Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:28

Zo cute KimD ! Precies uit de films :D

Ze zijn zo schattig zoë! Spijtig dat ik ze nooit heb kunnen ontmoeten :(

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:32

Wel... hier al ff heel de dag in shock. Er zijn 9 puppies geteld :wow: <3

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:06

Wow! Succes *\%/*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:13

Succes Lara!!

Hier zijn bijna alle pups uitgevlogen. Lexa blijft uiteraard bij mij. En Jaxx moet nog even blijven tot hij mag verhuizen
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:38

Je ziet echt wel dat ze broer en zus zijn he <3

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:43

Wow Lara, dat wordt een drukke en gezellige boel met negen pups!

Wat gaat dat toch snel Zoë.

Wij hebben gisteren onze nieuwste aanwinst opgehaald. Heel erg blij met haar en vereerd door het vertrouwen dat haar fokker in ons heeft.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 18:56

xLaraaj schreef:
Wel... hier al ff heel de dag in shock. Er zijn 9 puppies geteld :wow: <3

[ [url=m/VeMYUg.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* Succes!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:41

9 pups, dat wordt bikkelen!

Wat een knappies Zoe <3 Blijft Jaxx nog lang?

Hier aftellen tot aan de echo. Ben zo benieuwd!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:03

Dank je iedereen!

Esplendido: gefeliciteerd! Maar euh.. dit aankondigen en geen foto? >;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:49

Leuk esplendito! Wel fotospammmennn

Ik kan ook nog een beetje mee doen met de babyboom!
Het broertje van Djessey uit Chicka’s eerste nest hebben wij uitgeplaatst en die heeft,na dat ie de testen glansrijk haalde, zijn eerste teefje gedekt!
Vandaag op 39 dagen een echo gehad
Afbeelding

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:32

Nadat onze Happy afgelopen november definitief werd afgekeurd op haar Ecvo (niet erfelijke cataract), moesten we plannen omgooien. Zo hebben we besloten om haar dochter Cookie bij haar volgende loopsheid (ergens tussen nu en april) al te laten dekken, door deze prachtige reu Chapeau <3

Afbeelding
Afbeelding
<3

Cookie zelf (ze mist behoorlijk wat front, vandaar ook de keuze voor een reu die een goed front vererft);
Afbeelding

Van mij mag een een kopietje van papa bij zitten, maar dan zonder het pieletje :D

En daarnaast hebben we besloten om er een teefje bij aan te schaffen vanuit een andere fokker. Als het goed is, is haar moeder drachtig nu :D 22 december gedekt dus duimen dat ze drachtig is en er minimaal 2 teefjes in zitten, want de fokker houdt zelf ook een teefje aan....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:38

Oeh spannend!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:42

Ja heel spannend!!
De fokker laat zijn pups wanneer hij iets aanhoudt, altijd op de ogen testen om bijvoorbeeld MPP uit te sluiten. Mensen die hier ervaring mee hebben? Zit er ook aan te denken bij het toekomstige nest van Cookie. Denk dat we ook alle pups al DNA laten testen, maar dat weet ik nog niet zeker... Weet nl. niet of ik de keuze van een pup af wil en kan laten hangen van het DNA...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:07

Wat wil je testen met DNA dan?

Ik vind je teef trouwens veel mooier dan de reu maar ik hou dan ook niet van grof en heb ook geen idee wat ze willen zien bij een golden :+

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:25

Dank Van! Ik vind haar heel mooi hoor, maar ze komt duidelijk front tekort en die kan deze reu wel heel mooi aanvullen. Ik vind de reu echt geweldig, maar ik hou dan ook wel van bone ;)
Qua DNA wil ik eigenlijk de rasgroep 8 bij VHL laten testen, daar zitten in elk geval de verplichte erfelijke aandoeningen Pra1, 2 en Ichtyosis in, welke verplicht zijn voor de rasvereniging. Het is alleen wel prijzig, zo’n kleine €70,- per stuk...
Cookie is drager op zowel Pra2 en Ict, de reu is op alles vrij.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:52

