Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:30

Afbeelding
Sorry, deze moet ook even. Nog hoger!!! Knappe vogel

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:21

Lukasje schreef:
Bij ons hangt het er een beetje vanaf.

Volgend weekend gaan we voor 3 dagen naar de Veluwe en de honden gaan mee. Elke dag komt er iemand om de paarden, vogels, vissen en katten te voeren en verzorgen.

Vaak zijn we ook op wedstrijdweekend. Dan vertrekken we vrijdagnamiddag en komen zondag in de vooravond weer thuis. Meestal is dat binnen anderhalf uur rijden en dan rijd ik zaterdag over en weer naar huis; of zaterdag en ga zondagochtend erg vroeg weer naar de wedstrijd. De honden zijn dan steeds bij mij.

Gaan we op vakantie waarbij de honden thuis blijven, zoals we eind augustus bv een weekje weg gaan, dan komt er een vaste oppas in huis wonen.

Het blijft een heel geregel hoor. Mijn man heeft het er niet zo moeilijk mee maar ik kan mijn beestjes slecht achter laten. De honden en katten naar een pension brengen zou ik niet kunnen, dan heb ik echt geen rust op vakantie.
Mijn man zou ook met een gerust hart van vrijdag tot zondagavond kunnen weg blijven maar ik dus niet.

Ik durf ze ook niet zo goed uit handen te geven. :')

Henst, ik denk dat zo'n gritsteen genoeg is. Zelf heb ik een gritsteen, maagkiezel en grit apart.

Gefeliciteerd met Halo! *\o/*

Raar beest
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:29

Benfan schreef:
[ [url=m/8qOJbt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die doet het goed zeg +:)+ !

En Kiki is knap <3 !!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:31

Meliaforever schreef:
Lukasje schreef:
Bij ons hangt het er een beetje vanaf.

Volgend weekend gaan we voor 3 dagen naar de Veluwe en de honden gaan mee. Elke dag komt er iemand om de paarden, vogels, vissen en katten te voeren en verzorgen.

Vaak zijn we ook op wedstrijdweekend. Dan vertrekken we vrijdagnamiddag en komen zondag in de vooravond weer thuis. Meestal is dat binnen anderhalf uur rijden en dan rijd ik zaterdag over en weer naar huis; of zaterdag en ga zondagochtend erg vroeg weer naar de wedstrijd. De honden zijn dan steeds bij mij.

Gaan we op vakantie waarbij de honden thuis blijven, zoals we eind augustus bv een weekje weg gaan, dan komt er een vaste oppas in huis wonen.

Het blijft een heel geregel hoor. Mijn man heeft het er niet zo moeilijk mee maar ik kan mijn beestjes slecht achter laten. De honden en katten naar een pension brengen zou ik niet kunnen, dan heb ik echt geen rust op vakantie.
Mijn man zou ook met een gerust hart van vrijdag tot zondagavond kunnen weg blijven maar ik dus niet.

Ik durf ze ook niet zo goed uit handen te geven. :')

Henst, ik denk dat zo'n gritsteen genoeg is. Zelf heb ik een gritsteen, maagkiezel en grit apart.

Gefeliciteerd met Halo! *\o/*

Raar beest
[ [url=m/uA09NL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er heerlijk comfortabel uit 8)7

En is een gritsteen dan nog wat anders dan zo'n roos mineraalblokje ?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:36

Lukasje schreef:
Benfan schreef:
[ [url=m/8qOJbt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die doet het goed zeg +:)+ !

En Kiki is knap <3 !!

Kiki is zo knap, en zit nog in zijn jeugd-veren. Als die in de rui gaat voor een volwassen pak... kan niet wachten.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:30

In een gritsteen zit volgens mij geen jodium/iodine, vandaar dat ik nog zo'n blok heb. En ag de kooi is groot genoeg om alles op te hangen. Heb liever te veel van zulke dingen dan te weinig en dat ze tekort komen. Ze nemen gewoon op naar behoefte. :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:33

Oeh ik ben ook benieuwd naar Kiki in dr volwassen pak!

