Hondensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:59

Hier gaat ook alles weer lekker door! Emma loopt met 7 maanden al een foutloos hooper parcours waar ik heel trots op ben! Mila traint nu in het wedstrijd agility team ik moet erg hard aan mijn techniek werken maar zo lang ik zie dat ze ervan geniet ga ik ervoor :))

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:53

Wij oefenen ook nog steeds gewoon door.. december en januari even geen lessen gevolgd.. werd allemaal even wat teveel.. maar na de lockdown het weer opgepakt en hij gaat super nu! Had laatst tijdens de les zelfs een "Utje" op het rondje.. dat was voor mij echt een hele gave mijlpaal want we komen echt van ver en het is allemaal niet vanzelf gegaan met deze hond.. en we zijn er ook nog lang niet maar gaat steeds beter..

Vandaag thuis even een stukje gelopen.. blij met hoe hij het doet.. jammer van de lat tijdens het rondje maar t ging me om de in en out dus ik was meer dan tevreden

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:28

Nynkster schreef:
JesdaJinn: Ik denk dat kim bedoelt dat je hele tijd speeltje gooit met de de andere hand dan waar je de aanwijzingen op dat moment mee geeft :)

Zou dat echt wat uitmaken?
Ik moet echt nog super veel leren en met Jinn is het toen heel anders gegaan en deze manier is super fijn maar voor mij echt helemaal nieuw dus soms denk ik dat ik echt dom overkom..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:40

JesdaJinn schreef:
Nynkster schreef:
JesdaJinn: Ik denk dat kim bedoelt dat je hele tijd speeltje gooit met de de andere hand dan waar je de aanwijzingen op dat moment mee geeft :)

Zou dat echt wat uitmaken?
Ik moet echt nog super veel leren en met Jinn is het toen heel anders gegaan en deze manier is super fijn maar voor mij echt helemaal nieuw dus soms denk ik dat ik echt dom overkom..

Natuurlijk maakt dat wat uit. Als je kleine teen een fractie te ver naar links staat kan dat al invloed hebben, zeker bij jonge honden. Maze straft dat bijvoorbeeld ontzettend af terwijl Puk die 'slordigheid' gewend is. Zie het als de fijne hulpen bij een paard. Als jij met twee handen naar voren gaat is dat heel anders dan wanneer je met één hand die 'hulpen' geeft.

Nu merk je dat misschien niet direct maar als je straks iets verder bent in de basis ga je dat zeker merken.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:07

Ik gooi bij Elin ook altijd haar speel met mijn tegenliggende hand hoor. Juist omdat ze anders veel te veel naar mij toe draait.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:33

XxDiandraxX schreef:
Ik gooi bij Elin ook altijd haar speel met mijn tegenliggende hand hoor. Juist omdat ze anders veel te veel naar mij toe draait.

Dit was ook mijn idee.

En Kim. Het klinkt allemaal heel logisch. Genoeg te leren merk ik wel xD

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:12

Als je met je tegenhand gooit zorg je toch juist voor veel meer contact dan wanneer je in de loop met je werkende hand gooit?

Want je brengt je buitenste schouder automatisch naar voren tijdens het gooien waardoor je contact vraagt met je lichaam. Vaak wordt een tegenhand gebruikt voor een blok/ rem commando omdat het op die manier werkt, of bij een weg commando omdat je dan van hand wisselt (mits dat nodig is natuurlijk, anders blijf je alsnog bij de actieve hand.)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:56

Hier vanavond weer heerlijk getraind. Bo heeft ontdekt dat je van de kattenloop af kan springen om dan de tunnel in te gaan die er onderdoor gaat. Niet helemaal de bedoeling :')

Uiteindelijk maakte ze hem weer goed af. Ook lekker geoefend met vooruit sturen en zelfstandig werken.

