Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 22:25

Ik denk dat een combinatie van stem, voerbeloning en spelen de beste combinatie is.
Want voer heb je wellicht niet altijd bij je of is die niet hebberig op. En daarnaast zo hou je het ook spannend van wat er gaat komen. Ene keer een koekje, andere keer een bal of what ever.

Tevens train ik veelal met voer, maar het is niet zo dat hij zonder voer niet meer luistert.
Wellicht is dat daar ook wel zo ? Iig succes met je zoektocht

Donna89

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:57

Van wat ik daar gezien heb draait alles om voer, Nog lekkerder, nog meer geur als ie niet meer reageert. Gewoon niet mijn ding dus. Nouja en wat al ik zei Buffel haalt zijn neus op voor eten op vreemd terrein. Tenzij het KVV is en dat gaan we dus niet mee nemen in een zakje Haha
Maar zelf kabeljauwhuid en runderlong past hij op vreemd terrein niet aan.

Voorlopig trainen we gewoon lekker door met wat we de afgelopen weken geleerd hebben en gaan we het water in. Ook zal ik toch ooit het hardlopen weer willen oppakken dus dan mag hij ook lekker mee.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 05:38

Is canicros dan niet wat voor jullie? Ik zit denk ik wat ver weg maar op mijn club doen ze dat ook. Ja ik ben van mening dat hond ook ook zonder voer moet luisteren, in het dagelijks leven maar als hij aan het werk is mag er wel een beloning tegen over staan. Trainen drie x per week en hond werkt vnml voor de bal en stem maar wat lekkers komt er ook zo nu en dan tussen door. Ik werk ook niet gratis dus m'n hond hoeft dat ook niet haha.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:01

Zenna luistert idd ook prima zonder! Maar voor nu is het vooral om haar door lastige situaties heen te krijgen. Op stem doet ze het ook goed! :)

Pfff bij jullie ook zo warm binnen? Heb vanochtend vroeg alles open gegooid, rondjes met de honden gemaakt maar ook die wilden vlug naar binnen. Heb bij beide een koele handdoek bij hun plek gelegd. Verder alles compleet dicht

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 08:56

Ik kijk enorm tegen vandaag op. En dan niet eens zo zoveer voor me hond. Die red zich wel. Koelbandje om, zometeen nog even zwemmen en wachten tot mijn vriend thuis komt om een uur of 3.

Gister hijgde hij niet bij thuis komst, dus gelukkig heeft hij het niet zwaar ofzo :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:36

Hier lagen beide honden gister al te hijgen :(
Zodra ik thuis ben zet ik de extra ventilator erbij. Hebben er 1 aan het plafond en 1 grote losse.

Blegh! We hebben vanmiddag kinderfeestje van mijn neefje.... Zus wil naar de bossen voor n stormbaan..... met dit weer... 8)7
Denk dat ik maar wat waterpistolen ga halen en 6 dozen waterballonnen :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 09:49

Whahahahaha arme jij Loez.. moet niet denken aan n storm baan :').

Gewoon werken kost me al teveel energie

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:49

Ik ga zometeen lekker een zwembadje in de tuin zetten voor Sven! Hij heeft het zwaar...
Gelukkig is het bij ons in huis lekker koel dus binnen is het prima te doen, maar naar buiten gaan wil hij zo kort mogelijk.....

Even qua belonen, ik doe de puppy cursus bij een hondenschool zonder voertjes. ik beloon op stem en een aai over zn bol... dat gaat op zich prima...
Maar bij sommige dingen die sven erg moeilijk vind, zoals de auto inlopen via loopplank pak ik er toch echt een brokje bij O:)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:14

Mag ook rustig hoor D&K! juist om hem nét ff over die streep te trekken! Krijgen ze ook wat meer zelfvertrouwen van dan he als het lukt! :) Niets mis mee!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:55

Nou, ondertussen 3 weken gestopt met roken en begonnen met hardlopen met Zenna! Bevalt best goed! Sommige stukjes voor zenna even zoeken hoe en wat, maar na een paar minuutjes hebben we ons ritme en loopt Ze fijn langs me met een ontspannen lijn!! :)

Met haar lekker aan het werk en met Nelson lekker relaxen! <3

Iemand ervaring met een Heupriem/handsfree lijn?

Heb nu telkens mijn bodywarmer aan voor sleutels telefoon en brokjes, maar dat loopt voor Geen meter....

