Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:23

Leuk hoor! Voor je drinkflesje is dit misschien handig? Anders is hij binnen no time stuk geknaagd én veiliger voor je gerbils.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:27

Ja klopt maar volgens martijn kon het zo ook wel. Maar ik ga wel sparen voor zo eentje misschien volgende maand deze maand was al duur genoeg kwa gerbils en spulletjes :o. Heb voor €2 2 van deze flesjes kunnen kopen dus niet heel erg mochten ze kapot gaan.

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:09

Of misschien dat je je flesje ergens anders zo kan hangen dat ze niet bij het plastic kunnen?

Ik heb eindelijk zonnebloempitjes gevonden, bij de vogelafdeling in de dierenzaak :')
Maar nu zijn de gerbies natuurlijk niet geïnteresseerd in lekkere lokmiddeltjes :(

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:07

Aahhh wat zijn ze leuk! Dat was het wachten wel waard :) ze zullen inderdaad nog wel even moeten wennen, geef ze even een paar dagen de tijd en je zal zien dat ze al heel snel nieuwsgierigzullen worden .
Met mijn dames gaat alles ook goed, ik heb ze vorige week voor het eerst zaagsel gegeven ipv chipsi omdat dat toch best duur is. Zag ik dus dat een pak zaagsel veel meer is dan een pak chipsi. Ik dacht dat het ongeveer gelijk zou zijn, maar de dames hebben nu een flink volle bak :+

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:10

oeps hihi kunnen ze in ieder geval lekker graven!
Bij mij is de hemp na 2 keer ook al helemaal op.. gaat ook best snel en het is niet eens zoveel..

Wat ik wel schattig vind is dat ze voor het verschonen van de bak, de kokosnoot als intrek hadden genomen en deze ook helemaal hadden "ingericht", voor zover dat kan dan :P . Nu zijn ze samen "verhuist" naar een ander huisje, ze hebben de kokosnoot dan ook helemaal leeggehaald en alles naar het nieuwe huisje verplaats.. zo schattig <3
Ook typisch dat dat huisje nu ineens wel in trek is en de vorige keer niet :')

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:33

Ja dat vind ik ook altijd supergrappig om te zien! Gisteren wat tissues in de bak gedaan, ze vallen meteen aan en beginnen te scheuren en te trekken aan die tissues alsof hun leven ervan af hangt _O-

Trouwens, bij de Hornbach kun je zelf vogelvoer scheppen. Bijv. papegaaienvoer en zonnebloempitten. Kost echt geen drol. Had een zak vol voor 75 cent :') stukken goedkoper dan bij de dierenwinkel!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:07

Dat is inderdaad wel goedkoop! Maar ik weet nooit welke soorten ik dan moet nemen en waar ik het mee moet combineren. Geef jij ze naast het vogelvoer ook nog gerbil voer? Zoja, welke dan? Op dit moment krijgen die van mij gerrie gerbil gemengd met gerbil nature. Ze vinden allebei andere dingen lekker en zo krijgen ze toch alles binnen. Maar als ze vogelvoer lekker vinden is dat zo te zien veel goedkoper dan 2 merken gerbilvoer.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:12

Ik geef gerbilvoer hoor! Alleen soms een klein beetje vogelvoer voor de lekker. Dan eten ze wat uit m'n hand zegmaar. Net als bij zonnebloempitten, ik geef het ze iig niet in het bakje. Ik geef ze Xtravital van Beaphar :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:33

Ik hoop dat ze snel gewend zijn. Ze hebben flink gespookt vannacht. Had een flinke pluk hooi uit het oude nest gehad, en de helft daarvan zit nu geloof ik in het al niet zo grote huisje :') . Had ze ook
2 tissu's geven eentje hebben ze ook half naar binne getrokken. Alleen hebben ze nog niet heel veel gegeten kan dat stress zijn? Heb maar een klein voerbakje staan maar die zit nog half vol en ligt ook een boel naast. Ze zijn wel gek op badderen dat is het enige waarvoor ze af en toe hun huisje verlaten.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:37

Volgens mij zijn die van mij de enige die geen nesten bouwen :') Ik vind nooit nestmateriaal als ik de bak verschoon, hooi knabbelen ze alleen aan en tissues/keukenpapier laten ze altijd verscheurd liggen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:23

Ik maak me een beetje zorge om mijn gerries ze zitte bijna alleen maar in het huisje en af en toe gaan ze even in bad. Ook vind ik dat ze weinig eten amper een kwart van een inimini voerbakje en meeste gooien ze eruit. Gister avond een klein stukje appel gegeve maar dat ligt er ook nog.
Of moeten ze gewoon nog steeds wennen??