Afbeelding

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:59

EmptyWords schreef:
Hier vanavond weer heerlijk getraind. Bo heeft ontdekt dat je van de kattenloop af kan springen om dan de tunnel in te gaan die er onderdoor gaat. Niet helemaal de bedoeling :')

Uiteindelijk maakte ze hem weer goed af. Ook lekker geoefend met vooruit sturen en zelfstandig werken.

[ [url=m/G6n8Cq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh oeps ha ha. :D

Gisteren getraind in Beek bij de Liemers zie ik aan de foto? Staat mijn paard :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:30

Levita schreef:
EmptyWords schreef:

[ [url=m/G6n8Cq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh oeps ha ha. :D

Gisteren getraind in Beek bij de Liemers zie ik aan de foto? Staat mijn paard :)

Ja klopt, laatste keer, vandaag gaat alles weer terug naar de club en wordt er weer buiten getraind

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:38

Nou, zaterdag seminar van Marusa en wat was het weer fijn! _/-\o_ Nu weten we weer wat we gemist hebben de afgelopen jaren. Natuurlijk wel wat workshops/ seminar gevolgd bij bekende maar omdat je elkaar kent ben je al sneller blind voor de gebruikelijke fouten. Zo'n frisse blik op handler en hond is dan echt zo verschrikkelijk fijn! Veel (zeer bruikbaar) huiswerk meegekregen wat ik zeker ga toepassen, kon me helemaal vinden in wat ze zei en haar gedachtegang erachter.

Maze mocht de ochtend aftrappen en zij staat natuurlijk al 1-0 achter door haar gedrag op het veld waar we maanden voor hebben moeten knokken om het eruit te krijgen. Maar ik ben ontzettend trots en heel tevreden en Marusa zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken over Maze, dat komt wel goed, dus dat is fijn. Maze had twee sprongen gelopen en toen zei Marusa al "She's really headstrong". Dat wisten we al, hence de maandelange trainingen om haar überhaupt te laten spelen en van het veld te laten komen. :+ _O- Maargoed, dat wilde ik graag in een hond dus dan moet ik er nu ook maar mee dealen!

Ik had de Pixem wel mee maar jammer genoeg was er maar één filmpje goed genoeg om ook maar iets op te zien en te bewerken. Sinds ik mijn nieuwe telefoon heb besteld is de oude echt debiel aan het doen, communiceren met de Pixem was dus helaas prut. Maargoed, ik had hem op hoop van zegen opgezet dus één filmpje is beter dan geen.

Puk was ook heel knap, ook voor haar huiswerk gekregen waar aan te werken maar over het algemeen vond ze Puk erg goed en leuk werken. Ze vond Puk vooral heel braaf en vergevingsgezind omdat ze mijn fouten zelf oplost als die op te lossen zijn. Dat wist ik natuurlijk ook al, die hond is haar gewicht in goud waard wat betreft agility. :') Na twee keer lopen was de kapot, de hoge temperatuur in combinatie met haar wintervacht gaf teveel hitte. Ik heb haar na de tweede run gekoeld, uitgestapt en weggelegd. Ze had goed gewerkt en ga haar niet pushen voor mijn eigen gewin.

Dus Harvey opgewarmd, Harvey is natuurlijk niet van mij maar hij gaat wel met mij op wedstrijd als Kay niet mee kan. Ik had met hem niet meer gelopen sinds Augustus dus het was weer even wennen. Het is zo'n idioot. :+ Marusa zei "He has a hamster in his head you need to activate." _O- Die hebben we er dus ingehouden. Harvey is vooral van het gaan, gaan, gaan zonder na te denken. "Activate the hamster!" wilde dus zeggen dat het wieltje moest gaan draaien en hij moest gaan denken. Ook Harvey deed het heel knap, áls Harvey oplet en luistert loopt hij zo ontzettend fijn! Dan is het echt een heerlijk dier om mee te lopen en nu met de kilo's minder ook een stuk makkelijker.

Al met al een heerlijk seminar! Op naar het wedstrijd weekend, eens kijken wat we daar ervan gaan maken. *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:05

Lekker bezig Kim!

