[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:49

Blijkbaar kan je dan beter in het hoge Noorden wonen, in ons vorige huis hadden we jarenlang altijd dezelfde bozorger die ook altijdnop de voorspelde tijd kwam. :D Je kon de klok er op gelijkzetten.

Hier heb ik vorige week weer eens een CO2 systeempje gemaakt voor de grote bak, er in gehangen en vervolgens mijn voet gebroken waardoor ik een heel aantal dagen niet bij licht bij de aquaria geweest ben. Keek ik gisteren weer, is het een oerwoud geworden. :+ Op zich wel prima aangezien de algen nogal hard gingen, maar als je gewned bent om elke dag een half uurtje te kijken is dit wel een heel grote verandering. :P

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:46

Mijn moeder heeft de 7e iets terug gestuurd ondat het niet paste. Hebben ze pas zaterdag binnen gekregen en het goede weer naar ons verzonden.
Hoop dat het er snel is :(
Dat was nog gewoon met de briefpost -O-

Casarell

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:53

Nou.. ik ben benieuwd.. ik kreeg net een mailtje met de code van mijn pakket..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:14

In het zuiden is er ook niks mis..

Ik heb net zo lekker geslapen haha

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:23

Ik wil ook slapen..
K zit in het ziekenhuis te wachten...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:33

fleurtjeuh schreef:
Ik wil ook slapen..
K zit in het ziekenhuis te wachten...

Ik ben vrijdag aan de beurt..
Is er iets erntigs? Of hou je dat liever prive..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:35

Gevallen op mn elleboog, foto laten maken,schijnbaar hebben ze toch iets gezien want ik moest door naar de spoedeisende hulp.
Maar zit hier niet urgent en dan is het streven om binnen 2 uur geholpen te worden..
Zit al anderhalf uur..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:41

Gaat eigenlijk wel lekker hier zeg.. zieke vissen, zieke mensen..
Hopelijk verloopt 2016 gezonder.. Y;(

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:41

Beterschap met je elleboog fleurtjeuh! Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten!

Heeft iemand nog ideën voor planten met een andere kleur dan groen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:04

Sterkte Fleur! Hopen dat het niet al te ernstig is :(:)

Linnnh, crypto's (cryptocoryne) heb je in verschillende kleuren (rood/paarsig) en er is nog Rood Papegaaiblad. Dit wordt echter pas rood bij voldoende ijzer in het water.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:05

Sterkte fleurtjeuh.. hopelijk valt het toch mee..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:15

Hoop ook voor je dat het meevalt.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:24

Ai Fleurtjeuh... op naar betere berichten!! Sterkte en hopelijk valt t mee.

Hier een bezorger die mijn nieuwe telefoon zelf af durft te tekenen en vervolgens in de brievenbus propt (woon in een buitengebied dus brievenbus aan de weg). Ook een keer een papegaaien pinjata gewonnen en die was over het hek gezet.. mijn honden hebben hem gesloopt! Ook een doos met dure insulinepompjes in de regen gezet. en nog meer. Nog steeds dezelfde bezorger ondanks mijn klachten. Maar nadat ik hem zelf heb aangesproken, is hij een stuk voorzichtiger.
Gezondheid.. tja, hier ook K. Nou gezondheid niet, maar ik heb een stoma sinds 20 aug jl. Die wilniet zoals ik wil. Veel problemen en lekkages. Verder beperkt door 2 hartoperaties. Laatste dus een mechanische aortaklep en botpijn of hoe je het wil noemen. Maar ja. Life goes on gelukkig!!

Vandaag weer jonge guppen -O- Ik heb de mannen gescheiden van de vrouwen, maar mannenzijn erg vroeg rijp... gdvr. Nu met de uitleg ( gonopodium) van geloof Casarell, nog 4 mannen eruit gehaald. Hoop dat dit het ei van columbus is haha

Iemand kreeftjes??? die fokken namelijk ook maar door. Mijn 3 vrouwtjes hadden weer eieren en heb ze dus maar bij de mini's ingedaan. Strakjes man verhuizen en vrouwen weer in deze bak. Geen jongen voorlopig!! Eerst trouwen haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:25

Sterkte voor allen die dat nodig hebben. :(:)

Is het een idee om naar de HK te verkassen, zodat we gewoon offtopic mogen gaan?
Omdat we nu een 'gewoon' BB-topic hebben waar offtopic wsl niet echt mag zegmaar. :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:52

Goedenavond, zou ik hier ook mee mogen praten? :) Ik lees al een paar dagen stil mee stiekem haha. Sterkte voor iedereen, wat een nare berichten komen er voorbij :(

Ik ben zelf vorige week van een 50cm naar een 80cm aquarium overgestapt en bij mijn vriend thuis draait mijn oude 60cm aquarium nu in, waar over 3 weken guppen in mogen :)

