Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:21

fannetje schreef:
XxDiandraxX schreef:
Hier groeid het dametje ook hard. Van 640gram dinsdag naar 770gram gisteren en vandaag 890gram..

Die gaat zeker hard. Hoeveel zitten er in het nest?

Ze is helaas alleen.. ;(

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:51

XxMariellexX schreef:
[ Video ]

<3

Wat een dotje zeg, heerlijk <3

Ennasil92 schreef:
[ [url=m/cQuxBX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/R8jbds.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zxLXyY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XhCiH9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/m8zx24.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PFe0SF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ooc9lU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! wat een mooi groot nest :D
Prachtige kleuren hebben ze zeg, hoe gaat het nu met moeder en pups?

Eclare schreef:
Gefeliciteerd Ennasil!

Ik kom net dit topic ineens tegen en laat ik nou overmorgen mijn Friese stabij pup op mogen halen [ [url=m/EInQrr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is geboren op 5 december <:)
En is van hele goede vrienden van onze familie die in de buurt wonen dus ben ook sowieso elke week wel 1 keer langs gegaan en ga vanmiddag ook weer even kijken.
Zo leuk om ze zo op te zien groeien! Kan nu ook echt niet meer wachten!

Ah wat leuk! en wat een knapperd
heel veel plezier met ophalen morgen! Heb je al een naam?

Bamorka schreef:
Gefeliciteerd Ennasil & fannetje!! <3
Eclare wat een knapperd!

Hier is Zina inmiddels 1 week bij ons en het gaat echt super! :D

[ [url=m/L1GU4I.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T0OhNT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pSmacf.png]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto's! wat een leuke kleur heeft ze, zeker die wenkbrauwtjes haha
fijn dat het goed gaat :D

kiwiwitje schreef:
Diandra, jouw pup groeit inderdaad hard!

Hoe hebben jullie eigenlijk de namen voor jullie honden/pups bedacht? Roepnamen vooral haha.

Mijn vriend versprak zich :')
Ik had voor een teefje Mila bedacht aangezien Yara geen optie meer was (zo heet de moeder) en hij zei, welke naam had jij bedacht? Mika? (hier wisten we nog niet of het een teef of reu werd, maar hij kan wel voor beide vinden we)
En die naam is blijven hangen haha dus het is Mika geworden, nu alleen hopen dat de naam ook past bij de pup die we kiezen.

Morgen weer gaan kijken eindelijk! alleen even hopen dat de koorts zakt :')

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 16:59

Mila en Mika zijn beide leuk! Hopelijk pas het bij de pup!
Hoe oud is de pup nu? Hopelijk zakt de koorts snel.

Hier lijkt toch geen hooikoorts te zijn. Normaal ben ik er dan wel vanaf als het regent. inmiddels regent het al 3 dagen en ik snotter nog steeds.. :(

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:00

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 17:01

Hahaha dat filmpje! Ik zou bijna zeggen ''arme mama'!

Je maakt mij wel nieuwsgierig hoor Lara!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:34

<<) <<)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:36

kiwiwitje schreef:
Mila en Mika zijn beide leuk! Hopelijk pas het bij de pup!
Hoe oud is de pup nu? Hopelijk zakt de koorts snel.

Hier lijkt toch geen hooikoorts te zijn. Normaal ben ik er dan wel vanaf als het regent. inmiddels regent het al 3 dagen en ik snotter nog steeds.. :(

Vond ik ook alleen kennen we te veel kindjes die Mila heten dus dat is hem uiteindelijk niet geworden haha
Ze zijn nu 6 week dus waarschijnlijk morgen ook echt de keus gaan maken welke pup het wordt, al vind ik dat toch heel spannend op de een of andere manier.

Oh dat is niet zo mooi, beterschap!

Hahaha dat filmpje! :(:) arme mama

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 20:37

Is toch ook heel spannend? Dan weet je eindelijk welke er met jullie mee naar huis mag gaan!
Jij ook beterschap met de koorts!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:12

Diandra, dat verklaart wel haar harde groei. Ze mogen dan wel opletten dat het geen zwemmertje wordt. Dan wordt de pup namelijk te zwaar (in verhouding tot de pootjes) om zelfstandig op zijn pootjes te kunnen staan en zal er hulp moeten komen. Ik heb dit in het verleden wel eens gezien bij 1 en 2 lingen in een nest (toen ik nog op bij de DA werkte).

Dat filmpje, arme mama, maar men wat zal die pup daar moe van worden :D

RG en Kiwiwitje beterschap.
RG en leuk spannend toch.

Wat namen betreft had ik een lijstje gemaakt, wat ik leuke namen vond.
En vervolgens blijft er eentje hangen, dus dat wordt haar naam, tenzij de fokker heeeel hoog bezwaar heeft. De stamboom naam wordt iets met grote wateren, ben benieuwd ;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:47

fannetje schreef:
Diandra, dat verklaart wel haar harde groei. Ze mogen dan wel opletten dat het geen zwemmertje wordt. Dan wordt de pup namelijk te zwaar (in verhouding tot de pootjes) om zelfstandig op zijn pootjes te kunnen staan en zal er hulp moeten komen. Ik heb dit in het verleden wel eens gezien bij 1 en 2 lingen in een nest (toen ik nog op bij de DA werkte).

