Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:46

Snooker vind ik echt leuk en zeker jammer dat ze dat bij de raad nooit doen! Gambling vind ik dan weer niks aan.. :')

JesdaJinn

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:48

Leuke snooker rondjes!
Wat waren je snooker punten wat je deed? Kan namelijk niet goed zien wat de snooker sprongen zijn.
Maar je rondje ziet er top uit!

Ik vind snooker ook wel leuk maar ben altijd heel slecht in van hoe te lopen.
Ik volg liever bordjes xD

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:51

Ik had 7, 6, 7 en daarna tm 6 met beide dames in de eindfase.
7 was de sprong voor de paaltjes, paaltjes en de sprong erna.
6 was achterin hoog en tunnel.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:19

Ooo nice!
Erg leuk rondje

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:07

@Diandrax
Super fijn dat je nog mee kon doen en nog even kan oefenen. Wel echt balen van het voetzooltje. Hopen dat het snel weer geneest.
Snooker/ Gambling ik vind het wel echt leuke spelletjes. Snooker vaak nog iets leuker al haal ik meestal wat meer punten bij de gambling. Ik zie juist vaak de uitdaging bij snooker om voor het hoogste punten te gaan en ja dat haal je niet altijd.

@fannetje brabantsbont gaan wij niet heen. Veel plezier alvast!

@JJ Toch super gedaan!
Wat fijn zo'n workshop. Al helemaal als je er zoveel van leert.
Inderdaad super dat Dogsports doorgaat. Hier op dit moment genoeg aan RvB, FHN en de teamwedstrijden. Misschien dat we in de toekomst nog eens een wedstrijdje mee pakken.

@Natasja Fijn dat je dat zo kunt trainen.

Wij hadden vandaag onze 1e wedstrijd in de 2de graad. Parcoursen van een Duitse keurmeester en ik vond ze vrij pittig maar wel echt leuk!
JP 2latten en hij kwam bij de palen eruit bij de 10e paal. Ik liep ook al ver bij de palen vandaan. Helaas bij herstellen nog een weigering. Verder hele mooie dingen laten zien <3
VP: Disk. Ik vergat zelf een tunnelbreak/kort aan te geven en hij schoot na de tunnel door over een verkeerde sprong. Ook had hij een grote misser op de kat. Er stond een sprong vrij dichtbij naast de afloop en dat vond hij toch wel spannend. De kat overnieuw gedaan met goede raakvlak als resultaat. Al met al ook goed tevreden.
Super trots *D en weer genoeg trainingspuntjes erbij :)
Komend weekend hebben wij nog een WAC selectie (alleen Fire) en op zondag de team wedstrijden in Assen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:08

Ik had je filmpjes op fb gezien. Je kunt aan Macey wel zien dat ze nog onzeker is daar, want op de buiten wedstrijden was ze echt heel anders.
En een fijne snooker gelopen dus. Ik heb dat nog nooit gedaan of me verdiept in de spelregels. Ach, we hebben nog even ;)

En volgende week dus weer, maar dat is Raad toch?

Mandje, fijne wedstrijd gehad dus.
En volgende week selectie dus en de team wedstrijd, veel plezier!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:48

Klopt hoor sandra al zie ik wel elk rondje weer verbetering. Maar ze vind het daar echt heel spannend inderdaad.
Volgend weekend is van de raad inderdaad.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:27

De rondjes gisteren in Elim waren idd best pittig :)
Ik liep er ook, graad 1 met Cheeky, mijn leenhondje. 2x 1e plek met 1x 2 latten en 1x 1 lat. De jumping liep echt heerlijk. Ze went er steeds meer aan dat ik heel anders handel als haar eigen baas :)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:30

JJ knap gedaan met weinig oefenen toch nog een resultaat waar jij tevreden over bent.

Diandra lekker oefenen. Hier ook zo’n stresskip die die snel spanning opbouwt, dat maakt het toch wat lastiger.
Ik vind je rondjes er netjes uitzien en als ze ontspannen zijn met wat vaker oefenen daar wordt het vast nog mooier.
Komt dat vaak voor schuurplekken door kunstgras?

Mandje altijd spannend zo’n eerste wedstrijd in een hogere graad denk ik? Weet je ook weer wat je moet oefenen en fijn dat er hele mooi stukken tussen zaten!

