Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:39

Skippy01 schreef:
Wat vervelend wel zeg, dat ze dat steeds zo heeft. Ik zou het als het zo lang duurt, ook in het voer zoeken primair.
Hoewel ik misschien ook wel giardia zou testen, je kunt het maar gewoon zeker weten, toch? Juist ook omdat het heftig is na een wormenkuur en giardia misschien een aanslag op de darmwand / darmweerstand gegeven heeft? Bij jonge paarden zie je best regelmatig een heftige reactie op een wormenkuur (platte mest oa) als de darmwand aangetast is door een flinke wormeninfectie of schimmelinfectie in de darmen. Ik neem aan dat je wormen hebt uitgesloten als eerste? Testen op giardia lijkt mij dan een logische vervolgstap.

Als je dat al gedaan hebt en dat negatief terugkwam, is een verdergaande allergietest misschien een optie?


Het 'lastige' is dat het voer het juist niet is..
En de dierenarts zei omdat ze dus zo gevoelig is op haar darmen het inderdaad heel goed kan dat zij daardoor zo erg reageert op een wormen pil.

We hebben dus ook samen besloten dat Mezzy geen wormen pillen meer krijgt maar dat haar ontlasting gecheckt word 1 x in de zoveel tijd.

Als ze alleen haar 'eigen' ritme heeft, dan is er niks aan de hand. Dus het voer wat ik al heel lang geef, de snoepjes niks aan verander, dan heeft ze dus ook geen diarree.
Dat is waarom de dierenarts ook niet denkt aan Giardia want dan zou de diarree constant zijn en dat is het niet.

Door die probiotica en die psyllium vezels heb ik wel het idee dat ze nu veel beter de vitamines haalt uit haar voer.

Het kan dus zo zijn dat ze dus vanaf het begin gewoon al gevoelige darmen heeft gehad en een wormenpil blijft een "aanslag" op de darmen. Als jonge hond krijg je natuurlijk behoorlijk wat te verduren qua entingen-wormen pillen.

En over die allergie test, ik heb alle dierenartsen gebeld die ik doorgestuurd heb gekregen en allemaal hebben ze het over een eliminatie dieet, na overleg met mijn eigen dierenarts besloten dat nog niet te doen nu ze nog zo klein is en in de groei.

Wel een 'alternatieve' dierenarts benaderd die net als die van cupcakes fotoreading doet en met kruiden werkt.
Daar wacht ik nog op antwoord.

Voorlopig ga ik 'terug' naar haar eigen ritme en even niks geks. tot ik wat meer weet.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:01

Ja, als ze op haar eigen voer en eigen ritme geen last heeft, dan inderdaad niets veranderen.
Er zijn tegenwoordig dierenartsen die ook ander onderzoek doen dan alleen eliminatiedieet overigens. Had iemand in dit topic het laatst niet over een ander soort allergie-onderzoek bij honden?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:18

Skippy01 schreef:
Ja, als ze op haar eigen voer en eigen ritme geen last heeft, dan inderdaad niets veranderen.
Er zijn tegenwoordig dierenartsen die ook ander onderzoek doen dan alleen eliminatiedieet overigens. Had iemand in dit topic het laatst niet over een ander soort allergie-onderzoek bij honden?


Ja klopt, maar dat is vooral bij jeuk of uitslag, dan testen ze de haren.

maar niet bij gevoelige darmen. Het is denk ik ook geen allergie maar meer intolerantie..
maarja waarvan .... geeeeen idee

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:35

krijgt ze ook veendrenk? dat wil bij gevoelige darmen ook nog wel eens een hulpmiddel zijn?

Arya van @CB krijgt veendrenk (maar ik weet niet of de darmen daar bij haar ook de reden voor zijn?)

En mijn paard krijgt het sinds deze week (wel ivm de darmen én de huid), en heb er bij zowel honden als paarden al goede dingen van gezien.

Ik probeer gewoon mee te denken he, met dingen waarvan ik goede resultaten zie / hoor. Ik ben geen dierenarts, en hoewel ik wél voedingsleer voor paarden gedaan heb, ben ik bij honden geen voedingsdeskundige :)

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:50

Charlie heeft giardia gehad en bleef met gevoelige darmen en diarree zitten. Ben nu een week overgestapt op ander voer met probiotica en psylliumvezels in en hij doet het er nu al super op. Nu hopen dat het blijft natuurlijk maar tot nu toe super blij!

