Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama_Rianne

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:46

Zie dat je in Zwolle woont.. ik woon er niet zo ver vandaan, dus je mag altijd langs komen om te passen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:47

jilleroo schreef:
ik weet het echt niet goed lol.

Huh? Je hebt toch een rashond?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:50

Is het een sheltie of schotse collie, had je f opgezocht op facebook. :P

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:50

Mijn Jack Russel past hem, maar mijn border van half jaar past hem ook nog. Een sheltie moet hem zeker passen!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:53

Sheltie, shetland sheepdog, maar de fokker heeft voor haar 2 shelties ook 2 verschillende maten, ik durf het niet te gokken metwat ik te besteden heb. Wel lief dat je het opzoekt en er moeite voor doet.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:58

Ik denk niet dat een sheltie een maatje 0 heeft, die heb ik voor mijn grote border reu.

Maatje mini moet echt wel gaan passen! :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:07

Ja, mijn Beau (formaat BC in hoogte maar dan breder) zou het dus niet passen helaas! K9 tuigen zijn tof!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:37

jilleroo schreef:
Sheltie, shetland sheepdog, maar de fokker heeft voor haar 2 shelties ook 2 verschillende maten, ik durf het niet te gokken metwat ik te besteden heb. Wel lief dat je het opzoekt en er moeite voor doet.

Mocht hij eruit groeien dan kan je het toch weer verkopen? Vraag de fokker anders naar de tuigmaten ;)
Vooral voor kleine hondenrassen vind ik het fijner om een tuigje te hebben. Maar de keuze is aan jou ;)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:40

Mag ik vragen wat de reden is dat jullie zo'n (K9) tuig hebben in plaats van een halsband?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:43

dan komt de druk niet op de nek

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:55

Hazel trekt niet aan de lijn, dus dan zou dat geen verschil moeten maken. Heb ook een tuigje voor d'r (gehad) maar vond het een onding om steeds aan te moeten doen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:57

Ik had er voor Jesda eentje voor de flyball, omdat ze zo enthousiast was dat ze zichzelf echt ophing als ik een halsband om had. Daarom had ik een tuigje en dat was ook makkelijker vasthouden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:58

met indd flyball, fietsen of andere dingen waarbij een hond nog weleens uit enthousiastme kan trekken is een tuig erg handig.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:01

ik train voornamelijk met halsband, dat is verplicht in G&G voor examens, maar ik heb voor Bella een k-9 tuig met hulphond erop, voor Aiden wil ik er ook 1 voor het gemak en om hem vast te kunnen koppelen in de snorfiets zonder dat hij zich kan verhangen.
Mijn honden houden niet constant de halsband om dan wordt de nekbeharing lelijk, dus of ik nu een halsband om moet doen of een K-9 tuig maakt dan ook niet veel verschil.
Maar ik wacht toch nog even met het aanschaffen van een goed tuig tot Aedan volwassen is. voor mn eigen rust lol. Heb voorlopig zo'n standaard tuigje waar hij met pootjes door moet enzo van de fokker meegekregen.

overigens doet de pup het erg goed.
Zitten op commando, netjes wachten tot hij mag gaan eten (sloeg de bak uit je handen toen hij kwam.)
loopt netjes naast en geeft ook al pootje.
Vanavond ga ik op vakantie, morgen naar Texel en ik ben erg benieuwd wat ze beide van het strand vinden, ze zijn er beide nog nooit geweest.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:05

Ik doe Hazel haar halsband ook altijd af als we niet wandelen/buiten zijn. Maar vind die toch een stuk makkelijker aan te doen dan zo'n tuigje. (Dezelfde die jij beschrijft Jilleroo)
In de auto heeft Hazel ook een tuigje, maar dat ik alleen voor de auto.

Wat fijn dat Aedan het zo goed doet! Wat je er zelf aan energie in steekt krijg je dan dubbel en dwars terug he. Dat zag ik bij Hazel ook.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:07

die standaard tuigen zijn idd soms irritant, daarom is een K-9 tuig zo fij vind ik. over het hoofd en vastklikken en klaar.

ja maar hij laat meer en meer zien dat we een goede match zijn voor trainingen straks. leert heel makkelijk, heel onbevreesd , enige wat we tot nu toe tegen zijn gekomen wat ie toch wat griezelig vond waren de Koeien op de boerderij, maar daar mag hij voor mij ook een gezonde dosis respect voor hebben haha

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:15

Die van mij hebben ook niks om als ik niks met ze doe. Bij Jinn wordt de beharing al wat lelijk aan 1 kant, maar dat kwam omdat hij 'iets' heeft gehad. Geen idee wat, in ieder geval geen vlooien en hij krabde alleen op dat plekje.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:18

overigens heeft mijn pup nu wel de hele dag de halsband om maar dat is omdat hij moet wennen eraan, hij vind het nogal kriebelen haha.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:19

Hoe oud issie nu jilleroo?

Zo heb ik dat ook gedaan. Elke dag een paar keer op en af gedaan en 's nachts natuurlijk af.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:20

hierook alles af in huis hoor :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:22

10 weken was hij dinsdag . Hij is nu een week hier. Doet het harstikke goed en dikke vriendjes met mn Chi Bella, dus het speelt lekker veel samen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:23

In huis en met loslopen is bij Ol ook alles af. Zie het al gebeuren, dan duikt ie ergens de bosjes in, blijft ie hangen.. Neehoor, lekker bloot :P

We hebben van Liesbeth nieuwe handvatten aangereikt gekregen voor volgen (en feitelijk ook gewoon normaal lopen aan de lijn) en Ollie vindt het een awesome kunstje dus dan loop ik een half uur met 'm op de Sandelingen, blíjft ie het maar aanbieden :') Ik moet 'm echt af en toe wegsturen, zo van ga nou maar ff wat voor jezelf doen want daar zíjn we hier voor _O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:25

haha grappig Neej

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:26

Jesda heeft dat vooral heel erg. Die kan zichzelf niet vermaken. Jinn wel, die pakt een speeltje en rent de hele tuin door. Beetje maf :Y) Maar zelfs in het bos gaat Jesda echt niet verder dan 10 meter bij me vandaag en omdat Jesda zo dicht bij me blijft gaat Jinn ook niet verder

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:27

Ollie kan zich normaal dus heel prima vermaken maar blijkbaar vindt ie dit kunstje zó leuk dat ie dat verkiest boven snuffelen, plassen en rennen :') Ik vind het heel aandoenlijk :P