xLaraaj schreef:KimD schreef:In een showring kan ik me het wel voorstellen, dan blijft de geur ook veel meer hangen natuurlijk. Het 'lucht' niet maar hoopt zich op. Als je dan een reu hebt die net gedekt heeft of er meer last van heeft kan ik me voorstellen dat dit een uitdaging is.
Maar verbieden lijkt me ook geen optie aangezien je dan met een reu in het voordeel bent tegenover een teef.
Zo bedoelde ik hzt inderdaad ook. Denk op 3 jaar tijd heb ik maar 2x dankzij schuimbekken opgemerkt. Voor de rest zeg ik ook dat een hond onder appel moet staan en aangelijnde honden gerust moet laten. Charlie heeft van die dagen dat luisteren niet zo wilt of tegen het einde als hij moe wordt. Dan is dat zijn keuze en simpel: aanlijnen.
@kiwiwitje: geef je 100% gelijk. In België is eigenlijk alles aanlijnplicht. Als er iemand in mijn zicht komt zoals fietser, loper etc fluit ik direct terug en lijn ik aan of laat aan de kant zitten. Mensen hebben mij al zo hard bedankt dat ik niet wil weten wat doe al meegemaakt hebben
James op dit moment ook, nul respect mer loslopen (nogmaals, heeft niks te maken met loopse teven maar met onzerkheid) dus gaat hij aan de lange riem tot het kwartje valt. Zo'n hond heeft los niks te zoeken.

Onopgemerkte fietser en joggers blijft wel een dingetje, geef even een gil vóórdat je me passeert, dan kan ik gewoon netjes alles aan de kant doen voor je als fietser of hardloper. Als je dat besluit te doen zodra je mij passeert dan is het een soort Hunger Games idee, "May the odds be ever in your favor!".

Dan roep ik wel het commando voor aan de kant te gaan maar dat is vaal gevaarlijker dan een fietser of hardloper die eromheen moet zigzaggen.