Jip die treft het de komende paar dagen. Het huishouden waar Max woont (zijn ODH vriend) zijn positief getest. Dus Max mag elke ochtend met ons mee op pad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Haha volgens mij gaan lichte honden ook veel liever smeerlappen dan donkere... Vooral om de baas te pesten.
Flux schreef:Ja leuk xSwanHeart! Welkom! Ik vind het altijd intrigerend te horen waarom iemand voor een type hond kiest. Dus, vanwaar de Cocker?
jestop schreef:Hi, ik heb een labrador pup van 9 weken. Hebben jullie nog een tip voor wat ik haar kan geven waar ze even op kan knagen als ze in een sloopbui is? Ik begreep dat ze nog niet alles mag hebben, ik blijf er uiteraard bij maar merk dat speeltjes soms niet interessant genoeg zijn.
jestop schreef:Hi, ik heb een labrador pup van 9 weken. Hebben jullie nog een tip voor wat ik haar kan geven waar ze even op kan knagen als ze in een sloopbui is? Ik begreep dat ze nog niet alles mag hebben, ik blijf er uiteraard bij maar merk dat speeltjes soms niet interessant genoeg zijn.
Sem_ schreef:jestop schreef:Hi, ik heb een labrador pup van 9 weken. Hebben jullie nog een tip voor wat ik haar kan geven waar ze even op kan knagen als ze in een sloopbui is? Ik begreep dat ze nog niet alles mag hebben, ik blijf er uiteraard bij maar merk dat speeltjes soms niet interessant genoeg zijn.
Hier doen bullepezen en oren het ook erg goed! Voor wat kleinere snacks gebruiken we vaak zalmhuid, kippenpoten en konijnenoren.
xSwanHeart schreef:We wilden graag een echte allemansvriend. Een hond die graag bij je is en kan genieten van een middagje binnen, maar ook een waar je makkelijk een lange wandeling mee kunt maken. We waren op zoek naar een ras met een beetje persoonlijkheid en een eigen willetje, en dat heeft de cocker zeker. Maar, hij is in principe wel goed op te voeden en leert snel. Het lijkt ons leuk om ook na de puppycursus nog door te trainen met de hond, en de cocker is daar in ieder geval slim en enthousiast genoeg voor.
Wat we echt niet wilden was een ras dat bekend staat als vocaal en ook geen al te waakse. We wonen in de stad, dus een hond die bij elk geluid aanslaat is voor ons gewoon niet geschikt. En tot slot wilden we niet een te grote hond, dus het maatje van de cocker was perfect voor ons
Flux schreef:xSwanHeart schreef:We wilden graag een echte allemansvriend. Een hond die graag bij je is en kan genieten van een middagje binnen, maar ook een waar je makkelijk een lange wandeling mee kunt maken. We waren op zoek naar een ras met een beetje persoonlijkheid en een eigen willetje, en dat heeft de cocker zeker. Maar, hij is in principe wel goed op te voeden en leert snel. Het lijkt ons leuk om ook na de puppycursus nog door te trainen met de hond, en de cocker is daar in ieder geval slim en enthousiast genoeg voor.
Wat we echt niet wilden was een ras dat bekend staat als vocaal en ook geen al te waakse. We wonen in de stad, dus een hond die bij elk geluid aanslaat is voor ons gewoon niet geschikt. En tot slot wilden we niet een te grote hond, dus het maatje van de cocker was perfect voor ons
Klinkt als een weloverwogen besluit. Leuk! Nu nog wachten, spannend!
@PSvanLot, het afraden van rauw varkensvlees heeft denk ik meer te maken met de minieme kans op het oplopen van de ziekte van Aujeszky wat voor honden gevaarlijk is.
Sem_ schreef:Ik heb weleens gehoord dat mensen sperziebonen geven, maar geen idee of dat een goed advies is.Misschien iets van een (bevroren) wortel?
Oren zijn wij hier ook al vrij vroeg gaan geven, ik wist eerlijk gezegd niet dat dat afgeraden word.
MarlindeRooz schreef:Hebben jullie nog tips voor hongerige teckels? Mijn oppasteckel heeft sinds z’n castratie veel honger. Krijgt genoeg eten maar zoekt constant naar meer.
Heb net al een soort groente / rood fruit puree staan brouwen en daar ijsblokjes van gemaakt als snack. Omdat hij dol is op ijs eten. En ik gaf hem net wat stukjes wortel.
Hij is normaal nooit stout maar hij begon de deksels van m’n prullenbakken op te tillen.
Eten (dieet brokjes) krijgt hij wat meer verdeeld over de dag in een bal. En ‘s avonds natvoer.