Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:38

Wat ben ik blij dat wij al grotendeels door de puberfase heen zijn zeg. Dat vond ik echt het minst leuke aan een hond hebben. Die puberfase. _O-

Jip die treft het de komende paar dagen. Het huishouden waar Max woont (zijn ODH vriend) zijn positief getest. Dus Max mag elke ochtend met ons mee op pad *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:49

PSvanLot schreef:
Haha volgens mij gaan lichte honden ook veel liever smeerlappen dan donkere... Vooral om de baas te pesten.

Gelukkig is Dieke aardig schoon op zichzelf :P
Afbeelding

Wij hebben nu een hekje van schapen net om de tuin want Dieke vond het te leuk om mee te wandelen met wandelaars, fietsers, ruiters, auto's :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:50

Arya heeft an zich niet Echt een zogenaamde 'puber fase' gehad, al merkte ik wel in de maanden rondom haar loopsheid - ze heeft er lang tegenaan gehikt voordat het doorzette en erna had ze een nare schijnzwangerschap wat bij een herder teef niet heel gezellig tot uiting komt als ze onzekerder word door de hormonen, lol - ging ze wel enorm op en neer qua gedrag en dat was soms wel een uitdaging. Toen die ellendige loopsheid en schijnzwangerschap achter de rug waren, stabiliseerde ze ook eigenlijk wel met veel dingen weer en nu komt het in ieder geval niet meer terug want knip knip - dus als ze vervelend word kan ik jammer genoeg het probleem niet meer bij de hormonen leggen :') Niet dat ik nergens meer tegenaan loop met dr, maar het is wel anders tov toen ze jonger was en last had van d'r hormonen. Ik mis het niet nee :')

Aan de ene kant lijken me die paracord halsbanden heel handig voor de seresto band - leuk bedacht en heel handig als je ze idd zo wil 'wegwerken'. Anderzijds, kijkend naar onze eigen situatie en voorkeuren; de seresto band moet 't liefst zoveel mogelijk om blijven en in huis wil ik persoonlijk geen halsbanden om laten de hele dag & zelfs nacht - alles gaat hier normaliter af na thuiskomst van een wandeling/activiteit. De seresto band blijft dan wel om, maar deze is veel smaller/fijner als een gemiddelde halsband en an zich kan het geen ramp als je er eens aan zit - het geeft namelijk niet constant spul af en m'n handen was ik sowieso vaak genoeg door de dag heen. Maar met Arya's langere vacht zie en voel je de band ook nauwelijks zitten. Dat is natuurlijk ook bij elke hond heel anders weer.

Cupcakes, lief dat je die taken nu op je neemt! Veel plezier & succes met de heren hihi!

En ohh goed plan voor Dieke hahaha. Die maakte even goed gebruik van d'r vrijheid dus :')

--

Mocht iemand het nog leuk vinden om aan te sluiten; ik heb een Canicross/Canitrail topic geopend in de Huiskamer. Ik weet dat er al een meer algemeen hondensport topic is, maar ik miste wel een plekje waarin we het wat centraler/specifieker konden houden bij deze activiteiten. Mocht iemand zin hebben om dus gezellig mee te komen kletsen >> [BB-HK] CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:42

Wat leuk dat er een puppytopic is! Zou ik hier ook mee mogen praten? Wij verwachten halverwege mei onze cocker spaniel pup te mogen verwelkomen <3

Flux

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:48

Ja leuk xSwanHeart! Welkom! Ik vind het altijd intrigerend te horen waarom iemand voor een type hond kiest. Dus, vanwaar de Cocker? :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:54

Wat leuk een Cocker Spaniël. Dat vind ik nou echt Disney hondjes qua uiterlijk!

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:45

Hi, ik heb een labrador pup van 9 weken. Hebben jullie nog een tip voor wat ik haar kan geven waar ze even op kan knagen als ze in een sloopbui is? Ik begreep dat ze nog niet alles mag hebben, ik blijf er uiteraard bij maar merk dat speeltjes soms niet interessant genoeg zijn.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:01

Flux schreef:
Ja leuk xSwanHeart! Welkom! Ik vind het altijd intrigerend te horen waarom iemand voor een type hond kiest. Dus, vanwaar de Cocker? :D

