Mijne van 8, altijd alleen gezeten kon ik niet blijer maken met een maatje, hij is helemaal opgeleefd nu en voelt zich als herboren zo heb ik het idee Ik heb hem chemisch laten castreren, precies ook om jouw redenen en het lijkt goed te gaan
Toch zou ik chemisch castreren niet aanraden. Castratie onder plaatselijke is eenmalig, goedkoper en veel gemakkelijker. Bovendien zou ik zo'n chemische castratie persoonlijk niet 100% vertrouwen.
Na 40 pagina's meelezen, kom ik ook onder mijn steen vandaan.
Ik zit ook met een vraag. Ik ben een paar weken geleden verhuisd en Nijn is ook mee. Nu staat hij inmiddels op zijn vaste plekje. Maar de ren is nog heel kaal. Wat hebben jullie in de ren? En wat zou je er absoluut niet in zetten? Hier een impressie van hoe het er nu uit ziet. Er komt nog een ren van hout en stevig gaas omheen ipv dit.
Gezellig! We worden een echt groot groepje al! Je kan er tunnels in leggen, hout, een vriendje of vriendinnetje er bij. Google maar eens op ideeën voor een konijnen ren. Wat voor konijn is het?
Het is een witte pluizebol Haha. Ik had hem aan het begin van dit topic al eens voorgesteld. Vriendje wil ik pas doen als alles een beetje op orde is in de tuin. En eerst moet hij nog gecastreerd worden. Daar ga ik volgende week even over informeren. Ik moet financieel even goed opletten (net een huis gekocht).
Ik ga inderdaad ook Google even gebruiken, maar misschien dat iemand hier ook nog een leuk idee heeft
Bij mij zitten ze op steen maar ik probeer ze wel uit te dagen. Verhogingen, dozen, boomstammetjes, rieten mandjes bij de kringloop.. Dat verplaats ik zo af en toe en dan zijn ze weer een weekje zoet. Bij de wibra/action hebben ze kattentunnels voor 1.50.
Houten appelkisten zijn hier ook heel erg leuk! Om op te zitten, springen en om op te eten.
Beste vind ik altijd een maatje maar ik snap dat dat even wachten moet. Kleine tip trouwens, kijk uit dat ie zich niet uitgraaft en misschien een net eroverheen ivm katten en roofdieren, en tegen ontsnappen als je iets in de ren zet.
Hier een klein baalmomentje. Nieuwe baal hooi gehaald, en ze een handje gegeven om te kijken of ze het lusten. Was zo weg, alleen willen ze nu het oude niet meer zo graag eten. Heb nog 1,5 plak van de oude baal dus dat wordt dan maar bodembedekking.
Zo'n net erover, werkt dat ook om konijnen in de ren te houden? Ik heb een konijntje erbij van nu denk ik 12 weekjes en die springt dus uit haar ren van 60 cm hoog... Het is een gewone maat konijn. Ze gaan binnenkort naar buiten, maar had er nu dus binnen tijdelijk een laken overheen gelegd, maar zelfs daar springt ze doorheen. Werkt zo'n net dan? Of is dat gevaarlijk? (blijven hangen)
2 van mijn konijnen blijven met een net erover perfect in de ren. Mijn vorige konijn zocht een plekje op tussen de punten waaraan het net vast zat. Hij spring dan omhoog, bleef hangen en wurmde zich ertussendoor. Echt een houdini.
Het net begint hier al wat te verduren na een dik jaar. Ik wil er nu panelen met gaas op gaan maken.
Nee, ik heb er nu nog steeds 2 hoor. De derde was het vorige vriendje van mijn voedster, die is vorig jaar helaas overleden. Dat was de houdini. Ik heb het er een beetje onduidelijk gezet zie ik nu.
meisje_
Geplaatst: 15-08-15 15:28
Ohh vreselijk als ze zo'n houdini's zijn. Die van mij slopen zo'n panelenren met gemak. Ben van plan als we de tuin gaan verbouwen komend voorjaar een ren voor ze te bouwen die hermetisch afgesloten is! ;')
Mijn franse hangoren tillen zo'n paneelren gewoon op en gaan er onderdoor
Eoweyn_x
Geplaatst: 15-08-15 15:42
Ohh oke, vandaar. Ik snap 'm
Ja hier ook. Zeker de halftamme. Die gaan door de kleinste onmogelijke gaatjes. Rukken de panelenren zo uit de grond. Maar ik hou van ze hoor.
nientje78
Geplaatst: 15-08-15 16:04
Onze NHD van paar maand oud springt ook gewoon over de ren heen Wij zitten nu te kijken naar een ander hok -die aan de bovenkant dus dicht is - als nachtverblijf. Overdag lopen ze toch meestal wel los.