Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:05

Prachtig!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:19

Hallo.

Ik ben mij aan het oriënteren naar Maine coons.
Ik vind ze werkelijk prachtig.
Ze doen zo king achtig aan met die mooie kragen.

Ik heb gehoord dat het geen echte schoot katten zijn maar dat ze wel dol zijn op aandacht en altijd bij je zijn en achter je aan lopen.

Ik ben opzoek naar een Tabby (liefste silver) maar mag een gewone tabby zijn.
Ik hoef niet perse zelf een stamboom te hebben, ik koop een kat voor het leven en ben niet van plan om te gaan fokken dus voor mij heeft dat weinig meerwaarde, zolang de ouders dat maar wel hebben en de ouders getest zijn.

Wat zijn ongeveer de aanschafkosten voor een Maine Coon?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:32

Een paar tips als je gaat zoeken ouders een stamboom kittens ook een stamboom de prijs die het papiertje kost ligt tussen de 10 -15 euro dus dat is te verwaarlozen.
Als er voor het kitten geen boom word aangevraagd moet je eens goed vragen waarom dit zo is,vaak is het zo dat de ouders niet de benodigde testen hebben gehad die vereist zijn bij de vereniging.
Let erop dat beide ouders getest zijn op HCM/PKD via echo jaarlijks,Pkdef/Gsd4 via DNA, Felv/Fiv en patella luxatie en dat je de testresultaten mag inzien.
De gemiddelde prijs ligt tussen de 600 en 1000 euro voor een Coon.
Bij welk ras dan ook heb je schootklevers en katten die graag op zichzelf zijn.
Ik fok Noorse boskatten en zou geen ander ras meer willen ondanks dat er hier ook een Coon rond loopt, ze hebben dezelfde mooie uitstraling met een imposante kraag,broek en staart.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:38

Oke, kijk.. ik dacht zn papier kost vast dik 100 euro.
Maar als het gaat om 10 a 15 euro dan kan ik dat verwaarlozen ja.

Ja ik wil sowieso dat beide ouderdieren getest zijn.
Dan geef ik misschien wel een paar 100 euro meer uit, maar een dierenarts is ook niet goedkoop.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:39

Afbeelding
Afbeelding

Mijn kereltje (8mnd) ligt graag op je schoot. Vooral op een dekentje of op een kussentje op schoot is het feest.

Mijn meisje (8mnd) komt afentoe op je schoot liggen maar ligt t liefst op zichzelf in je nabije omgeving.

Mijn kittens (met stamboom) kostten me 1300,- (samen). Omdat wij verder geen katten hadden en zij niet wou dat kittens/katten alleen zijn/opgroeien hebben we toch maar 2 ukkies gekozen.

Ik had mijn zinnen gezet op een zwart wit meisje en het driekleur meusje maar uiteindelijk zijn we voor de rode kater gegaan omdat die qua karakter beter bij ons pastte.

Afbeelding

Afbeelding

Weet wel dat qua aanschaf een gewone krabpaal niet lang voldoet voor grote rassen.. ik heb een krabpaal staan van 500,- (oke die is wel huge maar ze maken er wel continu gebruik van en ik vond het belangrijk dat ie zwaar genoeg was en niet om zou vallen als ze op volwassen gewicht zijn)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:53

Afbeelding

Dit is Mizu haar gevaarte. We hebben ook nog een soort krabpaal met mandjes erin ergens anders staan.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:09

Afbeelding

Dit is die van Red en Xena

Afbeelding

Deze staat in de gang, merk wel dat ie wat instabiel is met er fanatiek op springen nu ze zwaarder worden

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:11

Die is gaaf! Ik wil zelf graag een andere voor in het nieuwe huis straks. Zoiets als wat jij nu hebt lijkt me wel interessant. Mag ik vragen waar je die geshopt hebt?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:21

Zijn de Noorse Boskatten even groot als de Main Coons?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:24

@Chiave

Afbeelding bovenste (kost 451,- bij PetsPlace)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:33

daantjuhhh schreef:
Zijn de Noorse Boskatten even groot als de Main Coons?

De huidige Coons worden steeds groter gefokt waardoor de kans op HD ook op de loer ligt,geef mij maar het ouderwetse type :P
Mijn Noorse dame en oma van mijn huidige nestje weegt 6.5 kilo en is een flinke dame.

Afbeelding
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:45

<3 <3 <3 Ik vind dit zo'n geweldig ras. Eindelijk is het bijna zover dat hier ook een Coon komt. *\o/* Eerst 1 en dan zien we wel hoe het loopt. Heb ook 2 schatten van honden en ben veel thuis.