Ik heb in april 2 workshops staan, ik ben benieuwd

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:20

EmptyWords schreef:
Lekker bezig Kim!

Ik heb in april 2 workshops staan, ik ben benieuwd

Leuk! Bij wie?
Dat kattenloop grapje haalde Harvey vorige week ook uit trouwens, die sprong van de kattenloop op de tunnel. :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:22

Ik kan er wel om.lachen, dit was ook de eerste keer dat ze kattenloop in een lijntje deed èn er een tunnel onder lag. En bo is nogal goed in zelf kunstjes verzinnen :')

En de workshop is bij Robin ploegmakers

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:33

Gister onverwachts een halfuurtje met Jaxx getraind.
Gewoon heel simpel.
3 sprongen en daar allerlei variatie mee gedaan.
Daarna ook nog 2 sprongen en een tunnel.
Jaxx had niet zo zin in z'n speeltje maar werd heel enthousiast van mijn stembeloning. Oke, prima. Gebruiken we die. Die had ik ook mee xD

Hij deed t super leuk en was heel erg enthousiast. Helaas geen filmpjes

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:29

Hier een agility training overgeslagen. Dit weekend van mijn paard gedonderd en mijn laterale kniebanden verrokken. |(
Hopelijk volgende week back on track. Timo gaat goed. Enkel de breedtesprong is een moeilijke, hij neemt altijd een tussenlanding. Iemand tips?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:19

Beterschap sevke!

Hier bewijs dat agility best gevaarlijk kan zijn
Mila dacht gaaaaan maar zat nog aan mij vast
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:20

Beterschap beiden!

Mila kijkt wel heel schuldig :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:14

Vandaag hooper wedstrijd met Jinn gehad.

Ons 1e rondje (film) ging echt super. Heel lekker gelopen.

2e rondje was drama. Niks lukte en Jinn was er ook niet echt bij met z'n focus.

3e rondje ging opzich prima alleen Jinn vergat dat ie bij de start moest blijven liggen. Heb hem terug gelegd en daarom 0 punten gehaald.
Daarna ging het rondje prima.

Al met al hebben we een overall 2e plaats gehaald :D

Afbeelding

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:24

Leuk, gefeliciteerd!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:31

Mooi!

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:53

Lux heeft gister en vandaag haar eerste wedstrijden gelopen *\o/*
Ze deed het echt super goed, al vond ze alles best een beetje spannend. Nog geen foutloze rondjes, maar 3 van de 4 zaten er niet heeeeel ver van af :+ het vierde rondje was vooral mijn schuld. We hadden allebei ons hoofd vol zitten en waren moe, dus ik was enorm slordig en liep steeds van haar lijn af enzo, sorry Lux -O-

Hieronder een link naar de filmpjes op insta
https://www.instagram.com/p/CbVgUv0r3pE/?utm_medium=copy_link

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:32

Wij zijn gewoon doorgegaan met mantraille.
Eerst deed ze het kei goed, alleen elke keer wagenziek.
Toen begonnen met een half tabletje, maar toen was ze heel snel afgeleid.
Half spoor lopen en dan als ze iemand tegen kwam vond ze leuker.
Sinds vorige week gestart met 1/4 tablet en ze doet het weer heel goed.

Vervelend als een hond last heeft van wagenziekte.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:59

Wie van jullie doet er aan dogdance of weet er iemand die ik zou kunnen benaderen om een demo op onze hondenclub te komen geven?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:23

Kreeg vanmiddag een mail van de raad van beheer. Ze gaan dit weekend beginnen met het hermeten van de intermediate honden.

Word spannend met Elin want die zit qua schofthoogte precies op het kantelpunt, met een beetje pech vanaf juli dus naar de large.. -O-

Verder trainen we hier (voorlopig) nog gewoon door op 50cm. Ik verwacht Elin in mei loops en dan word ze gedekt. Evt daarna dus maar omhoog trainen naar de 60 als ze toch in de large valt.