Afbeelding
Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:13

Ik liep met m'n huskys altijd met heuplijnen. Vond het wel fijne dingen. Met rottie niet, als we iets tegen komen wat niet klikt heb ik hem liever niet aan elastiek. Succes met je stoppen met roken, goedzo. Ik ben nu ruim vier maanden gestopt na dertig jaar gerookt te hebben en echt veel. Voelt goeeeed.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:44

Over het algemeen kom ik met Zenna niets tegen omdat ik het zelf ontwijk. Maar daar zat ik inderdaad wel mee, er steken ook wel eens Konijnen over :') Want met zo'n heuplijn kunnen ze neem ik aan wel nog voor je langs schieten? Zenna ruikt nog wel eens wat aan de andere kant bijvoorbeeld en loopt dan zonder pardon voor mijn voeten langs waardoor ik bijna struikel :')
Thanks! Ik rookte idd ook behoorlijk veel maar was er echt klaar mee. Heb er nu ook geen last van moet ik zeggen :) Gelukkig maar!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:23

Brittje hoe ist met je hondje trouwens? Nog last gehad van z'n spieren oid?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:03

Afbeelding
Vandaag is mijn grote vriend 1 jaar oud geworden ! Hij kreeg zelfs een heus verjaardagsfeestje en mocht gisteren trakteren op het veld met zijn vriendjes <3

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:34

Jaaa! Gefeliciteerd met je knappe man! Ook al zo'n leuke muts en een gezellig feestje :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 21:43

Gefeliciteerd met je knappe man!!

Hoe is het hier met alle hondjes?

Ik wil graag een situatie voorleggen en wellicht hebben jullie tips.
Sparkje is soms een kleine boef naar andere honden en mensen welke hij niet vertrouwt. Dit laatste gebeurt overdag zelden. En moet zeggen (afkloppen!!!) dat het met honden echt steeds beter gaat.

Echter is hij bij de laatste uitlaat ronde, wanneer het donker is, ECHT ONUITSTAANBAAR :').

Hij was altijd al waaks, maar nu spant hij echt de kroon. Alles is een grote bedreiging en rede tot finaal uit ze stekker te gaan. Om die reden vinden wij het ook noodzakelijk dat hij met een korf word uitgelaten. So far so good :). Echter lijkt me het voor hem ook niet fijn. Afleiden werkt absoluut niet, tot het 'kwaad' weg is....

Ondanks dat hij niks kan doen, ben ik soms in staat om naar buiten te rennen, als hij zo tekeer gaat wanneer me partner hem uitlaat :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:25

Herkenbaar :+
Hier ook zo een held
Tis vooral heel veel theater maar wel errug vervelend

Ik herken het laatste stukje ook iets te goed :=

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:49

Oh ja heel herkenbaar! Hier ook zo'n superheld in wording. In het donker hoeft echt niemand te proberen dichtbij te komen want hij eet ze op. Ik negeer het en loop stug de andere kant op. Bestraffen wil ik eigenlijk niet want ja dat waaks zijn is wel fijn als ik alleen met hem loop...
Het is erg dubbel allemaal maar als hij hem echt flipt corrigeer ik wel en wat waaks voor me gaan staan etc vind ik wanneer de situatie er om vraagt oké.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:14

Toevallig net nog met zenna gehad. Normaal kom ik nooit mensen tegen maar weet dat ze Idd in her donker nogal fel reageert. Niet alleen meer in het donker trouwens.... Volgende trainingspunt. Nu waren het mensen van een bedrijf die gingen pauzeren. Heb haar al blaffend mee de andere kant op genomen tot ik haar aandacht had ( ruim 40 meter :P ) en daarna met de lange lijn stap voor stap ontspannen terug. Dus raakt ze gespannen, stoppen, paar stappen terug en opnieuw. Nu herstelt ze veeeeeel sneller als eerst, dus met een minuutje of 10 zat ze op 3 meter afstand rustig te kijken. Terwijl 1 van die mensen haar continu probeerde te lokken. Roepen en pssssst geluidjes maken.

Ook meer prikkels dan normaal want een hoop volk had pauze en was afgewerkt. Dus voor ons doen heeft ze dit super gedaan! Maar dit ga ik dalijk wel met een voor mij bekend persoon trainen. Aan 1 kant schrikt het direct af, loop dagelijks na 10 u in m'n uppie op het industrie, want ze hangt wel direct blaffend in de lijn :') maar zo heftig hoeft ook weer niet. :P

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 23:17

Whahaha nog meer van zulke breedbek kikkers dus :').

Echter helpt corrigeren echt niet. Was het maar zo makkelijk. Afleiden dus ook niet. Tot het 'kwaad' uit het zicht is.

