoda... Dank je Splash. Het is erg dubbel, blij dat hij geen lijdensweg heeft te hoeven gaan maar zo ineens weg is best een shock... Gelukkig hebben Lila en Jinjo er niet veel last van.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 11:43

Nee, ik kan me voorstellen dat het héél dubbel is, zo plotseling. Ben blij dat de andere 2 er niet zoveel last van hebben, hopelijk halen jullie een beetje troost uit hun. :(:) Het blijft het meest rotte wat er is, je dier kwijtraken.

Ik ga hier woensdag weer even aan de knutsel. Texas zijn favoriete plek is ingenomen door Knox, want ik zie hem er net zelf in springen vanaf de bank. Dus woensdag ga ik maar een tweede van deze in elkaar knutselen;
Afbeelding

Het is dus een zwevende kattenmand in het kleine raamvenster. Maar ik heb alleen maar 3 van deze kleine raampjes, en ik kan eigenlijk alleen de middelste missen zoals het nu is. Dus ik ga er eentje tussen de raampjes bijmaken, soort trapsgewijs, iets hoger en dat ze wel naar buiten kunnen kijken.

Dus meteen maar bestelling geplaatst bij zooplus, dat schapenvachtje komt daar vandaan en was in de aanbieding. En dus maar meteen dat mandje van jou meebesteld Gaia :D
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 14-09-14 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:47

ah nee EeCee! Verschrikkelijk! :(:)
Heel veel sterkte met het verlies Y;(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:34

Heel erg veel sterkte! Het is vreselijk zo'n plotseling verlies

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:26

Splash, jij bent dus bekend met Calici. Heb jij gemerkt dat het steeds terug blijft komen? Of was dat al tegen het eind dat je Chuck had? Het schijnt ook lang te kunnen overleven, zo'n 4 weken, buiten de kat. Heb jij daar iets aan gedaan? Of iets van gemerkt?
Mandje ziet er heerlijk uit! Ik kan me voorstellen dat Knox daar ook graag wil liggen :) En dat heerlijke mandje besteld, ben benieuwd wat de jouwe ervan vinden!

EeCee, het is inderdaad dubbel. Hij heeft niet hoeven lijden, maar je hebt ook geen afscheid kunnen nemen...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:56

oh veel sterkte met het verlies van Yoda :(

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 14:15

Gaia, hij heeft het in februari gehad, en in april is hij overleden. Het is bij hem in de tussen tijd nooit terug gekomen. Wel mijn hele huis gedweild met halamid-D en nieuwe mandjes gekocht nadat de ab kuur klaar was en hij geen traanoog meer had.

En ik heb hem euchina force tabletjes bijgegeven voor zijn weerstand erna.

Ik ben ook beneiwd hoe ze dat mandje vinden. Ga er wel een dekentje in doen met de witte binnenkant :D

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:17

Splash, dat dacht ik al, daar heeft ws niet lang tussen gezeten. Heb je hem wel gewoon samen met Texas gehad? Hij heeft het niet daarna gekregen? Gaia heeft geen traanoog, maar wel zweren in haar bek en op haar neus. In de hals heeft ze nu ook een wondje. Zolang dat allemaal nog niet helemaal genezen is, houden we haar nog even apart van de anderen. Maar ik dacht te hebben begrepen dat ze gewoon besmettelijk blijven. Even goed de boel schoonmaken ga ik ook maar doen. Hoewel dat niet mee zal vallen. Gaia zit altijd in de computerkamer van mijn man, maar dat is nogal een bende daar...Hihi, is het meteen een goed excuus om op te ruimen :+
Enchinea force tabletjes is wel een goed idee. Ik heb wel eens druppels willen geven, maar daar zat alcohol in }> Toen toch maar niet gegeven. Welke gaf jij? Maakt de dosering verder niet uit?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 20:28

Zolang ze oog of neus uitvloeing hebben zijn ze besmettelijk. Die zweertjes had Chuck ook maar dat is naar mijn weten niet indirect besmettelijk, of ze moeten dezelfde water/voerbak hebben maar weet niet of dat overdraagbaar is. Het is goed dat ze nu even apart zit, en goed excuus om op te ruimen :+

Heb ze altijd samen gehad en Texas heeft echt voor Chuck gezorgd incl zijn traanoog likken. Texas begon te hoesten, dat kon een ook teken zijn dus hem meteen op AB gezet. Nooit meer ergens last van gehad, hij heeft zich 1 dag niet lekker gevoeld.

