Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:58

Deze vraag werd gisteren ook gesteld op de facebookgroep van de Nederlandse Corgies. De prijzen variëren tussen 1000 à 1300 euro voor een Cardigan pup met stamboom. Ik geloof dat de Pems iets lager liggen qua prijsklasse, maar ben daar niet 100% zeker van. Ligt sowieso toch ook rond de 800 à 1000(+) euro.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:44

Vandaag heerlijk getraind met allebei de heren. Ze vinden het zo leuk om te werken!
Op de foto's hieronder Clooney die de oefening ''Metaalapport over de horde'' doet. Hij loopt op dit moment in de FCI Obedience 2. Volgende week hebben we onze eerste wedstrijd!

Afbeelding

Afbeelding

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:21

Leuke foto's!

Heb je toevallig tips om Rea iets netter te laten apporteren? Ze brengt haar apport eigenlijk elke keer net niet goed voor en niets lijkt te werken om dat wel te doen

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:24

Bonna schreef:
Leuke foto's!

Heb je toevallig tips om Rea iets netter te laten apporteren? Ze brengt haar apport eigenlijk elke keer net niet goed voor en niets lijkt te werken om dat wel te doen

Ehm....wat doe jij en wat doet zij precies? Kun je dat uitleggen?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:37

Ze doet been van deze twee dingen:
-komen, het apport 2 meter voor mij loslaten en dan netjes voor komen zitten, of het apport wel vasthouden maar dan 2 meter van mij af gaan zitten. Dichterbij roepen lukt dan niet, want dan laat ze het apport weer los :+ die laatste twee meter zijn schijnbaar erg moeilijk. We gaan nu elke keer als ze loslaat het apport samen halen, dan pakt ze hem wel netjes en geeft ze het af, maar de link naar het meenemen tot het einde valt maar niet.

Onze dierentuin is nog verder uitgebreid trouwens :+ mijn schoonouders hebben altijd veel honden gehad en nu nog 3, waarvan 2 jonge honden. Nu mijn schoonvader nog maar alleen is, werd dat toch een beetje veel en is de whippet van 1.5 tijdelijk bij ons. Als het te doen is met drie honden mag ze blijven <3, anders moet ze helaas worden herplaatst. Wel lastig, het was echt het oogappeltje van mijn schoonmoeder.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:45

Hmm...en als je op het moment dat ze met het apport onderweg naar jou is achteruit gaat lopen(rennen)? Zodat het interessant wordt om met apport in haar bek naar jou te komen? En dan in eerste instantie nog niet laten zitten. Dus eigenlijk de oefening uit elkaar trekken.
1. Met apport in haar bek dicht bij jou laten komen en dit belonen.
2. Het voorzitten met het apport, dus het aangeven als ze al voor je zit en dan een pasje achteruit en weer stoppen. Houdt ze het apport vast, dan belonen. En dit uiteindelijk weer aan elkaar plakken.

Laat je haar ook wel eens stukjes volgen bijv. met het apport in haar bek? Ik doe dit wel, om af te wisselen en ervoor te zorgen dat ze niet te veel kunnen gaan anticiperen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:33

Ikke89 schreef:
Vandaag heerlijk getraind met allebei de heren. Ze vinden het zo leuk om te werken!
Op de foto's hieronder Clooney die de oefening ''Metaalapport over de horde'' doet. Hij loopt op dit moment in de FCI Obedience 2. Volgende week hebben we onze eerste wedstrijd!

[ [url=m/Zn0cZa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gK3PGe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo cute <3 Leuk om ook eens die tak van sport te zien! :D

Hier vorige week een fotoworkshop gehad. Zo leuk, superveel geleerd! Jarvis is nu natuurlijk mijn vaste modelletje om alles op uit te proberen _O-
Afbeelding
Afbeelding

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:06

Jij maakt echt zulke mooie foto's! <3
Ik ga je echt nog een keer vragen om foto's van Rea te maken :)

Wij zijn met dit mooie weer lekker naar het strand geweest in de ochtend en vanmiddag weer gefrisbeed.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:50

Gewoon Corgi-meeting doen en er gelijk een fotosessie aan verbinden :))

Hier vandaag wezen wandelen met de kortpotige dames en ik met mijn paard Tinky. Ging super fijn. Honden en paard zijn best goed op elkaar afgestemd ;) Uiteraard gaan mijn pa en vriendlief wel mee ook, zo los zou ik 't niet durven.

Overigens kan dit filmpje niet ontbreken in dit topic.. Ginny heeft wat nieuws geleerd. :=

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:50

Tigress, supermooie foto's!! <3

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:05

Gave foto's Tigress!

Ginny lijkt qua gedrag zoveel op Lilly. <3 Ook met dat blafje op het einde.