Heb voor mijn parkietjes afgelopen weekend een inieminie klimrekje gekocht. Rico vond de schommel gelijk leuk (leuk genoeg om te slopen :') ). En Finky zat er gisterochtend op waarbij hij liet horen hoe goed hij al "kusje" kan zeggen. Dat laatste moest ik natuurlijk even vastleggen O:)

Zie hier het filmpje:

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:59

Wat leuk!!! Je verstaat het ook echt goed!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:23

Wat super leuk Sabini!! Met welke leeftijd begon hij met praten?

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:28

Gefeliciteerd met Halo! Heerlijk idee ook dat ze nu lekker in de volière zit.

Benfan, wat een leukerd is Kiki! En gave speeltuin, met die trapjes zo, echt leuk bedacht :)

Meliaforever, die staart zit ook echt bijna recht omhoog :')

Wow Finky kan dat goed uitspreken zeg! Bij sommige pratende papegaaien moet je echt goed luisteren, maar dit hoor je direct. Lekker deuntje er nog ff achteraan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:46

Benfan, wat zijn ze leuk! <3

En Finky doet het echt goed zeg! Ze kan prima articuleren!
Hier kent Mango nu Hallo en Kiekeboe. Dat zegt hij ook best duidelijk.
Maar hij is nog jong en de meeste edelpapegaaien gaan pas echt praten na een jaar tot anderhalf jaar.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:49

Ik meld me ook weer eens :)

Cayenne wat ontzettend gaaf dat het nu zo goed gaat met Halo! Je zorgenkindje <3 en Mango is echt cooooll!

Sabini wat kan Finky goed praten! Skippy komt niet verder dan het kusjes geluid haha.
Heb jij trouwens die kooi met hout aan de randen? Eten je parkietjes daar niet aan? Ik wil die ook heel graag maar twijfel over het hout..

Met Skippy en Jorn gaat het goed. Ze zijn bacterie vrij en helemaal over op Harrisson’s pellets. Ze krijgen voor het pellen elke dag een paar nutriberries erbij en dat gaat echt goed. Ze zijn energiek en zien er goed uit.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:19

Sabini schreef:
Oeh ik ben ook benieuwd naar Kiki in dr volwassen pak!

Heb voor mijn parkietjes afgelopen weekend een inieminie klimrekje gekocht. Rico vond de schommel gelijk leuk (leuk genoeg om te slopen :') ). En Finky zat er gisterochtend op waarbij hij liet horen hoe goed hij al "kusje" kan zeggen. Dat laatste moest ik natuurlijk even vastleggen O:)

Zie hier het filmpje:
[ Video ]

Ooohh smelt <3 , wat leuk! Je verstaat het echt erg duidelijk!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:24

Alweer al etend :P

Basilicum en wortel stonden op het menu vandaag:
Afbeelding

En tòch moeten ze beide dàt sprietje
Afbeelding

Effie stretchen
Afbeelding

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:14

amandananana schreef:
Heb jij trouwens die kooi met hout aan de randen? Eten je parkietjes daar niet aan? Ik wil die ook heel graag maar twijfel over het hout..
Ja klopt; de Ferplast Guiletta (grootste versie). En ja mn parkieten slopen graag de randjes. Maar als het echt niet meer kan koop ik gewoon een nieuwe Guiletta.

Finky kan ook "joepiedepoepie". En Rico kan die ook (al klinkt dat iets meer als "koetiekoetie" bij hem :+ ). Maar Finky's "kusje" is echt sinds een paar weken. Ik ben trots :D

Edit:
Overigens houden mijn parkieten helemaal niet van wortel of bladgroente zoals basilicum... Ze zijn wel supergek op appel en sinaasappel.
En zoals op het filmpje is te zien is Finky's vleugel nog steeds niet terug. Hij trok z'n nieuwe slagpennen eruit bij de rui.. Ik wacht nu geduldig tot de volgende rui.

