Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:50

cursebreaker schreef:
KimD schreef:
Splitters denk ik inderdaad. Ik overweeg die van Biothane te maken voor als we er straks 6 hebben voor de langere wandelingen. Zes korte splitters en twee riemen is makkelijker meenemen dan zes losse riemen om de nek hangen. Maar dan moeten ze alle zes een tuigje krijgen, dat is het nadeel. De non-stop tuigen zijn niet handig voor te wandelen.

Maargoed, pup heeft sowieso tuigen nodig tot ze uitgegroeid is, dus die moet ik sowieso een halen al.



Als je die met de biothane riemen gemaakt krijgt, weet ik wat ik m'n zusje voor de eerstvolgende verjaardag koop voor d'r drie mormeltjes :') :') :')

Ik ga je eeuwig dankbaar zijn *\o/* :')


Kan ik wel doen hoor, heb genoeg spul in huis. :D

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:14

Ik vind biothane geweldig spul, maar moeilijk om nette gaatjes in te maken zonder machines..

Zijn jullie mormels ook extra druk nu het wat kouder is? Mijn monster is niet meer moe te krijgen vandaag :+ .

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:16

Afbeelding

Mijn monster had het koud en was moe.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:17

Sky schreef:
Ik vind biothane geweldig spul, maar moeilijk om nette gaatjes in te maken zonder machines..

Zijn jullie mormels ook extra druk nu het wat kouder is? Mijn monster is niet meer moe te krijgen vandaag :+ .


Gatentang of een spindel doet al wonderen!

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:30

Sorry voor de inactiviteit laatste tijd. Wel meegelezen hoor dus even korte bijleespost. :D

Je pups groeien hard, Kiwi!

Leuke inkopen, Warboel, jullie matchen <3

Sky, yep, hier ook eentje met genoeg energie.

Wat ontzettend leuk die knuffel met Yoshi erbij, Jeanine!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:38

@sky nee, Toby is niet drukker. Die vindt het binnen op de bank héél prima. Zeker vandaag met flinke waterkou! Net een uurtje gewandeld en die hoor ik de rest vd dag niet meer hoor... Maar die kan wel met buiten 30 graden sprintjes in de tuin trekken ;) rare jongens, die Portugezen.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 18:26

Ik ben dus een beeetje jullie aan t verwaarlozen. sorry!


Maar ik ben dus voor onszelf vandaag begonnen met drogen voor trainertjes en snackjes enzo (uit nieuwsgierigheid vooral, zet zo'n ding FAR FAR AWAY. Want mijn honden blijven richting de schuur rennen.. )
En nu zocht ik malletjes en zag ik deze:
https://nl.aliexpress.com/item/40004805 ... web201603_

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:37

kiwiwitje schreef:
Ik ben dus een beeetje jullie aan t verwaarlozen. sorry!


Maar ik ben dus voor onszelf vandaag begonnen met drogen voor trainertjes en snackjes enzo (uit nieuwsgierigheid vooral, zet zo'n ding FAR FAR AWAY. Want mijn honden blijven richting de schuur rennen.. )
En nu zocht ik malletjes en zag ik deze:
https://nl.aliexpress.com/item/40004805 ... web201603_


Doe ik al een tijdje. Maar het ligt eraan of je ergens goed (goedkoop) vlees kan vinden.

Vet droogt NIET dus het moet zo mager mogelijk vlees zijn.

Ik houdt ongeveer 20% van het oorspronkelijke gewicht aan snacks over. Dus van 1kg vlees, houdt ik ongeveer 200g gedroogde trainers over.

Het ligt heel erg aan hoe duur vlees je gebruikt, want anders kan je nét zo goed trainers bij jou kopen ;)

Op jou site zijn de meeste trainers €2,95 - €3,95 per 100/ 200 gram.

Dat betekend 200g trainers = €5,95 voor de duurdere smaken.

Mijn voedseldroger gebruikt ongeveer 200w (dat is maximaal, het ding verbruikt waarschijnlijk minder, omdat ik niet de hoogste temperatuur gebruik én het verwarmingselement niet 100% van de tijd aan staat)

1kwh = 1000W 1000:200=5 dus 5 uur drogen voor kwh. 1kwh = €0,25 dus voor €1 kan je 20 uur drogen.

Ik tel altijd €1 op bij de kosten van het vlees. Dan doe ik het òf zelf drogen, òf ik koop een zakje snacks in de dierenwinkel of bestel online.

Mijn voedseldroger staat altijd op het aanrecht. Skip komt regelmatig kijken, maar probeert niet te slopen/ stelen gelukkig.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 18:54

Zoals ik al zei; t gaat puur om de nieuwsgierigheid. Niet om of dat t goedkoop is of niet.
En een aantal dingen wil ik zelf proberen samen te stellen voor mijn honden (bijv formaten of mengelingen met kruiden oid. ) En ik heb een paar katten rondsjouwen die een hoop trainers te groot vinden en een paar dingen rauw heel lekker vinden waarvan ik benieuwd ben of ze die dingen ook pakken als ik ze droog en dus kleiner maak.

