Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:37

Flux schreef:
*\%/* Net gehoord dat alle 7 pups voorspoedig geboren zijn vanochtend!! 5 meiden en 2 heren! *\o/*

Proficiat!!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:40

Flux schreef:
*\%/* Net gehoord dat alle 7 pups voorspoedig geboren zijn vanochtend!! 5 meiden en 2 heren! *\o/*

Wat fijn om te horen! Is toch een spannend moment, maar wat mooi dat alles goed is gegaan <3

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:22

Pups zijn op 26-01-2022 geboren.
Boefjes uit een goede werklijn. Er zijn nog teefjes op zoek naar een nieuwe baas.
Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:02

Kiimm
Heerlijk samen er op uit. Geboft met het weer ook deze week. Veel plezier nog!

LaPluche
Ohhh wat een leuk nestje <3

MarlindeRooz
Een vuller vullen en eventueel invriezen om ‘m lekker bezig te houden. Gepureerde groenten, fruit, kefir oa is daar prima geschikt voor - of idd als ijsblokjes aanbieden :) Gedroogde snacks zijn ook prima tussendoortjes; daar iets van uitzoeken waar hij wat langer mee bezig is bv. Heel veel snacks zijn redelijk vet arm en passen normaliter wel in veel diëten.

PSvanLot
Hier geef ik eigenlijk geen varkens snacks, gewoon puur omdat we al genoeg keus in andere diersoorten hebben en genoeg afwisseling aanbieden. Dus het is inderdaad echt geen Must qua diersoort om te geven met de hoeveelheid aan keus die er tegenwoordig is onder de gedroogde snacks. Wij geven bv. Verschillende vis soorten, rund , buffel, kameel, kalkoen, struisvogel, eend, lam, gans, konijn, wild zwijn, paard, hert en dan van sommige dingen met vacht ook, en dan vergeet ik er vast nog een paar haha. Dat vind ik dus wel al genoeg afwisseling an zich bovenop wat ik nog met Food Enrichment doe; voer snoepjes, vullers, likmatten e.d.

--

Hier een paar heerlijke wandelingen achter de rug, al merk ik wel dat Arya last begint te krijgen van het weer icm d'r vacht. Rui is wel begonnen, maar dat gaat nog niet snel genoeg met hoe we opeens al tegen de 20 graden aantikken qua temperaturen - en 's nachts nog rond de 0, lol.

Gister een rondje van 5km gelopen, genoten van het late middag zonnetje, veel bosgebied en rust + het water bij de Roode beek op de heide, wat Arya enorm kon waarderen haha. Vandaag een ronde gelopen van 7,6km, samen met KimmeL & Koda.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen rust dagje (& voor mij sportschool) en dan komt zaterdag Cupcakes richting het Zuiden dus dan staan onze dagen ook vol gepland met haar en KimD *\o/*

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:08

Leuk Flux!!

Mooie pups LaPluche, zijn ze uit jouw hond?

Volgens mij maak jij hele mooie wandelingen cursebreaker! Ziet er heel fijn uit.
Het is inderdaad wel warm ineens. Ik merk dat onze pup ook wat sneller loopt te hijgen met wandelen. Helpt ook niet als je ook nog zwart bent.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:16

Ja, we mogen echt niet klagen met onze omgeving. De Brunssummerheide is zo ongeveer onze 'achteruin'. Ik hoef de straat 50m maar over te steken en ben er xD. Maar we crossen eigenlijk de hele regio door dus ook de BE en DL grens over alsook het heuvelland in. Echt heerlijk om nieuwe routes te lopen of favoriete routes opnieuw te lopen <3.

