Show je aquarium III!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:10

Heel gaaf om jouw drie 'oerwouden' te zien ellepel!
Vind ze écht heel mooi <3 En ook toffe dieren er in! Heb even google gevraagd en het zijn mooie soorten! Vooral die eerste met dat hout wat duidelijker vind ik gaaf.

maralyn

Berichten: 10500
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:20

Heeeeel Gaaf ellepel met hoofdletters g!

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:24

Echt super mooi! <3

Zijn jullie met die open bakken niet bang dat de vissen eruit springen?

Ik ben een beetje boos. :') Aquarium besteld, bijna 600 euro en dan moest hij nog verzonden worden. Ik dacht, dat zal dan wel het complete meubel zijn dus ik laat het wel bezorgen. Nog eens 35 euro er bij. Belachelijk bij zo'n hoog bedrag maar goed. Ik dacht, als ik dan een keer een bocht iets te hard neem en er zit een beschadiging ergens heb ik niets om op terug te vallen. Nu hebben we dus twee pakketten gekregen EN MOETEN WE HET MEUBEL ZELF IN ELKAAR ZETTEN?!?!?!?! Ja zo had ik het ook wel op kunnen halen, had me 35 euro gescheeld en voor dat bedrag mag je toch gewoon verwachten dat het COMPLEET geleverd word?? Heb er vandaag geen tijd voor gehad maar ik ga hier maandag wel even over bellen, belachelijk. Dan hadden ze het sowieso op de website aan moeten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:34

Marisje, Zo, dat is al mooi groen geworden zeg :D Mooi om te zien!

Ellepel, ik hou van jou oerwouden! En ik had niet in de gaten dat de 60cm een Lido was, dat vind ik zulke gave bakken! Die schijnen ontzettend lastig in te richten te zijn, maar het is je goed gelukt!

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:49

Captain schreef:
Echt super mooi! <3

Zijn jullie met die open bakken niet bang dat de vissen eruit springen?

Ik ben een beetje boos. :') Aquarium besteld, bijna 600 euro en dan moest hij nog verzonden worden. Ik dacht, dat zal dan wel het complete meubel zijn dus ik laat het wel bezorgen. Nog eens 35 euro er bij. Belachelijk bij zo'n hoog bedrag maar goed. Ik dacht, als ik dan een keer een bocht iets te hard neem en er zit een beschadiging ergens heb ik niets om op terug te vallen. Nu hebben we dus twee pakketten gekregen EN MOETEN WE HET MEUBEL ZELF IN ELKAAR ZETTEN?!?!?!?! Ja zo had ik het ook wel op kunnen halen, had me 35 euro gescheeld en voor dat bedrag mag je toch gewoon verwachten dat het COMPLEET geleverd word?? Heb er vandaag geen tijd voor gehad maar ik ga hier maandag wel even over bellen, belachelijk. Dan hadden ze het sowieso op de website aan moeten geven.


Wat betreft springen, het ligt ook aan de vissen. Betta's, vlindervissen, killivissen, e.d. staan erom bekend om te springen. Het zijn vaak de vissen die aan de oppervlakte jagen en dus ook springen om bv insecten te vangen waarbij uit het aquarium springen een risico kan zijn.

De meeste andere vissen zullen niet zo snel springen. Ze kunnen wel springen als de waterwaardes niet goed zijn, maar verder zal het springen wel meevallen.

En ooh dat is wel frustrerend met je aquarium ja! Maar volgens mij worden kasten altijd in pakketjes geleverd, ivm vervoersruimte, maar als je er niet op gerekend hebt dan is dat een flinke domper!

Maar hey, je aquarium is binnen dus dan kan je binnenkort echt aan de slag gaan!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:59

@Ann, mijn luchtpompje is 138 L/U en zit verbonden met een spongefilter. In de filter heb ik een bruissteen gestoken zodat de luchtbellen kleiner zijn en minder lawaaierig. Het pompje voor mijn biofilter is er 1 van 100L / u dacht ik. D verwarming staat op 25 idd. Er moet nog een glas opkomen maar daar moet een stukje af waar mijn biofilter zit. Er komen namelijk nog 3 appelslakken bij, van die knalgele.

@ChristaMoor, less is more zeggen ze toch, er zijn zoveel leuke inricht mogelijkheden. Pinterest en you tube kunnen een heel grote bron van inspiratie zijn

@Melyoramel, ik hoop het! Dankje!

@Safiera, dat zijn eikenbladeren en elzenproppen. Die kleuren het water een beetje en dien de Ph lichtjes dalen. Die haal ik ook uit de natuur
@ellepel, prachtig die oerwouden, die zorgen voor een goed ecosysteem!!

@captain, je weet wat te doen dan. Is wel balen

Zo leuk om iedereen zijn ervaringen en aquaria te zien.

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:43

Wat komen er veel mooie bakken voorbij! <3

simpie94

Berichten: 838
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:38

Ben echt super jaloers op al die mooie bakken van jullie vol met planten.

