Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Amaris schreef:Ik was net bij de c1000 hier in de buurt, daar hebben ze paaskuikens.... oohhhh....![]()
en een broedmachine ernaast staan en daar was net een kuikie uit het ei aan het klauteren![]()
Je zou toch zo een paar van die donsjes mee willen nemen!
De witte legkip die ik zou krijgen... ik weet het niet... de stalhouder doet lastig, en ik heb geen zin in discussie met hem dus ik laat het idee van 'nieuwe kip met Binkie in een box laten wennen en met zn tweeen terugplaatsen' varen.
Ik denk dat ik het maar even bij de drie kippies hou die ik nou heb.
Shanelle schreef:Hebben jullie misschien nog tips voor gerechtjes waarin eieren verwerkt worden? Het worden er stilaan te veel en familie en vrienden komen ook al toe voor een tijdje...
Antheman schreef:Floss, hoe is het met je zalmkuikentje??
anneliesdj schreef:Wie heeft voor mij nog een leuke tip qua ras?
Wij zijn juist verhuist en we hebben nu royaal de ruimte om kippen buiten te laten scharrelen, ze krijgen een hok op de deel van 2,5x6 zo ongeveer, overdag lopen ze dan los rondom de boerderij.
Ik wil heel graag een koppeltje kraaikoppen omdat ik dat schitterende dieren vind.
Maar daarbij wil ik graag een ras wat heel gemoedelijk is, aaibaar, regelmatig een eitje legt en ook eens broeds wordt. Gewoon leuk voor de kids zeg maar.
Wie heeft een suggestie?
anneliesdj schreef:anneliesdj schreef:Wie heeft voor mij nog een leuke tip qua ras?
Wij zijn juist verhuist en we hebben nu royaal de ruimte om kippen buiten te laten scharrelen, ze krijgen een hok op de deel van 2,5x6 zo ongeveer, overdag lopen ze dan los rondom de boerderij.
Ik wil heel graag een koppeltje kraaikoppen omdat ik dat schitterende dieren vind.
Maar daarbij wil ik graag een ras wat heel gemoedelijk is, aaibaar, regelmatig een eitje legt en ook eens broeds wordt. Gewoon leuk voor de kids zeg maar.
Wie heeft een suggestie?
Iemand?
Heel erg tam en regelmatig broeds zijn de grootste wensen, dan kan ik daar de eitjes van de kraaikoppen onder schuiven.
anneliesdj schreef:anneliesdj schreef:Wie heeft voor mij nog een leuke tip qua ras?
Wie heeft een suggestie?
Iemand?
Heel erg tam en regelmatig broeds zijn de grootste wensen, dan kan ik daar de eitjes van de kraaikoppen onder schuiven.
Shanelle schreef:Wij zijn heel tevreden over onze cochin krielen... Over onze Betty ook natuurlijk, maar dat is een echte legkip en minder 'aaibaar' vind ik zelf...
Wie heeft een suggestie?
Iemand?