Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

henst

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:34

Mooi filmpje . Welke merken gebruiken jullie van eivoer?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:38

Ah oke, dan moet ik eens op zoek naar dat merk!
Je laat het niet weken of zo, je maakt het niet nat?

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:52

Ik zou een van deze gebruiken maar welke?Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:01

Ik gebruik Bravo Mix voor Grote Parkieten en Papegaaien.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:19

Komt even binnenvallen met een nieuwsgierige vraag: Iemand van jullie ervaring met het houden van Forpussen? (muspapegaaien)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:37

Nee Sabini maar ik ben nieuwsgierig naar de antwoorden. Wat ze over forpussen schrijven, klinkt leuk!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:31

Ik heb een jong koppel Forpussen aangeboden gekregen (en er zijn nog 2 koppels beschikbaar, dus voor de liefhebbers... :o ), maar twijfel of ik ze wil gaan houden. Ze zijn inderdaad wel ontzettend leuk. Maar ik heb al grasparkietjes :roll:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:48

Grasparkieten en Forpussen zou ik sowieso niet in dezelfde kooi houden :P

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:06

Cayenne schreef:
Grasparkieten en Forpussen zou ik sowieso niet in dezelfde kooi houden :P
Dat was ik sowieso niet van plan ;)

Gaat er meer om dat ik al twee grasparkietjes heb waar dus al mijn aandacht naartoe gaat. Heb ik dan nog wel genoeg aandacht voor twee Forpusjes...? Vandaar de twijfel.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:53

Mmm, verleidelijk aanbod ...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:04

Welke andere dieren -buiten vogels dan- hebben jullie nog?

Nav de bedenking die Sabini zich maakt bij nog een extra koppel vogels, weet ik dat ik op mezelf een rem moet zetten. Ik vind haast alle beestjes leuk en bij meer tijd en betere gezondheid zou ik zeker nog meer dieren hebben. Maar ik vind het een absolute must dat ik ze goed kan verzorgen èn de nodige aandacht geven. Ook droom ik ervan om stakkers op te vangen maar ook daar ontbreekt het me aan tijd, energie en financiële middelen.

Mijn lust en leven bestaat nu uit 2 honden, 2 katten, 2 parkieten, 5 paarden en een boel vissen in de vijver. Kipjes heb ik helaas niet meer, daar hebben vos en marter voor gezorgd :( .

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:42

Ik heb verder geen andere dieren thuis. Mijn parkietjes verdienen alle aandacht :+:
Maar ik ben docent dierverzorging dus die drang om meer dieren te hebben wordt aardig goed beperkt doordat ik elke lesdag wel met allerlei dieren bezig ben (van edelpapegaai tot geit tot stekelmuis tot paard tot vogelspin, en alles daar tussenin).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:51

Wij hebben ook alleen nog vogels. Tot maart hadden we ook nog een hond, maar die had helaas een steekje los zitten (en dan ook letterlijk. Zelfs de gedragsdeskundige werd bang van haar).
We hebben verder oa katten, cavia's, konijnen, paarden, vissen etc gehad :P (Niet allemaal tegelijk hoor).

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:57

Sabini, ik heb ook geen ervaring met die vogels. Als ze heel veel aandacht nodig hebben zou ik het niet doen. Maar je kan het zelf het beste inschatten of je ze veel aandacht kan geven of niet. :)

Hoe doen jullie dat eigenlijk met vakanties? Gaan ze dan uit logeren of komt er iemand elke dag?
Ik kan bijv nu niet met mijn ouders mee op vakantie omdat ik ze nergens kwijt kan en vertrouw ook niet iedereen. :') :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:06

Wij gaan amper op vakantie :+
Mijn schoonouders wonen redelijk in de buurt en kunnen komen voeren als het voor een dag of 2 zou zijn. Mijn valken geven elkaar wel aandacht :P
Maar voor Mango moet ik dan wel oppas regelen. Daar heb ik nog wel iemand voor nodig, maar ik denk dat daar wel een mouw aan te passen is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:10

Bij ons hangt het er een beetje vanaf.

Volgend weekend gaan we voor 3 dagen naar de Veluwe en de honden gaan mee. Elke dag komt er iemand om de paarden, vogels, vissen en katten te voeren en verzorgen.

Vaak zijn we ook op wedstrijdweekend. Dan vertrekken we vrijdagnamiddag en komen zondag in de vooravond weer thuis. Meestal is dat binnen anderhalf uur rijden en dan rijd ik zaterdag over en weer naar huis; of zaterdag en ga zondagochtend erg vroeg weer naar de wedstrijd. De honden zijn dan steeds bij mij.

