Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 15:54

Ga ik wel keer proberen ja. Vraag wel eerst keer of me vriend vermomd mee speelt :P. Aangezien die toch niet gelijk ze neus gebruikt -_-

Maar jij traint dus in principe op de afstand? Ipv belonen als hij stil is en/of met de gene mee lopen en belonen.

Niet dat dat fout is, maar zo zie je dat er meerdere manieren zijn

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:18

Ik begin op afstand :) en laat de lijn wat langer en daardoor bepaald zij wat voor haar veilig genoeg is. Juist omdat ze onzeker is, bouwt ze haar zelfvertrouwen hiermee op omdat ik niks afdwing en kijk naar wat goed is voor haar.

Vanuit daar kom ik steeds dichterbij en uiteindelijk loop ik idd met die persoon mee of ga er langs staan. Maar wel wanneer zij aangeeft dat ze zich veilig voelt.
Hierdoor blijft haar stress niveau laag.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 16:53

Ja zo kan het inderdaad ook. Bedankt :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:03

Maar dan ist wel fijn als je mensen hebt die mee werken en luisteren naar jou en je hond haha

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 18:16

Ja dat is dus vaak het probleem he... :(

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:16

Zo had ik laatst dus die mensen die op afstand zaten... Maar dat vrouwtje begon te 'lokken'. Roepen en psssst psssst. Zenna wordt daar altijd nog zenuwachtiger van, dus dan roep ik voortaan ook gewoon of ze dat niet wil doen want hond staat onder training. Dan houden ze zo op :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 13:00

Aargh vandaag had meneer weer streken! Dat hij waaks was, was wel al duidelijk :P. Maar soms heeft hij een dag, dat hij de kroon spant. Zo ook vandaag. Meneer van de DHL loopt langs de voordeur, wanneer we net nou buiten gaan. Dat kan natuurlijk niet zomaar }:) ...

In dit geval vind ik daarom een kruising ook echt een nadeel. Want waar komt dit gedrag vandaan?

Tevens kwamen we ook een jongen tegen met een herder, welke we frontaal benaderde. Waardoor het een reactie ontlokte en meneer uit ze stekker ging. Deze jongen was heel relax, waardoor ik het netjes kon afsluiten en we nog een stuk met elkaar zijn opgetrokken. Ineens was die herder toch niet meer zo eng als gedacht *\o/*

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:57

Ooooh herkenbaar Britt! Zenna gaat ook altijd uit haar plaat als er ook maar iets anders is dan normaal. Lopen we de deur uit en loopt er iemand (zonder hond), flippen!!! Want dat kan echt niet en stél je voor dat er een hond bij loopt.. Pfff Honden :')

Wel fijn dat je het met die herder netjes af hebt kunnen sluiten! Toch een positieve ervaring!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:13

Buffeltje heeft zich ook van zijn waakse kant laten zien.
Zat zondag avond met hem bij een vriendin in de tuin. Achter haar tuin loopt een paadje met daar achter nog meer achter tuinen.
Iedere x als hij wat hoorde begon hij te grommen.
Hij werd steeds fanatieker. Steeds op gestaan, gekeken en gezegd dat het goed was.
Maar ik durf te wedden dat wanneer er iemand de tuin in was gekomen, hij had gegrepen.

Echter maandag avond, was het nog licht. Lag hij bij ons zelf in de tuin. Kinderen aan het belletje lellen. Prima, reageert hij niet op, wel op dat ze steeds langs de schutting lopen.
Blijkbaar is het normaal tegenwoordig om wanneer je ziet dat er een hond in de tuin zit, ipv belletje te lellen, in het voorbij rennen de poort open te maken -:(-

Je zal zelf maar net even binnen zijn. Poort open, hond weg

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:31

Hier zit de poort standaard op slot
Heb een nogal makkelijke buurman en wil gewoon niet dat er zomaar vreemden oo de pad staan of dat iemand de poort open doet/niet goed afsluit
Heb hier om de hoek een basis school en een speelveld met skatebaan
Dus ik wil gewoon echt niet!! Dat Eyck op straat komt want dan hebben we een probleem (en heel veel stepjes en skateborden )
En vreemd volk loopt het risico opgeladen te worden door de reu
Doe maar niet.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 16:21

loez schreef:
Ooooh herkenbaar Britt! Zenna gaat ook altijd uit haar plaat als er ook maar iets anders is dan normaal. Lopen we de deur uit en loopt er iemand (zonder hond), flippen!!! Want dat kan echt niet en stél je voor dat er een hond bij loopt.. Pfff Honden :')

Wel fijn dat je het met die herder netjes af hebt kunnen sluiten! Toch een positieve ervaring!