We wilden graag een echte allemansvriend. Een hond die graag bij je is en kan genieten van een middagje binnen, maar ook een waar je makkelijk een lange wandeling mee kunt maken. We waren op zoek naar een ras met een beetje persoonlijkheid en een eigen willetje, en dat heeft de cocker zeker. Maar, hij is in principe wel goed op te voeden en leert snel. Het lijkt ons leuk om ook na de puppycursus nog door te trainen met de hond, en de cocker is daar in ieder geval slim en enthousiast genoeg voor.
Wat we echt niet wilden was een ras dat bekend staat als vocaal en ook geen al te waakse. We wonen in de stad, dus een hond die bij elk geluid aanslaat is voor ons gewoon niet geschikt. En tot slot wilden we niet een te grote hond, dus het maatje van de cocker was perfect voor ons :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 14:06

jestop schreef:
Hi, ik heb een labrador pup van 9 weken. Hebben jullie nog een tip voor wat ik haar kan geven waar ze even op kan knagen als ze in een sloopbui is? Ik begreep dat ze nog niet alles mag hebben, ik blijf er uiteraard bij maar merk dat speeltjes soms niet interessant genoeg zijn.

Lekker een stuk runderkophuid, bullepezen oren met vacht ofzo. Die doen t vaak wel goed bij pups

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:15

jestop schreef:

Hier doen bullepezen en oren het ook erg goed! Voor wat kleinere snacks gebruiken we vaak zalmhuid, kippenpoten en konijnenoren. :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:16

jestop schreef:

Hier was en is de nyla bone favoriet wat kiwi zegt hier ook gedaan maar de nyla bones pakt ze wanneer ze er echt zelf baat bij heeft en die eten de andere niet op.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:45

Arya was als pup/jonge hond maar nu nog steeds helemaal gek van bullepezen. Maar ook konijnen oren was ze gek op en luchtpijp. Kophuid geven we hier ook graag, al kreeg ze dat hier pas na de tandenwisselfase geloof ik. Op de site van barkking - kiwi's webshop - kun je ook zoeken op 'puppy' en dan kom je vanalles tegen wat voor pups geschikt is :j

Nylabone en vergelijkbare items lagen hier ook rond en heeft Arya ook heel dankbaar gebruik van gemaakt in die periodes; zij pakte die ook meestal zelf wanneer ze knaag drang had - met name in de tandenwisselfase - en zo hielp ze zichzelf dan prima :).

Er lag dus in ieder geval altijd wat om op te knagen, of dat nu een snack was of idd nylabone en vergelijkbare producten.

Het merk Sodapup heeft ook fijne nylon knaagspeeltjes die prima voor pups/jonge honden geschikt zijn ook. Meerdere NL shops die dit merk ondertussen verkopen :) Deze kun je vaak ook insmeren met honden pindakaas, of whatever om ze nog wat extra werk te geven, ook erg leuk.

--

xSwanHeart,
welkom! Leuke ras keuze *\o/*

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:47

Ik heb deze week vakantie en ben lekker met Cody aan de wandel :)
Afbeelding

En tja, hij houdt nou eenmaal van modderbadjes :+
Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:56

Sem_ schreef:
jestop schreef:

Hier doen bullepezen en oren het ook erg goed! Voor wat kleinere snacks gebruiken we vaak zalmhuid, kippenpoten en konijnenoren. :j

Gaan die oren goed? Ik heb toen Sello kwam een puppy pakket met gezonde snacks erbij gekregen.
Daar heb ik toen de oren uit gevist haha. Vond ze er zo onsmakelijk uit zien.

Bullepezen doen het hier ook goed. Kippenklauwen iets minder.

Heb nu runderkophuid, dat vind ik ook nog niet perse zo top.

Ga denk ik zelf een puppypakket bestellen dat echt zoveel verschillends in.

https://www.barfflevo.nl/

Super veel keuze. Ook grote verassingspakket te verkrijgen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 00:28

Varkensoren zijn hier op het moment favoriet. :D Konijnenoren gaan er ook goed in, maar die heeft hij een stuk sneller op.

Nylabone/Sodapup zijn ook goede tips! We hebben trouwens ook een stuk koffiehout en yakstaven.

Omg die modder foto. _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:17

Vanaf welke leeftijd mogen de pups varken? Het werd mij afgeraden, geloof omdat het te vet is, maar weet het niet meer zeker.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:46

Die van ons krijgen dat al in het nest.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:55

xSwanHeart schreef:
We wilden graag een echte allemansvriend. Een hond die graag bij je is en kan genieten van een middagje binnen, maar ook een waar je makkelijk een lange wandeling mee kunt maken. We waren op zoek naar een ras met een beetje persoonlijkheid en een eigen willetje, en dat heeft de cocker zeker. Maar, hij is in principe wel goed op te voeden en leert snel. Het lijkt ons leuk om ook na de puppycursus nog door te trainen met de hond, en de cocker is daar in ieder geval slim en enthousiast genoeg voor.
Wat we echt niet wilden was een ras dat bekend staat als vocaal en ook geen al te waakse. We wonen in de stad, dus een hond die bij elk geluid aanslaat is voor ons gewoon niet geschikt. En tot slot wilden we niet een te grote hond, dus het maatje van de cocker was perfect voor ons :j

Klinkt als een weloverwogen besluit. Leuk! Nu nog wachten, spannend!