Ik weet even niet meer wie de foto van de discusvis deelde.. maar ik vind de vis er niet heel lekker uit zien. Los van de vinnen, oogt de vis mager en dof.
Ik denk dan ook niet dat een andere vis zorgt voor de beschadigde vinnen maar dit een weerstand probleem is.

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:16

ellepel schreef:
*foto’s*


Jee wat een mooie bakken zeg <3

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:37

Prachtige natuurlijke aquariums, ellepel! :-)

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:15

Naar voorbeeld van Joanieke, mijn overblijfselen van de in vitro cups :o
Links Rotala 'bonsai', rechts Pogostemon helferi en Alternanthera reineckii mini.
Afbeelding

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:34

Pak het 'doe-het-zelf-pakket' uit.. totaal niet duidelijk wat welk onderdeel is en waar moet.. daarnaast ook al beschadigingen op het hout gezien. Ik ga hem denk ik weer retour sturen. Voor dat bedrag mag je toch verwachten dat je iets degelijks geleverd gaat krijgen ipv een IKEA pakket? :?

ellepel

Berichten: 47564
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:14

mijn Juwel aquarium meubels krijg ik ook altijd als doe het zelf pakket.
dat is toch altijd zo dacht ik.
zit wel een papier bij met hoe het in elkaar moet
had laatst ook een kastje wat op een hoek beschadigd was,maar de bak staat er op dus dat zie je niet.
anders bel je morgen even met het bedrijf over de beschadigingen.

iedereen bedankt voor de complimenten! <3
Laatst bijgewerkt door ellepel op 21-02-21 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:15

Melyoramel schreef:
Naar voorbeeld van Joanieke, mijn overblijfselen van de in vitro cups :o
Links Rotala 'bonsai', rechts Pogostemon helferi en Alternanthera reineckii mini.
[ [url=m/3r8sXR.jpg]Afbeelding[/url] ]

leuk projectje :j

Wat een ellende Captain :(:) , is de schade groot? ik ga nog liever een oude stevige kast in de kringloop halen die ik zelf opsmuk

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:17

Ja ik vraag me af of ik nou te veeleisend ben, maar ruim 600 euro en dan een vaag IKEA pakket? Ja sorry maar daar betaal ik toch niet voor? :') Dan haal ik liever een tweedehands van Marktplaats in goede staat.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:30

Captain schreef:
Ja ik vraag me af of ik nou te veeleisend ben, maar ruim 600 euro en dan een vaag IKEA pakket? Ja sorry maar daar betaal ik toch niet voor? :') Dan haal ik liever een tweedehands van Marktplaats in goede staat.

nee hoor, helemaal niet. al wat je besteld, duur of niet, het moet in orde zijn

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:52

Balen dat de kast al beschadigd is, Captain. Ik zou ook bellen daarover of alles retour sturen.

Hier zitten de 2 shubunkin's in de vijver. :-) Ze sloten zich meteen aan bij de andere goudvissen en alles zwemt rustig rond.

Op wat voor voedingsbodem kweek je de plantjes op, Melyoramel? :-)

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:29

Ann schreef:
Balen dat de kast al beschadigd is, Captain. Ik zou ook bellen daarover of alles retour sturen.

Hier zitten de 2 shubunkin's in de vijver. :-) Ze sloten zich meteen aan bij de andere goudvissen en alles zwemt rustig rond.

Op wat voor voedingsbodem kweek je de plantjes op, Melyoramel? :-)


Mix van grind en aquasoil van Colombo, omdat ik dat in huis had :j Ze zitten in bakjes waar Ferrero Rocher in zaten :9 Het is ook een uitprobeersel, ik heb ook weleens leftover plantjes in een vaas gestopt met grond en grind, deden het ook prima, maar ik had de vaas weer nodig :')

Fijn dat je vissen gewoon mee gaan met de andere goudvissen! Wat een ruimte zullen ze hebben!

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:18

Melyoramel schreef:
Naar voorbeeld van Joanieke, mijn overblijfselen van de in vitro cups :o
Links Rotala 'bonsai', rechts Pogostemon helferi en Alternanthera reineckii mini.
[ [url=m/3r8sXR.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D
Bij mij staat alles er nog keurig bij, en t is zonde om weg te gooien :o

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:23

Louis est arrivé *\o/*
Afbeelding
Nu nog even watergewenning

ellepel

Berichten: 47564
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:36

mooi!! *\o/*

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:17

Leuke vis, chique!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:51

Dankjullie, hij is ondertussen bevrijdt :D
Afbeelding

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:25

Mooie betta! Hoe zwemt hij, mindful? Merk je ook dat hij last heeft van de lange vinnen?

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:49

Captain wat vervelend dat je meubel beschadigd is. Mijn meubel was ook zo doe het zelf pakket. De beschrijving snapte ik ook niet gelijk. Gelukkig zag mijn vriend wel meer duidelijkheid.

Wat betekend eigenlijk vitro cub plantjes? Kleine plantjes die je nog op moet laten groeien?

Mooie betta!