Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:26

Morgen heb ik een (vrijblijvend) gesprek met iemand van een stichting. Maar stiekem ben ik geloof ik een beetje verliefd geworden op een hond.
Maar ik heb jonge kinderen, dus het is wel heel belangrijk dat een hond echt goed past in ons gezin.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:32

Spannend ! Succes en hopelijk past hij bij jullie !

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:40

Spannend! Succes :)

Frankie wordt 18 januari gecastreerd. Ook spannend. Vriendlief is erbij tot hij slaapt, ik kan dat niet met dieren. :o

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:30

Spannend, succes allebeide!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:31

Spannend, TinkerTreas!

Gisteren naar de Drunense Duinen:Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:33

Leuk zeg Fabster!
Wij hebben in de vakantie lekker veel boswandelingen gemaakt. En ik heb besloten dat ik wil starten met canicross met Tara. :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:08

Leuk! Loop je zelf al hard? Of is t een goed voornemen? :D

Ik heb ‘vroegah’ heel veel hardgelopen met Miep. Maar ik kreeg last van blessures die maar niet weg gingen. Dezelfde blessures waar ik altijd last van had met paardrijden, trouwens. Kwam ik er dit jaar achter (via de osteo) dat het iets anders was dan ik dacht en zij heeft t grotendeels opgelost. Maar nu is Miep oud en ik heb er geen zin meer in. Dus ZhuZhu mag gewoon mee aan t paard :+

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:12

Nee ik loop zelf niet hard, ik heb altijd gevoetbald. Maar afgelopen september kregen ik een gewrichtsontsteking in o.a. mijn beide knieën, waardoor ik nu al een tijdje niet meer heb gesport. Helaas bleef ik een hele tijd last van mij knieën houden, waardoor ik de voetbal trainingen niet op kon pakken.

Nu wil ik dus eerst beginnen met loop trainingen en conditie weer opbouwen, voor ik weer vol ga voetballen. En aangezien Tara haar energie ook wel kwijt wil (en wat vetjes) leek het me leuk om dan gezellig samen te gaan hardlopen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:46

Nou, het is ook gezellig. Als je een hond als Miep hebt, tenminste. Die kon los mee en langs de weg had ik haar aan een band om mijn middel. Maar Jenna had op een gegeven moment geen zin meer en die miest ik dus echt vooruit sleuren. Dat viel nogal tegen met een hond van 45 kilo :D .

ZhuZhu vindt dat hele meerennen maar raar. Aan het paard, maar ook aan de fiets en hardlopend. Alhoewel zij 15 km lachend doet, is ze heel zuinig met haar energie. Ze knalt niet de hele tijd heen en weer, zoals Miep dat deed. Maar Miep was ook wel adhd. Op vakantie had ik eens een kaartleesfoutje gemaakt en waren we 7 uur onderweg := . Iedereen was mie, maar Miep wou thuis nog wel even spelen in de rivier. Echt, die energie kon echt niet op. Dat heeft ook nadelen: niet lopen was een strontvervelende hond. Dat heeft ZhuZhu niet. Die kán wel, maar hóéft niet. Ook wel lekker :o

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:55

Leuk classic! :D

Frankie vindt het heel leuk om met ons te hardlopen (al doe ik dat niet als sport zeg maar, af en toe een stukje tijdens de wandeling :').) Igor snapt er niet zoveel van, die denkt dat we met hem spelen haha.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:21

Oh ken dat van niet moe te krijgen hond, dat had mijn vorige. Leuk samen fietsen, maar uiteindelijk hebben ze zi’n conditie dat het echt niet leuk meer is en hond altijd energie heeft voor 10. Deze is rustiger, maar goed ook want gekregen toen ik al ziek waszou sneu zijn als ze stuiterbal was met dtofsok van een baas, ze is gek op rennen in het bos maar ook op slapen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:35

Is inderdaad zo, Sjolvir. Alhoewel als ik met Miep flink had gelopen, was ze niet heel moe, maar wel rustig in huis. Ik ben met haar op speuren gegaan. Daar werd ze wel heel moe van. Vond ze ook superleuk. Én had veel voordelen. Mijn dochter was toen nog heel jong en ben haar 1 x op het strand kwijt geweest. Mijn hart stond stil, maar ik had Miep ‘zoek Hannah’ geleerd en ze was zo weer terecht. Ook een keer was de kat aangereden en weggeschoten in de bosjes. Niet meer te vinden. Even aan de kattenmand laten ruiken en de kat was ook zo weer terecht. Echt handig. Nu is ze dus stokoud en hele lange wandelingen zitten er niet meer in. Maar ze wíl nog wel veel! Dus dan laat ik haar koekjes zoeken. Ze is daar heel gedreven in.

