Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:19

Hoe is het nu?

Afbeelding
Charmante Neko zegt hoi.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:22

hooi Neko :wave: :wave: :wave: :wave:

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:45

IsaCalixa schreef:
laura1987 schreef:
Winnie03 wat een verschrikkelijk rot gezicht.
Ik hoop dat ze snel opknapt!

Isacalixa wat een arme coon!
Niet gemeen bedoeld, maar begrijp ik nou goed dat je hem zelf gewassen hebt met een sopje ( zo te zien) en pas dagen later naar de dierenarts bent geweest?

Ja zelf gewassen :) wel eerst advies gevraagd van een kennis die ook DA is, zij zei dat het prima kon! We hebben in het water enkel speciale kattenshampoo en soda gedaan. Hij zag erna ook een stuk beter uit :D

We zijn een paar dagen erna pas naar de DA geweest inderdaad, eigenaar van de kat (officieel is die niet van mij) wilde het nog even aankijken, en er zat een weekend tussen etc.

O gelukkig heb je wel eerst advies gevraagd.
Ik was bang dat je zomaar wat gedaan had haha.
Hoe is het nu met hem?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:46

Diablo schreef:
Wat vreselijk zeg, arm dier. Daarom komen ze hier ook niet buiten, ik ben veel te bang dat ze wat overkomt.
Gizmo wordt maar liever en liever. Eerst wilde hij niet zo graag aangehaald worden. Alleen op zijn voorwaarden. Maar hij is opeens helemaal om geslagen. Hij praat de hele dag met ons, wil altijd bij ons zijn en wil het liefst de hele dag in je armen liggen.

[ [url=m/HlejPJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk dat hij ineens helemaal bijgedraaid is.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:36

Wij hebben sinds 3 weken een pup in huis en Jack was in het begin niet bepaald vrolijk. De eerste dag heeft hij de hele dag in de douche gezeten...de 2e avond heb ik hem op de krabpaal gezet en veel aandacht gegeven...daarna draaide hij heel langzaam bij...zie hier een hele boze coon :+

Afbeelding

Een knuffeltje met kattenkruid deed wat wonderen.

Afbeelding

Inmiddels vind Jack de pup niet meer eng en loopt er rustig bij langs :)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:42

Hoena is sinds vanmiddag weer thuis <3 Ze is 3 dagen opgenomen geweest en was op een haar na dood. Ze is nu stabiel en eet en drinkt weer zelf, dat was de voorwaarde voor het naar huis mogen. Ze is nog erg gammel maar kijkt weer wat wakkerder uit haar ogen. Ze zal nog een week of 3 benodigd hebben om te herstellen.

Afbeelding

Hoe gaat het nu met jouw coon, IsaCalixa?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:44

Onze kat heeft een heel zielig (kaalgeschoren) pootje..

Afbeelding
Er blijft echt verbazingwekkend weinig van over onder die vacht :D

Hij ziet er verder al wel veel beter uit! Het haar groeit langzaam terug. Zn vacht is ook gezonder. Alleen nog niet weer naar buiten geweest. Hij mag, want de deur staat open, maar hij blijft veilig op zijn plek.

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:51

Fijn dat het beter gaat met jullie coons winnie03 en IsaCalixa!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 06:09

Ohh gelukkig gaat het weer beter met jullie poezels

Neko is mooi :)

De boze coon ook lijkt op de opa van mijn Goku hahaha.

Goku wordt naar ons toe liever en aanhankelijker maar is nog zo speels. Dat mijn 2 andere katten wel opa.s lijken. En er soms niet zo goed mee om kunnen gaan maar meestal vinden ze elkaar wel leuk

Afbeelding

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:06

Wie is de opa van Goku dan? Jack lijkt heel erg op zijn overgroot opa Langstteich's Sweet Kosmos :)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:52

Weet ik zo niet uit mijn hoofd zoek het op

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:52

Enige tijd geleden had ik hier laten weten dat we een nieuw Coon erbij zouden krijgen. Ik twijfelde toen nog om het te doen omdat hij bijna een jaar was en ik me afvroeg of dat met de rest zou gaan. Inmiddels is hij er sinds 30 mei 2016 en het gaat super. Het is echt een schat en is grote vrienden met de andere kater. Ze heten nu ook Bassie en Adriaan :D.

Dit is de nieuwe kater genaamd Brutus. Hij is inmiddels 1 jaar en weegt 8,7 kilo. Ik vind dat erg zwaar, maar echt dik is hij niet. Heeft iemand hier wel eens zo'n zware kat gehad van die leeftijd?? Vraag me ook echt af wat zijn eind gewicht gaat worden.