Lilly gaat tegenwoordig iedere dag mee naar de boerderij en mag daar heerlijk los banjeren. Het enige nadeel is dat ze wel is een dode vogel of muis vind en die zijn natuurlijk super leuk om mee te spelen :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:22

Oh dat laatste is ook wel herkenbaar hier.. := Wat een viezerik is het toch, alle soorten mest zijn volgens haar een delicatesse.. :')

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:02

Het zijn echt een stelletje viezeriken! Mest was hier in het begin ook super interessant, maar nu laat Lilly het over het algemeen liggen, godzijdank.

Zijn de rest van de corgi's ook van die smeerkezen? :')

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:30

Hier zijn het gelukkig alleen maar een stel moddermonsters. Clooney heeft zich één keer in een pas gegierd veld gerold. Die blik van hem toen hij opstond was priceless....hij vond het zo vies :')
Harley heeft zich als pup een paar keer in de viezigheid gerold, maar ook hij was daar geloof ik niet zo van gecharmeerd. En van het bad erna al helemaal niet... _O-

Ik heb zaterdag met Clooney een obediencewedstrijd gelopen. We gingen voor de ervaring en het wennen aan werken op vreemd terrein. Ondanks dat de punten nog wel omhoog moeten heeft hij super gewerkt! Ik ben echt keitrots op hem *\o/*

Ik krijg helaas het filmpje niet toegevoegd |(

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag zijn we met de hondjes naar de dierentuin geweest. Ze vonden het geweldig en hebben zelfs een paar nieuwe vrienden gemaakt!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:32

Leuk dat Clooney het zo goed doet op wedstrijd! Vonden ze het niet raar al die vreemde dieren _O-

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:39

Galeo schreef:
Leuk dat Clooney het zo goed doet op wedstrijd! Vonden ze het niet raar al die vreemde dieren _O-

Jawel, maar ze vonden het echt kei interessant! Harley heeft alleen maar gekwispeld de hele dag. Die vond elk dier leuk.
Behalve de leeuwin. Die probeerde hem op te eten. Gelukkig zat er schrikdraad en glas tussen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:47

Super leuk dat Clooney flink was op wedstrijd :D Haha, hier zou ik niet naar de zoo met de Corgi's moeten gaan, denk dat ze onze oren zouden afblaffen :=

Ginny doet het echt voorbeeldig ook op de hondenschool <3 We pakken her en der een lesje agility mee - vooral toestelgewenning, dus tunnels etc. Vandaag ook enkele dingen los gedaan. Jeetje, wat is ze flink!! Zo aandachtig, netjes bij baasje en ze doet alle toestellen gewoon in één keer. Apetrots!!

Overigens donderdag ook een shoot gehad in het bos hier in de buurt. Alvast een voorproefje.. Ginny was een waar fotomodel.

Afbeelding

Grote stoere pup wordt het. Mensen geloven me niet als ik zeg dat ze slechts 5 maand is :=

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:08

Haha Jackytje, ik had ook meer geblaf verwacht hoor! Clooney blaft wel vrij vlug als hij iets niet helemaal vertrouwd, maar ook hij is eigenlijk de hele tijd stil geweest. Behalve toen die leeuwin ze probeerde te bespringen. Toen gingen ze allebei uit hun stekker natuurlijk. Maar logisch, want ze schrokken zich echt rot.

Wat wordt Ginny al groot joh! Wat weegt ze?
Gaaf dat ze het zo goed doet op de hondenschool. Ik vind echt niks leukers dan lekker met mijn hondjes aan het werk te zijn.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:20

Wat een leuke foto's weer! En wat hebben ze het goed gedaan in de dierentuin :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:25

Kan ik geloven, zo'n boze leeuwin die op je af komt! Zou me dood schrikken.

Ginny weegt al 14 kilo := Echt niet normaal. Weegt even veel als Ophélia, die eind juli 2 wordt :o Het is wel een flinke eter, maar krijgt voldoende beweging. Ze heeft echt mega poten vergeleken met Ophélia. Het gaat gewoon echt een grote, zware Cardigan worden terwijl Ophélia eerder het lichtere type is.

Hier een filmpje waarbij ze de eerste keer de zak deed :D

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:38

14 Kilo al?! Rea is echt een lichtgewichtje, die weegt maar 12 kilo.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:47

Gaat lekker in gewicht inderdaad! Jarvis is bijna 17 kilo inmiddels :D

Hij heeft de paashaas opgegeten :))
Afbeelding

Wat leuk trouwens dat je de honden mee mag nemen naar de dierentuin Ikke! :D

Aaahw, ginny het fotomodel <3 Ziet er goed uit met die tunnel! :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:50

Ja, dacht toch echt dat het 14 kg was bij de DA. Grappige is dat ze éxact hetzelfde gewicht hadden. :P

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:09

Die foto van Jarvis is echt geweldig!
Hij is ook al een flinke kerel he!

De heren van mij wegen allebei 19kg