Ik denk dat het gedrag niet gericht is of er toevallig een hondje bij loopt. Maar puur territoriaal. Lopen ze verder of nog stuk terug is er vaak geen probleem. Maar omdat deze meneer echt voorbij de voordeur liep, dus wel -O-. Daarnaast kan je dit toch ook niet verantwoorden man :')

Donna89 schreef:
Buffeltje heeft zich ook van zijn waakse kant laten zien.
Zat zondag avond met hem bij een vriendin in de tuin. Achter haar tuin loopt een paadje met daar achter nog meer achter tuinen.
Iedere x als hij wat hoorde begon hij te grommen.
Hij werd steeds fanatieker. Steeds op gestaan, gekeken en gezegd dat het goed was.
Maar ik durf te wedden dat wanneer er iemand de tuin in was gekomen, hij had gegrepen.

Echter maandag avond, was het nog licht. Lag hij bij ons zelf in de tuin. Kinderen aan het belletje lellen. Prima, reageert hij niet op, wel op dat ze steeds langs de schutting lopen.
Blijkbaar is het normaal tegenwoordig om wanneer je ziet dat er een hond in de tuin zit, ipv belletje te lellen, in het voorbij rennen de poort open te maken -:(-

Je zal zelf maar net even binnen zijn. Poort open, hond weg

woow dat is wel een eng idee ja. Heb je die kinderen niet even lief toegesproken }:) ?
En boos worden op jou als je hond wel wat doet.... Terwijl jij netjes je hond in je eigen tuin heb :n.

Maar zo te lezen gaat Buffel ook 'lekker' waken haha

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:10

Hier nieuwe drukte in de Dogachtigen roedel, wel een beetje een vreemde eend in de bijt maar ze voelt zich al helemaal Bulldog :+

Katniss met haar 'zusje' Primrose

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:19

Hihi leuke foto!!

Bij ons is de poort idd ook altijd op slot! Moet er niet aan denken zeg!! :oo

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:39

Ik heb ondanks het religieus op slot doen van de poort , zelfs een "verboden toegang" bordje hangen, zo een blauwe met wetsartikel zoveel er onder
En een "hier waak ik ". Bordje met afbeelding :+

Het kan maar duidelijk zijn :')

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 00:04

Oooh she is so fluffy, im gonna die :')

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:40

Hier ook de schuttingdeur van de achtertuin altijd op slot.
Maar niet omdat ik Boy niet vertrouw maar we hebben een beetje een aparte achterbuurman ;)

Boy is tot nu toe echt een super makkelijke hond.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:18

Mijn poort is meestal ook op slot hoor. Maarja als we net gewandeld hebben en ik zit in de tuin en verwacht visite achterom. Ja. Dan is ie open.
Nee mijn man dacht dat het alleen maar erger zou worden als ik er wat van ging zeggen.
Moet nog even achterhalen waar ze wonen en dan worden gewoon de ouders er op aangesproken.

Ik wil ook nog wel een hier waak ik van de dogo canario. Ziet er iets enger uit dan de bordeux dog.
Misschien schrikt dat ook af. Al hoewel dat ook wel weer afzakt als ze hem zien lopen hahaha

Ja wel een fijn idee hoor dat Buffel nu wat waakser word. Zeker in het donker.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:26

Hier liggen de honden los op het erf. Ze blaffen wel naar de honden die langskomen, uitlaters, maar iedereen die het erf op komt wordt afgelebberd.
Tenminste, als je met goede bedoelingen komt. 's Avonds zijn ze wel waakser.
Ik persoonlijk vind de molossers juist veel relaxter dan b.v. de schoothondjes.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 13:24

Vandaag kwam ik een mevrouw tegen met Spark ze vijand. Leuk mens, want elke keer als ze me ziet, vraagt ze of we even zullen oefenen. Ideaal toch?! Dus samen rondje bos gelopen. Moet nog hoop gebeuren voordat ze normaal op elkaar reageren. Maar hee het begin is er :D.

Tevens net een topic geopend. Wellicht hebben jullie hier nuttige tips ?

briitje @ [BB] Hond met allergieen, om gek van te worden

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:56

Zo is ons laatste konijn verdwenen, omdat een of andere grapjas de poortdeur open had gezet...

Even een leuke foto van Maggie. Wij waren met de caravan op vakantie in Luxemburg. Na wat onweer begon het enorm te regenen. Opeens waren we Maggie kwijt, die stiekum de caravan in was gesneakt. Geen probleem, ons huis is haar huis. Maar slapen kan ze daar niet goed aangezien ze te groot is. Nou, madame heeft even laten zien dat het makkelijk past, zolang je maar optimaal gebruik maakt van de ruimte :D

Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:58

Hahah die maggie. Jaa als je het maar wil dan kan alles

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:12

Hahah verstoppertje spelen!

Zo kan ik hier mijn kont niet meer keren of dit gebeurt:

Afbeelding

Gister lekker quality Time met beide hondjes!

Afbeelding

En vandaag met zenna <3

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 22:26

whahahahah het contrast is zo wel duidelijk zichtbaar he.... :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:34

Wel he :') zenna rent ook de hele tijd onder hem door _O-

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 22:44

Whahaha kon dat bij Beast niet dan ?
Leuk dat het zulke vriendjes zijn <3