Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:10

Ronnie25 schreef:
:z

Zo lief in dr knuffelbedje

[ Afbeelding ]

Moest ik even delen

Awwhhh! Wat een cutie! :o

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:49

Castratie is goed gegaan :D. Ik weet niet hoe hij onder narcose is gebracht, maar ze opereren daar vaak ratten. Toen ik hem kwam halen was hij goed wakker en al lekker aan het eten (had beetje voer meegenomen voor hem).

Heb pijnstillers meegekregen en nu ligt ie lekker in zn hangmat. Hij heeft net ook nog lekker beetje warme brinta gehad, begon hij ook gelijk van te eten :) .
.
De DA was wel redelijk onder de indruk van het formaat dat hij had hangen haha :P ze schijnen erg groot te zijn geweest voor een normale rat haha. Ik moet er nog even aan wennen, het is nu net een vrouwtje hihi

Yinthee
Amadeus <3

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:52

Fijn dat alles goed is gegaan!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:02

Met Diefa (gevonden ratje) Gaat het super ze is al helemaal bij gekomen en huppelt vrolijk door der hokje. Zaterdag krijgt ze de mega Jenny kooi met etages etc. (ze moest namelijk eerst goed bijkomen en moest even kijken if ze verder niks had)

Wat geven jullie je ratten trouwens tussendoor? Behalve brokjes zeg maar. Diefa is gek op komkommer en rode paprika :)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:19

Die van mij krijgen echt vanalles, komkommer inderdaad maar ook bijna alle fruit vinden ze heerlijk, ze krijgen ook knaagdiersnoepjes, gedroogde banaan, af en toe beetje rijst, een pinda, groentes... Hoeveel tijd heb je nog? :D hahaha nee echt vanalles wat ze maar mogen en lusten dus!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:32

Kun je banaan drogen dan? Ik dacht juist dat t dan een nat bruin prutje wordt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:35

Denk dat Yinthee de bananenchips bedoelt die je kan kopen?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:41

Ah oké.. Ik zat al gek te kijken hihihi. Ik smeer weleens een klein beetje banaan uit over gedroogd brood en dat gooi ik in een lege pot en verstop ik in hun kooi.

En rattensnacks in meerdere stukjes breken en die verstoppen na t schoonmaken :)

Verder krijgen ze afentoe een stukje ham, gekookt ei om uit elkaar te trekken (willen ze alleen in de kooi helaas)

Geef ze soms wel eens een klein stukje gebakken spek (zonder boter of kruiden) en doperwten/maïs/sperzieboon.. Een blad groenvoer ofzo.. Stukje gedroogd brood.

Of een klein stukje van een opgebakken aardappel..

Ze krijgen van "mijn" eten nooit veel.. Meer voor de "heb"

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:38

Bedoel inderdaad die bananenchips dingen die je gewoon gedroogd koopt :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:45

Ik ben net terug van het Rattenhuis en ik ben helemaal om hihi. Ten eerste; echt geen slecht woord over deze rattery: super vriendelijke mensen die naar mijn idee echt het beste voor hebben met hun ratten. Ondanks het feit dat ze geen stambomen op de website hebben staan houden ze wel degelijk stambomen bij van hun ratten en houden ze ook van zoveel mogelijk van de verkochte rittens bij hoe oud ze zijn geworden en waaraan ze zijn overleden.
Ze hadden 2 groepen van 8 vrouwen, 2 groepen van 5 mannen (waarvan 1 groep tijdelijke opvang) en daarnaast nog de 2 nesten die ze nu hebben. Oh, en nog een mini-varken := Ik ging erheen met het idee dat ik eigenlijk mannen wilde omdat die rustiger zijn en minder last hebben van tumoren, maar toen ik daar kwam was ik eigenlijk al meteen gecharmeerd van de vrouwen; de mannen lagen voornamelijk te suffen terwijl de vrouwen erg actief waren en da's toch eigenlijk wel leuk. Daarnaast vind ik het formaat wat vrouwen krijgen eigenlijk wel een mooie maat. Ze verwachten over 2 weken een nestje met burmeesjes en siameesjes en daar heb ik 2 dames uit gereserveerd. Nu nog 8 weken wachten :=

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:00

Vanillia: Leuk leuk!! :D Dus het worden 2 vrouwen? Ik geef je gelijk hihi

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:02

Ja, het nadeel van de vrouwen (tumoren) weegt voor mij niet op tegen het feit dat mannen groter worden, minder actief zijn en in de regel meer ruiken.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:05

Tja dat is over het algemeen, maar of het nou een man of een vrouw is. De ene rat word maar 1 jaar, en de ander misschien wel 4. Weet je toch nooit van te voren.

