Knaagkanaries 2021: Het nieuwe broedseizoen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 19:16

Ja, ik voerde voorheen Teurlings 228 in de zomer en Teurlings 230 in de winter, maar helaas zijn ze er dus mee gestopt -O-
Deli Nature zou een goede vervanger kunnen zijn, maar ik heb de variant zonder zonnebloempitten nodig en die verkopen ze weer niet waar ik normaal gesproken de voeding haal :+
En het andere merk vonden ze blijkbaar geen succes. Ik kreeg nog net niet de voerschalen naar mijn hoofd gesmeten _O-
Dus aankomende week gaan we even bij een andere speciaalzaak kijken wat ze daar allemaal hebben.
Zo lastig, want ik was echt heel blij met Teurlings en ze aten het supergoed!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:01

Cayenne schreef:
Ja, ik voerde voorheen Teurlings 228 in de zomer en Teurlings 230 in de winter, maar helaas zijn ze er dus mee gestopt -O-
Deli Nature zou een goede vervanger kunnen zijn, maar ik heb de variant zonder zonnebloempitten nodig en die verkopen ze weer niet waar ik normaal gesproken de voeding haal :+
En het andere merk vonden ze blijkbaar geen succes. Ik kreeg nog net niet de voerschalen naar mijn hoofd gesmeten _O-
Dus aankomende week gaan we even bij een andere speciaalzaak kijken wat ze daar allemaal hebben.
Zo lastig, want ik was echt heel blij met Teurlings en ze aten het supergoed!

Ik volg al een tijdje in stilte, al bij De Vogelkelder gekeken? Ik weet dat we veel soorten DN hebben! De groene zakjes zag ik wel zonnebloem pitjes inzitten, maar deze vgm niet. https://www.avonturiashop.nl/deli-natur ... -25kg.html

Al kan ik op internet zo snel niet een lijstje vinden met wat we wél in zit :+ Geen idee of dat de goede is hoor, niet zo veel verstand van vogels (al vind ik ze wel heeeeel leuk) :+ maar je weet maar nooit!

Cayenne

Re: Knaagkanaries 2021: Het nieuwe broedseizoen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 01:59

Dank je wel LoveUggs!
Ik zou dan Deli Nature 68 moeten hebben geloof ik!
En anders moet ik waarschijnlijk uitwijken naar Garvo. Dat schijnt ook een goed mengsel te zijn.

Pfff, het regent en waait hier nu erg hard. Dainty is misschien ergens buiten helemaal alleen.. Wat een rotgevoel geeft dat ;(

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 06:12

Kan het me voorstellen.. ennog geen zichtmelding gehad? Zou ze niet ergens naar binnen gevlogen zijn waar ook andere vogels zitten... Duim nog steeds hard mee dat ze terug komt.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 06:34

Die heeft vast ergens beschutting gezocht Cayenne...
Gelukkig komt ze niet van binnen af,dat lijkt me dan helemaal spannend.
Dus alle buitengeluiden is ze wel gewend.
Die heeft vast een heerlijke boom met dikke bloesem en blaadjes uitgekozen en zit haar postnatale-depressie uit te zitten en duikt dan weer op...
En zo praat ik mezelf altijd moed in :+

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:45

Cayenne schreef:
Pfff, het regent en waait hier nu erg hard. Dainty is misschien ergens buiten helemaal alleen.. Wat een rotgevoel geeft dat ;(

:knuffel: :knuffel: :knuffel:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 07:54

Ja, ze is gelukkig een sterke vogel die wel tegen een stootje kan. Een binnenvogel had het nu helemaal zwaar gehad.
Dank jullie wel! :+:

Ik werd net omsingeld door babies :')

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:00

Heb je er bij Marah per ongeluk ergens een giraffe in gekruist? Wat een lang nekkie heeft ze >;) en she loooooooooooves trosgierst, volgens mij zit er ook een vleugje Holle Bolle Gijs in :')

Wat gaan ze hard ineens zeg!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 09:44

Hahaha, wanneer ze half kaal zijn kun je de kippennekjes idd goed zien _O-
Maar de veren groeien wel weer flink aan nu! :D
En ze eten als bootwerkers :') Ik kom handen te kort _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 17:33

Marabi voert zijn babies <3
Het zijn net bobbleheads _O-

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:54

Wat een geluid komt er uit die kleintjes :oo

Nog heel veel sterkte met Dainty, hopelijk vindt je haar snel :knuffel:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 19:46

Dank je!
Ja, wanneer ze honger hebben gaat het volume op standje 11 :=

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:47

Kan me voorstellen dat je met dit weer nog veel meer in de rats zit om Dainty. Hoop dat je haar snel terug hebt. :(:) :(:)

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:14

Toen ik je vanmiddag op de stream zag terwijl je de herrieschoppers aan het voeren was, vond ik je er wel iets beter uitzien dan de afgelopen dagen :knuffel:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 20:22

Dank je wel! :D Ik ben de afgelopen dagen ook niet helemaal fit geweest (nee, geen Corona, iets met chronisch slaapgebrek :+ )
Marah is wel echt enorm gefocust op trosgierst :') Ze is in staat om over haar broers en zussen heen te walsen om erbij te komen :D

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:29

Cayenne schreef:
Dank je wel! :D Ik ben de afgelopen dagen ook niet helemaal fit geweest (nee, geen Corona, iets met chronisch slaapgebrek :+ )
Marah is wel echt enorm gefocust op trosgierst :') Ze is in staat om over haar broers en zussen heen te walsen om erbij te komen :D

