Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:37

Neej schreef:
Ollie kan zich normaal dus heel prima vermaken maar blijkbaar vindt ie dit kunstje zó leuk dat ie dat verkiest boven snuffelen, plassen en rennen :') Ik vind het heel aandoenlijk :P

Hoe heb je dat kunstje dan aangeleerd? Ben wel nieuwsgierig WAT het dan zo leuk maakt ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:46

Ja nou ik snap er ook geen bal van hoor :') Tis gewoon volgen, alleen ipv dat ik 'm beloon uit mijn hand gooi ik snoepjes op de grond als ie keurig oogcontact maakt: "Súper" --> Snoepje op de grond --> loop door --> Ol maakt contact --> "súper" etc _O- Blijkbaar maakt dat het ineens duizend keer leuker, volgens Ol althans _O-

En ik ben daar alleen maar blij mee, want normaal kan ik 'm dus niet belonen tijdens volgen omdat ie na een snoepje direct voor me uit holt :+

EmptyWords

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:33

das hetzelfde als clickeren, maar dan met een woord ipv een cliker :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:16

Ik ga op het moment niet eens lopen zonder dat meneer kijkt. Dus gisteren stond ik op mijn dooie gemak 5 minuten stil tot hij snapte dat we pas gingen lopen als hij keek en bleef kijken :')

Hier een K-9 tuig voor manwerk, voor de rest halsband, maar met training loopt hij 9 van de 10 keer los. Ook toen hij nog klein was ging de halsband alleen om als we naar buiten gingen, nooit in huis.

Ik heb heerlijk kerstvakantie en morgen staat de hele dag in het teken van Tay, hoewel hij er zelf niet blij mee gaat zijn vrees ik.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:37

Leuk is dat hè? Soms helpt net een andere insteek al om iets aan te leren.

Wij zijn net lekker in het bos geweest en hebben nog even apport geoefend op een veldje. Het ging zo goed! Heb er een filmpje van, straks even kijken of het voldoet en dan kan ik het hier laten zien :D

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:48

Hier een tre ponti tuig, heeerlijk tuig! Gebruik ik voornamelijk als ik ga frisbeeen, fietsen of echt een dagactiviteit ga doen.

Bodhi maakt het niet uit of het een halsband of tuig is wat ze om heeft, als het maar geen compleet ingepakt tuig is. Het is wisselend of Bodhi wel of geen halsband om heeft in huis of buiten. Net waar mijn hoofd naarstaat. haha

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:40

Beau heeft geen tuig en ook geen halsband om in huis en meestal ook niet tijdens het loslopen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:41

Tuurlijk is dat net als clickeren, dat deed ik voorheen ook alleen gaf ik dan de beloning uit m'n hand en dan was ie telkens weer "weg" :P Net ff de andere insteek werkt blijkbaar inderdaad :)

Tre Ponti tuig staat hier ook op de wishlist, niet dat ik nou zoveel een tuig gebruik maar het kan wel eens handig zijn, en ik heb een heel mooi Hurtta tuig voor Ol maar daar krijgt ie klitten van in z'n oksels :+ Vind het mooie tuigen iig, pasvorm is ook mooi :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:01

Hhilde schreef:
Beau heeft geen tuig en ook geen halsband om in huis en meestal ook niet tijdens het loslopen.

Tijdens het loslopen met wandelen hier ook naakt. :j

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:17

Neej schreef:
Tuurlijk is dat net als clickeren, dat deed ik voorheen ook alleen gaf ik dan de beloning uit m'n hand en dan was ie telkens weer "weg" :P Net ff de andere insteek werkt blijkbaar inderdaad :)

Tre Ponti tuig staat hier ook op de wishlist, niet dat ik nou zoveel een tuig gebruik maar het kan wel eens handig zijn, en ik heb een heel mooi Hurtta tuig voor Ol maar daar krijgt ie klitten van in z'n oksels :+ Vind het mooie tuigen iig, pasvorm is ook mooi :j

Tijd om zijn okselhaar te vlechten :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:52

LhinnOlijf schreef:
hahahaaaaa beter van niet _O-

Nog mooier, trouwens, net was de laatste ringtraining van het seizoen en hoewel ik met Ol al lang geen ringtraining meer loop doet vriendlief nog wel op donderdagavond bardiensten op de KC en ben ik er dus ook af en toe nog voor de gezelligheid en bier achteraf :') Als iedereen dan naar huis is blijven we met een vast groepje over en de honden mogen dan ff los :P Toen de "ring" leeg was, ben ik ff voor de spiegel gaan rommelen met vrij staan, en vervolgens een rondje lopen, rondje versnelde pas, driehoekje, recht op en neer... Ik liep oh zo leuk mijn hond voor te brengen zónder lijn _O- Lijkt me toch wel lollig om dat ooit nog eens echt te doen hahahaha, we hebben 1 fokster gehad die dat ooit een keer met haar teef in het echie gedaan had, toppunt van awesomeness als het gaat om showen :P

