kanjerroos schreef:Nee zeker niet, en ik denk ook niet dat je mijn berichten op zo een manier kan opvatten dat ik dat suggereer toch?
Correct me if i’m wrong want wil helemaal niemand veroordelen maar ik begrijp, net als wat cupcakes hierboven schrijft, niet dat dit altijd maar het probleem van de reu moet zijn. Die kan er, kort door de bocht, ook niks aan doen dat jij met zo een grote roedel rondloopt en er daarom wel voor kiest om in een losloopgebied te gaan lopen.
Ik ga er dan ook wel voor het gemak van uit dat jij, rustig gedag zeggen zonder opdringerig gedrag ook geen probleem vindt bij jouw loopse hond? Dan hoef je de voorbeelden die ik noem namelijk ook niet persoonlijk te nemen toch?
Er is geen probleem als je reu gewoon luistert, want dan komt ie niet in de buurt van mijn (aangelijnde) loopse teef.
Ik kan de vraag ook omkeren natuurlijk, waarom zou het mijn probleem zijn als je reu niet luistert?
Eens met Kim dat je een aangelijnde altijd laat passeren zonder gedoe, of dit nou in een losloopgebied is of niet. Je weet niet waarom deze aangelijnd. Uitgezonderd als je een situatie mist en je niet op tijd bent, maar dan hebben we het over seconden en niet minuten. Kan altijd wel eens gebeuren.
Maar over het algemeen respecteer je een aangelijnde hond wel.