Meliaforever schreef:
Wat super leuk Sabini!! Met welke leeftijd begon hij met praten?
Hij is van augustus 2017 en hij praat nu sinds maart. Dus toen was hij 7 maanden oud. Filmpjes van youtube hebben daar overigens ook een grote rol bij gespeeld. Mijn parkieten claimen mijn telefoon zodra er geluid uit komt :')

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:21

Lukasje schreef:

[ [url=m/kF0s6m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SMDDjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Effie stretchen
[ [url=m/5SZxRJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jamjam, bij mij slopen ze het altijd meer dan dat het op eten. Bij jou ook? Aan wat voor ding heb je het zitten?

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:52

mooi vogels Lukasje. Ik heb nog een vraagje zijn er dierenwinkls in sluis want ik zou meschien binnenkort naar sluis gaan en dan zou ik heet een en ander meebrengen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:56

Ik las het verkeerd en dacht dat je ze Basilicum en Wortel had genoemd _O-

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:20

Ik nee blinky en Croky.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:39

Cayenne schreef:
Ik las het verkeerd en dacht dat je ze Basilicum en Wortel had genoemd _O-

Hahaha, nee, Jef en Juul :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:40

henst schreef:
mooi vogels Lukasje. Ik heb nog een vraagje zijn er dierenwinkls in sluis want ik zou meschien binnenkort naar sluis gaan en dan zou ik heet een en ander meebrengen.

Géén idee, Sluis is wat ver van mijn deur.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:46

Meliaforever schreef:
Lukasje schreef:

[ [url=m/kF0s6m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SMDDjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Effie stretchen
[ [url=m/5SZxRJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jamjam, bij mij slopen ze het altijd meer dan dat het op eten. Bij jou ook? Aan wat voor ding heb je het zitten?

Nee eigenlijk niet. Ze morsen wel, ik kan niet zeggen dat het propere eters zijn :roll: , maar ze eten het wel op. Lusten ze het niet, zoals gisteren bv rode besjes, dan laten ze het liggen.

Het hangt hieraan:
http://m.zooplus.nl/shop/vogels/kooiuit ... sen/342791
Superhandig! Vroeger sneed ik fruit en groenten klein en deed het in een bakje. Dit vinden ze veel leuker, ze hebben op die prikker ook meer leren eten, hoe raar ook.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:53

Lukasje, nou ze zullen meer ervan eten dan die van mij haha. Jij hebt Catharina parkieten toch? Zijn die makkelijk te krijgen?

Molly ging badderen in de basilicum. Basilicum nat gemaakt en lekker wassen haha. Ze gaan niet echt in bad en de plantenspuit blijven ze ver uit de buurt. :+
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:23

Och nee, mal beest 8)7 ! Ik vind haar echt zoooo mooi <3 !

Ja klopt, ik heb 2 catharina's.
Catharina parkieten zijn minder populair dan grasjes, dat zeker, maar toch wel goed aan te geraken. Ik had het voordeel dat een vriendin ze kweekte. Helaas is ze volledig gestopt, ze heeft zelfs al haar vogels weg gedaan .

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:01

Is iedereen hier vaak thuis of werken er ook een paar veel?
Ik ga binnenkort 4 dagen werken per week, mijn moeder is wel thuis maar zij zit beneden en de vogels staan boven op mijn woonkamertje. Nu kan ik ze wel beneden zetten, maar ze kunnen/mogen daar niet los. Dan moet ik elke dag met de kooi slepen van boven naar beneden (dat ze savonds boven staan om te vliegen)
Ik weet niet of ze echt tijdsbesef hebben. Zet meestal al een radio aan als ik wat langer weg ben. Of beneden neer zetten en 3/4 dagen niet vliegen. Wat denken jullie wat ik het beste kan doen? :=