Heb flink lopen speuren op internet naar een goede fokker die mij aansprak. Dacht dat zij begin volgend jaar pas weer kittens zou hebben maar na een mailtje gestuurd te hebben kwam ik er achter dat ze nu 2 pasgeboren nestjes heeft. Over 2 weken gaan we kijken. Qua kleur maakt het mij niet zoveel uit, natuurlijk heb ik en mijn gezinsleden zo onze (uiteenlopende :') ) voorkeuren maar of het katje qua karakter bij ons gaat passen vind ik net even belangrijker.

De eerste krabpaal staat al te wachten :o en er is er nog 1 in de maak.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:47

Red is nu 5,8 kilo met zn 8 maanden. Al moet k bekennen dat ie ook wel erg dol is op eten :') hij is niet dik nog maar begint wel langzaamaan wat spekkies te kweken.

Xena weegt ong 4,5 nu gok ik.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:49

Gaaf dat je voor een coon gaat! Cattery Ongermuscoons is ook een leuke fokster! (:

Eigenlijk geen idee wat Mizu weegt op dit moment. We hebben ook nog een Ragdoll, maar die weegt ook wel aanzienlijk minder...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:58

Jis_ schreef:
<3 <3 <3 Ik vind dit zo'n geweldig ras. Eindelijk is het bijna zover dat hier ook een Coon komt. *\o/* Eerst 1 en dan zien we wel hoe het loopt. Heb ook 2 schatten van honden en ben veel thuis.

Heb flink lopen speuren op internet naar een goede fokker die mij aansprak. Dacht dat zij begin volgend jaar pas weer kittens zou hebben maar na een mailtje gestuurd te hebben kwam ik er achter dat ze nu 2 pasgeboren nestjes heeft. Over 2 weken gaan we kijken. Qua kleur maakt het mij niet zoveel uit, natuurlijk heb ik en mijn gezinsleden zo onze (uiteenlopende :') ) voorkeuren maar of het katje qua karakter bij ons gaat passen vind ik net even belangrijker.

Karakter kan de fokker vaak wel aardig beoordelen. Red was vanaf jongs af aan al een plakkert en speelde heel veel met zn broer. Xena was de kleinste kitten en lag al redelijk vaak apart te kijken naar de rest die ruwer speelde. Die speelde niet zoveel.

Had verwacht dat zij heel timide zou blijven.. fokker zei dat t nog wel om kan slaan en zij is nu degene die nu als een malloot muisjes apporteert en afentoe in standje crazy als een gek door het huis rent en stuitert terwijl haar broer wel speelt maar veel rustiger is en beetje relaxed gaat liggen kijken.

Wil afentoe wel mee apporteren maar heeft t na een paar x wel gezien terwijl k soms van haar gek wordt.. hahaha

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:59

Ik was voor mijn Coons 700€ kwijt, wat een gemiddelde prijs is. Voor de krabpalen heb ik veel afgespeurd op marktplaats. Zo heb ik deze:
http://m.zooplus.nl/shop/katten/krabpaa ... uro/506553
Voor de helft vd prijs gekocht terwijl die nog gloednieuw is. Ik heb op mijn spaar lijstje een krabpaal van RHQ staan van dierenvilla.nl maar daar moet ik nog even voor sparen.

Mijn kater weegt nu met 16 weken 2.8 kilo hij is met name heeeeel speels en wilt heerlijk kroelen en kriebelen maar ligt liever naast je tegen je aan dan echt op schoot.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:01

Ja van mij hoeft het ook geen reus van 10 kilo te worden, maar gewoon een gezond gewicht.

Ik zit een beetje te wikken en wegen tussen de Noor en de Coon.
Vind ze beide gaaf.
Een vriendin an mij heeft 2 Maine Coons en waarschijnlijk ga ik naar de zelfde cattery waar zij ze vandaan heeft.

Hij of zij komt dan uit de zelfde ouders, haar katten spreken mij erg aan.
Zijn echt super leuke katten.

Ik hoorde wel dat ze beter een maatje erbij kunnen hebben, dus ik wilde er een asiel kat ofzo bij doen.
Ik weet niet of een coon en htk samen gaan?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:03

Naar welke cattery wil je gaan? Mag ook via pb als je het liever hier niet neerzet. Ja hoor gaat prima. Ze vinden het idd niet zo leuk om alleen te zitten.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:03

daantjuhhh schreef:
Ik hoorde wel dat ze beter een maatje erbij kunnen hebben, dus ik wilde er een asiel kat ofzo bij doen.
Ik weet niet of een coon en htk samen gaan?

