Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:49

claudiadvx schreef:
Vanmiddag de nieuwe krabpaal binnen gekregen!
Direct in elkaar gezet natuurlijk
Zien jullie Jinte aan de onderkant? :=
[ [url=m/qj7Rxl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb haar er ook maar even opgezet
[ [url=m/nxxRGx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jinte is mooi! Schildpadpoezen zijn mijn favoriet.

kraakte

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:04

Mooie krabpaal!! Is ie n beetje stevig? Ziet er wel stevig uit!

Hier mijn 2 poekies
Snor en Karel!Afbeelding

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:06

Ja behoorlijk!
Alleen de plateaus niet 100%. Maar ik laat een kennis daar nog even naar kijken.
Misschien heb ik ze niet goed aangedraaid haha

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:24

Hugooooooo. Wat een plaatje.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:28

Pff wij hebben onze katten vannacht voor het eerst ook in de slaapkamer gehad. Het begon met sammie.. Een hele hoop gespin, heen en weer lopen, de boel verkennen.. Na een uurtje vertrok hij naar zijn broer en konden we heerlijk in slaap vallen.. helaas maar van korte duur want ik gok een uur later kwamen de mannen met zijn 2en de boel terroriseren.. :+ overal opklimmen, zowel boven op het bed, als op de kastjes naast het bed, maar ook in de muur langs het raamkozijn. Vervolgens dachten we; ze zijn eindelijk rustig, vonden de heren het nodig uitgebreid te gaan spelen op bed. Denk dan aan; aanvalshouding en elkaar bespringen. Niet alleen vanop het bed zelf, maar ook wanneer de een boven op het bed stond (wij hebben nog een hogere rand aan ons hoofdeind) en de ander op het bed lag. Rennen, vliegen, spelen.. Alle capriolen werden uit de kast gehaald waar je normaal wel om zou kunnen lachen. Mijn vriend was het op een gegeven moment helemaal zat (ik ook!) en heeft ze opgepakt en de kamer uitgegooid, deur dicht. Rust. Sammie was het er echter niet mee eens en hup, krabben aan de deur. Na een paar keer een harde knal tegen de deur te hebben gegeven hield hij op, en konden we van 6 tot 11 nog even slapen, maar toen was het weer gedaan met de rust. Krabben aan de deur, miauwen...

Mogen jullie raden wat die stinkerds vandaag al de hele dag aan het doen zijn... :z

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:41

Ik wed niet aan het spelen. _O- zo herkenbaar.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:21

Haha dat is wel erg :')

Mijn kitten mocht vanaf dag 1 op de slaapkamer en dat gaat wel erg goed gelukkig. Als ik ga slapen dan speelt hij even heel wild maar daarna is het goed.
De deur naar de woonkamer staat open dus hij kan gewoon gaan waar hij wil.
Soms maakt hij me wel iets te vroeg wakker helaas :+ maar dan wil hij alvast aandacht en dan is ie wel erg lief <3
Heb hem nu 3 weken.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:48

hahaha, daarom lopen mijn katten de hele dag buiten. ~~}> En bink komt sowieso alleen binnen als ik wakker ben en hem in de gaten kan houden. Frum komt s avonds naar binnen en gaat mee nar bed. En ze heeft net zoveel slaap nodig als ik, we zijn precies op elkaar afgestemd. Min de 2 of 3 keer per nacht dat ze komt knuffelen en het nodig vind dat ik terugknuffel. Als mevrouw een keer per ongeluk niet op de slaapkamer is ga ik haar halen, kan echt niet slapen zonder kat.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:48

Karel heb ik de eerste paar dagen in de bench gehouden in de nacht, ze was nog zo ontzettend klein en 1 van mijn hondjes vond haar toen wel n lekker hapje. Dus was voor dr eigen veiligheid.
Daarna bench n stukje open gezet zodat ze zelf in en uit kon maar de honden niet (kattenbak stond er ook in)
In het begin heeel soms dat ze wilde spelen op bed maar toen heb ik gewoon voordat ik ging slapen ff kwartiertje met dr gespeeld en was het slapen!
Ze wennen best rap aan overdag wakker en snachts slapen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:55

die 2 van mij merk ik ook niks van snachts! zodra ze naar boven zijn gegaan zijn ze eigenlijk direct rustig en gaan ze ergens liggen slapen

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:32

Ughhh ik wou dat dat hier zo was.. t is eigenlijk vanaf dag 1 al zo geweest dat ze op de gang zaten, mochten niet in de slaapkamer, je hoorde ze dan af en toe wild spelen 's nachts maar daar had ik toch geen last van haha.

