Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Heeft er al iemand bingo met de discussies die voorbij komen?Zal ik de voer-discussie er nog even in gooien
KimD schreef:In mijn geval weten pupkopers het ver op voorhand, dit bespreken we ook zwart op wit, ze mogen dan ten alle tijden ervoor kiezen om verder te kijken natuurlijk.
Er staat ook niet in het contract dat het helemaal verboden is maar wel tot bepaalde leeftijd sowieso niet. Maar nogmaals, in overleg is veel mogelijk.
Het is dan niet meer mijn hond maar wel mijn fokproduct waar ik wekenlang dag & nacht voor gezorgd heb met hart & ziel en mijn kennelnaam hangt eraan.
IMANDRA schreef:En toch vraag ik me af of je dat juridisch hard kan maken gezien je (als fokker) idd niks meer te zeggen hebt over de hond. Hoor aan de ene kant dat sommige fokkers er werk van hebben gemaakt maar aan de andere kant ook fokkers die zelf aangeven dat ze het niet opnemen omdat het juridisch dus niet hard te maken valt.
Onze fokker valt onder de tweede categorie maar zij laat die beslissing echt aan de baasjes over (ook geen advies buiten dat wat de DA standaard adviseert). Maisie wordt waarschijnlijk na de tweede loopsheid gecastreerd (of sterilisatie maar dat ga ik met de DA bespreken).
kiwiwitje schreef:Jazeker. Zowel NML als de groene os hebben supplementen
StalMelyn schreef:kiwiwitje schreef:Jazeker. Zowel NML als de groene os hebben supplementen
Dat is fijn. Want hormonen met hormonen of andere troep bestrijden heb ik dan weer grote vraagtekens bij.
Hier een dag aftellen, morgen puppies kijkenze zijn echt heerlijk mollig. Lekkere dikkies, kan het toch niet laten even een foto van de fokster te delen
[ [url=m/uDIHEJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K0hx7T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen maak ik eigen foto's
kanjerroos schreef:Kaus schreef:Heeft er al iemand bingo met de discussies die voorbij komen?Zal ik de voer-discussie er nog even in gooien
Maar is het erg om dezelfde discussie vaker te voeren als dat mensen helpt?
Ik snap dat als je al jarenlang honden hebt en ook al jaren meedraait in dit forum, het soms vermoeiend vindt om steeds dezelfde discussies te voeren. Maar; voor nieuwkomers kan het toch alleen maar interessant zijn? Je gaat naar een forum niet alleen om leuke plaatjes te kijken maar ook te sparren en om meningen te lezen, in mijn geval ook juist meningen die wellicht anders zijn dan die van mij. Ik lees die, denk erover na en pas eventueel mijn eigen ideeen aan.
Ik vind het dan wel jammer dat oprechte vragen zoals die van mij, en later ook door Leo gesteld; oprecht benieuwd hoe je een reu kan leren omgaan met z’n hormonen. Niet worden beantwoord. Het valt mij op dat een aantal mensen hier hun waarheid als de waarheid zien, en wellicht is dit ook zo, maar ik zou zo graag juist het waarom van bepaalde keuzes willen weten om hier weer van te leren. Juist ook als het gaat om grote dingen als voeren en wel/niet castreren
En als je geen zin hebt in bepaalde discussies dan hoef je niet te reageren, daar lijkt mij iedereen vrij in.
Ik ben hier juist om van de meer ervaren hondenbezitter te leren
Kaus schreef:@Lugea, heerlijk met ElvisWat voor ras is hij ook alweer?
Wij zijn onlangs verhuisd naar Zuid-Limburg, zo zuidelijk als maar kan om precies te zijnEn het bevalt enorm goed
[ [url=m/7n3Q2q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fk6g0d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spot de kelpie![]()
[ [url=m/KDLxmR.jpg]Afbeelding[/url] ]