Oh fijn dat je je wat beter voelt. Nou het is te zien hoor! :) Ik begon me een beetje zorgen te maken om je. Wij hebben wel Corona gehad, geen lolletje.. maar je kan dat beter hebben zoals wij het hadden, dan dat chronische slaapgebrek. Dat lijkt me zo ontzettend slopend. :(:)

Ja, het is een dametje met een eigen willetje hè? Vinden wij alleen maar leuk, zolang ze maar lief blijft :') Maar zo ziet ze er wel nog steeds uit gelukkig :j Ze schuift d’r broers en zussen lieftallig aan de kant, ik heb haar nog niet zien snauwen geloof ik...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:45

Dido2316 schreef:
Cayenne schreef:

Ja, het is een dametje met een eigen willetje hè? Vinden wij alleen maar leuk, zolang ze maar lief blijft :') Maar zo ziet ze er wel nog steeds uit gelukkig :j Ze schuift d’r broers en zussen lieftallig aan de kant, ik heb haar nog niet zien snauwen geloof ik...

Komt nog wel ~~}>

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:12

Klinkt inderdaad als dame met eigen karaktertje. Gaat een nieuwe eigenaar nog de handjes aan vol hebben!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 17:18

Dat is Dido :D Maar het is een schatje hoor!

De kleintjes zijn vanmiddag samen met hun ouders naar de andere voliere verhuisd.
Ze doen het ZO goed en hebben daar wat meer de ruimte om hun energie kwijt te raken en zelfstandig te worden.

Ook daar zijn ze gewoon live te volgen :)

Ondertussen zijn Glowy, Féline, Mégan en Daiquiri naar de kraamvoliere verhuisd om te acclimatiseren :j

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:34

Haha, gelukkig maar! Ze ging ook zonder al te veel morren met je mee, geloof ik. Gewoon eerst vriendelijk vragen, het blijft een dame hè :j :')

Ik zette net de stream en dacht al “huh? Dat is een ander beeld dan dat ik verwachtte” _O- Fijn dat ze het zo goed doen!! Wij gaan nu echt de laatste weekjes aftellen <3

Op naar een nieuwe aflevering van Goede eitjes met de nieuwe hoofdrolspelers <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 17:40

Hahaha, ja ik heb bewust eerst de kleintjes over gezet omdat ze anders in paniek raken wanneer ik de ouders moet vangen. Ze stapten ook allemaal zonder veel morren op. Ik ben zo trots op ze!
De ouders lieten zich ook snel vangen!
Maar toen moest ik de andere 4 vogels in de kraamvoliere krijgen. Mégan, Daiquiri en Féline lieten zich makkelijk vangen. Maar toen moest Glowy nog :')
Eerst ving ik per ongeluk zijn broer _O- Oeps verkeerde vogel! :+ Ze lijken ook echt sprekend op elkaar, maar Glowy heeft net een andere kuif en kopvorm waar ik het aan kan zien.
En toen had ik Glowy maar wist hij te ontsnappen; kon ik hem nog een keer vangen :')
Ik was ZO blij dat ik hem uiteindelijk te pakken had. Wel meteen gecontroleerd of ik nu wel de goeie broer te pakken had _O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:47

Oeps, foutje bedankt! Maar goed dat je ze aan de kleine details uit elkaar kunt houden en je al snel door had de verkeerde vast te hebben.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:03

Cayenne schreef:
Hahaha, ja ik heb bewust eerst de kleintjes over gezet omdat ze anders in paniek raken wanneer ik de ouders moet vangen. Ze stapten ook allemaal zonder veel morren op. Ik ben zo trots op ze!
De ouders lieten zich ook snel vangen!
Maar toen moest ik de andere 4 vogels in de kraamvoliere krijgen. Mégan, Daiquiri en Féline lieten zich makkelijk vangen. Maar toen moest Glowy nog :')
Eerst ving ik per ongeluk zijn broer _O- Oeps verkeerde vogel! :+ Ze lijken ook echt sprekend op elkaar, maar Glowy heeft net een andere kuif en kopvorm waar ik het aan kan zien.
En toen had ik Glowy maar wist hij te ontsnappen; kon ik hem nog een keer vangen :')
Ik was ZO blij dat ik hem uiteindelijk te pakken had. Wel meteen gecontroleerd of ik nu wel de goeie broer te pakken had _O-

Oeps... fijn dat je uiteindelijk wel de goede had! Gedoetje zeg als ze zo op elkaar lijken! Krijg je het bij deze vogels niet voor elkaar om ze met de hand te “vangen” omdat ze niet tam genoeg (meer) zijn?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 18:05

Sommigen kan ik wel met de hand vangen en zijn ook tam, maar ze zijn helaas heel slim en weten dondersgoed dat de transportbench betekent dat ik ze in hun lurven moet grijpen :')
Dus dan roept er ééntje alarm en gaan ze allemaal over de flos :+

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:07

Cayenne schreef:
Sommigen kan ik wel met de hand vangen en zijn ook tam, maar ze zijn helaas heel slim en weten dondersgoed dat de transportbench betekent dat ik ze in hun lurven moet grijpen :')
Dus dan roept er ééntje alarm en gaan ze allemaal over de flos :+

Haha :') en de kleine baby’s maar kijken: “wat is dit nu” om daarna mee te doen, gok ik zo _/-\o_