Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larissaabc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:37

Ik ben Larissa 22 jaar oud en ik wil mijn hondje Marley voorstellen. Hij is morgen precies 8 maandjes oud. Wat ben ik enorm blij met hem!Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:13

Hey, ik wil me graag even tijdelijk melden. Ik moet nu op een chihuahua passen van 1 jaar, black and tan teefje langhaar. Alleen is ze doodsbang voor mij? Ik ben een enorme hondenliefhebber en de andere hond hier (friese stabij) is echt een schat. Ik ben wel vrij streng. Het hondje vond mij in t eerste uur nog wel lief, maar ik zou haar uitlaten, liet haar daarvoor zitten en ze moest de hele weg naast mij lopen met de nodige correcties als ze ging blaffen naar een andere hond en als ze mij voorbij liep. Na het uitlaten is ze dus bang voor mij? Staart tussen de benen, met een grote boog om me heen en als ik naar haar toe loop (ze krijgen na het uitlaten een broodje) dus die wou ik haar geven (eerst laten zitten en dan broodje geven) maar ik liep gewoon met een normale houding op haar af en ging zelfs door mijn knieën omdat ik me toch wat kleiner wou maken omdat ik misschien dreigend leek. maar ze maakt zich helemaal klein en kruipt letterlijk onder de bank.

Ik vind het prima dat ze onderdanig is, maar dit vind ik wat té. Ik heb verder niet extreem gecorrigeerd, gewoon zoals ik bij andere honden ook doe en dan nog zachter ivm haar grootte. (Aka, kort rukje aan de lijn.) Bij de stabij ging het precies zo en die is niet bang en ligt nu lekker aan mijn voeten. Maar de chihuahua ligt verderop in de mand de kat uit de boom te kijken, en als ik langs loop kruipt ze in elkaar? %)

Ik heb zelf altijd Dobermanns en Cane corso's gehad. Dat is wel wat anders natuurlijk. Momenteel heb ik een kleiner hondje, een boomer. Maar daar doe ik ook precies zo tegen.

Weten jullie hoe dit komt? Of is dit ras eigen?

VillaNeusjes

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:45

Toch te grof gecorrigeerd denk ik, daarnaast ken ik het hondje niet dus is lastig te zeggen, ook hoe ze opgevoed is en wat ze gewend is. Tis allemaal misschien wat teveel geweest. Zeker als ze net bij je is dan is dat al een hele verandering.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:47

Afbeelding
Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:38

Fair, hoelang moet je op het hondje passen??
Je kan in mijn ogen een logeetje niet opvoeden naar jouw wensen als het maar even bij jou is. Geen enkele hond. Je kan een chi niet vergelijken met een werkhond zoals een dobermann. Vaak zijn chi's toch wat moeilijk te doorgronden voor mensen die werkhonden gewend zijn. Ze hebben een eigen leven zoals een kat zeg ik altijd maar. Om een leuke verstandhouding te krijgen zou ik vooral mezelf aanpassen aan de hond. Ze is er immers maar kort. Chi's zijn vaak grote mond klein hartje en nog vaker niet of niet zo goed opgevoed. Benader haar/hem niet te streng. Tuurlijk mag je bepaalde dingen verbieden, maar maak het verblijf en de wandelingen geen strijd. Bouw het rustig op en verwacht vooral geen directe aanpassing van de hond. Maar daar ben je inmiddels al wel achter. Begin opnieuw en nu met het idee dat je strakjes kleine stapjes vooruit kan als er een vertrouwensband is. Maar daarvoor moet ze toch wat langer bij je zijn. Succes met je logeetje, hoop dat t goed komt.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:28

Een week :) dankjewel voor de tips. Vandaag is ze al minder bang. Het is een vrij eenkennig hondje dus het is natuurlijk ook wennen aan mij. Ik wil haar absoluut niet heropvoeden hoor, maar ik wil me niet laten meeslepen aan de lijn en ik vind wel dat een hondje gewoon moet luisteren. :P maar ze went al meer aan mij en ik mocht haar nu al op haar buikje aaien en ze was erg vorlijk toen ik vanochtend van de trap kwam. We moeten even aan elkaar wennen :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:52