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:53

Wij hebben vanmorgen vroeg al lekker gewandeld. Het was barkoud en ik denk dat dat de reden was dat er niemand in het bos was. Heerlijk.

Afbeelding

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:02

@JesdaJinn wat een heerlijke foto! <3 ik vind die kou juist echt heerlijk. Die krakende blaadjes onder je voeten, wolkjes als je uitademt en dan thuis een lekker warm kopje thee! Heerlijk!

@Nicky wat onwijs balen zeg dat ze zo gevoelig is! Hopelijk vinden jullie iets dat haar kan helpen, opzich is veendrenkstof wel een goed idee om eens te proberen. Otje heeft het ook een tijdje gehad (zat in een pakket van Ekowolf) en ze had wel mooie ontlasting en een minder rumoerige buik toen ze het kreeg, het is nu op maar heb nog geen nieuwe besteld :=

Ik had 3 kg konijnendelen en een kilo konijnenoren besteld omdat mevrouw zo gek is op de Kivo Konijn en de Paard & Konijn, nou mevrouw trekt d’r neus ervoor op :roll:
Hopelijk veranderd ze binnenkort van gedachte (dat doet ze nogal eens) anders zit ik met 4 kilo konijn in de vriezer _O-

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:13

Warboel, ik heb er hier ook eentje rondlopen die zijn neus optrekt voor konijn _O- En laat ik nu net 5 rollen besteld hebben :Y)

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:27

_O- ja de rollen eet ze meestal juist wel! Daarom dacht ik, bestel lekker wat konijnen delen en oren voor d’r, heeft ze wat te knabbelen. Ze vindt eenden/kippennekken ook echt super lekker, en zalmlijven enzo. Maar nee hoor :')
Maargoed ze heeft wel vaker dat ze iets de ene dag wel, en de volgende dag niet lust/wil, dus wellicht veranderd ze nog van mening :Y)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 20:28

Warboel, heb je een blender? Oid. Of een talent voor vrij fijn snijden? Dan die dingen even een tik geven (met de blender of t mes) en dan in kleine delen eens door t voer doen. :)

Oshaa
Berichten: 1056
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 08:57

Skippy01 schreef:
krijgt ze ook veendrenk? dat wil bij gevoelige darmen ook nog wel eens een hulpmiddel zijn?

Arya van @CB krijgt veendrenk (maar ik weet niet of de darmen daar bij haar ook de reden voor zijn?)

En mijn paard krijgt het sinds deze week (wel ivm de darmen én de huid), en heb er bij zowel honden als paarden al goede dingen van gezien.

Ik probeer gewoon mee te denken he, met dingen waarvan ik goede resultaten zie / hoor. Ik ben geen dierenarts, en hoewel ik wél voedingsleer voor paarden gedaan heb, ben ik bij honden geen voedingsdeskundige :)


Beer heeft ook een tijdje veendrenk gehad voor het eten van kattenpoep en gras. Weinig verschil gemerkt helaas. We hebben de (grote) pot opgemaakt, maar ben niet met een nieuwe begonnen. Eerst even de kvv afwachten. Heb wel heel veel goede verhalen over veendrenk gehoord, maar het zal afhangen van oorzaak van het probleem natuurlijk.

Warboel anders kan je er zelf konijnensoep van maken? :) Beer eet echt elke smaak, al vindt hij volgens mij eend het lekkerst. OF dat komt omdat ik die het fijnst mee te werken vind. De pens en rund vind ik een stuk minder :')

JesdaJinn wat een lieve foto! Hier was het ook een paar dagen heerlijk koud. Nu al de hele ochtend (oké het is pas 8 uur, maar toch) regen. Hopelijk donderdag wat beter weer, dan ben ik vrij en ik wil een nieuwe route uitproberen hier in de buurt. Toen we die zondag gingen proberen kwamen we na 1,5 km een gewonde duif tegen (niet door Beer). Ondanks de open vleugelbreuk was die nog super actief, dus naar de vogelopvang hier vlakbij gehad. Waarschijnlijk gaat die het niet redden, maar nu hoefde die niet langzaam weg te teren (zat onder bramenstruiken in een greppel, dus weet niet of een vos erbij had gekund). Op mijn handschoenen zit nu allemaal duivenbloed, Beer is er helemaal zot van. Staat nu steeds bij het schuurtje waar ze in liggen.

