Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:05

Heerlijk even uitrazen :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:31

Heerlijk inderdaad! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:43

Niets lekkerder dan even rennen en als je baas dan wat traag is ach...

Chihuahua, hi hi, dan zijn die anderen al snel groter en een grotere vind ik stiekum wel leuker, zei denk ik uiteindelijk ook wel, toch? (en ook grote honden kan je aankleden, kijk maar bij Fabster)

@Jorinda, hmmm, productief ritje dan toch? En wat brengen en halen...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:02

Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan Marlin adopteren :D *\o/* .
Ik moet nog wel geduld hebben, want hij komt waarschijnlijk pas 2 maart naar Nederland.
Ik heb nog geen foto's, want het lukt me niet om de foto's van de website af te halen.
We hebben in ieder geval nog genoeg tijd om alles voor te bereiden.
De bench heb ik nog, maar verder heb ik volgens mij niets meer. Maar ik moet nog even goed kijken op zolder, want volgens mij moet ik ook nog wel iets van tuigen en riemen hebben.
Ik heb in ieder geval nog een longeerlijn waar hij in het begin op strand enzo aan kan (wel een roze :D )

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:05

mijn border heeft ook een jasje op zijn tijd :p voornamelijk als we echt lang gaan wandelen krijgt hij het koud en staat hij te shaken. ik heb een hele fijne van paarden deken matriaal

@TinkerTreas Gefeliciteerd! jammer dat het zo lang duurt maar een leuk vooruitzicht!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:12

Gefeliciteerd, TinkerTreas! Wachten is nooit leuk.

Ik heb ook een Weatherbeeta deken voe Miep. Is ze heel blij mee. Is al een ouwe muts, tenslotte.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:27

Ik moet nog wel ergens een honden jas hebben van mijn oude hond. Maar die zal Marlin voorlopig niet nodig hebben lijkt me. Het is een jonge hond en in Moskou is het wel wat kouder dan hier :D
Ik denk dat hij kwa formaat wel aardig overeenkomt met mijn oude hond, maar dat kan best vertekenen op de foto's en filmpjes natuurlijk.

Tja, wachten is niet leuk. Maar als je een pup koopt moet je vaak nog langer wachten ;) . Dus ik klaag niet :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:58

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:09

Dank je voor het plaatsen :D

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:25

Kya heeft ook een fleece jasje. Die heeft echt een dunne vacht. Tito niet, die heeft het eerder vaak te warm dan te koud.

Proficiat met Marlin!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:40

Igor heeft ook een jas. Frankie lijkt het niet nodig te hebben (houdt ook niet van onder dekentjes liggen enzo).

Marlin is leuk!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:31

marlin is zo leuk <3

Ja karma heeft het ook echt niet nodig, ze heeft er wel 1 als we ergens heen gaan en ze schoon moet blijven :+ Wij hebben geen eigen auto dus gaan met het OV of we lopen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:25

Oh, Marlin is zo leuk!!! Zou ik ook voor kunnen vallen!

Jas, vorige hond van mij had er diverse aangezien die het snel koud had, zeker toen hij ouder werd en als hij dan stil zat in stal of in de auto.
Van fleece dun tot eentje gemaakt waterdicht door een vriendin en een hi hi Shetlander winterdekentje voor de echte kou en zelfgemaakte met koeien pluche.
Deze hond heeft het niet snel koud en uche.. die heeft al een keer mijn zelfgemaakte refelctie jasje aangeknaagd en paar tuigen (Gelukkig haar thundershirt niet) die heeft wel eens mening over zaken.
Als het echt koud is prober ik het wel weer voor in de auto als ze lang moet blijven zitten.

Het Shetlander dekentje dat van mijn hond was, ook kunnen gebruiken op mijn veulentje en is nu voor een lichtelijk mislukte melkgeit in gebruik, dus echt super gebruikt.
Afbeelding

Afbeelding

En de home made jas, beetje ondergesneeuwd.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:56

Een shetland veulen deken! :wow: Wist niet eens dat het bestond! Tegenwoordig veel goede hondendekens van paardendekenfabrikanten. Heb er ook 1 van Krämer Ruitersport. Die is fleecegevoerd. Maar toch nog iets te koud soms. Deze weatherbeeta is een 300 grams.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:04

die van mij komt van Hööks :D hij is ook erg sterk gelukkig. Ook met een fleece laagje, gelukkig genoeg voor hem.

