De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:38

Kom ik terug ve wkndje weg....
Afbeelding
<3 <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 07:56

Mjetterd, je hebt ze ergens laten koppelen toch? Wellicht kun je daar nog advies inwinnen... lijkt alsof de koppeling weer opnieuw moet gebeiren bij jou thuis... alsof het spelletje opnieuw begint.

Art, oow ja dat zei je idd al over de kleinste :)
Leuk hoor, een noeuw hok! Ben benieuwd hoe het gaat worden!

Idylle, hoe kan dat nou gebeuren?
Hoe oud zijn de dieren?

Caro en hoe is het met de beebs??

Noeskamoos, geen eevaring hier.

==================================

Ik heb mijn baby omgedoopt tot Baby River, ik vond dat het wel een naam moest hebben in zn eentje! Een Rivier kan woest zijn, maar ook rustig... precies zoals jaar leven is begonnen.

Het gaat nu goed, het ligt lekker tegen de kruik aan,Bailey had nieuwe haren getrokken gister, dus de rust is wedergekeerd! En het is me er 1 met een karaktertje, nu al _O-

Zo blij met Natas en Celine, die hebben me de eerste uren echt via whatsapp bijgestaan wat te doen <3

Het is een wel doorvoedde, grote baby, het nestje van Brownie was een stuk kleiner als ik dat vergelijk met fotos in mn hand. Bailey is groter dan Brownie maar Banjer is een mooi klein konijn (express daarom gekozen)

1 dag oud
Afbeelding

4 dagen oud
Afbeelding

Het lijkt bont? ( van Baileys kant) en verder lijkt het roze steeds meer creme achtig op te drogen. Kleurt wit echt wit op of ook creme achtig?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:05

Lijkt mij een blauwe japanner @kimberley. Wit is echt wit. Blauwe japanner is blauw-beige zoals gewone japanner zwart-oranje is.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:26

@ Kimberley wat fijn dat hij het zo goed gaat.

Ik heb nog steeds 3 levende babies. 1 baby lag aan de andere kant van het hok en de andere 2 bijelkaar. Alle drie op andere plek dan gisteren. Heb nu iedereen even bij elkaar gelegd en moeders toegesproken. Vorige keer met levend nest ging het een stuk beter. Momenteel eet zij alleen een beetje hooi en verder niks. Straks bakje even legen en oude groenten er uit halen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 08:43

Gigi, banjer is een blauw mafagascar otter.
Bailey is een blauw madagascar en komt uit een blauw madagascar bont nestje...

Kan er dan japanner uitkomen?

Caro, gefeliciteerd! Hopelijk blijft het goed gaan!

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:58

Hallo allemaal, ik kom even binnen vallen. Voel me namelijk op het moment een beetje een slechte konijnen mama. Ik heb 2 franse hangoor voedsters zijn al op leeftijd. 3 weken terug had Nijntje maden. Stom te laat met insprayen. Hok was wel schoon domme pech zei de dierenarts. Ze is schoongemaakt en heeft antibiotica gehad. Is nu weer helemaal goed gekomen. Nu van het weekend zat belle (de oudste) met haar voor pootje hoog. Direct de spoed dierenarts gebeld en we konden komen. Helaas was haar schouder gebroken. De enigste optie was amputeren. De dierenarts wou het best proberen maar in combinatie met haar leeftijd en formaat leek het haar niet verstandig dus hebben we besloten haar in te laten slapen. Een hoop verdriet. Nijntje lijkt het er niet heel moeilijk mee te hebben. Alleen nu zag ik dat ze wat smet op haar kin kwab kreeg. Wat kan ik hier het beste mee doen. Naar de dierenarts? Of even goed schoonmaken. Zo zijn ze altijd gezond en zo valt alles in elkaar....

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:26

Hier groeien de kleintjes goed.

De allekleinste niet meer aangelegd bij moeder gisteren, vandaag ook niet.

De gewichten:
Wit-Havana 1, grootste van nest: 110-115gram
Wit-Havana 2, kleinste van nest: 80-85gram
Havana 1, kleinste van de Havana's: 90-95gram
Havana 2, grootste van de Havana's:95-100gram

En de allerkleinste zag ik ook wat knabbelen aan het hooi.

Slapen nog steeds graag op kleur :')
Afbeelding

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:45

Hoi bonnie, wat een pech zo! Ten eerste gecondoleerd met het ene konijntje.
Gezien de pech die je eerder had, zou ik aanraden de DA toch maar te bellen. Desnoods even overleggen wat zij ervan vinden (die van mij denkt ook aan de telefoon altijd heel fijn mee).