En jaa, is hier ook nu even aanpassen met het weer. Kijken waar de grenzen liggen met welke temperaturen en zorgen dat we wat vroeger de deur uitgaan als we langer gaan lopen. Ik vind het zelf ook al snel niet heel prettig meer als het nog warmer word als dit. Vind niks zo vreselijk als in de zon lopen terwijl je loopt te zweten als een malle :'). Nu gaat het nog wel, maar zodra we die 20 over gaan vind ik het al snel warm worden :') Ik gedij beter op 10 tot max 15 met flinke stukken lopen. Arya ook en alles daaronder haha. Al trekt het bij haar wel weer bij als die wintervacht weer foetsie is.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:15

Sem_ schreef:
Mooie pups LaPluche, zijn ze uit jouw hond

Dat zijn ze! Ze worden door mijn gehele roedel opgevoed. Gaat heel erg leuk.
Moeder is de rechtse, broer van de moeder is die met die flappers. <3
Afbeelding

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:39

Ik lag nog achter met bijlezen, maar ik herken m'n hond :D. Idd lekker gewandeld vanmorgen met @cursebreaker en Arya. We hadden ook heel mooi een route uitgezocht, om vervolgens een compleet andere te lopen :+. Was al flink warm, dus we hebben vakkundig de open zandvlaktes ontlopen haha.

Over 'aanvulling' qua voer, wij geven ook vaker groente en fruit en elke dag wel een andere snack, zijn zoals eerder genoemd zoveel verschillende opties tegenwoordig :). Tijdens het wisselen was bevroren wortel wel favoriet!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:47

cursebreaker schreef:
Kiimm
Heerlijk samen er op uit. Geboft met het weer ook deze week. Veel plezier nog!

LaPluche
Ohhh wat een leuk nestje <3

MarlindeRooz
Een vuller vullen en eventueel invriezen om ‘m lekker bezig te houden. Gepureerde groenten, fruit, kefir oa is daar prima geschikt voor - of idd als ijsblokjes aanbieden :) Gedroogde snacks zijn ook prima tussendoortjes; daar iets van uitzoeken waar hij wat langer mee bezig is bv. Heel veel snacks zijn redelijk vet arm en passen normaliter wel in veel diëten.

PSvanLot
Hier geef ik eigenlijk geen varkens snacks, gewoon puur omdat we al genoeg keus in andere diersoorten hebben en genoeg afwisseling aanbieden. Dus het is inderdaad echt geen Must qua diersoort om te geven met de hoeveelheid aan keus die er tegenwoordig is onder de gedroogde snacks. Wij geven bv. Verschillende vis soorten, rund , buffel, kameel, kalkoen, struisvogel, eend, lam, gans, konijn, wild zwijn, paard, hert en dan van sommige dingen met vacht ook, en dan vergeet ik er vast nog een paar haha. Dat vind ik dus wel al genoeg afwisseling an zich bovenop wat ik nog met Food Enrichment doe; voer snoepjes, vullers, likmatten e.d.

--

Hier een paar heerlijke wandelingen achter de rug, al merk ik wel dat Arya last begint te krijgen van het weer icm d'r vacht. Rui is wel begonnen, maar dat gaat nog niet snel genoeg met hoe we opeens al tegen de 20 graden aantikken qua temperaturen - en 's nachts nog rond de 0, lol.

Gister een rondje van 5km gelopen, genoten van het late middag zonnetje, veel bosgebied en rust + het water bij de Roode beek op de heide, wat Arya enorm kon waarderen haha. Vandaag een ronde gelopen van 7,6km, samen met KimmeL & Koda.

[ [url=m/4ipzYK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KDGRhI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen rust dagje (& voor mij sportschool) en dan komt zaterdag Cupcakes richting het Zuiden dus dan staan onze dagen ook vol gepland met haar en KimD *\o/*

Wat een heerlijk gebied!! Kijk er echt naar uit dat Sello groot genoeg is en ik lekker ver kan wandelen. Bijna zes maanden dus dan kunnen we lekker een half uur.

Weet jij toevallig sites waar je gemengde pakketten kunt bestellen waar ook bij staat wat er in zit? Heb al eerder een 'verrassingspakket' gekocht. Super leuk, maar wat geef ik hem dan eigenlijk? Weet dan niet goed wat zijn favoriet is.
https://www.barfflevo.nl/doneer-actie-o ... kpakketten
Deze koop ik vaak, maar verder dan de konijnenoren kom ik niet...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:07

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:12

Sem_

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:46

Bij veel pakketten staat het er volgens mij bij in de beschrijving (even naar beneden scrollen)!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:40

Bij Bellobox krijg je altijd een lijstje met de inhoud van de doos erbij. En alle producten staan op de site. Dus het soms wel even zoeken naar wat, wat is :+ Maar ze melden wel wat er inzit.