Maargoed: Ol gaat lekker dus :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:08

Hahaha, ja, dat lijkt me ook gaaf! Bij de Welshjes dan. Bij de beagles ook, ik heb nu al zin in de beagles die er tussen uit knijpen om tassen te gaan roven :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:29

Dat moet op film :')

Heerlijk vakantie. Om 7 uur opstaan omdat Tay vindt dat we al een uur te laat wakker zijn..... :O Zo nog ff klussen en dan richting brabant.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:08

hond is gisteren door mn ouders meegenomen. vanavond gaan ze op vakantie en zit ik in hun huis. dus dan is de hond er alvast

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:13

Emptywords dan lijkt het me wel stil in huis.
Wij zijn vorig jaar naar Afrika geweest, hond naar mijn ouders (daar komt ze ook elke dag) en dan met de webcam contact met het thuisfront leggen. Nou ik heb zitten janken daar in afrika, hond in de stoel bij de pc en haar op het scherm mee laten kijken. Niet dat ik heimwee had of zo, was geweldig daar maar toch.. Ben ook blij dat ik haar altijd daarheen kan brengen, pension zie ik niet zo zitten. Niet dat het niet fijn is voor honden om erheen te gaan en is ook echt mijn eigen gevoel.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:14

chels is regelmatig een apar dagen bij mn ouders. indd heel stil in huis, maar indd wel handig. Chels is geen pensionhond, die zou daar diep ongelukkig worden.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:50

Ja het gevoel dat ze ergens is waar ze zich thuis voelt is wel fijn. Had alleen bepaalde dingen die ze ineens anders deed. Normaal gaat ze op de stoelen bij de eetkamertafel wel eens liggen, toen twee weken niet. Mijn moeder heeft de brievenbussleutel van de sleutelbos af moeten halen want als ze mijn sleutels hoorde wilde ze naar huis, verder met lopen ging ze wel netjes naar hun en trok ze niet naar huis? (mijn ouders zijn tevens onze buren).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:52

de hond heeft 3 jaar bij mn ouders gewoond, toenik op mezelf ben gaan wonen heb ik chels mee genomen, dus ze heeft lange rbij mn ouders gewoond dan bij mij. het grote verschil is dat ze bij mij geen jack russels om zich heen heeft.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:27

Neej schreef:
LhinnOlijf schreef:
hahahaaaaa beter van niet _O-

Nog mooier, trouwens, net was de laatste ringtraining van het seizoen en hoewel ik met Ol al lang geen ringtraining meer loop doet vriendlief nog wel op donderdagavond bardiensten op de KC en ben ik er dus ook af en toe nog voor de gezelligheid en bier achteraf :') Als iedereen dan naar huis is blijven we met een vast groepje over en de honden mogen dan ff los :P Toen de "ring" leeg was, ben ik ff voor de spiegel gaan rommelen met vrij staan, en vervolgens een rondje lopen, rondje versnelde pas, driehoekje, recht op en neer... Ik liep oh zo leuk mijn hond voor te brengen zónder lijn _O- Lijkt me toch wel lollig om dat ooit nog eens echt te doen hahahaha, we hebben 1 fokster gehad die dat ooit een keer met haar teef in het echie gedaan had, toppunt van awesomeness als het gaat om showen :P

Maargoed: Ol gaat lekker dus :D

Zou het toegestaan zijn in de ring? Zou voor mij een uitkomst zijn.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:43

Soms kun je je honden echt achter het behang plakken.
Mijn moeder vroeg me of ik even wat boodschappen wilde halen. Supermarkt zit hier op 10 minuten lopen, dus ik dacht neem even de hondjes mee. Ze waren gigantisch aan het stuiteren dus ik ben met een omweg naar de winkel gelopen en via een 'parkje' waar ze los mogen gegaan. Maar wat ik niet wist, is dat ze in dat parkje bezig zijn met verbouwen, geen idee wat en dat daar allemaal zand en water en dus modder ligt. Mogen jullie raden wat er gebeurde.. Arme ik...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:57

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:58

Goeie oplossing om het thuis zo te trainen!
Hoe heb je ze 'vast' in de grond zitten?

Ziet er netjes uit :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:05

Met prikpaaltjes :)
deze
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:12

Ah, oke :)
Misschien ga ik die ook ooit wel eens aanschaffen, voorlopig nog niet want hondje is nog maar 7 maand

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:14

zoiets wil ik ook nog hebben