----------------------------------------------------------------

We zitten nu bijna 2 weken op kvv en Beer vindt het in ieder geval heel erg lekker. Verder merken we nog weinig verschil - iets minder scheten denk ik. Wel is zijn vacht bij zijn nek opeens vrij vettig, maar dat zal de ontgifting zijn. Hij eet met vlagen wel vrij veel gras, maar gaat niet over zijn nek. Ik heb het vermoeden dus dat hij op de Alaska kip het iets minder doet, maar het blijft lastig. Misschien ga ik 2 dagen achter elkaar de Alaska geven om het zeker te weten.

BIj mijn vorige bestelling heb ik de XL kophuidplaten bestelt die een tijdje terug in het topic voorbij kwamen als een snack waar ze heel lang mee doen... Nou dat valt hier een beetje tegen! Heb het over meerdere dagen heen steeds even gegeven, maar alles bij elkaar is het niet langer geweest dan een uur denk ik :') . Misschien ligt het aan mijn interpretatie van ergens 'lang mee doen', maar ik had iets meer verwacht. De zoektocht gaat dus weer voort :).

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 09:40

Gras eten heeft weinig met kotsen te maken. Gras smaakt zoet en dat is gewoon lekker. Hier staan ze regelmatig gras te kauwen. :)

Zelfs mijn engelse staffords doen langer dan een uur met een XL plaat.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:54

Die van Ekowolf raadde mij zelf af om kvv te beginnen ivm de gevoelige darmen momenteel. Eerst stabiele darmen hebben :)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:55

Veendrenk ga ik eens opzoeken...

Nu gaat het alweer 2 dagen goed... Dat bedoel ik dus met dat ik het dan echt niet meer weet. :\

xLaraaj schreef:
Charlie heeft giardia gehad en bleef met gevoelige darmen en diarree zitten. Ben nu een week overgestapt op ander voer met probiotica en psylliumvezels in en hij doet het er nu al super op. Nu hopen dat het blijft natuurlijk maar tot nu toe super blij!


Ahh dat is balen... Wel fijn dat die het nu zo goed doet!

Mezzy eet inderdaad ook af en toe ineens gras :=

@kiwi Mezzy doet met die medium platen zelfs een uur _O- Alleen nu durf ik t even niet te geven tot dr ontlasting echt een paar weken weer gewoon goed is...

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 09:59

Nicky91 schreef:
Veendrenk ga ik eens opzoeken...

Nu gaat het alweer 2 dagen goed... Dat bedoel ik dus met dat ik het dan echt niet meer weet. :

xLaraaj schreef:
Charlie heeft giardia gehad en bleef met gevoelige darmen en diarree zitten. Ben nu een week overgestapt op ander voer met probiotica en psylliumvezels in en hij doet het er nu al super op. Nu hopen dat het blijft natuurlijk maar tot nu toe super blij!

Ga eens opschrijven iedere dag wat ze krijgt. En waar je wandelt oid. Misschien komt er dan inzicht in? En als je iets nieuws toevoegt aan eten/snack zorgen dat de rest allemaal t zelfde blijft.

Ahh dat is balen... Wel fijn dat die het nu zo goed doet!

Mezzy eet inderdaad ook af en toe ineens gras :=

@kiwi Mezzy doet met die medium platen zelfs een uur _O- Alleen nu durf ik t even niet te geven tot dr ontlasting echt een paar weken weer gewoon goed is...

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 10:00

Nicky91 schreef:
Veendrenk ga ik eens opzoeken...

Nu gaat het alweer 2 dagen goed... Dat bedoel ik dus met dat ik het dan echt niet meer weet. :

xLaraaj schreef:
Charlie heeft giardia gehad en bleef met gevoelige darmen en diarree zitten. Ben nu een week overgestapt op ander voer met probiotica en psylliumvezels in en hij doet het er nu al super op. Nu hopen dat het blijft natuurlijk maar tot nu toe super blij!