@PSvanLot, het afraden van rauw varkensvlees heeft denk ik meer te maken met de minieme kans op het oplopen van de ziekte van Aujeszky wat voor honden gevaarlijk is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:56

Hebben jullie nog tips voor hongerige teckels? Mijn oppasteckel heeft sinds z’n castratie veel honger. Krijgt genoeg eten maar zoekt constant naar meer.

Heb net al een soort groente / rood fruit puree staan brouwen en daar ijsblokjes van gemaakt als snack. Omdat hij dol is op ijs eten. En ik gaf hem net wat stukjes wortel.

Hij is normaal nooit stout maar hij begon de deksels van m’n prullenbakken op te tillen. :=

Eten (dieet brokjes) krijgt hij wat meer verdeeld over de dag in een bal. En ‘s avonds natvoer.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:59

Ik heb weleens gehoord dat mensen sperziebonen geven, maar geen idee of dat een goed advies is. :Y) Misschien iets van een (bevroren) wortel?

Oren zijn wij hier ook al vrij vroeg gaan geven, ik wist eerlijk gezegd niet dat dat afgeraden word.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:28

Flux schreef:
xSwanHeart schreef:

Klinkt als een weloverwogen besluit. Leuk! Nu nog wachten, spannend!

@PSvanLot, het afraden van rauw varkensvlees heeft denk ik meer te maken met de minieme kans op het oplopen van de ziekte van Aujeszky wat voor honden gevaarlijk is.

Ze raadde ook de snacks af. Ik voer diepvries vers vlees. Volgens mij is daar ook geen varken in te krijgen, maar daar heb ik nooit naar gekeken eigenlijk.
We eten zelf ook geen varkens, dan pak je dat toch minder snel.

Maar kan dus wel gedroogde varkenssnacks geven, dat maakt de keuze wel wat groter.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:39

Sem_ schreef:
Ik heb weleens gehoord dat mensen sperziebonen geven, maar geen idee of dat een goed advies is. :Y) Misschien iets van een (bevroren) wortel?

Oren zijn wij hier ook al vrij vroeg gaan geven, ik wist eerlijk gezegd niet dat dat afgeraden word.

Het ontbijt van Sello vanmorgen. Vind ie heerlijk! Het vlees was niet genoeg ontdooit, dus een keertje brokjes ipv vers.

Afbeelding

Honden mogen echt heel veel groente en fruit hebben. Sello krijgt regelmatig een wortel om op te knauwen, stukjes appel, pompoen etc.
Appel/peer (zeker geen pitten), banaan, braam, blauwe bes, water/cantaloupe meloen, mango, ananas, kokosnoot, bramen en aardbeien maar niet teveel.
Groente mogen ze bijna alles hebben, goed voor de vezels ook! En heerlijk voor de afwisseling.

Ik geef voer 10/15% groente bij het vers vlees wat de hond krijgt. Kook de groentes wel zonder zout! Dat is niet zo goed voor de hond. Ik houd gewoon een beetje over voor hem, eten we het niet dan heb ik een rol in de diepvries waar ik wat van geef.
https://www.kivopetfoodbezorgdienst.nl/ ... escription
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 24-03-22 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 12:41

MarlindeRooz schreef:
Hebben jullie nog tips voor hongerige teckels? Mijn oppasteckel heeft sinds z’n castratie veel honger. Krijgt genoeg eten maar zoekt constant naar meer.

Heb net al een soort groente / rood fruit puree staan brouwen en daar ijsblokjes van gemaakt als snack. Omdat hij dol is op ijs eten. En ik gaf hem net wat stukjes wortel.

Hij is normaal nooit stout maar hij begon de deksels van m’n prullenbakken op te tillen. :=

Eten (dieet brokjes) krijgt hij wat meer verdeeld over de dag in een bal. En ‘s avonds natvoer.

Door t voer psylliumvezels doen. Geeft een voller gevoel. Evt meer porties geven

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:26

*\%/* Net gehoord dat alle 7 pups voorspoedig geboren zijn vanochtend!! 5 meiden en 2 heren! *\o/*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:22

Wat leuk!! En wordt het voor jou een dame of een heer? :D