Mijn droger is er eentje van hendi uit de profiline. Dus die is ook niet zomaar terug verdiend. Mij is t dan ook niet om t geld te doen maar vooral uitpoberen. En wie weet, dat als t bevalt dat ik onder de nodige voorwaarden voor de shop uiteindelijk deels zelf kan drogen. Maar ja dan zal je toch eerst eens moeten oefenen en kijken toch? ;)

En ik heb nu gewoon simpel wat bestaande dingen uit de vriezer gepakt en ik heb nog wat adresjes waar ik wil informeren over restanten. Ben gelukkig niet de enige in mn vrienden/bekenden kring die droogt.

arabella2000
Berichten: 4152
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:13

Afbeelding
Afbeelding

Net heerlijk getrained met buddy. Hij begint steeds beter te gaan en de paaltjes gingen zo goed vandaag *\o/* *\o/*

Gioia had na haar brokken nog zo'n honger dat ik weer eens iets uit de doos van kiwi gepakt heb.

Paardenhuidstaven met vacht dit keer.
Buddy is er helemaal happy mee en gioia lijkt het tot nu toe ook erg lekker te vinden.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 23:14

Oeh altijd leuk als t in de smaak valt!

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:42

Otje vindt het wel gezellig, kerstlampjes, filmpje, dekentje... <3 die is niet extra druk :+

Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4152
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:18

Gioia is de laatste tijd wel wat drukker. Maar dat zal eerder komen omdat ze zich weer lekker voelt en weer zichzelf is :P

Dit is het eerste dat ze echt met zoveel enthousiasme eet kiwi.
Ze zijn nu uitverkocht bij jou, maar even in de gaten houden en dan nog 1 of 2 pakken bestellen bij je. En even kijken of er nog iets in die trant is (niet te veel haar, geen oren etc). Ik dacht aan paardenachillespees en voor de beardie luchtpijp. Die moet iets harders hebben. Al vreet die praktisch alles :')
Maar even wachten nog haha (wil zoveel :+ )

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 01:54

arabella2000 schreef:
Gioia is de laatste tijd wel wat drukker. Maar dat zal eerder komen omdat ze zich weer lekker voelt en weer zichzelf is :P

Dit is het eerste dat ze echt met zoveel enthousiasme eet kiwi.
Ze zijn nu uitverkocht bij jou, maar even in de gaten houden en dan nog 1 of 2 pakken bestellen bij je. En even kijken of er nog iets in die trant is (niet te veel haar, geen oren etc). Ik dacht aan paardenachillespees en voor de beardie luchtpijp. Die moet iets harders hebben. Al vreet die praktisch alles :')
Maar even wachten nog haha (wil zoveel :+ )
ik ga morgen weer een bestelronde doen. Deze maand is echt gekkenhuis.... we hebben inmiddels ook andere konijnenoren en die bevallen hier heeel goed

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:08

Oeh andere konijnenoren? Dat klinkt Dexter als muziek in zijn oren :))

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:09

Kiwi Opzich wel fijn dat het zo druk is toch? Ik ben wel benieuwd als je de snacks zelf droogt inderdaad!

Warboel Otje lekker op bed

arabella2000 Leuke foto's!

Wij hebben weer even een voorraad kvv binnengekregen van het weekend. Kunnen we weer tot half januari vooruit. Het paste alleen niet allemaal in de vriezer, dus een deel zit ook bij de vriend van mijn zus , die heeft een bedrijf met grote vriezers :D

Heeft hier iemand trouwens ervaring met fotoreading? Het kruidenvrouwtje waar wij wel eens naar toe gaan en een kennis van ons is, vroeg of ze dat bij Jip mocht doen. Ik sta er zelf heel open in en ze weet niks van Jip. Maar ze kwam met bepaalde dingen waarvan ik dacht, verrekt, dat kan nog kloppen ook.. Heel bijzonder vond ik het. :)

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:45

Haha ah het verschilt dus echt per hond hoe weersgevoelig ze zijn! :D

@KimD en brand je het dan dicht? Ik vind het niet mooi als je dan dat wit van de binnenkant zo ziet.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 11:11

Kaus schreef:
Oeh andere konijnenoren? Dat klinkt Dexter als muziek in zijn oren :))

Die met vacht zijn indd weer iets veranderd. niet meer per 2 aan elkaar

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:25

Ik heb jullie ook een beetje verwaarloosd..
Ik loop nog steeds te tobben met die diarree van Mezzy. :(

Het gaat met vlagen heel goed en dan ineens weer niet... Dus besloten om maar even geen kluifjes te geven die ze niet kent om zo te zorgen dat hetgeen dat goed gaat ook gewoon goed blijft gaan... en dan gaan we wel weer langzaam verder kijken.