Ahh dat is balen... Wel fijn dat die het nu zo goed doet!

Mezzy eet inderdaad ook af en toe ineens gras :=

@kiwi Mezzy doet met die medium platen zelfs een uur _O- Alleen nu durf ik t even niet te geven tot dr ontlasting echt een paar weken weer gewoon goed is...


Ga eens opschrijven iedere dag wat ze krijgt. En waar je wandelt oid. Misschien komt er dan inzicht in? En als je iets nieuws toevoegt aan eten/snack zorgen dat de rest allemaal t zelfde blijft.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:09

kiwiwitje schreef:
Ga eens opschrijven iedere dag wat ze krijgt. En waar je wandelt oid. Misschien komt er dan inzicht in? En als je iets nieuws toevoegt aan eten/snack zorgen dat de rest allemaal t zelfde blijft.


Dat is eigenlijk niet zo heel lastig, want ze krijgt alleen haar eigen eten(DARF KVV EMI & WILD), haar snoepjes zijn de brokjes van DARF.
En als we trainen krijgt ze een hypoallergene houdbare worst.
(Dit is haar "gewone" ritme al weken)

Het enige wat varieert zijn de kluifjes.
Dus dat ga ik wel even opschrijven wanneer ze wat krijgt en wanneer ze ergens op reageert.

EDIT: En de wandelingen zijn eigenlijk allemaal op bekende plekken.

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:15

Ot doet echt forever met kauwdingen _O- ze heeft d’r runderkophuid nog die ze kreeg toen ze de eerste dag bij ons was :')

Wij hebben feest vandaag Y)(^) **\O/**
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 10:24

Nicky91 schreef:
kiwiwitje schreef:
Ga eens opschrijven iedere dag wat ze krijgt. En waar je wandelt oid. Misschien komt er dan inzicht in? En als je iets nieuws toevoegt aan eten/snack zorgen dat de rest allemaal t zelfde blijft.


Dat is eigenlijk niet zo heel lastig, want ze krijgt alleen haar eigen eten(DARF KVV EMI & WILD), haar snoepjes zijn de brokjes van DARF.
En als we trainen krijgt ze een hypoallergene houdbare worst.
(Dit is haar "gewone" ritme al weken)

Het enige wat varieert zijn de kluifjes.
Dus dat ga ik wel even opschrijven wanneer ze wat krijgt en wanneer ze ergens op reageert.

EDIT: En de wandelingen zijn eigenlijk allemaal op bekende plekken.

Ja dat is inderdaad makkelijk.
Ze pakt echt niks op buiten?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:27

kiwiwitje schreef:
Nicky91 schreef:

Dat is eigenlijk niet zo heel lastig, want ze krijgt alleen haar eigen eten(DARF KVV EMI & WILD), haar snoepjes zijn de brokjes van DARF.
En als we trainen krijgt ze een hypoallergene houdbare worst.
(Dit is haar "gewone" ritme al weken)

Het enige wat varieert zijn de kluifjes.
Dus dat ga ik wel even opschrijven wanneer ze wat krijgt en wanneer ze ergens op reageert.

EDIT: En de wandelingen zijn eigenlijk allemaal op bekende plekken.

Ja dat is inderdaad makkelijk.
Ze pakt echt niks op buiten?


Dat is 1 keer gebeurd en sindsdien let ik er heeeeel erg op, zeker met die darmen.
Ze mag van mij ook niet de bosjes in rennen :') klinkt heel stom, maar daar ligt toch vaak katten stront, afval en soms zelfs mensen ontlasting....

In de woonwijk dan.

Als we in t bos lopen dan mag ze lekker dr gang gaan, maar loopt ze eigenlijk altijd in mijn zichtveld.

Ze eet zelfs geen paardenpoep...

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 10:37

Oh das alleen maar goed!

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:59

Warboel gefeliciteerd. Y)(^) Otje ziet er feestelijk uit.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 11:15

Oeh gefeliciteerd warboel!

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:47

Gefeliciteerd Warboel *\o/*

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:16

Proficiat Warboel **\O/**