Ik vind het trouwens juist leuk dat mannen zo groot zijn!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:18

Ik heb een vriendinnetje voor Diefa gehaald maar nu gaat ze slepen met Spruit, ze moet van Diefa in het hokje blijven ze verwond spruit niet maarhoud haar steeds is de gaten is dit normaal ? Het is echt nestslepen zie ik nu. Niet verwonden. Het gaat overgens nu goed :) Zal straks even foto maken van Diefa en spruit
Laatst bijgewerkt door Nathas op 05-09-12 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:22

Vanillia, als het voor jou goed voelt moet je het ook gewoon doen :)

Leuk dat je mocht kijken, heb je ook nog geknuffeld?

Nu wachten dus!!! (en vanalles aanschaffen?)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:42

Foto van Diefa:

Afbeelding

Foto van Spruit:

Afbeelding

Er komen in de toekomst duidelijkere foto's hoor maar beide damens vinden op de foto gaan niet interessant:P

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:13

Wow spruit ziet er op deze foto wel een beetje creepy uit xD Diefa is echt heel mooi!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:25

BArts17 schreef:
Wow spruit ziet er op deze foto wel een beetje creepy uit xD Diefa is echt heel mooi!

Kleine Spruit zit er op alle foto's een beetje creepy uit jah maar dat maakt haat niet minder leuk :D Heerlijk zo'n rood oogje :) En Diefa is idd heel mooi snap niet dat mensen haar hebben gedumpt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:09

Ja ik heb ook even geknuffeld met de oudere dames, die waren trouwens erg gecharmeerd van mn nagellak dus die kwamen allemaal even proeven haha! Daarna ook nog even heel dapper de 1 van de nog niet zo tamme rittens opgepakt (heb na mn valse hamster een beetje een trauma voor beesten die wel eens zouden kunnen bijten geloof ik haha).
Wat betreft de spulletjes; ik heb al een gabber jolly en via marktplaats 3 ferplast plateaus en trappen, heb al een lijst gemaakt wat ik wil hebben van hangmatjesenzo.nl en ook al van ratrations, moet alleen nog even kijken welke bodembedekking ik ga nemen en waar ik die vandaan ga halen..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:45

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:12

Jaa die heb ik snel even gezien! Hij was een beetje verkouden dus nadat ze 'm hadden laten zien (vanwege de dubbelrex vacht) is ie weer lekker gaan slapen :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:59

-O-
Man is aa Bebe chch bubu (Siamees)
Vrouw is aa Be_ chch BuBu (Sable burmees)

Rittens:
aa BeBe chch Bubu (zwart oog burmees)
aa Bebe chch Bubu (zwart oog burmees)
(aa bebe chch Bubu (rood oog burmees) in het geval dat de vrouw rood-oog drager is)

Conclusie: alleen burmeesjes en geen siamees. Twijfel.. 'Een goede rat heeft geen kleur, karakter is belangrijker.' Weet ik, ben ik het mee eens, maar bruine ratten lijken zoveel op wilde ratten en daar ben ik gewoon geen fan van. Zit nu te twijfelen wat ik zal doen.. Ik kan vragen of ik mijn reservering door kan schuiven naar een volgend nest, maar dat betekent wel langer wachten (12 weken ipv 8 weken) en da's stiekem toch best lang :P

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:16

ehm burmees lijkt toch niet op wilde ratten? dat is agouti wat op 'wild' lijkt :P

Maar het is jou eigen keuze he, als je wilt wachten op andere kleurtjes dan doe je dat gewoon. Al moet ik wel zeggen dat ik er ook achter sta.. : 'een goede rat heeft geen kleur, karakter is belangrijker'. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Maar google maar eens op agouti kleur ;) dat is de kleur die veel mensen als 'wildkleur' beschouwen ;)

Edit: of kijk in me profiel :P Opvanger Tidus is een agouti japanner ;)

Edit 2: Overigens heb ik ook nog hele lieve jonge mannekes (22 mei 2012) die een goed huisje zoeken *hint hint muahahaha* Zijn husky's en dus niks van wildkleur ofzo weg :D :+ :')

Edit 3 (lol) : Ohjaa je wou vrouwtjes toch? :P :+

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:23

Ik wil eigenlijk graag weer 2 rittens erbij, maar kan niks vinden.. -O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:47

Waarom zeiden ze dan burmees en siamees als jij al kunt zien dat er geen Siamees bij zit straks?