Hmm... Ik heb dus een Ragdoll en een Main Coon met z'n tweetjes in een huis. Delen voerbak, kattenbak, e.d., maar onze Coon heeft wel de broek aan. :j Valt niet aan, maar is met name heel speels. Bij ons eigenlijk geen problemen.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:20

Ik kan je alleen maar aanraden ga eens bij verschillende fokkers op bezoek van de twee rassen en kijk wat je het meeste aanspreekt.
Het beste is om naar een fokker te gaan die op dit moment geen kittens heeft want anders ben je direct verkocht :o
Ook hebben de fokkers liever niet dat je 2 bezoeken op 1 dag doet i.v.m. besmettingsgevaar.
De Coon en Noor hebben inderdaad een speelkameraadje nodig anders vervelen ze zich dood.
Succes met je zoektocht het zijn beide geweldige rassen maar de Noor heeft mijn voorkeur :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:22

Volgens mij kan dat, als ze een klik hebben, prima daantjuhhh.

Gelijk 2 katten krijg ik hier niet voor elkaar hoor, dan moet straks het kitten zich erg eenzaam gaan voelen wil er al snel een 2e bij komen. Er zijn fokkers die mij geen kitten mee zouden geven. Maar ik weet zeker dat 1 van mijn honden met het kitten zal gaan slapen en spelen, (echt een knuffel en contactligger) en de ander (ADHDer) voor actie zal zorgen dus het is niet zo dat het te kort zal gaan komen denk ik. Al is een soortgenoot natuurlijk wel leuk.

Mijn broer woont alleen en werkt full time en heeft sinds kort ook een coon poes van marktplaats. Ik ben de fokker waar ze is opgegroeid op gaan zoeken (en die was niet blij te horen dat haar poes op marktplaats had gestaan) Die zei ook doe er alsjeblieft een kat bij, was ook al mijn advies. Ik ga nu elke dag 1 a 2 keer naar de poes om te spelen en ik merk gewoon dat ze dat nodig heeft. Maine coons zijn zo sociaal dus ik begrijp wel dat sommige fokkers niet willen dat ze als enige huisdier of zelfs zonder soortgenoot terecht komen.

Coons staan er om bekent zich vrij onderdanig op te stellen naar andere huisdieren maar goed ieder heeft natuurlijk ook zijn/haar eigen karakter.

S_en_Z schreef:
Jis_ schreef:

Karakter kan de fokker vaak wel aardig beoordelen. Red was vanaf jongs af aan al een plakkert en speelde heel veel met zn broer. Xena was de kleinste kitten en lag al redelijk vaak apart te kijken naar de rest die ruwer speelde. Die speelde niet zoveel.

Had verwacht dat zij heel timide zou blijven.. fokker zei dat t nog wel om kan slaan en zij is nu degene die nu als een malloot muisjes apporteert en afentoe in standje crazy als een gek door het huis rent en stuitert terwijl haar broer wel speelt maar veel rustiger is en beetje relaxed gaat liggen kijken.

Wil afentoe wel mee apporteren maar heeft t na een paar x wel gezien terwijl k soms van haar gek wordt.. hahaha

Zo kan het ook gaan ja, aha er moet een klik zijn en dan komt het vast goed. :j

Chiave schreef:
Gaaf dat je voor een coon gaat! Cattery Ongermuscoons is ook een leuke fokster! (:

Ze heeft een site?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:23

Haha, Gaby dat is een hele goede tip!
Anders kom ik straks met een Noor en een Coon thuis.. haha.

Ik heb ook nog even tijd.
1 feb krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis en tegen die tijd als het klaar is wil ik graag een maatje! of in dit geval 2 maatjes..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:24

Ja Jis, ik woon alleen he, dus ik ben eigen baas.. haha.

Wat tevens ook meteen heel gevaarlijk is (neem altijd alles mee wat zielig of lief is..)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:31

Chiave schreef:

Gevonden! Ziet er goed uit en prachtige katten. <3

daantjuhhh schreef:
Ja Jis, ik woon alleen he, dus ik ben eigen baas.. haha.

Wat tevens ook meteen heel gevaarlijk is (neem altijd alles mee wat zielig of lief is..)

:D

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:43

daantjuhhh schreef:
Haha, Gaby dat is een hele goede tip!
Anders kom ik straks met een Noor en een Coon thuis.. haha.

Ik heb ook nog even tijd.
1 feb krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis en tegen die tijd als het klaar is wil ik graag een maatje! of in dit geval 2 maatjes..

Dat zou geweldig zijn *\o/* mijn zegen heb je.
Deze 2 rassen liggen qua energie level heel dicht bij elkaar en groeien door tot hun derde of vierde en blijven tot op zeer hoge leeftijd speels.
Beide grote rassen die tegen een stootje kunnen en dus perfect met elkaar kunnen spelen en ravotten.
Maar ook beide zien geen gevaar dus een afgesloten tuin/balkon is het beste :o