Qua opvoeding zijn het vrij simpele honden. Ze gaan wel door een typische puberperiode is onze ervaring. Dan moet je echt streng maar rechtvaardig zijn! Het is niet zo'n leuke periode, maar eens je er door bent heb je een maatje voor het leven. Onze Cardigans doen het erg goed op de hondenschool bij gehoorzaamheid. Ja, ze doen wel alles op 'hun' manier en blijven best eigenwijs soms

Ze zijn zeker geschikt voor de hondensport. Er zijn wel enkele Cardigans en Pembrokes die het goed doen in de agility en flyball bijvoorbeeld. Mantrailing vinden de meesten ook heel leuk. Ik vind dat dit ras wel eist dat je iets met ze gaat doen door hun intelligentie. Zeker Ophélia eist wel wat uitdaging. Die heeft ook een boel meer energie dan onze pup Ginny. Qua evt. problemen met de rug - je moet zelf goed aanvoelen wat de hond kan en wat niet. Sowieso is een vereiste bij bv. agility dat de sprongen laag staan zodat ze zo min mogelijk belastend zijn.
Aangezien het National Puppy Day is in Amerika, toch nog eens ons knap meisje spammen tussen de lente bloemetjes

De kleine meid is inmiddels haar eerste tandje kwijt. Gaat heel goed tussen haar en Ophélia. Onlangs was mijn moeder vergeten de deur te sluiten van de kamer waar Ginny eet (de honden eten apart, Ophélia kan soms wel pittig zijn op vlak van eten).. Ophélia ging dus op inspectie en mijn moeder hoorde gegrom vanuit de kamer. Gaat ze kijken... Weet je wie gromde? Ginny!