Ughhh ik wou dat dat hier zo was.. t is eigenlijk vanaf dag 1 al zo geweest dat ze op de gang zaten, mochten niet in de slaapkamer, je hoorde ze dan af en toe wild spelen 's nachts maar daar had ik toch geen last van haha.
Nu blijkt dat ons huis er niet op gebouwd is om 's nachts de slaapkamerdeur dicht te hebben als wij daar slapen (condenseert, ondanks overdag steeds het raam open, toch zelfs schimmel gehad!).. Het werkt gewoon niet.. Nu had sammie al vrij snel het gedrag aangeleerd aan de deur te krabben 's ochtends omdat hij naar binnen wilde/aandacht/eten.. Ik zeg tegen vriendlief; besteed er of geen aandacht aan, of stuur hem weg, draai je om en ga weer naar de slaapkamer. Maar vriendlief gaat dan rustig een kwartier op de gang bij de katten zitten om ze te aaien. In mijn ogen beloon je dan het gedrag dat je niet wilt. Maar ik krijg het er niet uit bij hem..
Nu dan dus de slaapkamer de hele dag en nacht open, toch toegegeven want ik wilde dat niet. Slaapkamer is voor ons en niet voor de katten. Zijn ze lekker naar de bak geweest, en het zou niet de eerste keer zijn dat er poep aan de pootjes zit en daarna kruipen ze lekker op je bed nadat je net de lakens verschoond hebt

maargoed, dat neem ik dan maar voor lief.
Maar onze katten zijn dus in de tuin 3 maanden dat we ze nu hebben niet gewent in de slaapkamer te komen.. Hoop nu ook dat, door de deur continu open te houden, dat de slaapkamer niet meer nieuw voor ze is en dat ze zich 's nachts een beetje gedeisd houden haha
Ik moet wel zeggen dat ik soms met mn handen in het haar zit omdat ik niet meer weet hoe ik ongewenst gedrag eruit krijg.. Met een hond weet ik wel raad, maar een kat..? De muren zijn op sommige plekken helemaal stuk gekrabd, maar als je niet thuis bent heb je geen zicht op wat ze doen, en dit gebeurd over het algemeen alleen 's nachts, of als we aan het werk zijn..
Voor het balkon hangen van die lamellen voor muggen/vliegen. Sammie hangt er minstens 10x per dag in, gevolg; gaten.
Ik heb nog 2 aquariums staan, die ik wil gaan verkopen, maar tot nu toe draait alles nog. Het kleine aquarium is enorm interessant om achter te kruipen, maar met alle snoeren kan/mag dit gewoon niet. Kan sammie er 10x achter elkaar vandaan halen, en de 11e x doet hij het weer.. Ik wordt er soms zo gek van dat ik echt niet weet hoe ik erop moet reageren.. Ik blijf hem maar weg halen want in mijn ogen kan ik niet meer doen..
Ondanks dat ben ik helemaal gek op die 2 donderstenen, wil ik ze niet meer kwijt en hoop ik dat ze toch minimaal een jaar of 18 worden

Maar soms... kan ik ze wel achter dat kapotte behang plakken