Helaas heb ik het afgelopen weekend iets stoms gehad waardoor mijn vuurgarnalen allemaal het loodje hebben gelegd, en ik vermoed dat het komt door de planten die ik zaterdag heb gekocht. :( Heb 3 dagen achter elkaar 50 liter water ververst, de planten zijn er meteen uit gehaald en gister heb ik voorzichtig wat nieuwe garnalen er in gelaten. Dat lijkt tot nu toe gelukkig goed te gaan. :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:56

T is een bloeduitstorting onder het botvlies, dus het bot heeft een flinke klap gehad. K krijg een drukverband en moet over een week terug komen. Nu wachten op de verpleging die een drukverband komt aanleggen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:58

Hee "fijn" geen hele nare botbreuken ofzo. Maar wel een beetje mak aan doen strakjes he!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:01

Tasserd, welkom! Wat balen van je vuurgarnalen! Soms heb je dat er slakkengif op de planten zit.. Heb je foto's van je aquarium? ^^ Welk visbestand heb je op het oog? :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:13

Dankjewel! Ja, ik ben bang dat er inderdaad gif op de planten heeft gezeten. Heb ze nu in een emmer staan en spoel ze 2 keer per dag om, hopelijk kunnen ze dan over een paar dagen wel zonder problemen het aquarium in. Had vandaag een lange studiedag, maar zal de winkel waar ze vandaan kwamen morgen eens bellen of het inderdaad gif kan zijn geweest.

Mijn appelslakken hebben gelukkig nergens last van, nu hopen dat de nieuwe groep vuurgarnalen het ook overleeft. :) Ik heb nu 6 corydoras aneus, 4 appelslakken, 30 vuurgarnalen, 10 neontetra's, een stuk of 8 geelzwarte black molly kruisingen (waarvan een aantal zwanger lijken te zijn gezien de puntbuikjes haha) en 2 kuhli's. Die laatste wil ik nog uitbreiden naar een stuk of 5 en verder ben ik wel tevreden over mijn huidige bestand, misschien nog 2 corydoras er bij maar die heb ik hier in de buurt verder nog niet kunnen vinden. Wil er alleen nog graag bijzondere kleuren appelslakken bij, heb nu gewone bruine :P

Ik zal even kijken of ik een foto van mijn telefoon af kan uploaden ^^ Ben nog wat aan het stoeien met de led-verlichting, heb dit aquarium overgenomen van iemand die zelf heel handig is en zelf ook de led-verlichting heeft gemaakt, maar ik ben op dat gebied nog helemaal nieuw :P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:20

Ik ben benieuwd.. *-:)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:28

---
Ik heb geen idee hoe groot de foto is, hoop dat het meevalt :P

De hoeken vallen een beetje weg doordat die wat donker zijn en mijn boekenkast in het glas reflecteert. Links staat cabomba en waterpest, rechts stonden de 6 vallisneriaplanten waar waarschijnlijk dus gif op zat, dus die zijn er nu tijdelijk even uit.

Verder komt er hopelijk morgen riccia fluitans binnen, eind van de week een paar mosballen en nog wat gewoon mos, en dan zijn de garnalen hopelijk ook happy :) En qua inrichting wil ik nog wel graag een mooi groot stuk hout er bij of een aantal stenen. Heb alles uit mijn 50cm bak op de vallisneria na en dan kom je toch eigenlijk wel te kort, ook in de hoogte :=
Laatst bijgewerkt door Thrive op 28-08-20 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:35

Riccia Fluitans is inderdaad een heel mooi plantje.. :D
Maar was in mijn bak geen succes, ondanks dat ik het vast had gebonden.
En wat een ellende is het om het er dan weer uit te krijgen.. :o

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:42

Oh wat jammer zeg! Ik had in mijn vorige aquarium steeds problemen met de vallisneria, kreeg wel eens stekjes van vrienden maar het wilde maar niet aanslaan. Nu was dat aquarium ook qua verlichting een ramp, er zat namelijk gewoon een lampenpit boven in plaats van een tl-buis of iets. Het enige wat als een idioot groeide was het mos. :P Ben benieuwd hoe ze het in dit aquarium doen en hopelijk heb ik een beetje geluk met de riccia. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:48

Pas je wel op met garnalen en cabomba? Kunnen ze niet goed tegen vaak omdat die behandeld zijn tegen slakken etc

Sterkte bij t ziekenhuis !

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:57

Oh die ook? Bedankt voor de waarschuwing! Ik heb ze al een maand of 2, komen uit mijn oude aquarium, dus bij deze valt het gelukkig mee, maar dan weet ik dat voor de volgende keer :)