Nu blijkt dat ons huis er niet op gebouwd is om 's nachts de slaapkamerdeur dicht te hebben als wij daar slapen (condenseert, ondanks overdag steeds het raam open, toch zelfs schimmel gehad!).. Het werkt gewoon niet.. Nu had sammie al vrij snel het gedrag aangeleerd aan de deur te krabben 's ochtends omdat hij naar binnen wilde/aandacht/eten.. Ik zeg tegen vriendlief; besteed er of geen aandacht aan, of stuur hem weg, draai je om en ga weer naar de slaapkamer. Maar vriendlief gaat dan rustig een kwartier op de gang bij de katten zitten om ze te aaien. In mijn ogen beloon je dan het gedrag dat je niet wilt. Maar ik krijg het er niet uit bij hem..

Nu dan dus de slaapkamer de hele dag en nacht open, toch toegegeven want ik wilde dat niet. Slaapkamer is voor ons en niet voor de katten. Zijn ze lekker naar de bak geweest, en het zou niet de eerste keer zijn dat er poep aan de pootjes zit en daarna kruipen ze lekker op je bed nadat je net de lakens verschoond hebt :+ maargoed, dat neem ik dan maar voor lief.

Maar onze katten zijn dus in de tuin 3 maanden dat we ze nu hebben niet gewent in de slaapkamer te komen.. Hoop nu ook dat, door de deur continu open te houden, dat de slaapkamer niet meer nieuw voor ze is en dat ze zich 's nachts een beetje gedeisd houden haha

Ik moet wel zeggen dat ik soms met mn handen in het haar zit omdat ik niet meer weet hoe ik ongewenst gedrag eruit krijg.. Met een hond weet ik wel raad, maar een kat..? De muren zijn op sommige plekken helemaal stuk gekrabd, maar als je niet thuis bent heb je geen zicht op wat ze doen, en dit gebeurd over het algemeen alleen 's nachts, of als we aan het werk zijn..

Voor het balkon hangen van die lamellen voor muggen/vliegen. Sammie hangt er minstens 10x per dag in, gevolg; gaten.

Ik heb nog 2 aquariums staan, die ik wil gaan verkopen, maar tot nu toe draait alles nog. Het kleine aquarium is enorm interessant om achter te kruipen, maar met alle snoeren kan/mag dit gewoon niet. Kan sammie er 10x achter elkaar vandaan halen, en de 11e x doet hij het weer.. Ik wordt er soms zo gek van dat ik echt niet weet hoe ik erop moet reageren.. Ik blijf hem maar weg halen want in mijn ogen kan ik niet meer doen..

Ondanks dat ben ik helemaal gek op die 2 donderstenen, wil ik ze niet meer kwijt en hoop ik dat ze toch minimaal een jaar of 18 worden :=
Maar soms... kan ik ze wel achter dat kapotte behang plakken :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:15

Hier zit er 1 gewoon te wachten tot we naar bed gaan. Ze hebben boven ieder hun eigen mandje en Zika wilt altijd graag naar bed. Die kruipt meteen zijn mandje in om te slapen. Soms gaat hij nog even voor het raam zitten en naar buiten kijken en daarna naar bed. Kito moet altijd nog even beneden rommelen. Als we dan de laml uit doen komt hij nog even knuffelen. Dan kijkt hij waar hij slaapt boven of beneden. En rond de wekker tijd komt hij weer knuffelen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:26

Mr purrr slaapt meestal op zijn kussen voor het slaapkamer raam. Of hij blijft in de woonkamer om op de bank te slapen. En in een wilde bui slaapt hij op het voeteneinde. Hij is overdag heel druk en rent ech als een gek door het huis. En s avonds heeft hij voor het slapen een dolle 10 min. En als het licht uit is gaat hij heerlijk liggen dromen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:39

Aife en Chloë slapen in de kattenkamer, al ligt Chloë ook graag op de krabplank bij de voordeur te pitten.
Mayla kan niet bij de andere 2 dus die slaapt bij mij, die is als ik de slaapkamer in kom heel enthousiast en knuffelig en tegen de tijd dat ik ga slapen ook eventjes, verder heb ik weinig tot geen last van haar.