Gaan we op vakantie waarbij de honden thuis blijven, zoals we eind augustus bv een weekje weg gaan, dan komt er een vaste oppas in huis wonen.

Het blijft een heel geregel hoor. Mijn man heeft het er niet zo moeilijk mee maar ik kan mijn beestjes slecht achter laten. De honden en katten naar een pension brengen zou ik niet kunnen, dan heb ik echt geen rust op vakantie.
Mijn man zou ook met een gerust hart van vrijdag tot zondagavond kunnen weg blijven maar ik dus niet.

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:56

Ik wil nog even terug komen op wat meliaforever zij over de grit. ik heb de link bekeken en in de uitleg die erbij stond zou er ook maagkiezel inzitten . heeft dat dan zin om apart maagkiezel koopt? Wat is het verschil tussen grit en maagkiezel ? Wat is grit en wat is maagkiezel volgens mij is dat allebij het zelfde. Ik weet het niet meer.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:12

henst schreef:
Ik wil nog even terug komen op wat meliaforever zij over de grit. ik heb de link bekeken en in de uitleg die erbij stond zou er ook maagkiezel inzitten . heeft dat dan zin om apart maagkiezel koopt? Wat is het verschil tussen grit en maagkiezel ? Wat is grit en wat is maagkiezel volgens mij is dat allebij het zelfde. Ik weet het niet meer.

"Grit en maagkiezel:
Veel mensen denken dat maagkiezel hetzelfde is als vogelgrit, dit is echter niet zo!! Waar vogelgrit gemalen oesterschelp is, is maagkiezel echter complete steentjes.
Grit bestaat hoofdzakelijk uit kalk en andere mineralen die de vogel nodig heeft bij het maken van de eischaal, en de algemene groei en gezondheid.
Maagkiezel zorgt ervoor dat de vogel opgenomen zaden kan fijnmalen in de maag."

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 06:04

Het zijn idd twee verschillende dingen! Ik geef het liefst een goede mineralenmix. Daar zit alles in.
Plus dat ik zeoliet als bodembedekking gebruik en daar zitten ook belangrijke mineralen in. Ik merk toch dat ze daar ook wat van knabbelen om de krop/maag te reinigen.

Hiep Hiep Hoera voor Halo. Mevrouw is afgelopen week een half jaar oud geworden! *\o/*
Afbeelding

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:40

ik heb nu zulke roze miniraal steen hangen dus als ik zulke mineral bloc mini van 70 gr erbij hang dan hoef ik gaan apart maagkiezen meer te kopen? want in die gritsteen zit maagkiezen of koop ik beter alles apart?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:18

henst schreef:
ik heb nu zulke roze miniraal steen hangen dus als ik zulke mineral bloc mini van 70 gr erbij hang dan hoef ik gaan apart maagkiezen meer te kopen? want in die gritsteen zit maagkiezen of koop ik beter alles apart?

Goh, dat durf ik niet te zeggen. Ik heb grit, maagkiezel (in aparte bakjes) èn zo'n roos mineraalblokje en mijn 2 eten van alle 3. Dus ja ... ik laat het dan maar zo.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:18

henst schreef:

Goh, dat durf ik niet te zeggen. Ik heb grit, maagkiezel (in aparte bakjes) èn zo'n roos mineraalblokje en mijn 2 eten van alle 3. Dus ja ... ik laat het dan maar zo.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:19

Oepsie, dubbel gepost 8)7

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:20

Ooooh Cayenne, ze is prachtig geworden! Wie had dat op een bepaald moment durven hopen he!?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:25

Sorry, duurde even. Helaas met een bagger kwaliteit camera. Is even niet anders, mijn telefoon is niet in orde.. moet het doen met een leentoestel.

Afbeelding
Dit is hem dan (sorry dat het zolang duurde) mijn nieuwste vogel. Een jonge halsbandparkiet. Kiki begint de laatste dagen zijn stem te ontdekken, heel leuk om dat te aanschouwen. Probeerd geluiden na te doen uit de omgeving.
Afbeelding
HEEL KNAP! Hawking klimt helemaal zelf het speeltoestel in, loopt naar het touw, en klimt vervolgens zo hoog mogelijk. En dat met spreidvoetjes. Zo trots op wat hij allemaal gewoon nog kan.
Afbeelding
Dit is hem dan! Het speeltoestel. Hij zit vast aan het hok van Nikki. Iedereen speelt erop, het is dan altijd een gezellige boel op het speeltoestel. Alles zit gewoon door elkaar. Moet dan ook altijd lachen hoe Hawking denkt dat hij de halsbandparkieten aankan. Dus moet ik er wel bij zijn als hij los is.