Hallo, ik kom me ook even melden. Ik ben Eline, 27 en hebben sinds een halfjaar nu ongeveer een chi. Het was niet helemaal de bedoeling, maar mijn zus zou een kruising boomertje/chi ophalen bij een vrouw die vanwege gezondheidsproblemen niet meer voor haar honden kon zorgen. Ze kwamen daar en er ze had nog twee kleine chi's, die ze ook weg wilde doen. Ze zaten in een schuur, in twee verroeste oude benches. Het wit van de vacht had gewoon roestplekken en de langharige chi had ze kort geknipt maar tijdens het knippen een paar keer verwond. Ze zei dat ze ze van pup af aan had, al zes jaar dus, en dat ze altijd in de schuur hebben gewoond, want ze wilde ze niet binnen. Mijn zus kon ze niet achterlaten en heeft ze alle drie meegenomen.

Dus ineens had ze drie kleine hondjes. De bedoeling was voor de twee kleine chi's een ander baasje zoeken, maar uiteindelijk hebben wij besloten Lily, zo heette ze, in huis te nemen en te houden. Het andere hondje, een zwart witte langharige chi reu, is naar een ander goed huisje gegaan.

Lily is een korthaar en best lelijk :') Maar daarom vielen we er op. Zo lelijk dat het bijna mooi is. Beide waren ze meer richting de tea-cup chi's, met bijbehorende gezondheidsproblemen. Zo had het reutje een te klein bekje voor zijn tong, waardoor die altijd zijn tong naar buiten stak en hebben beide uitpuilende oogjes en dus last van traanoogjes. Gelukkig zijn ze net een klein slagje groter dan de gemiddelde tea-cup. Ik ben absoluut niet voor het fokken van hele kleine formaatjes, maar Lily is per toeval bij ons terecht gekomen en na een check bij de dierenarts, gezond genoeg bevonden. Behalve dat ze haast geen tanden meer heeft, helaas, op vier tandjes na, dus ze kan geen hard voer eten, maar ze krijgt vers vlees en dat bevalt haar prima. Helemaal gek als ze eten krijgt. Dan jankt ze hard!

In het begin was ze heel bang voor alles. Echt sneu. Als je haar op wilde tillen kromp ze helemaal in elkaar.. En ze kwam absoluut niet uit zichzelf bij je. Het enige wat ze de eerste weken deed was rillend in de hoek van de bank zitten. Uitlaten aan een riem kende ze niet. Dan verstijfde ze helemaal en kreeg je haar niet vooruit.

En nu... Nu is ze super aanhankelijk, komt graag bij je liggen, wandelt hele afstanden met ons, ook los, want ze luistert ook nog eens goed, is niet heel bang meer en heeft zelfs praatjes. Rennen dat ze doet op haar korte pootjes en speels met ons.

Szia, onze andere hond, die vind ze wel leuk en volgt ze overal, maar ze spelen niet met elkaar en slapen ook niet bij elkaar. Integendeel, als ik Lily op schoot heb en Szia komt in de buurt, dan 'gromt' ze :') Dan zet ik haar er natuurlijk meteen af, want dat mag niet, maar ik vind het wel grappig dat het kleine ding praatjes heeft naar een voor haar veel grotere hond :P

Afbeelding

Afbeelding

Rudolf het rendier
Afbeelding

En zo reizen we veel rond
Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 05:56

Mooi zeg dat jij en je zus de hondjes hebben genomen. Maar wil je echt met haar gaan fokken dan?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:50

Onze chi is nu 2 jaar en we zijn nog steeds super blij met hem :D
Hondje heeft nog nooit gegromd, blaft bijna nooit, en is gek op iedereen!
We hebben het zeker getroffen, en hij was nog wel als laatste over in het nest.. niemand wilde hem.

Afbeelding

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 11:51

Oh, wat een leuk hondje <3

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:28

Wij hebben een pup <3
Alsof de vee stapel nog niet groot genoeg was :')

Zijn naam is Oreo Chocolate en hij is nu 9 weken oud

Afbeelding
Afbeelding

Racheltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:12

Wat een ongelooflijk lief koppie heeft je hondje! <3

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:56

:Y)
pipo schreef:
Mooi zeg dat jij en je zus de hondjes hebben genomen. Maar wil je echt met haar gaan fokken dan?