Zo lag Chloë er van de week bij:
Afbeelding
:+

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:11

Gelukkig kent mijn kat ook wel redelijk onze slaaptijden xD als we opstaan om naar bed te gaan wordt ze eerst 15 min heeeel druk, maar daarna komt ze lekker bij ons liggen. S'nachts komt ze nog af en toe mij wassen/knuffelen, maar das 2 min en val zelf daarna toch weer meteen in slaap. Alleen s'ochtends rond 7e (wanneer de eerste wekker gaat) gaat ze heel druk spelen... niet eens per se om ons wakker te maken, maar ze maakt zoveel lawaai dan _-:( maarja.. vaak als ik dan toch naar de wc moet ofzo krijgt ze haar eten en komt ze daarna weer lekker bij ons liggen. Of als ik het negeer gaat het na 30 min ook wel weer voorbij :roll: tis alleen wel vervelend, maar vind het s'nachts veel te fijn dat ze bij ons ligt xD

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:35

beide dames mogen op bed, Guinevere vind dit wel gezellig, komt 's avonds nog even kroelen en verder geen last van tot de morgen.. dan word het etenstijd en probeert ze me wakker te krijgen door 1 me te gaan wassen, 2 boven op m'n zij te gaan liggen 3 allebei te doen whahahahaha
Ismene ligt soms op bed maar meestal slaapt die in de woonkamer.
Als ismene ook op bed ligt en ik word wakker sluiten ze volgens mij een verbond om mij zo snel mogelijk uit bed te krijgen.... word ik gewoon door beide gewassen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:08

Hallo iedereen.
Ik heb ook 2 katten
Afbeelding
Afbeelding

De zwart witte is Tommy. Hij komt uit het asiel.
We weten niet hoe oud hij is. Maar vermoedelijk wel een jaar of 11. Hij is echt een enorme slijmbal die het liefst de hele dag op schoot ligt.

De ander is Soof. Zij is een Maine Coon van 1 jaar oud. Echt het tegenovergestelde karakter van Tommy. Ze houdt niet zo van aaien en knuffelen. Maar loopt je overal achterna als een hondje.

Ohja. Tommy slaapt op bed.
Soof slaapt onder mijn bed op de grond :')

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:10

Bij ons mag alleen Flossy mee naar boven s'avonds. Die gaat namelijk wel ergens liggen slapen.
Luc krijgt knuffelaanvallen 's nachts en geeft dan kopstoten (gaat best hard met zo;n grote kater) of beslist dat hij uitgebreid met nagels uit gaat "kneden".

De rest laat je of niet met rust (gaat spelen, je overtuigen dat je om 3u echt op moet staan etc) of "vergeet" dat er beneden in de hal een kattenbak staat...

Ahh die zijn lief Daantjuhh!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:44

Wat een leuke foto's weer allemaal. :+:

Muis gister avond bij mijn vriend aan het tv kijken, zie vooral mijn vreselijk jaloerse hond op de achtergrond. :')

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:16

Soof!! <3

lor1_1984 schreef:
Aife en Chloë slapen in de kattenkamer, al ligt Chloë ook graag op de krabplank bij de voordeur te pitten.
Mayla kan niet bij de andere 2 dus die slaapt bij mij, die is als ik de slaapkamer in kom heel enthousiast en knuffelig en tegen de tijd dat ik ga slapen ook eventjes, verder heb ik weinig tot geen last van haar.

Zo lag Chloë er van de week bij:
[ Afbeelding ]
:+

_O-

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:21

Soms geruzie nog hier maar soms tref ik ze ook zo aan. (En nu spelen ze samen om de beurt met een propje papier.) *\o/*

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:24

Mij huisgenoot heeft sinds gister een kat. En mr purrr is er niet heel happy mee. Ookal zit er een deur tussen (en wat ben ik blij dat die er zit) hij gaat als een gek tekeer. Grommen blazen slaan richting de deur, we hadden het idee om ze kennis te laten maken. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo een heel goed idee.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:18

Kan ik me voorstellen. Zoals jij het omschrijft zou ik die deur nog wel een poosje dicht laten. Paar dagen en dan van plek ruilen, elkaars geuren opnemen. Met (zo goed als) volwassen katten raden kenners dat in ieder geval aan.

Stichting rade bij mij aan om ze gelijk bij elkaar te doen, achteraf had ik het introduceren denk ik wel wat langzamer willen doen, ook al gaat het hier om 11 en 7 maanden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:28

Jis_ schreef:
Kan ik me voorstellen. Zoals jij het omschrijft zou ik die deur nog wel een poosje dicht laten. Paar dagen en dan van plek ruilen, elkaars geuren opnemen. Met (zo goed als) volwassen katten raden kenners dat in ieder geval aan.

Stichting rade bij mij aan om ze gelijk bij elkaar te doen, achteraf had ik het introduceren denk ik wel wat langzamer willen doen, ook al gaat het hier om 11 en 7 maanden.

Ze hoeven elkaar eigenlijk nooit te zien. Aangezien ik boven woon en hij beneden. Maar vooral omdat ze zo heftig reageerde wilde we ze kennis laten maken zodat ze zien dat er niks ergs is.

Mr purrr is waiting for me:

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:37

Heeft er iemand ervaring met een vraatzuchtige kat? Onze Muis heeft gister avond 2 Merci chocolaatjes verorberd. Reden tot paniek?