Die euchina, ik heb d'r vogel toen gemaild voor de juiste dosering, ik zal zo kijken voor je. Je hebt PB!

En dat mandje is binnen, wat is hij GROOT! Maar hij blijft in de verpakking tot de giardia officieel de deur uit is.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:58

Dank je voor de info! De Devons zijn geent. Volgens de dierenarts moest ik me er geen zorgen over maken dat ze het zouden krijgen...maar dat doe ik natuurlijk toch :+ Dank je ook voor je pb. Daar ga ik mee aan de gang om Gaia te ondersteunen. Hopelijk blijft het dan bij deze ene keer. Onze oude dibbes heeft vroeger ook eens niesziekte gehad, daarna nooit meer last gehad.

Mandje is best groot inderdaad! Kan me voorstellen dat je nog even wacht, ze zullen er vast plezier van hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:00

Ik zit huiswerk te maken met mn dikke vest aan, 3 keer raden wie zich tussen mijn rug en de rugleuning heeft geperst, onder mn vest uiteraard? :') Hij bleef net zelfs hangen toen ik drinken ging pakken _O-

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:04

Geweldig! Onze Devons vinden dat ook een lekkere plek, tussen de rug en de rugleuning, maar blijven hangen lukt dan toch net niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:05

Haha ik moet m wel een beetje vasthouden hoor. Momenteel is ie aan het dromen, dat voelt helemaal grappig :')

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 21:06

Haha gekke Klaaz! Hier kruipen ze niet in mijn kleding, blijven wel als een aap aan m'n been hangen ;)

Gaia, Chuck was ook ingeënt en die heeft het via mij gekregen. Schijnt wel dat ze het met een lagere weerstand sneller oppikken.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:55

Eecee wat erg :(:)

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:08

Bedankt voor de sterkte! Het valt niet mee... ;(

Pfff... Er is wel wat gaande sinds het stabiele leiderschap van Yoda is weggevallen :o

Lila (jongste, poes, wildebras) heeft nu carte blanche om Jinjo (ex-kater) af en toe flink te pesten. Jinjo is een 'Forest Gump' achtige en heeft het niet snel door wat er aan de hand is en Yoda kwam er vaak tussen als ze teveel herrie maakte...

Er zijn nog geen directe plannen voor een andere maar we neigen er naar om evt. te kijken voor een oudere sphynx in de toekomst. Wat denken jullie?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 13:18

Moeilijk Eecee, weet hoe die plotselinge leegte voelt. :(:)

Een herplaatser is fijn als je die een gouden mandje kan geven, het evenwicht tussen Lilo en Jinja zal dan weer verstoord worden dus denk dat je goed moet kijken naar het karakter van de nieuwe wat tussen die 2 past.

Moeilijk. Yoda stuurt vast iets op jullie pad als de tijd daar is!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:43

Splash_ schreef:
Moeilijk. Yoda stuurt vast iets op jullie pad als de tijd daar is!

Oh, echt mijn gedachte ook :o We gaan onze ogen open houden...

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:23

Idd wat Splash zegt, het overkomt jullie vanzelf.

Heerlijke verhaaltjes wel van jullie moppies allemaal.

Ik kreeg gisteren foto's van ene blazende Vega. Hij begint te horen en blaast naar alles wat nieuw is. Gisteren had de fokker het dekentje recht getrokken, waar hij op lag te slapen. Hij wordt wakker ziet haar en begint te blazen....:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:41

Ik wil ook graag een mini-bloterikje erbij maar mijn vriend wil wachten totdat Klaaz er niet meer is, maar dat gat lijkt me zo lastig en ik wil dan echt niet nog een half jaar wachten op een nieuwe poezel. Lastig dus.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:55

ja snap ik is ook lastig, want ze zijn er niet zomaar, en je moet ook een klik erbij hebben. En het is ook zo leuk om er naar toe te leven, dekking, zwangerschap enz....