Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:32

Die is echt niet te mager hoor Ianthe :7 Zeker niet in de houding waarin hij staat. Dan zie je gewoon snel ribben.

Op deze foto kun je bij Dexter ook de ribben zien. Is ook niet de dikste.

Afbeelding

Galaika, wij willen Troy foto's :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:43

Kaus schreef:
Die is echt niet te mager hoor Ianthe :7 Zeker niet in de houding waarin hij staat. Dan zie je gewoon snel ribben.

Dat weet ik ook wel, maar dan nog is die te mager ;) Gaat niet alleen maar om de ribben trouwens.
Op die puberleeftijd moet je ze ook gewoon veel meer geven, vooral dit type jachthond. Ken flink wat Bracco´s, van verschillende types, dus weet ook wel hoe ze eruit horen te zien. Haar Bracco is wel fijntjes qua bouw, maar wat meer vet erop zou toch net wat beter zijn. Maar goed, dat is mijn mening ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:54

Afbeelding

Afbeelding

Skip geslaagd voor de Elementaire Gehoorzaamheid met allemaal goedjes. (Had ik niet verwacht want er werd nogal gepuberd de afgelopen lessen)

Hij had er vandaag gelukkig wel weer zin in met de extra bijzondere snoepjes.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:58

Gefeliciteerd! *\o/*

Vertel me het geheim van de snoepjes :))

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:26

Hou die vooral lekker voor je Ianthe.

Gefeliciteerd met Skip :D

Simoonzel, ik neem hem wel eens mee hoor! En ik denk dat hij Popo heel gezellig zou vinden :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:35

Ik zie niet waarom ianthe dat niet zou mogen zeggen?
Ik vind je hond ook te mager loolotte..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:06

Ik zie geen magere hond, als dat mager is zijn die van ons uitgemergeld. :+ Die van Kaus trouwens ook, dan krijgen die ook nooit te eten. :n

De hond staat in een volledig gestrekte hoge halshouding. Voorpoten gestrekt en achterpoten waarschijnlijk schuin naar achter gestrekt. Dan trekt alles sowieso volledig strak. Het is daarnaast ook nog eens een jonge hond in zijn slungel periode, ik zie absoluut geen magere hond. :n

Bracco's horen stevig in bouw, brede schouders, grof gebouwd, niet stevig in gewicht. Dit ras groeit ontzettend lang en zwaart dus ook pas later uit. Dan nog worden ze niet dik maar breder in bespiering en daardoor zwaarder.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:09

Gefeliciteerd met het behalen van je cursus! Fijn om te zien dat het met tuigje mocht, dat mis ik helaas te vaak op cursussen. *\o/* (Was er nooit een smiley met een beker? Of is dat niet op Bokt?)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:10

Ik ken Braccos niet in het echt maar als ik ze zo op internet zie is het vooral een hoop huid over een strakke hond. Niet gek dus dat de ribben zichtbaar worden wanneer die huid strak wordt getrokken.

Volgens mij is de hond van Lotte nog geen jaar? (Kan zo snel niet terugvinden) dan zie ik ze liever wat slank dan te vet. Hij heeft ook zichtbaar goedgevulde dijbilletjes en schouders. Vreet dus niet zn spieren aan.

Ik vind m er prima uitzien.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:10

Zoe_97 schreef:

Ik had juist van jou verwacht dat je beter mee had gelezen dan dit := hij is absoluut wel te mager. Dat weet ik ook wel, hoef dat niet van iedereen te horen en al helemaal niet dat hij te weinig krijgt?! Ik doe gvd alles voor die hond, heb in 7 maanden vaker een dierenarts gezien dan de overige 15 jaar dat ik beesten heb en hij komt niks te kort, vind t echt belachelijk dat je op zo'n toon gaat oordelen zonder überhaupt de moeite te nemen om ernaar te vragen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:12

Gelukkig kunnen we allemaal onze eigen mening hebben ;) Ik vind hem wel te mager, er kan zeker wel wat meer bij. Dat heeft niets te maken met hoe die staat. Zoals ik al zei, op deze leeftijd moet je ze ook gewoon veel meer geven. Mijn Weim at op deze leeftijd 1,5 kg vlees per dag zodat ze er normaal uit zag... Maar goed, ga er ook geen hele discussie over houden, gaf alleen mijn mening zoals iedereen dat hier mag geven. Als ik een hond veels te dik zou vinden, zou ik dat ook zeggen. Wil je dat niet horen, dan zet je mij in de negeer, ook prima;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:13

Kaus schreef:
Ik ken Braccos niet in het echt maar als ik ze zo op internet zie is het vooral een hoop huid over een strakke hond. Niet gek dus dat de ribben zichtbaar worden wanneer die huid strak wordt getrokken.

Volgens mij is de hond van Lotte nog geen jaar? (Kan zo snel niet terugvinden) dan zie ik ze liever wat slank dan te vet. Hij heeft ook zichtbaar goedgevulde dijbilletjes en schouders. Vreet dus niet zn spieren aan.

Ik vind m er prima uitzien.

Ik ken er wel een aantal, maar die worden ook echt gebruikt om te jagen. Die zullen ook niet veel zwaarder zijn dan onze borders gok ik, ik ga het eens vragen via de app, het heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt. <<)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:15

Loolotte schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik had juist van jou verwacht dat je beter mee had gelezen dan dit := hij is absoluut wel te mager. Dat weet ik ook wel, hoef dat niet van iedereen te horen en al helemaal niet dat hij te weinig krijgt?! Ik doe gvd alles voor die hond, heb in 7 maanden vaker een dierenarts gezien dan de overige 15 jaar dat ik beesten heb en hij komt niks te kort, vind t echt belachelijk dat je op zo'n toon gaat oordelen zonder überhaupt de moeite te nemen om ernaar te vragen.