Ik ga denk ik ook maar een tripje plannen naar de DA. Naast de verdenking van oormijt, zit mijn voedster ineens af en toe te niezen, en vanmorgen een hele flinke niesbui. Kan toeval zijn qua stof of misschien zie ik spoken, maar ik vertrouw het niet.
Ze zouden eigenlijk in juni voor de vaccinaties mogen. Misschien doe ik ze meer plezier nu dan maar de hele "jaarlijkse APK" in te plannen -O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:45

Wegen jullie de kleintjes elke keer? Ik heb nog nooit gewogen. Vaak zit er 1 kleinere in de nesten en wat grotere. Zolang ik zie dat alles levendig is met volle buikjes bemoei ik mij er verder niet mee. Zodra er haar opzit begin ik met optillen.

In mijn andere nest zit echt een kroelkip. Zodra het hok opengaat komt hij eraan en gaat hij er echt voor zitten om geaaid te worden. Dat wordt lastig om die weg te doen

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:03

Ik moest de ram rond deze tijd laten helpen, maar toch te laat helaas. De ram is een maand of 5, de voedster weet ik niet, die heb ik gekocht bij de ram,maar die is daar niet geboren en die persoon wist niet hoe oud ze was. Ik heb ze nu gescheiden, want wil niet dat ze zo weer gedekt wordt mocht ze bevallen zijn. Echt kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik zo naïef ben geweest, maar goed, het is nu eenmaal zo en ik moet er het beste maar van maken.
Ik heb ze nu zo zitten Afbeelding
Afbeelding
De baby's mogen iig blijven mocht ik geen huisje voor ze vinden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:23

caro29 schreef:
Wegen jullie de kleintjes elke keer? Ik heb nog nooit gewogen. Vaak zit er 1 kleinere in de nesten en wat grotere. Zolang ik zie dat alles levendig is met volle buikjes bemoei ik mij er verder niet mee. Zodra er haar opzit begin ik met optillen.

In mijn andere nest zit echt een kroelkip. Zodra het hok opengaat komt hij eraan en gaat hij er echt voor zitten om geaaid te worden. Dat wordt lastig om die weg te doen

Op aanraden van dierenarts weeg ik ze. De allerkleinste moest ik sowieso wegen om int oog te houden of die bijkomt.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:51

_KiMbErLeY_ schreef:
Gigi, banjer is een blauw mafagascar otter.
Bailey is een blauw madagascar en komt uit een blauw madagascar bont nestje...

Kan er dan japanner uitkomen?

Hmm dat zou dan geen optie zijn. Of 1 van de 2 is stiekem japanner. Want vind het er zo wel uitzien.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:07

Het lijkt er op dat ik 3x zwart heb/otters

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:57

idylle schreef:
Ik moest de ram rond deze tijd laten helpen, maar toch te laat helaas. De ram is een maand of 5, de voedster weet ik niet, die heb ik gekocht bij de ram,maar die is daar niet geboren en die persoon wist niet hoe oud ze was. Ik heb ze nu gescheiden, want wil niet dat ze zo weer gedekt wordt mocht ze bevallen zijn. Echt kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik zo naïef ben geweest, maar goed, het is nu eenmaal zo en ik moet er het beste maar van maken.
Ik heb ze nu zo zitten [ [url=m/pcpeWu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LRm0Mf.jpg]Afbeelding[/url] ]
De baby's mogen iig blijven mocht ik geen huisje voor ze vinden.

5 maanden is idd wel laat, beter had je met 12 weken (3maanden dus) kunnen castreren, dan was het niet fout gegaan..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:38

Dat las ik nu ook idd |(

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:56

Kan een konijntje een soort van halsbandje aan zoals ze bij puppies doen?
Die 2 effenkleurige bruinen zijn zeer lastig uiteen te houden. Hun grootte verschilt minimaal. En als ik over enkele weken geslacht wil bepalen wil ik ze wel op 1 of andere manier goed uiteen kunnen houden ook voor potentiële kopers.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:34

Een halsbandje zou ik niet durven denk ik, maar je hebt van die koeien stiften (niet giftig) daarmee kun je ze een kleurtje geven

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:27

Hm misschien als ze qua grootte van elkaar blijven verschillen dat ik ze toch uiteen kan houden.

Van Klein naar groot
Afbeelding

De 2 die sowieso de verkoop in gaan
Afbeelding
Afbeelding

Om en om :+
Afbeelding

Ik denk verschillen te zien bij de geslachten. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 21:45

Art, op deze manier zie je sowieso geen geslacht :=
Je moet je vinger op het poepgat leggen en dan hetgeen wat uit het gleufje komt er "uit" duwen. Staan vast wel instructie filmpjes op joetjoep! Je kunt met een kleur stift een stip in het oor zetten!

