Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:ik neem aan van wel. Net zoals je je eigen id altijd mee moet hebben. Kan je gewoon achter je gsm steken oid.
melissac schreef:StonedRomy schreef:ik neem aan van wel. Net zoals je je eigen id altijd mee moet hebben. Kan je gewoon achter je gsm steken oid.
Het is een goed idee maar heb je dan ook netzoals bij je id kaart 1 kaart of meer? Want bij ons bijvoorbeeld laten mijn broertje en ik de hond uit, als ik er niet ben dan moet hij dus dat kaartje mee nemen en mijn broertje kennende gaat hij die sowieso kwijt raken.
oomens schreef:StonedRomy schreef:En hoe vaak wordt die muilkorf dan gecontroleerd en door wie?
Gewoon iedere BOA bevoegdheid geven tot directe inbeslagname van een ongemuilkorfde grote (>15 kg) hond in de openbare ruimte. Helpt enorm waarschijnlijk want baasjes leren razendsnel op die manier.
oomens schreef:StonedRomy schreef:En hoe vaak wordt die muilkorf dan gecontroleerd en door wie?
Gewoon iedere BOA bevoegdheid geven tot directe inbeslagname van een ongemuilkorfde grote (>15 kg) hond in de openbare ruimte. Helpt enorm waarschijnlijk want baasjes leren razendsnel op die manier.
MightyMike schreef:Daar ben ik het dan niet mee eens DBIN, dat voegt voor mijn gevoel niets toe aan de veiligheidsproblemen. Tuurlijk zullen dan een aantal mensen gewoonweg de hond niet meer/moeilijker kunnen betalen, maar kan me niet voorstellen dat het helpt wat betreft bijtincidenten.
DatBenIkNou schreef:MightyMike schreef:Daar ben ik het dan niet mee eens DBIN, dat voegt voor mijn gevoel niets toe aan de veiligheidsproblemen. Tuurlijk zullen dan een aantal mensen gewoonweg de hond niet meer/moeilijker kunnen betalen, maar kan me niet voorstellen dat het helpt wat betreft bijtincidenten.
Als de aantallen zullen verminderen, vermindert ook automatisch het aantal bijtincidenten lijkt me?? Ook zal het bepaalde 'types' misschien toch weerhouden zo'n hond aan te schaffen.
DatBenIkNou schreef:Volgens mij schrijf ik nergens dat 'alleen maar' bepaalde types zulke honden hebben. Mijn beste vriendin heeft een Staf ;-0
Maar je kan toch niet ontkennen dat zo'n type hond, ook veel voorkomt bij bepaalde type mensen. Hier staan sommige (achterstand)wijken er echt om bekend.
DatBenIkNou schreef:Volgens mij schrijf ik nergens dat 'alleen maar' bepaalde types zulke honden hebben. Mijn beste vriendin heeft een Staf ;-0
Maar je kan toch niet ontkennen dat zo'n type hond, ook veel voorkomt bij bepaalde type mensen. Hier staan sommige (achterstand)wijken er echt om bekend.