Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:Mizora schreef:Ik had eerst de Aesculap Exacta (2.4cm breed) en later heb ik die ingeruild voor de Aesculap Akkurata (4cm breed). De Exacta is fijner voor de voetjes, maar in die tijd moest ik de hele hond er mee scheren in blokken van maximaal 8 minuten, omdat ze geen luidere scheerapparaten verdroeg en bij langer scheren aanvallen kreeg, dus de iets bredere scheerkop was toen wel erg fijn. Beide zijn erg geschikt voor de snuit.
Wauw, dat is wel vervelend dan, ja. En een "Happy Hoodie", om het geluid te dempen, helpt dat onvoldoende?
Mizora schreef:De hond (poedel) is ondertussen een aantal jaar terug overleden, maar ik verwacht niet dat een happy hoodie zou hebben geholpen. Het was ook de heftigheid van de trillingen van het apparaat. Mijn huidige doodles zijn ruwharen, dus bij hen scheer ik alleen binnenkant achterbenen, binnenkant oren en het hygienestreepje. De rest pluk ik. En daarvoor voldoet de Akkurata prima, al had de Exacte wel iets makkelijker geweest.
AfricanLady schreef:Nee de vader is idd niet van mijzelf
De rottweiler op de foto wel.
Ik was hem elke week dus dan ben ik ongeveer een uur bezig met wassen, blazen en uitfohnen.
Als ik het scheerwerk erbij doen ongeveer 15 a 20 minuten langer.
Knippen doe ik +- anderhalf a 2 uren over.
Meestal ben ik in de salon sneller klaar met knippen dan op de wedstrijd haha daar heb je 2.5 uur voor
Meestal als ik hem meeneem naar de wedstrijd was ik hem een dag van te voren zodat hij niet te lang op de tafel staat
AfricanLady schreef:Hoi allemaal
Mogen Amigo en ik mij hier nu ook melden
Hij woont sinds vandaag bij mij
Hij is 6 jaar, gecastreerd en in bezit van stamboom.
Hij ging al eens met mij mee naar workshops en zal vanaf volgend jaar mij bijstaan in trimwedstrijden in Nederland en België samen met zijn vader (nket in mijn bezit)
Hij staat momenteel in T-Clip maar wie weet of ik djt ga veranderen
Z'n vader heb ik dit jaar in Continental gezet.
Ik heb mijn eigen trimsalon
Trimsalon TimeLess in Makkum
En ik doe geregeld mee aan wedstrijden en workshops in het poedel knippen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Z'n vader Boris
[ Afbeelding ]
Anna79 schreef:Mila is momenteel ook loops, ik wil niet met haar fokken. Ik twijfel nog over sterilisatie, ze is nu 6 dus om mammatumoren te voorkomen heeft geen nut meer, wel om baarmoederellende te voorkomen.
Wat is jullie ervaring? Ik ben bang dat ze dik en sloom wordt, het is zo'n fijne hond nu, wil dat graag zo houden maar wil ook geen risico nemen. Afgelopen jaar is ze geopereerd aan twee knobbeltjes bij de tepels, gelukkig goedaardig.
Mizora schreef:Laproscopisch is bij kleine honden een zwaardere belasting omdat de ruimte die gecreërd moet worden relatief groot is ten opzichte van de hond. Bij grotere honden is de verhouding anders. Er moet immers in de buik gewerkt worden, in plaats van gedeeltelijk erbuiten zoals bij een traditionele operatie. Daarmee gaat de winst ten opzichte van een traditionele snede bij een kleine hond verloren, terwijl dit bij een grotere hond behouden blijft omdat bij hen de snede groter is (absoluut, niet relatief), terwijl het effect van het opblazen van de buik juist kleiner is.