dit is chansy zijn deken

Afbeelding

Edit: https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... el-utrecht

soms neus ik wel eens in het nederlandse asiel en dan vind ik het wel jammer dat ik zo ver weg woon, deze hond zou ook prima in mijn ''pack'' kunnen mijn teef geeft duidelijk grenzen aan maar blijft eerlijk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:29

Ik vind t ook een mooie. Maar niet bij katten en kinderen is hier een no-go.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:35

ja ik heb geen kids en die komen er ook niet :+ en geen katten haha

edit: ik denk dat het prima te trainen is, de kinderen dan :j zal alleen tijd kosten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:40

Ik heb een kind die opgegroeid is met dieren en ze prima met rust kan laten. Ik denk ook dat dat wel kan. En katten valt ook wel te trainen. Alleen zo n asiel geeft die hond danniet mee. En ik vind t zelf ook wel een gedoe. Maar ik heb wel oppashondjes gehad die ook graag achter de katten aan gingen. Dat was heel rap over... ~~}>

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:56

Vanavond zijn de paarden bekapt. Er liggen nog allemaal hoefresten op de bestrating. Net met het laatste rondje plassen kwam ZhuZhu de nagels tegen. En die wordt daar zó blij van! *\o/* _O- . Ze wou niet meer mee naar binnen. En toen we binnen waren, wou ze weer mee naar buiten _O- Die ben ik morgen de hele dag kwijt: nagels zoeken :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 01:13

ja asiel kan echt streng zijn!

Haha mijn honden hebben nog nooit een paard gezien, geen idee hoe ze reageren :+ ik zie ze wel mest eten als snoep _O-

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:54

Wat een leukerd tinkertreas !
Nederlandse asiel lijkt bijna onmogelijk om een hond te adopteren voor een doorsnee gezin.
Kan niet met katten, kan niet met kinderen, kan niet alleen zijn.
Voor ik in het buitenland ging kijken heb ik eerst hier gekeken. Maar geen een hond had ik meegekregen. :=

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:56

Fabster schreef:
Vanavond zijn de paarden bekapt. Er liggen nog allemaal hoefresten op de bestrating. Net met het laatste rondje plassen kwam ZhuZhu de nagels tegen. En die wordt daar zó blij van! *\o/* _O- . Ze wou niet meer mee naar binnen. En toen we binnen waren, wou ze weer mee naar buiten _O- Die ben ik morgen de hele dag kwijt: nagels zoeken :=

_O- Wat flauw dat je haar niet even buiten liet O:)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:00

Sannert schreef:
Nederlandse asiel lijkt bijna onmogelijk om een hond te adopteren voor een doorsnee gezin.
Voor ik in het buitenland ging kijken heb ik eerst hier gekeken. Maar geen een hond had ik meegekregen. :=

Dat is mijn ervaring ook idd met de asielen hier. Plus dat het grootste gedeelte wat hier zit honden zijn die mij niet aanspreken.
En als ze eens een leuke probleemloze hond binnen krijgen, zijn er gelijk 20 mensen die geïnteresseerd zijn. Waardoor de kans heel klein is dat je hem mag adopteren.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:07

Sannert schreef:

Mijn ervaring ook. Behalve de honden die ze nu uit spaanse asiels laten overkomen. Ik heb van iemand begrepen, dat er niet zoveel (plaatsbare?) honden in NL asiels zitten en dus ook buitenlandse honden hier naar het asiel halen om ook honden te kunnen plaatsen. En die kunnen wel overal bij. Hoe kan dat nou? Waarom kan er bij een NL hond niks en een buitenlandse hond vanalles?

ZhuZhu had ook nog nooit een paard gezien. Dus in her begin wat gerommel (ze wou erachteraan jagen, als ze nieuwsgierig waren ging ze bijten, etc. Maar dat was snel over. Went vanzelf. En paardenpoep is inderdaad een tractatie. Zie haar regelmatig met een hele drol in haar mond een goed plekje opzoeken. Mag ze dan niet van mij, dus ze wordt er steeds stiekemer in :D . Net als de nagels trouwens. :=

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:43

Dat snap ik inderdaad ook niet fabster.
9 van 10, misschien wel meer, kunnen gewoon bij kinderen.
Een hond van hier kan zelden met kinderen of ouder dan 12. Tja ..
Het asiel hier in nl zitten amper honden in tegenstelling wat mensen beweren.
En je hebt zeker honden die niet blij worden van (kleine) kinderen.
Maar zoveel ..
Dan hebben ze echt geen opvoeding gehad.