[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:05

Goedemorgen!

Ik wil me graag aanmelden op dit topic.
Ik ben mijn aquarium een juwel rio 240, op het moment behoorlijk aan het verwaarlozen en hoop dat ik door dit topic weer zin krijg om er mee aan de slag te gaan.

Ooit zag mijn aquarium er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Op het moment staat ie er zo bij :o :o
Afbeelding

Word echt tijd dat ik er iets aan ga doen niet?
Ook van de vispopulatie is niet veel meer over ook wel logisch natuurlijk.
Ik ga me deze week eens inlezen in wat in wat ik precies wil en dan ga ik volgende week bestellen.
Mijn vriend houd niet van grote vissen terwijl ik dat juist wel mooi vind dus ben meer op zoek naar een tussenmaat iemand suggesties?

We waren zelf aan een soort cichliden aan denken maar die hebben niet zo veel beplanting nodig of wel?

Mioux

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:14

Sterkte kozbi!

Welkom marjank! Malawi hebben weinig planten nodig inderdaad maar lees je goed in welke je wilt :-) ze hebben veel stenen nodig!

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:23

Mioux: dank je! Ja ik ben me indd goed aan het inlezen. Ik vind een aquarium met planten juist mooi hihi dus ik ga me eerst heel goed bedenken wat ik en mijn vriend precies willen.
Mijn oog was gevallen op de Kakatoe Cichlide Super Red maar er is zo veel keus...

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:27

Misschien zijn Goerami's wat voor je? :) Is een middelmaatje en kunnen in veel beplanting. :)

Mijn laatste antennebaars is aan het doodgaan ben ik bang. Hij is al een paar dagen zwarter dan normaal en kruipt weg in de hoekjes :(

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:41

Nou.. hier goed en minder goed nieuws..

Het minder goeie nieuws is dat mijn kat wéér erg slecht eet.. en dat de dierenartsen na 2 jaar nog steeds geen oorzaak kunnen vinden.. ;(
Nu maar even een paar dagen afwachten en aankijken, en anders wéér aan de bel hangen..

Het goeie nieuws is dat ik wel weer een lading jonge panda's heb.. *\o/*
Had de pandavrouw voor de bevalling in de 60 liter bak gezet, dus daar kunnen ze weer ongestoord opgroeien, want de panda vrouw zit inmiddels weer in de grote bak bij de rest.
Ik kon ze nog niet tellen, maar het zijn er genoeg.. :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:49

Hoe kan je eigenlijk bij de Panda's zien wat mannetjes en wat vrouwtjes zijn?

Sterkte met je kat!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:07

Sterkte met je kat!
Leuk dat je babys hebt! Ik zag gister de corys een anubais blad schoonmaken dus wie weet..

Ik kan vrijdag terecht bij de uroloog, gaan we een plan maken wat we kunnen doen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:12

Thanx.. zal het nodig hebben.. heb al 2 jaar lang perioden met stress, zijn slechte eten is nl niet het enige waar hij mee kampt!
Hij heeft het ook wat benauwd, want zijn ene neusgat zit vol met taai slijm, wat ze er zelfs niet uitgezogen krijgen.. zijn knieën achter luxeren aan beide kanten, én hij staat op speciaal voer omdat hij anders oxalaatstenen in zijn blaas krijgt.
Hij heeft dus veel problemen, én daar komt dit gedoe met slecht eten ook nog eens bij.
Hij drijft me soms echt tot wanhoop.. :o

Het verschil tussen man en vrouw?
Net zoals bij alle levendbarenden.. het vrouwtje heeft een gewone aarsvin, het mannetje een gonopodium.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:35

Wat een vervelende berichten allemaal zeg.. Mioux gecondoleerd, Kozbi, heel veel sterkte gewenst! Casarell, sterkte met je kat, nooit fijn als je maatje niet goed in zijn vel zit..

