Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
toen waren ze 4 maanden en 4 dagen
Denk dat ik reuze sphynxen ga hebben... Benieuwd wat ze wegen met de castratie... (Zijn vandaag precies 5 maanden
heb ze alweer 2 maanden en 1 dag.. voelt veel langer
)
Maar wel heel belangrijk.
geen idee wat hij nu weegt.

SimoneeM schreef:Wat betreft voeding:
Ik zou toch de brok iets beperken en daar bv eens 10% vanaf halen. En dan kijken of het een beetje binnen de perken blijft.
Overigens zou ik eerder meer natvoer en minder brok voeren: natvoer bevat minder kcal/gram dus je mag daar qua volume meer van geven. Wat je kunt doen is nu eens berekenen hoeveel je voert in kcal ipv in gram. En dan je natvoer wat verhogen en brok wat verlagen (verlaging brok dan mogelijk net iets meer dan de stijging van natvoer, zodat ze afvallen, mits nodig).
Voordeel is dat de katten dan voller gevoel hebben, maar je wel minder kcal voert.
Is ook het een en ander over te vinden op catmoneo.nl
Edit: zag even over het hoofd dat ze nog geen 5 maanden zijn. Dan zal het voor nu wel meevallen en zou ik niet drastisch iets veranderen (als is meer natvoer altijd goed). Als ze gecastreerd zijn zou ik het gewicht wél goed in de gaten houden. Want castratie = meer eetlust, maar metabolisme omlaag.

Morrie schreef:Sfinxen eten altijd enorm veel, mijn schoondochter heeft er eentje en ze is zelf dierenarts, dat scharminkel (vergeleken met mijn Turkse Van van 5,5, kilo) eet 2 x zoveel als mijn Van! (beweegt 10 x zoveel als mijn Van, die 3/4 van haar leven slaapt)

SimoneeM schreef:Wat betreft voeding:
Ik zou toch de brok iets beperken en daar bv eens 10% vanaf halen. En dan kijken of het een beetje binnen de perken blijft.
Overigens zou ik eerder meer natvoer en minder brok voeren: natvoer bevat minder kcal/gram dus je mag daar qua volume meer van geven. Wat je kunt doen is nu eens berekenen hoeveel je voert in kcal ipv in gram. En dan je natvoer wat verhogen en brok wat verlagen (verlaging brok dan mogelijk net iets meer dan de stijging van natvoer, zodat ze afvallen, mits nodig).
Voordeel is dat de katten dan voller gevoel hebben, maar je wel minder kcal voert.
Is ook het een en ander over te vinden op catmoneo.nl
Edit: zag even over het hoofd dat ze nog geen 5 maanden zijn. Dan zal het voor nu wel meevallen en zou ik niet drastisch iets veranderen (als is meer natvoer altijd goed). Als ze gecastreerd zijn zou ik het gewicht wél goed in de gaten houden. Want castratie = meer eetlust, maar metabolisme omlaag.

Wat kunnen ze zich in rare bochten wringen he. Ik hoop dat hij zich snel een stukje veiliger voelt. 

Ze zijn wel heel erg leuk hoor.
Ik vind vooral de kleur prachtig. Leuk die donkere voetzooltjes.
In elk licht ziet het er weer anders uit. Ze lijkt ook af en toe ook heeel licht tabby in haar vacht te hebben (streep over de rug, ringen op staart). Ben benieuwd of dat nog wat meer tevoorschijn komt.
Al vonden ze hun snoepje int begin maar raar.. nu als ik het zakje open komen ze meteen aanrennen! (Purizon snacks)
Vindt dit bij hun ook t mooist qua kleur. beter dan die bleke of rode ondanks dat ik van die kleuren hou met vacht xD haha. Moet ook wel zeggen dat ik op kleur een nest ben gaan zoeken
(nja schoonzusje vond dit nest) Al wordt ik soms wel gek van ze hoor... maar dat zal je vast ook wel met andere rassen hebben xD (De hypere ik ren door het hele huis en maakt me niet uit wat er in de weg staat of dat ik over/op je moet springen buien...
)
ander natvoer kan écht niet
Maar daar zijn ze kitten voor haha.

Ooit zou ik toch wel zo'n leuker willen. Al moet ik zeggen dat mijn haarballen ook echt steeds grappiger worden
(als hij in zn reismand zit is hij ook VRESELIJK!!! Rijdt echt niet relax... En niet perse in de auto dat hij erg vindt. Maar het opgesloten zitten vindt hij echt NIKS
) Tobi kan er ook wat van maar is minder dramatisch...