Machie fijn dat jouw leenhond zich steeds makkelijker aan jou aanpast met als resultaat 2 x een 1e plek.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:18

Natasja, elin heeft gewoon hele zachte poezelige voetjes zonder eelt. En als je zoals haar met 180km/u door de bocht glij je weg, geeft met kunstgras een lekker brandend effect schijnbaar.. -O-

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:02

Nou, gisteren dus BrabantsBont gehad, was weer super gezellig. En wat ben ik blij met hoe mijn honden gelopen hebben. Roetsj spel en vp foutloos, 5e en 6e plek, jp afgemeld. Pixy jp1 foutloos, jp2 1 weigering, maar zo mooi om te zien met hoeveel vertrouwen ze liep. Beide 4e plek. Vp een disk,ze had een tunnel gezien, die ik niet verwacht had en ze vond het wel heel spannend in de grote bak, dus was een beetje zoekende. Maar zo trots op mijn meiden

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:41

Klinkt goed! Leuke wedstrijd Brabants Bont

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:50

Hier al ruim 2 weken ziek. 1e week ging nog wel oke maar afgelopen week echt doorgezet gelukkig. Dikke week op bed en niks gedaan met de honden. Zelfs m'n broer heeft ze uitgelaten en die doet echt niks. Gauw naar buiten, allemaal wat doen en met 10 min issie weer binnen en dan dit 8 tot 10 keer per dag. Hij is thuis (afgekeurd, motor ongeluk) en rookt dus elke keer neemt ie de honden mee naar voor thuis, naar zo'n veldje.
Gelukkig zelf weer aardig op de been. Morgen ga ik ook gewoon trainen. Als het mega hard regent niet, lijkt me niet verstandig maar als droog is gewoon ff weer wat doen. Niet meteen volle bak en dan langzaamaan weer 'opbouwen'
Poeh wat kan een mens ziek zijn.
Moet wel zeggen, ze hebben zich keurig gedragen. Jaxx en Simba vermaakten elkaar prima. Jinn heeft heerlijk hele week bij mij gelegen en geslapen en ze hebben elke dag een lekker botje gehad.
Denk dat het voor hun een soort vakantie weekje was.

--
Goed gelopen Fannetje!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 21:10

Goed gedaan fannetje.

JJ altijd fijn de herfst met al die griepjes en dergelijke

Wij hadden vandaag onze eerste wintercompetitie wedstrijd. 2 disk en een Rémy run die foutloos was (al was ze wel wat afgeleid, maar was ook een lange dag). Was wel even wat anders weer een graad 1/2 parcours ipv ons normale graad 0 parcours.
Vooral de jumping was best moeilijk. Verder heel trots op wat ze heeft laten zien en natuurlijk ging het niet helemaal vlekkeloos, maar er zaten weer mooi stukjes tussen.

VP

JP

Remi run

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 21:54

Leuk, wij waren vandaag ook op de WTC wedstrijd. Helaas bij beide parcoursen een duur foutje waardoor 2 keer een disk. Maar ik heb verder wel lekker gelopen. Waren echt leuke rondje :-)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:06

Leuk dat jullie beide twc hebben gelopen. En toch beide mooie stukjes erin. Mooie oefening geweest weer. Er liepen daar ook aardig wat bekenden van mij, de één beter dan de ander.
Ik was gewoon aan het werk ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 23:35

@JesdaJinn ja soms kan je echt goed ziek zijn ja, dan moet je het ook gewoon maar even laten gebeuren

@Natasja22 leuk dat je meedeed aan de TWC
Wel even wennen natuurlijk wat moeilijkere parcoursen. Fijn dat er mooie stukken tussenzaten daar kan je weer op bouwen

@levita aww jammer, zijn dan van die momentjes dat als je staat te kijken ook denkt van oehhh zonde vind ik altijd

Ik had afgelopen donderdag weer getraind met Guusje, nouja tot er weer vuurwerk klonk helaas..

Maar daarvoor moesten we stukje doen met Tunnel (onder de schutting), sprong, sprong, bocht naar links de palen in.. omdat Guusje toch vaak wat gespannen is met die paaltjes liet ik de trainster weer eens belonen.. nou die hond als een malle ver voor me uit hard, zo die palen in dat ze zich nog moest herstellen.. en knallen door die palen.. en als ik het dus alleen doe en zelf beloon gaat alles op standje slak.. ik was nu niet eens in de buurt van de palen hihi
wel super gaaf om te zien, hoop dat ze dat ook ooit zo met mij alleen wil doen

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:02

@JesdaJinn Gelukkig voel je je weer beter

@Natasja22 leuk dat je meedeed aan de TWC. Snap wel dat je de rondjes pittig kan vinden hoor!