Ja de fokker zit er wel bovenop. Ze is nu een week oud dus even kijken hoe de ontwikkeling kwa lopen zal gaan.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:52

Hoe komt het maar 1 pup ? :(

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:55

Heb net te horen gekregen dat er 1 pupje is overleden in het nest. Lag ineens dood, zo sneu. Het was 1 van de 3 reutjes. Ze zijn ook nog zo kwetsbaar. De moederhond was er aardig van ondersteboven. Hopelijk is ze snel weer rustig en gaat de rest gewoon goed. Ze groeien in ieder geval netjes.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 10:55

Agossie Fannetje. Wat sneu:(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:45

Wat naar fannetje :(

Hoe ruig is te ruig voor pups om te spelen? Dexter springt tijdens het spelen namelijk regelmatig de bank op en af en rent ook wel de trap op en af (zijn maar zeven treden). Moet ik hem hierin beschermen of heeft hij het zelf wel door?

Verder gaat het hier super :D de enige ongelukjes zijn eigenlijk omdat wij te laat zijn maar wel vermoeden dat hij moet of hij houdt zn poep expres op om het boven te doen in een onbewaakt moment :')

De nachten gaan ook super. Ze slapen samen in de grote inloopkast (2x1) en slapen ook de hele nacht door :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:50

Ik zou dat op en afspringen van de bank en treden op en af rennen niet fijn vinden. Krijgen naar mijn idee de heupen en rug toch teveel te verduren. Pup letten echt niet op zichzelf en gaan maar door, dus jij zal zijn grenzen moeten bewaken.

Fijn dat het verder goed gaat.
Ennn uhhh foto's ???

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:54

Eens met Fannetje. Probleem is wel dst als ze eenmaal op de bank kunnen springen het moeilijk om dat tegen te gaan maar de trap zou ik wel vermijden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:04

Trap proberen we inderdaad zo veel mogelijk te vermijden. Staan traphekjes voor maar daar klimt meneer soms zo overheen :Y) De ren die we voor hem hadden gekocht houdt hem ook niet tegen. Ook daar klimt ie overheen.

Even kijken hoe we dat met de bank gaan doen. Erop is nog niet zo'n probleem, daar hebben we een opstapje voor gemaakt van kussens. Maar eraf springen gaat soms wel erg enthousiast.

Helaas even geen foto's... De camera van mijn telefoon heeft het nu echt begeven Y;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:38

Onze reu klom ook over puppyrenpanelen en hekjes heen. Die heb ik, heel lelijk, verhoogd door 50 cm hout aan de onderkant, daarop het paneel. Later heeft mijn man zelf panelen gemaakt, die nog hoger waren. :') Niet grappig, zo'n ding van 8 weken dat zich gewoon over dingen heen stort.

Trap zou ik vermijden idd, kan je er geen grote plaat voor zetten oid?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:40

Op 1 februari jl. heb ik opgehaald mijn zwarte Dobermannteefje Stella Rose Maybelline, geboren 11-12-2017, tot nu toe gaat alles voorspoedig, morgen maak ik foto's!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:47

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 16:57

<3 <3 <3 <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:05

Dat tongetje <3

Hmm hoger maken is het niet zo zeer. Als het te hoog is (hebben al twee hekjes op elkaar gezet) dan ramt ie er wel gewoon doorheen. Hij is laatst zelfs op magische wijze uit de bench gekomen 8)7

En onze trap is niet geschikt voor een vast traphekje omdat ie aan één kant open is. Tenzij jullie daar toevallig iets voor weten?

In de bench slapen gaat ook al veel beter. We zetten m alleen in de bench wanneer we zeker weten dat ie kapot is. Bijvoorbeeld na een bezoekje winkelcentrum of wanneer ie al een paar uur niet heeft geslapen. Dan zetten we hem erin en gaan wij er voor zitten tot ie slaapt. Af en toe wordt ie wel wakker maar dan is ie te moe om een drama er van te maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:09

Kaus schreef:
Dat tongetje <3

Hmm hoger maken is het niet zo zeer. Als het te hoog is (hebben al twee hekjes op elkaar gezet) dan ramt ie er wel gewoon doorheen. Hij is laatst zelfs op magische wijze uit de bench gekomen 8)7

En onze trap is niet geschikt voor een vast traphekje omdat ie aan één kant open is. Tenzij jullie daar toevallig iets voor weten?

In de bench slapen gaat ook al veel beter. We zetten m alleen in de bench wanneer we zeker weten dat ie kapot is. Bijvoorbeeld na een bezoekje winkelcentrum of wanneer ie al een paar uur niet heeft geslapen. Dan zetten we hem erin en gaan wij er voor zitten tot ie slaapt. Af en toe wordt ie wel wakker maar dan is ie te moe om een drama er van te maken.

Daarom hadden wij het verhoogd met hout, een heel frame waar hij dus niet doorheen kon beuken(stond ook vast aan de muur haha) en niet in kon klimmen omdat het te glad is. Open trap zou ik ook afschermen met platen die je ergens aan vastmaakt of een frame voor maakt?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:16

Afbeelding (bovenste helft)

Afbeelding (onderste helft)

We hebben m dus inderdaad afgezet (hangt nu even een dekbed overheen, daar had meneer op geplast) dat gaat heel goed. Maar hoe kun je dit beter afschermen...

Edit: foto's staan op de kop. Ik haat mn telefoon...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 20:31

Uhm, die trap kan ik je denk ik niet mee helpen. Wat wel grappig is. ik kon echt NIKS maken van jouw foto's tot je vertelde dat ze op zn kop staan. :')

Maaar ik ben wel achter een leuk weetje gekomen.
Zoals vast inmiddels wel bekend ben ik ''fan'' van testen en de Raad van beheer. En ik heb dus hun fairfok plan bekeken. Nouja alleen met de betrekking tot gezondheid dan.. :P

Wat nou dus zo leuk is, zelfs niet rashonden kunnen dus in de database van testen gezet worden!
Dat kun je dus hier onder in de link lezen bij ''uitslagen gezondheidsonderzoeken online''
https://www.houdenvanhonden.nl/gezond-f ... fokbeleid/