Bij hondenschoolonline staat het idd gewoon in de productomschrijving :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:50

hier zijn gisteravond 8 pups geboren!! alles ging vlot en goed gelukkig. Romy deed het supergoed. Er zijn 3 reutjes en 5 teefjes en de kleuren zijn heel divers. Nu genieten maar, ondanks een erg kort nachtje :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:53

O wat ontzettend leuk dat ze allemaal zo verschillend zijn!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:13

Hier zijn de pupperino’s ook geboren! Of nouja bij de fokker :') op 20 maart.
2 meiden 4 heren, dus een reutje voor mij (stond 3e voor een teef) maar vind ik ook wel heel leuk!
Roepnaam wordt Appa :D
Kies uiteraard pas definitief als ze een week of 5 zijn. Mag langskomen wanneer ik wil, echt zo leuk! Fokker woont ook vlakbij.

Ben woensdag even wezen kijken, ze zijn zooo schattig.
Heb lichte voorkeur voor deze kerel:

Afbeelding

Afbeelding

Die dezelfde aftekening heeft als Otje
(Appa links Otje rechts)
Afbeelding

Ze zijn heel grappig getekend, deze heeft het illuminatie logo in z’n nek _O-
Afbeelding

En deze een hartje op de plek waar z’n ballen moeten komen :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:36

Wat grappig die naam! Ook een Appa! Hahaha!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:55

Wat een dotjes!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:22

Wat leuk Warboel!! Gefeliciteerd!!

Hier worden de pups steeds meer hondjes, 3,5 week oud nu. Zo leuk. Volgende week gaan we weer langs om te kijken. Ik ben benieuwd of onze voorkeur nog steeds onze voorkeur heeft als we ze weer live zien :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:33

Zo leuk al die pups. Appa vind ik ook een hele leuke naam! Net als Otje trouwens.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:40

Nou het leven gaat niet altijd zoals je verwacht. 

Een tijdje geleden liet ik hier weten dat ik voor een puppy zou gaan, in de eerste instantie had ik mijn zinnen gezet op een Berner Sennen pup, maar ik merkte dat het mij heel veel stress en spanning gaf. Het is flink wat hond en haar, ik woon niet super groot dus ben ik uiteindelijk voorzichtig nog verder gaan kijken naar andere rassen en mogelijkheden en ben ik bij mijn huidige pup gekomen.

Echt zo’n beetje het totaal tegenovergestelde!

Het is een (bewuste) kruising tussen een whippet en een Italiaanse Windhond geworden; een Whiggy om het maar een naampje te geven. Ik wilde graag een kruising tussen deze twee omdat ik iets kleiner dan een volle whippet wilde en iets minder fragiel dan de Italiaanse windhond. En echt, ik ben zooo blij met haar! Ik mag haar zondag 3 april ophalen, ze is dan 9 weken. 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:45

Wat een leukerd!!

Ik denk dat je niet rauwig moet zijn dat er geen Berner geworden is. Vriendin van mij heeft er een en wat een kalf is dat... Bij de puppycursus ook een en ook dat is een apart type. De trainster geeft aan dat dat ook bij het ras hoort.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:53

Ja het was mij achteraf toch echt te groot in huis en veel gezondheid problemen zelfs bij uitvoerig testen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:54

Van een Berner Sennen naar kleiner en fragieler dan een gewone whippet? :+
Ben zelf niet zo’n fan van die kruising, italiaantjes zijn vrij gevoelig voor gebroken pootjes… moet je er niet een groter lijf bij willen := je weet ook dat ze vaak erg moeilijk zindelijk te krijgen zijn?

Desalniettemin veel plezier van je pup! Bij welke fokker komt ze vandaan?

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:06

Ik ben op de hoogte van de uitdaging wat betreft de zindelijkheid maar heb daar niet veel problemen mee dat het wat langer kan duren en wat vaker mis kan gaan. Zal de dweil dichtbij houden.

Ik woon in Ierland dus geen Nederlandse fokker maar een Ierse. Ze heten Cahill.