Afbeelding

Dit is Rebel.
Afbeelding

Dit is de poes Kaya
Afbeelding

En de HTK mag natuurlijk ook niet ontbreken, want ze is wel de baas in huis met haar 3,2 kilo. _/-\o_
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:05

winnie03: Ach nee, wat sneu voor jullie Coon! Gelukkig gaat het nu beter! Ze ziet er goed uit! En wat is ze mooi!
IsaCalixa: Dat meen je niet! Wat erg! Zoiets doe je toch niet? Soms zijn mensen echt niet goed bij hun hoofd... Bah! Sterkte ermee nog!
EdkingEnzo: Welkom! Wat is Pim prachtig! <3
Diablo: Wat een onwijs lieve foto zeg!
ShenaBell: Wat een geweldige foto's zeg, haha! Super lief! Wat een sulletje :P
Roosch: Aah daar hebben we Neko weer <3 Blijft toch ook een knapperd hoor!
Erin_89: Awh, arme Jack haha. Die zal ook wel gedacht hebben, wat doet die pup ineens in mijn huis? Gelukkig heeft hij er al meer vrede mee!
fabske: Wat een leuk kussen ligt er op jullie bank, hahaha!
Destiny22: Wat leuk dat jullie een nieuwe Coon erbij hebben! En leuke namen haha! Fijn dat het goed gaat! En wat een onwijs gewicht zeg, wauw! Vind ik juist altijd wel erg gaaf haha!

Hier gaat het ook prima! :) Sienna is 4 weken terug gedekt *\o/* En momenteel weten we wel 99% zeker dat ze drachtig is! Ze is veel rustiger, speelt amper meer, eet meer, heeft dikkere/grotere tepels en krijgt al een heus buikje! *\o/*
We zijn onwijs benieuwd. Als alles goed gaat verwachten we rond 22 oktober kittens! <3

Ik heb ook een volg topic gemaakt voor de updates en kitten spams straks :D
[BB] [volg] Maine Coon nestje verwacht!!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:27

Afbeelding
Quality time met goku

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:55

Nog 4nachtjes!!!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:33

Helaas moet mijn zusje haar 2 katten weg doen ivm allergie van pas geboren dochter.

Iemand zegt nu

Tip : als je een echte maine coon neemt hebben ze ander soort eiwit . Want het eiwit in speeksel en huidschilfers is waar de meeste mensen met katten allergie allergisch voor zijn . Dus misschien kan je evt dan nog wel een kat hebben ;)

Weten jullie daar meer over?
Ze is al kapot dat ze erg moeten dus een andere kat zal ik voorlopig of niet meer komen.
Maar was benieuwd.

Zij heeft kruisingen.
Discussie over haar tekst raskatten is al geweest op facebook :')
Foto hieronder.
Ze gaan alleen samen weg.

Afbeelding

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:03

Zo grappig om te zien dat iedereen anders is. Ik was ook allergisch vroeger. Maar moest maar pillen sliken van mn moeder katten gingen echt niet weg. Ben er nu overheen gegroeid :j

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:27

Anne_mieke88 schreef:
Zo grappig om te zien dat iedereen anders is. Ik was ook allergisch vroeger. Maar moest maar pillen sliken van mn moeder katten gingen echt niet weg. Ben er nu overheen gegroeid :j

Ik denk dat het ook afhangt van de leeftijd van het kindje en heftigheid van de allergie.
1 ding weet ik wel en dat is dat mijn katten niet zomaar mijn huisdieren zijn, maar echt mijn kindjes.
Ik zou kapot gaan als ik ze weg zou moeten doen of er iets met ze zou gebeuren.

Zo ben ik ook bang voor een inbraak als ik niet thuis ben, van mij mogen ze alles hebben, maar het maakt me doodsbang dat mijn katten dan zouden kunnen ontsnappen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:41

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:57

@linnie050 ik weet niet precies hoe het zit/waar het aan ligt, maar ik ben allergisch voor katten, maar voor mijn eigen langhaartjes niet. Ik heb een maine coon en een pers/ragdoll kruising. Als ik bij mijn schoonouders langs ga (hebben 2 htk katten) dan speelt mijn allergie gelijk weer op. Rode ogen, niezen etc. Dus er zit wel wat in. :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:44

Mag ik ook instappen? Mijn vriend en ik hebben ook zo'n lekker grote, onhandige, lieve Maine Coon. Ze heet Mizu en ze is 1,5 jaar oud. Ze woont samen met ons en een Ragdoll van 4,5.

Moet altijd lachen... Ze is erg gek op water en wanneer mijn vriend en ik in bad zitten, gaat ze op de badrand zitten en schept ze met haar pootjes in het water. Gek beest. :')

Afbeelding

Afbeelding

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:49

Dat doet mijn kitten Blues ook :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:09

Die van ons willen persee in de badkamer.. spelen met het natte douchegordijn maar als t water aan gaat zijn ze weg _O-

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:56

Oohh jee, poes hier is krols aan het worden. Ga me maar weer eens verdiepen in een geschikte partner :D

en even bijlezen hier en weer eens een foto plaatsen van mijn 2 dames

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:15

Afbeelding

Afbeelding

6 maanden alweer.. jeetje wat vliegt de tijd....