En als je geslacht kunt zien zijn ze sowieso uit elkaar te halen ;)

Idylle, jammer dag het zo gelopen is, jammer dat je verkeerd bent voorgelicht -O- is het al zeker dat ze babys krijgt? Kan ook nog een fake nest zijn...

Gigi, klopt hoor, zo vind ik het er ook uitzien... ik denk dat ik al weet wie de "boosdoener" is :P ben erg benieuwd hoe het uitkleurt... <3

Caro ik weeg alle konijnen elke maand. Sinds ik ze uit elkaar kon halen heb ik ze elke week gewogen, was gewoon benieuwd naar de bewichten! Ik heb gewoon steeds gekeken of ze doorvoed waren, dat lujkt me de beste graadmeter

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:50

Haha ik denk het maar he omdat ik verschil zie in grootte/lengte van de "buis"
Sowieso wacht ik nog wel 2 weken want nu ga ik het niet goed zien ze zijn zo klein nog daar beneden :')

Ze kruipen al wel vanzelf mijn hand op :)

In ieder geval vanaf 8 weken als ze niet verkocht zijn gaan de mannen apart.
Heb vroeger al meegemaakt dat we ze tot 10 weken bij moeder hadden en moeder door haar eigen kinders gedekt was. Want ineens was er daar weer een nest 4 weken later. Pas toen wisten we ook dat ze gedekt was door haar eigen zoontjes (die echt heel zeker op 10 weken weggehaald waren bij moeder) . Er was namelijk in tussentijd geen ander mannetje bij geweest.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:32

:wow: met 10 weken al kunnen bevruchten! Wow....

Ik heb haar niet op laten voelen ofzo,geen idee of dat bij konijnen kan, maar sinds gisteren is ze echt met stro aan het slepen en een nestje aan het maken. Ook is ze toch wel wat dikker als het mannetje is me nu opgevallen. Dus zekerheid is er niet maar vermoed het toch haast wel...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 22:55

Idylle... je kunt je handen aan de onderkant van het buikje leggen en dan een beetje drukken, ik heb het bij beide voedsters rond dag 27 gevoeld.

Je moet wel goed voelen en onderscheid maken tussen darm gevoelens en een baby.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:09

Ik heb het wel geprobeerd, maar ze vind het niet fijn als ik aan haar buik zit, dus ik kriebel meestal alleen hun neusje en over het ruggetje, de buik aanraken vinden ze beiden niks.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:03

NoeskaMoos schreef:
Ik verwacht dat op dit stadium een pipetje genoeg is (met herhaling 4 weken later). Iemand tips welke?

Ik zou ook proberen met een pipetje. Hier wel eens een konijn opgevangen dat mijt bleek te hebben, en het pipetje van Beaphar gebruikt, beviel goed :)

Kimberley met d'r knappe River <3 Ik denk toch ook echt japanner inderdaad :j En dan zal Banjer toch inderdaad echt japanner zijn :P Maar ik vind 'm wel heel erg knap :+:

Caro ook weer baby's! Wel wat onstuimig := Hopelijk komt het goed :+:
Ik weeg ze ook niet hoor :n Doe hetzelfde als jou: ik check of ze allemaal goed reageren, niet sloom zijn en dikke buikjes hebben :D Zodra het een beetje kan, kijk ik of de tandjes goed zijn, om evt. bij te vijlen/werken om latere tandafwijking te voorkomen.. maar verder geloof ik het allemaal wel :D

Bonnie, ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten wat je nu bedoelt, maar iets schoonmaken is altijd goed! Wel heel vervelend van je andere konijntje :(:) Wat je zegt: zo gaat 't heel lang goed, en dan ineens blijkt dat ze toch wel heel erg kwetsbaar zijn -O-

Weet je inmiddels zeker of je inderdaad baby's in het nestje hebt idylle? Goed dat je ze gelijk gescheiden hebt.. kan zomaar gebeuren, kun je ook niets aan doen... nu maar snel castreren :D

Ach wat een heerlijke foto's Art! <3 <3

Hier nu toch ook vrij zeker dat de twee gedekte voedsters ook daadwerkelijk drachtig zijn! :D :):) Natuurlijk precies uitgerekend als het pleurisheet is.... _-:( Maar ben zooooo benieuwd wat deze twee ervan gebakken hebben! :oo <3

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:11

Ik reageer dadelijk beter, maar kom even binnenvallen. Ik kan van iemand konijnen overnemen met een satijnen vacht (satijn konijnen noemde ze het, dus denk als eerste aan de vacht) zegt jullie dat zo snel wat? En kunnen die ook gewoon buiten? Ze deden mij van de foto gewoon aan Crispy en leeuwenkopjes denken.