Marjank, welkom! In het vorige deel van dit topic zijn ook nog heel veel foto's te vinden. Misschienkun je daar inspiratie weghalen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:39

ik had hiervoor ook een juwel rio 240 hier nog wat oude fotos :) Heb ook malawi gehad overigens, was niet zo mijn ding al die stenen en drukte in de bak, ze zijn wel hyper actief.
Had een witte en ervoor een zwarte rio
Afbeelding
Afbeelding
en de malawi indeling:
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:10

ja hoor... hou ik alles vrij ivm planten die komen moet die verotte postnl het weer veranderen ik word er zo moe van ! Zijn ook nog eens levende planten dus kunnen nu uitdrogen !

Bezorgmoment
Morgen 16 december
12:00 - 14:00 uur
Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd

ik kan nergens hun tel nr vinden van dat postnl gezooi

edit nr gevonden ga ze eens even bellen of hun dan mij geld vergoeden als ik morgen weer vrij moet houden en planten straks niet goed meer zijn.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:21

Schiet lekker op zo zeg.. :n
Doe ook een mailtje naar je leverancier met de vraag of die planten het nog een dag extra redden..
Voor hetzelfde geld komen ze je tegemoet als je ze opnieuw moet bestellen.. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:30

heb ook zeker mail naar leverancier gedaan en ga ze zo even bellen want vind dit niet bepaald fijn, je neemt de dag vrij plant niks, en dan dit :/ terwijl ik gisteren van de leverancier ontvang op 14-12-2015 12:21 uur:

Uw bestelling bij Aquaplantsonline met ordernummer xxxxx wordt vandaag ingepakt en opgehaald door PostNL.
Deze zending kan vanaf morgen bij u worden bezorgd. U kunt uw bestelling volgen door uw Track en Trace nummer link
die zo juist heeft ontvangen te gebruiken. Deze Track en Trace link zal pas werken nadat het pakket ontvangen en verwerkt is bij PostNL.

Nu zegt post nl nee wij hebben vandaag op de 15e pas het pakket ontvangen wat naar u moet en konden het dus vandaag niet versturen.

Erm hallo ?

edit: overigens heb ik dit ook vorige week besteld. En niet vandaag of gisteren. Ook was er al door aquaplants vertraging omdat er iets niet op voorraad was, wat wel op voorraad op de site stond. En dat hoorde ik pas toen ik zelf contact met aquaplants opnam. Is niet bepaald netjes :/

Bestel datum: 8-12-2015
Laatst bijgewerkt door Mioux op 15-12-15 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:33

Nou.. ik hoop niet dat mijn pakket ook vertraging op gaat lopen dan.. die gaat ook via post.nl..
Wellicht geen planten, maar toch wel spullen die ik eigenlijk vandaag al in huis had willen hebben.. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:35

Ja ik heb de 8e alles besteld bedoel mag je wel verwachten dat t onderhand eens binnen is? zijn al week verder en niks binnen... is denk laatste keer dat ik daar bestel als t op deze manier elke keer gaat met veel moeite. Had ik net zo goed in de winkel kunnen halen... Zit ook een pomp bij en mijn artemia kweek set...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:39

Zo dan.. dan wordt het onderhand wel tijd..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:43

heb ze nu aan de lijn hun zeggen ook postnl had het gisteren al en gaat t nu even navragen. Zei ook al postnl komt wel vaker met smoesjes maar hun beseffen niet en interesseren niet dat ik aardig wat geld erin heb zitten en levende planten zijn.

Ga zowiezo wederom (klacht 500 in alle jaren?) klacht in dienen bij postnl. Want hij zegt ook postnl heeft het zelf gisteren hier opgehaald, en niet pas vanmorgen. Wat degene er intussentijd mee gedaan heeft ja geen idee, maar het was gisteren dus al opgehaald door postnl bij aquaplants.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:48

Hallo postnl, Ik heb vorige week een bestelling gedaan die vandaag ontvangen zou worden.