Durf ook te wedden, dat hij echt bijt,mocht hij de kans krijgen.dit is echt geen bluf. Vandaar de korf. Want voor 't zelfde geld zie je iets over het hoofd of What ever.

Soms vlieg ik ook naar het balkon om te kijken wat er nu weer is :')

Edit waaks is niet erg. Maar zo uitbarsten is echt onnodig... maarja wat kan ik eraan doen ...
Laatst bijgewerkt door briitje op 28-07-16 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 23:20

loez schreef:
Toevallig net nog met zenna gehad. Normaal kom ik nooit mensen tegen maar weet dat ze Idd in her donker nogal fel reageert. Niet alleen meer in het donker trouwens.... Volgende trainingspunt. Nu waren het mensen van een bedrijf die gingen pauzeren. Heb haar al blaffend mee de andere kant op genomen tot ik haar aandacht had ( ruim 40 meter :P ) en daarna met de lange lijn stap voor stap ontspannen terug. Dus raakt ze gespannen, stoppen, paar stappen terug en opnieuw. Nu herstelt ze veeeeeel sneller als eerst, dus met een minuutje of 10 zat ze op 3 meter afstand rustig te kijken. Terwijl 1 van die mensen haar continu probeerde te lokken. Roepen en pssssst geluidjes maken.

Ook meer prikkels dan normaal want een hoop volk had pauze en was afgewerkt. Dus voor ons doen heeft ze dit super gedaan! Maar dit ga ik dalijk wel met een voor mij bekend persoon trainen. Aan 1 kant schrikt het direct af, loop dagelijks na 10 u in m'n uppie op het industrie, want ze hangt wel direct blaffend in de lijn :') maar zo heftig hoeft ook weer niet. :P

Goed dat je terug liep en het zo kon oefenen. Echter is dat in onze situaties onmogelijk. Zijn voornamelijk fietsers of voorbijgangets. Denk jij dat ze wachten als hij je 't liefst wil opvreten :')?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:33

Nu kon ik het ook oefenen idd dus de kans met beide Handen aangepakt! Normaal op voorbijgangers reageert ze idd ook zo lelijk.

Daarom is dat ons volgende trainingspunt!

Goed dat je uit voorzorg de korf om hebt. Fijn is anders, maar beter voorkomen dan genezen!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:39

Hahaha ja natuurlijk wachten ze, zou jij toch ook doen als een groot dier jouw als avondeten wilt ;)

Het is wel echt lastig. Ik sta soms ook als een malloot 10 minuten op 1 plek tot meneer weer voor reden vatbaar is. Helemaal zul je het er ook nooit uit krijgen. Maar ik denk dat met heel heel veel geduld je nog het verste zou komen. En dan nog wat extra geduld zegmaar...
Overdag wilt Charlie overal vooral speels achteraan (of de andere hond moet echt uitvallen dan gaat hij fijn kopiëren...) maar in het donker is inderdaad iedereen een bedreiging.
Heb je geen hondenschool of hondencoach in je buurt zitten? Niet om meteen een hele cursus te nemen maar misschien eens brainstormen over hoe specifiek dit probleem aan te pakken. Het liefst iemand die out of the box kan denken zegmaar. Het is maar een idee...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 23:45

Ja overleggen met iemand is zeker een goed idee. Alleen dat kreng vreet elke x wat nieuws uit, dat ze me alweer ziet aankomen :')

Geduld hebben moet je zeker..straffen doen we ook niet. Werkt toch niet en/of averechts.

Met korf is hij ook wel feller. Maarja kiezen uit 2 kwaden..

Vorige keer liep me vriend braaf mee met mensen waar hij tegen uitviel (spiekte uit het raam en zo doen we dit bij uitvallen bij honden), maar dat was ook geen succes.

Eigenlijk moet je reacties uitlokken en daarop oefenen met iemand die geduld heeft... nou reken maar uit dus... lol

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:00

Daarom beginnen met een voor jou bekend persoon. :) en dan gewoon plannen en de situatie nabootsen. Dus gewoon zeggen ik tref jou daar, je zegt niks je doet niks. :) begint ie te blaffen laat je meneer of mevrouw stil staan en dat geeft jou de tijd om terug te lopen en het opnieuw de kans te geven. Train dit in korte stukjes een aantal keer en zo ga je echt merken dat het minder wordt :)

Is te merken dat dit bij zenna een hele tijd stil gelegen heeft haha aangezien ze nu ook weer flink uitvalt.