Dan kan je dat ook normaal zeggen in plaats van hou het maar voor je :+ of negeer je mij, ook prima hoor.
Als iemand mijn hond te dik of dun vind en het heeft een bepaalde reden, zou ik dat ook gewoon zeggen, maar wat jij wil. :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:17

Ianthe schreef:
Gelukkig kunnen we allemaal onze eigen mening hebben ;) Ik vind hem wel te mager, er kan zeker wel wat meer bij. Dat heeft niets te maken met hoe die staat. Zoals ik al zei, op deze leeftijd moet je ze ook gewoon veel meer geven. Mijn Weim at op deze leeftijd 1,5 kg vlees per dag zodat ze er normaal uit zag... Maar goed, ga er ook geen hele discussie over houden, gaf alleen mijn mening zoals iedereen dat hier mag geven. Als ik een hond veels te dik zou vinden, zou ik dat ook zeggen. Wil je dat niet horen, dan zet je mij in de negeer, ook prima;)

Dan moet je ook bereid zijn om te discussiëren, maar dat is dan weer míjn mening.

Maargoed, dan zet ik je wel in de negeer.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:20

Ik weet niet wat voor discussie we kunnen houden over een hond die ik te mager vind en jij niet? :+ Dat zal een hele spannende discussie worden dan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:21

Loolotte schreef:
Zoe_97 schreef:

Maak je niet druk, ik zie echt niet een te magere hond, maar een normaal gewicht voor deze leeftijd. Ze zijn allemaal slungelig dan. Als je op deze leeftijd zo'n papzak hebt klopt het ook niet.

Trekt vanzelf weer bij, ze steken hun energie nu in iets anders.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 08:59

Heee lief doen. Boodschap is duidelijk denk ik :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:02

Goedemorgen, gezellig! We hebben het hier allemaal over onze trouwe viervoeters dus als iedereen even in hun achterhoofd houd dat zoiets gevoelig kan liggen hoeven we elkaar ook niet aan te vallen en gvd's rond te slingeren :')

Allemaal mooie honden en het is niet gek dat de één in de groei wat magerder is dan de ander. Bodhi is nu 3 en eindelijk op gewicht door al het getob met voeding etc.

Dus. Beeeee happy :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:11

Loolotte schreef:
Hou die vooral lekker voor je Ianthe.

Gefeliciteerd met Skip :D

Simoonzel, ik neem hem wel eens mee hoor! En ik denk dat hij Popo heel gezellig zou vinden :j

Wat leuk! Onze baby moet nog een aantal maandjes wachten voor hij echte wandelingen kan maken maar dat komt helemaal goed!

Het lijkt me een goed streven om eerst te vragen hoe en wat alvorens iemand (in mijn ogen) betuttelend toe te spreken. Vaak zijn dingen veel gecompliceerder dan je denkt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:09

Ik zie niet wat ik beter had moeten lezen? Het was helemaal niet aanvallend bedoeld. Maar gewoon een mening. Ik zie lijn honden ook graag iets voller. Ik oordeel toch nergens dat je er niet alles aan doet?
Toen lijn Daeva nog jonger was was het zo’n mager scharminkel, geeen gram vet op te krijgen. Nu is ze 2,5, zit ze mooi in de spieren en heeft net een mooi laagje vet (dat je de ribben nog voelt).
Iedere hond is anders, maar daarom mogen we hem toch te mager vinden. Dat was helemaal niet veroordelend bedoeld.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:17

Ik kom me ook weer even melden en ik val gelijk goed binnen zie ik.

Ik kreeg de laatste dagen ook te horen dat Nova mager werd. Ik weet het zelf heel goed,en heb het voerbeleid dan ook iets aangepast.
Ik ben er dus van op de hoogte en vind het ook niet leuk als ik het constant te horen krijg.

Je kunt natuurlijk niet ruiken of iemand doorheeft dat zijn of haar hond iets te dun is, maar dan nog kan het best wat genuanceerder gebracht worden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:20

Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat iedereen het het beste met zn viervoeter voor heeft. Eigenaar zal zelf ook in de gaten houden. En zoals ze schrijft houd de dierenarts het ook in de gaten. Als dieren groeien kunnen ze ineens de lucht in schieten dat er niet tegenaan is te voeren.

Kiwiwitje natuurlijk was ik het niet vergeten! Je zet het hier wel snel neer he!! Hopen op mooie puppies!!!

Gefeliciteerd met behalen van de cursus!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 10:23

Nynkster schreef:
Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat iedereen het het beste met zn viervoeter voor heeft. Eigenaar zal zelf ook in de gaten houden. En zoals ze schrijft houd de dierenarts het ook in de gaten. Als dieren groeien kunnen ze ineens de lucht in schieten dat er niet tegenaan is te voeren.

Kiwiwitje natuurlijk was ik het niet vergeten! Je zet het hier wel snel neer he!! Hopen op mooie puppies!!!

Gefeliciteerd met behalen van de cursus!

Ik vind het irritant spannend. De vorige keer had ik duidelijk het gevoel dat ze leeg was maar twijfelde ik door de veranderingen. Deze keer is ze in alles anders dan de vorige keer. Nog even afwachten...

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:24

Hoe laat moet je?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 10:27

11 uur zijn we aan de beurt.