Tot en met vanmorgen was dit ook het geval er stond dat ik tussen 12 uur en 14 uur vandaag mijn pakket zou ontvangen. Ik heb hier ook speciaal vrij voor genomen want het gaat om aardig wat geld wat ik erin stak om mijn levende planten te bestellen. Echter nu krijg ik dit: Bezorgmoment Morgen 16 december 12:00 - 14:00 uur Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd.

Ik vind niet niet netjes. Aangezien ik ook nog eens met postnl bel en die mij verteld "wij hebben vandaag pas het pakket aangeboden gekregen". Dit is zeer onjuist nadat ik de leverancier aan de lijn had die mij gisteren al dmv mail bevestigde dat het gisteren al aangeboden was. Dit heeft hij zojuist ook via de telefoon bevestigd.

Dus niet alleen neem ik vrij voor niks, niet alleen word op het allerlaatste moment de verzending vertraagd maar ook word er gelogen door klantenservice?

Groet Nathalie

Zo hoppa even alles eruit gegooid :D -:(- {:)-:(

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:53

Ik probeer zo min mogelijk bestellingen te doen die met PostNL komen, dan kan er niets mis gaan. Zeker niet na de handtekeningvervalsing van de bezorger in onze buurt.. Pakket was getekend voor ontvangst, er zat een briefje door de bus dat het in de schuur lag (gewoon door onze poort, de schuur ingegaan zonder toestemming) en er was niet eens een pakket in de schuur..

Klote dat je al zo lang al wacht! :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:55

Ik normaal ook niet hoor althans enkele keer. Maar nu was de planten een mooie aanbieding zoals 10 voor etc. Dus dat klonk wel leuk en de artemia set was in de winkel veel duurder.

Aquaplants kan er ook niks aan doen maar postnl is altijd gezeik hier, en zeker al jarenlang gedoe !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:00

Hier gelukkig nooit gezeik met pakketdienst.. of het nou post is, of DPD of UPS.. eigenlijk gaat het altijd goed.. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:07

Hier alleen met postnl, verder nooit ook nooit met ghl. Postnl is hier echt waardeloos hoor ! `

paar voorbeelden:

Pakket komen brengen, ik ben gehele dag thuis, meneer doet briefje door de deur niet aangebeld en gaat weg(dacht eerst is gewoon brief post iets). Bel ik ja meneer heeft aangebeld. Ehm mevrouw ik kijk op de straat vanaf de kamer, ik zie mijn deur en nee is niet aangebeld. (zeker pakket vergeten ofzo)

Ook een voorbeeld:
Er kwam medisch pakket via postnl met medicatie voor mijn vader, moest ook speciaal voor getekent worden en legitimatie want ging o.a. om diabetis spullen en ook steroiden iets ivm nieren en dergelijke.
Kreeg geen pakket en was wederom thuis met toen nog mijn pa die toen nog leefde want hij moest legitimeren. Die meneer van postnl is nooit geweest. Word er die avond laat aangebeld hadden ze het niet op onze straat maar een andere geleverd en onder de auto gezet. Was ook nog warm weer dus ja je weet wat dat betekent, medicatie die gekoeld moet zijn naar de knoppe. Er was dus verkeerd bezorgd, niet getekend en niet gelegitimeerd.

Postnl is hier zo vaak al gezeur mee geweest dat ik het jammer vind dat je geen optie kan aanvinken van bezorgd door postnl of dhl etc.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:21

Ik heb niet eens een deurbel.. iedereen klopt gewoon op de deur.. :+

Maar inderdaad zou deze optie wel handig zijn.. het kunnen kiezen..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:25

Ik begreep dat PostNL werkt met freelance bezorgers die een bepaald aantal pakketten per uur moet realiseren, halen ze dit niet dan worden ze vervangen door een andere freelancer.. Dat verklaarde bij mij wel de haast die de bezorger telkens had..

Van die medicatie is wel echt een hele grove fout!! :oo

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:26

Hier verklaard het dat wij al zeker 5 nieuwe hebben gehad in een jaar tijd :P bedoel dus vanaf 2015 hahaha

en die ene vent van die medische fout, die hebben we nooit meer gezien hahaha