Huh, nee nee zeker niet! Dat zou hehoorlijk onverantwoord zijn met een te kleine chi. Ik bedoelde dat ik nooit expres een te kleine/tea cup chi zou kopen.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:34

Hee die lijkt op mijn oppashondje! :D alleen dan in de pup versie :P

Afbeelding

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:16

Ja inderdaad dat lijkt wel!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:34

Wat een leukerd.

Oh sorry dan begreep ik je verkeerd. :o dacht dat ze onderzocht was om te fokken. Zo las ik het. :o

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:44

Ja, ik las het na en dacht, het staat er inderdaad wat krom :P

Wat een schattig ding zeg, Oreo. Bleven ze maar altijd pup :P

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:47

Hahaha ja altijd pup *D
Maar vergeleken met onze staffs blijft het altijd kleine hond :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:22

Vandaag echo gemaakt. Zeker 2 pupsels. Op naar 1 april.
Afbeelding
Afbeelding

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:01

Oeh puppy's! <3

Ik ben sinds een paar weken op cursus met ons Isa(bella). We doen een cursus 'Sociale wandelingen', zodat mijn dametjes straks hopelijk wat minder tekeer gaan tegen andere honden. Wel grappig: ze zit in een klasje met 2 andere honden. Twee Zwitserse herders, en dan mijn ukkie chihuahua-pinscherkruising :=

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:04

Wat leuk zo'n echo! Hebben wij nog nooit gedaan. Bij Quinta moesten we lang geduld hebben voor we durfden vast te stellen dat ze zwanger is, maar nu zijn we er wel zeker van. Nog 2 weekjes te gaan!

Leuk Astra, verstandig hoor zo'n cursus!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:40

ik wou eerst langer wachten en een röntgenfoto laten maken, maar na meer gelezen te hebben doe ik dat toch maar niet. Toch teveel gevaar door de straling voor de pups. Hier 1april hahaha.

Jij kan al aftellen.. leuk hoor
Astra wat leuk. Mijn witte herder was gek op mn mini's.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:32

Hallo allemaal, ik meld mij hier graag. Ik was nooit van de chihuahua's, maar toen ik de chi van een cursist leerde kennen was ik verkocht. Die chi is super fanatiek tijdens de behendigheid en is echt een stoere chihuahua. Toen ik hoorde dat zij pups zou krijgen wilden we daar natuurlijk heel graag een pup van!

Sinds januari woont hier een chihuahua meisje bij mijn vriend, onze border collie x friese stabij en mij. Het is een lavendel merle, haar vader was 1,9 kg en haar moeder 3,0 kg en gister tijdens haar derde enting was ons meisje zelf al 1.6 kg. Dus hopelijk gaat ze richting het gewicht van haar moeder! De bedoeling is dat ik uiteindelijk, mits ze het zelf leuk vindt natuurlijk, ook met haar behendigheid ga doen en eventueel wedstrijden. Dat doe ik ook met onze andere hond. We zijn al vrij snel begonnen met de puppycursus en ze doet het erg goed, wat voor enig ongenoegen zorgt bij de rest van de cursisten haha. Maar ons meisje gaat dan ook op andere dagen vaak mee naar de hondenschool, want deze is van mijn schoonvader en ik train meerdere keren per week met mijn andere hond daar.

Maak kennis met Maylin! :D <3
Afbeelding

Afbeelding

En samen met onze andere hond!
Afbeelding

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:31

Wat een schatje is Maylin! <3

Hier van de week Bram weer eens voor de lens gehad. Foto's even snel van insta afgeplukt, dus de kwaliteit is wel zeer slecht. Bram krijgt er over een paar weekjes ook een nieuw vriendinnetje bij! Nog even geduld, maar dan komt er eindelijk een Gordon Setter pup onze kant op. <3 Dan is hij eindelijk niet meer alleen.

Afbeelding
Afbeelding

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:27

Wat een knappies weer! <3

Professor Isa is gisteren afgestudeerd voor haar cursus! :D

Afbeelding