@fannetje Gefeliciteerd met je 4e plaatsen!

@Levita gelukkig met een fijn gevoel naar huis.

@Karin fijn dat de paaltjes op deze manier goed gingen! Mooi is dat als je kan kijken als trotse baas hè :D

Hier ook een trotse baas! Vrijdag begonnen met de wip en meneer deed het gewoon even. Had oprecht gedacht dat hij zou schrikken van de beweging en klap maar totaal niks.
Paaltjes staan nu in een rechte lijn en gaan ook sjiek. Hij loopt er met een mooi tempo door (tempo heeft Nero wel :+ )
Ook parcours 1 t/m 11 gelopen met echt wel moeilijke dingen in maar uiteindelijk wel gelukt na paar pogingen opnieuw. Geeft een heel gaaf gevoel om zo met hem te werken.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:16

Fijn dat het zo goed ging!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:17

Levita jammer dat je 2 x een disk had. Bij welk team zat jij?

Jammer dat je niet mee kon doen door werk fannetje. Het was echt gezellig en leuk om mee te doen!
Wel een hele lange dag vergeleken met wat we gewend zijn in graad 0.

Karin wat super dat ze zo snel door de paaltjes ging met hulp van de trainster. Hopelijk vind je een manier om haar te motiveren als je zelf oefend! (Weet niet of zoiets als een treat and train hierbij kan helpen of een target)

Shaya wat super dat hij de wip geen probleem vond. Jullie zijn zo samen echt goed bezig met alles wat al lukt!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:27

Natasja22 schreef:
Levita jammer dat je 2 x een disk had. Bij welk team zat jij?

Jammer dat je niet mee kon doen door werk fannetje. Het was echt gezellig en leuk om mee te doen!
Wel een hele lange dag vergeleken met wat we gewend zijn in graad 0.

Karin wat super dat ze zo snel door de paaltjes ging met hulp van de trainster. Hopelijk vind je een manier om haar te motiveren als je zelf oefend! (Weet niet of zoiets als een treat and train hierbij kan helpen of een target)

Shaya wat super dat hij de wip geen probleem vond. Jullie zijn zo samen echt goed bezig met alles wat al lukt!

Run for fun 1 :-) met de roze truien aan.

Ja was jammer van die disk, zeker ook omdat we zeker bij de jumping foutloos waren geweest. Bij de VP had ik dan 1 foutje gehad. Ik ben inmiddels wel gewend een alles of niets uitslag :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:16

Gister voelde ik me best oke. Naar de hs geweest. Getraind met Jaxx. We hadden een parcour staan waarbij je voorbij de hond moest rennen l, dus hond in de palen en dan een 'in'. Dat vond Jaxx zonder wires super moeilijk. Kwam er elke keer bij 10e of 11e paal uit. Met wires maakte die ze super af. Goed beloond uiteraard maar zonder wires ging gewoon even niet. Oke. Dan maar met laaste 2 wires er op. Rest super braaf.
Helaas vandaag weer echt slecht te pas. Rest van de week alles maar afgezegd want wil zondag wel super graag naar het NK!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:40

Ach hopelijk knap je snel op!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:58

JJ, beterschap, hopelijk ben je het weekend weer ok.
Karin, fijn dat ze dan toch zo fanatiek wordt op die palen. Dus ze kan het prima, met de juiste motivatie.
Shaya, fijn dat de wip zo goed ging.

Leuk om te lezen dat iedereen op zijn eigen manier steeds meer progressie maakt.

De komende dagen veel agility hier. Morgen training van Roetsj, donderdag Pixy, vrijdag workshop Pixy ( bij Nathalie) en avondwedstrijd voor Roetsj. En dan zondag mag Pixy wedstrijd lopen. Zaterdag lekker een rustdagje tussendoor.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:31

Lekker bezig komende dagen! Wel leuk!

Wij zijn nu op de deelnemerslijst beland van de WW-Hal 7 dec en 29 dec