karuna schreef:Trouwens, stel er zitten twee mooie jongen bij onverwant die een mooi koppel zouden kunnen vormen, zou je dan een volwassen stel ervoor weg doen?
Absoluut niet
Zoals Jorika al zegt verkoop ik pertinent geen volwassen vogels. Ik ben nogal aan ze gehecht, ook aan de koppels die niet tam zijn 
Ik heb momenteel ook 2 echt bijzonder mooie jongen (al vind ik ze allemaal mooi hoor
) waarvan veel collega-kwekers zeggen dat ik gek ben dat ik hen laat reserveren (één van die twee is Apache), maar ik vind 23 vogels echt het maximale aantal voor mezelf omdat ik wil dat ze genoeg ruimte hebben.
En met kweken is dit al druk zat
Maar het is soms wel moeilijk om jongen niet te houden hoor! Ik moet daar echt harder in worden. Sommige bevriende kwekers verkopen jaarlijks een aantal koppels en houden dan de 'betere jongen'. Ik vind dat knap want ik kan het niet. Zelf vind ik het een beetje ondankbaar om je vogels zo van de hand te doen, maar iedereen zijn ding natuurlijk
Mar10tje, Voor zowel Jubilee als Chinook waren voor beide geslachten al mensen die hen wilde reserveren
Voor Jubilee heeft iemand ook ruim een jaar moeten wachten. Die wilde persé een kopie van Djinti en dan ook nog eens een pop.
Ze heeft echt gigantisch geluk nu, want het is de enige kopie van Djinti (cinnamon bonte witmasker) en ook nog eens een pop