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:52

Ik denk dat ze gewoon nog moeten wennen, die van mij zag ik de eerste paar dagen ook bijna niet.
Zelf nu zijn ze soms een paar dagen onder zeil en dan zijn ze wel weer actief.
Gewoon geduldig zijn, ik vond dat toen ook heel lastig :=

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:55

Dus uiteindelijk moete ze wel eruit gaan komen en interesse in mij tonen?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:03

Ik had dat ook met mijn gerries.. Ik ging er zelfs 's nachts uit om te kijken of ze nog wel leefden, zo bezorgd := maar komt allemaal goed hoor! Ze zijn ook nog klein! En dan nog, zoals Diana zegt hebben die van mij ook wel eens dagen dat ze alleen maar lijken te slapen en haast niet tevoorschijn komen. Daarna zijn ze weer hyperactief. Komt wel!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:52

Ok gelukkig hoef me dus geen zorgen te maken. Hoor ze soms wel piepen in het huisje net 2 kuikentjes.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:00

Als mijn gerries niet zie is het een wat koudere dag.
Ze haten koud en verstoppen zich er voor. Het kan ze ook niet warm genoeg zijn

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:28

Mijn poppetje lijkt te verkleuren. Ik snap er niks van, had allang al gebeurd moeten zijn namelijk. Ze wordt donkerder op haar rug. Ik dacht eerst dat het vuil was (nat zand oid) maar het blijft zitten en als ik erover wrijf gaat het niet weg :? ik nie snap nie.. jullie enig idee?

Heb Martijn overigens al gemaild, maar ben benieuwd of jullie 't ook eens hebben gezien!

Afbeelding
Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:33

Welke kleur is ze? Mijn algerijn gevlekte heeft dit soort vlekken ook.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:34

Ik heb haar gekocht als CP nootmuskaat (gevlekt) zijnde :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:37

Vraag me af... Ezarja is een nootmuskaat, en die ziet er al zo uit: (heb haar met 1 jaar gekocht, weet niet hoe ze er als pup uitzag/ is verkleurd)
Afbeelding

Misschien dan toch als nog verkleuren? Hoe oud is ze?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:40

Ze is ruim 5 maanden nu. Dus in principe zou ze al klaar moeten zijn met verkleuren dacht ik zelf. En het is een CP nootmuskaat he, geen nootmuskaat zonder CP (zit verschil in).

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:39

Ja, mijne was Algerijn/nootmuskaat gevlekt idd. Die van mij heeft op zijn kop een heel licht wit plekje, bijna niet zichtbaar en op zijn rug dit soort grijze vlekken, ook heel licht. Hij is nu 7 maanden.

Edit; ik zie dat vlekje ook op de kop van die van jou :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:09

Apart om te zien.

Mijn boeffies zijn wakker ravotte al stoeiend door de hele bak heen ze springen steeds op elkaar.
Sunny begint boven zijn staart op zijn rug een donker oranje vlek te krijgen, maar hij is pas 6 weken. Ben benieuwd of hij nootmuskaat of algerijn word. Snowy is nog onveranderd ook heel benieuwd wat daar uit komt pool of blauwvos.
Alleen tonen ze helaas nog weinig interesse in mij. Als ik het zandbakje ga zeven of ze voer zijn ze nergens te bekenne.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:13

Ja Fiona heeft ook dat vlekje, die is ook later pas gekomen.. nouja misschien heb ik dan wel een Algerijn gevlekte :')

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:16

Ze is wss LCP nootmuskaat :D *trots*