Ik ga enkel de teven die mij interessant lijken laten testen. Dit zal ook meetellen in de welke ik ga aanhouden maar is ook niet 100% de doorslag

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:01

Ik zou ook testen en een vrije hond aanhouden. Door te testen en op termijn vrije honden in de fok te houden raken we van al die poedersuiker af

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:06

Ik laat alle pups testen bij embark. Qua kiezen welke pup aan te houden zie ik de testen meer als aanvulling. Bij twijfel kan het net de doorslag geven maar het bepaald zeker niet mijn keuze.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 13:44

Van schreef:
Ik laat alle pups testen bij embark. Qua kiezen welke pup aan te houden zie ik de testen meer als aanvulling. Bij twijfel kan het net de doorslag geven maar het bepaald zeker niet mijn keuze.

Bij ons juist andersom. Wij testen eerst om te kijken wat blijft. Een vrije uitslag heeft altijd voorrang op drager.

Bij het BC nest nu en dat in 2023 hoeft het niet. Die zijn beide vrij x vrij, dus kan ik de keuze echt maken op voorkeur pup.

Zeker in rassen zoals de BC & Aussie is het echt van belang om die strikte keuzes te maken. Wat mij betreft mag het regelement daarin ook vele malen strenger.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:09

Testen zou echt ter aanvulling zijn, het bepaalt bij ons ook zeker de keus niet, maar als er bijvoorbeeld twijfel is tussen 2 en de een blijkt drager en de ander vrij, zou de vrije teef dan ook blijven.
Ik maak sowieso geen combinatie waaruit lijders kunnen voortkomen, bij pra is het geen optie maar ook bij Ict is het voor ons geen optie. Genoeg fokkers die het daar overigens niet mee eens zijn, maar dat is hun keuze.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:59

Vanuit mijn rasvereniging mag je alleen met pra vrije dieren fokken, dus wij konden ook uit alle pups kiezen

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:03

Wij mogen fokken met drager op Pra1 en 2 als hier een vrij ouderdier tegenover staat. En logisch natuurlijk. Ichtyosis wil ik zelf geen drager x drager al zijn er fokkers die van mening zijn dat dit nodig is on de genenpoel te vergroten en omdat uit de combi drager x drager ook vrije pups kunnen komen. Nu is Ict geen hele ernstige aandoening bij de golden maar goed, de genenpoel is groot genoeg dus ik vraag me oprecht af waarom je dit risico zou willen nemen aangezien er wereldwijd genoeg vrije reuen te vinden zijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:34

Mocht er een teefje bij zitten wat we zouden willen houden (toch) of uit willen plaatsen, dan laat ik DNA testen op PRA, Pompe en DM. Wellicht laat ik dan in het nest ook al een eerste ECVO doen.

Runa is drager van PRA, Pompe en DM en dat maakt de keuze voor een reu in ons ras echt niet makkelijker.

Heel mooie reu Denise, lekker hoofd er op en stevige bone. Ik hou daar wel van!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:53

KimD schreef:
Van schreef:

Bij ons juist andersom. Wij testen eerst om te kijken wat blijft. Een vrije uitslag heeft altijd voorrang op drager.

Bij het BC nest nu en dat in 2023 hoeft het niet. Die zijn beide vrij x vrij, dus kan ik de keuze echt maken op voorkeur pup.

Zeker in rassen zoals de BC & Aussie is het echt van belang om die strikte keuzes te maken. Wat mij betreft mag het regelement daarin ook vele malen strenger.
Ik kies altijd eerst op karakter. Als de voor mij perfecte pup drager zou zijn zou ik hem daar niet om laten liggen maar aangezien wij kruisingen fokken zijn onze pups natuurlijk ook niet zo homogeen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:41

Ik heb embark testen besteld, als goed is worden daarmee heeeeeel veel ziektes getest.

Ook letten we hier op ED en HD. En de mentaliteit. Kont steeds meer angst in ons ras.

Zo heb ik al een teefje geweigerd met HD-B en grotere kans dat de pups ook slechtere resultaten zouden krijgen.