Amaris schreef:Ik heb misschien wel een idee... ik zou die witte legkip erbij krijgen. Als ik deze nu eens een tijdje op stal in een box hou... en ik zet Binkie daarbij. Dan kan ik ze met zn tweeen terug plaatsen.
zou dat kunnen werken?
Ik denk het wel, maar ik denk ook, als ze eenmaal teruggeplaatst zijn bij jou thuis, dat je dan wel 2 groepjes gaat krijgen ipv 1 groep.
Maar liever 2 groepjes, dan 1 verstoten kipje die niets mag...
Ik hoop dat het lukt!
Antheman schreef:Resie, mijn New Hampshirekip, is aan de leg

Ze heeft me een Paasei gegven

De bovenkant wit, het midden bruin en de onderkant ook weer wit. Opstartprobleempje denk ik

Dat vráágt gewoon om een foto!
Nu nog minidot aan de leg....
@ Pieteritus: Goed fort heb je voor je kippen! daar komt geen roofdier in! (en geen kip uit!)
Speedster schreef:Ik weet nu zeker dat ik de sensor van het deurtje wat moet bijstellen, vanavond zaten Pientje en Grijs heel sipjes op hun veranda voor een gesloten deur te koekeloeren

. En Grijs nog protesteren ook toen ik het deurtje ff open deed en haar tegen haar derriѐre duwde zodat ze naar binnen zou gaan

.
Ik heb zó beeld bij dit verhaal!
Wat sneu-heu!!!!!!
Voor de rest wel heel tevreden met die opener?
---
Hier gingen de dames dus heel stoer pas om half 5 gisteren naar buiten, de Grote Boze Wereld in! Zo leuk om te zien!
Moest ze om zeven uur wel naar binnen vegen.... ze snappen nog niet dat je bij schemer niet meer buiten mag spelen...
Vanmorgen had ik ze om zeven uur 'wakker gemaakt' (als in: schuur binnen komen, lamp aan, warmtelamp uit en ze uit hun slaapplek hengelen)
Dan moet er eerst gerekt en gestrekt worden, dus minipootjes steken naar rechts en minivleugeltjes gaan naar links, alles goed los schudden en dan huppen ze naar beneden, om te drinken.
En meteen door naar buiten, om te eten. Ze zijn voor de donder niet bang! (behalve voor mij dan
, maar daar wordt aan gewerkt)
Net bij de dierenarts toch maar antibiotica gehaald, want die twee die sinds zaterdag niezen, niezen nog steeds... Geen snot, geen dikke ogen, alleen genies.
Maar ben totally in love met die dames
Nu nog namen....