Wel heb ik maar eens de tijd genomen voor een foto topic. O:)
Al was het wel moeilijk om 15 foto's te kiezen als je er ondertussen al meer dan 1000 hebt. :')

[BB-ITP] Mezzy nu een 7,5 maanden PuberAussie

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:27

Sky schreef:
Haha ah het verschilt dus echt per hond hoe weersgevoelig ze zijn! :D

@KimD en brand je het dan dicht? Ik vind het niet mooi als je dan dat wit van de binnenkant zo ziet.


Nee, als het een gangbare kleur is lak ik het dicht maar over het algemeen doe ik dat echt maar bij 1%. Denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt. Ik zal het biothane toch op maat moeten snijden.

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:03

Mij stoort dat idd echt totaal niet bij de riem moet ik zeggen, dat je dat kleine streepje wit ziet van de binnenkant. Dat valt je idd normaal helemaal niet op als je gewoon aan't lopen bent ermee ofzo of je moet de hele riem echt gaan inspecteren :')

Nicky
Wat rot zeg dat die diarree er nog steeds is :(
Misschien handig idd om even wat dingen weg te halen uit het 'dieet' en dan proberen te elimineren om te achterhalen wat het is. Was er getest geworden op giardia? Kan me dat even niet herinneren.

Zal straks even op de rest nog antwoorden, dit was alleen even snel hihi.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:11

cursebreaker schreef:
Nicky
Wat rot zeg dat die diarree er nog steeds is :(
Misschien handig idd om even wat dingen weg te halen uit het 'dieet' en dan proberen te elimineren om te achterhalen wat het is. Was er getest geworden op giardia? Kan me dat even niet herinneren.


De 'eerste' keer dat het gebeurde, is dat we kip geelimineerd hadden, toen was ze nog heel klein.
Toen ging het heeel lang goed, tot zeg maar de entingen + wormen pillen, toen zei iedereen dat kan niet...

Maar nu had ze 3 weken geleden weer een wormen pil gehad en toen bleek dat het tóch ook daar door kan komen.
Toen heb ik Kiwi haar Advies opgevolgd met die psyllium vezels en probiotica en toen was het na een paar dagen over.

Maar nu begint ze weer met wat 'dunnere' ontlasting het is niet echt spuit zoals het 3 weken geleden was. Maar ik ben wel gelijk op mn hoede.

Het enige wat we gegeven hebben nadat het weer beter ging, de kluifjes die ik laatst bij Kiwi heb gekocht. dit was 'nieuw' als in, deze smaakjes had ik nog niet eerder gehad.

En nu reageert ze weer. Dus ik denk gewoon niet dat het een bacterie-virus is.

Ze heeft ook geen koorts en is gewoon actief.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:16

Cupcakes sinds kort sta ik toch ook open voor zulke dingen. En als ze echt dingen zeg die ze niet kan weten.

KimD maak je ook daar politielijnen ook van? Wil een lange maar kom niet verder dan 3 meter.

Nicky das minder dat het nog niet over is. Ga zo je foto's eens kijken.

Arabella leuke foto's.

En de vraag is Senna ook druk. Nee val gelukkig mee ze lig veel te slapen onder de kussens of deken.

Zaterdag weer behendigheid gedaan. Ze gaat het steeds beter snappen maar bkijf de eerste 10 minuten een blij ei erin.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:25

Wat vervelend wel zeg, dat ze dat steeds zo heeft. Ik zou het als het zo lang duurt, ook in het voer zoeken primair.
Hoewel ik misschien ook wel giardia zou testen, je kunt het maar gewoon zeker weten, toch? Juist ook omdat het heftig is na een wormenkuur en giardia misschien een aanslag op de darmwand / darmweerstand gegeven heeft? Bij jonge paarden zie je best regelmatig een heftige reactie op een wormenkuur (platte mest oa) als de darmwand aangetast is door een flinke wormeninfectie of schimmelinfectie in de darmen. Ik neem aan dat je wormen hebt uitgesloten als eerste? Testen op giardia lijkt mij dan een logische vervolgstap.

Als je dat al gedaan hebt en dat negatief terugkwam, is een verdergaande allergietest misschien een optie?

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:33

punjab schreef:
Cupcakes sinds kort sta ik toch ook open voor zulke dingen. En als ze echt dingen zeg die ze niet kan weten.

KimD maak je ook daar politielijnen ook van? Wil een lange maar kom niet verder dan 3 meter.

Nicky das minder dat het nog niet over is. Ga zo je foto's eens kijken.

Arabella leuke foto's.

En de vraag is Senna ook druk. Nee val gelukkig mee ze lig veel te slapen onder de kussens of deken.

Zaterdag weer behendigheid gedaan. Ze gaat het steeds beter snappen maar bkijf de eerste 10 minuten een blij ei erin.


Ja hoor, geen probleem. Ik kan maken wat je wilt. :j