Ik ben daar ook met ZhuZhu mee bezig geweest. Maar die heeft nogal een korte concentratieboog. Met alles trouwens. Balletje gooien, koekjes zoeken, oefeningen doen. Na een paar x vindt ze het wel mooi geweest. Alhoewel ze een prima neus heeft. Maar ze wil wel speuren wat zij wil speuren. Niet wat ik wil dat ze speurt. Maar wie weet ga ik nog eens zoiets doen. Met Miep heb ik ‘levende mensen’ (voor vermissingen) en ‘kadaver’ (bij aardbevingen enzo) gedaan. Levende mensen is heel leuk, maar tijdsintensief én je hebt altijd iemand nodig die een spoor wil uitzetten en verstoppen (en dus op lange/oude sporen (een) u(u)r(en) wil wachten). Kadaver kan je zelf even dien in je huis of achtertuin. Dat gaat op haar, nagels of andere (meer gore) dingen. Zal maar niet zeggen wat ik nog steeds in mijn vriezer heb liggen :+ .

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:41

Speuren lijkt mij ook echt leuk om te doen. Mijn trainer van vroeger geeft tegenwoordig ook speur lessen. Dus misschien kan ik weer bij hem gaan trainen tzt.

En canicross lijkt me ook leuk. Maar dan moet ik wel eerst behoorlijk wat aan mijn conditie doen :D

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:53

Tara kan niet los, dus die komt ook gewoon aan een heupgordel vast. Loop vermogen heeft ze wel en rennen vind ze ook geweldig!
Ik ben nu ook wel eens kleine stukjes met haar aan het hardlopen/joggen en dat doet ze prima. Loopt ook fijn op mijn tempo mee :D

Speuren lijkt mij ook geweldig! Zou ik ook graag eens met Tara proberen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:07

Ik heb altijd gezegd wil nog een keer speurhond opleiden, vorige was wel heel geschikt geweest, werkte graag, maar was cruising uche.. Stafford x mechelaar en kreeg hem ten tijde van de RAD wet, dus zinloze actie.
Met hond daarvoor wel gespeurd (IPO), vandaar dat mij dat altijd zo leuk heeft geleken.

Deze is totaal ongeschikt, met concnetratie van een garnaal, hi hi. Maar wel heel leif!!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:44

Mijn speurinstructeur leidde alles op. Ook stoffers (kleine harige hondjes). Maakte hem niet uit. Ik wou nl met Miep jachttraining gaan doen, maar dat kon alleen (toen) bij de rasvereniging. Aangezien zij ook een mix is (drent/dalmaat/lab), ging dat mooi niet door. Maar bij hem kon dat wel, speuren dan, geen jacht. Als de hond mee wou doen, vond hij t goed. Was erg leuk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:46

Ik zat toen met ras, dat als mensen daarbij na gingen denken dat gelazer op zou leveren, dus er maar van afgezien.

Murphey echt totaal ongeschikt, hihi, kan wel brokjes speuren onder omgekeerde bakjes, dat wel, dus ze is wel in iets geintresseerd, en kan ook wel wat.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:45

Ik heb vanavond een lang telefoon gesprek gehad met iemand van een stichting. Heel erg veel informatie gekregen, wat ik allemaal even moet laten bezinken.
En nog opties gehoord van honden die misschien ook wel geschikt zijn voor mij. Ik vond het in ieder geval een heel fijn gesprek. En ik heb voorlopig even genoeg om over na te denken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:11

Ik ben wel heel nieuwsgierig hoor, TinkerTreas!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:37

Fabster schreef:
Ik ben wel heel nieuwsgierig hoor, TinkerTreas!

Ik heb contact met dezelfde stichting als waar Zhu Zhu vandaan komt ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:36

Welke hond? Of wil je dat niet zeggen? Het is wel een hele fijne stichting, vind ik. Ik heb nog heel regelmatig contact. En er is ook een opvangadres bij mij in het dorp. Daar kom ik ook wel regelmatig lang (te paard en ZhuZhu mee). Heb die vrouw ook wel eens gesproken. Echt leuke mensen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:32

Fabster schreef:
Welke hond? Of wil je dat niet zeggen? Het is wel een hele fijne stichting, vind ik. Ik heb nog heel regelmatig contact. En er is ook een opvangadres bij mij in het dorp. Daar kom ik ook wel regelmatig lang (te paard en ZhuZhu mee). Heb die vrouw ook wel eens gesproken. Echt leuke mensen.

Ik vind Marlin erg leuk. Maar ik heb nog een paar suggesties gekregen die misschien nog wat beter in ons gezin passen. Dus ik ga me er nog rustig in verdiepen.
Marlin is vrij klein (rond de 10 kilo) en dat vind ik een mooi handzaam formaat. Maar met de kinderen is een wat grotere, maar rustigere hond misschien wel beter.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:17

Ik heb m even opgezocht. Leuk hondje inderdaad!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:51

TinkerTreas schreef:
Fabster schreef:

Ik vind Marlin erg leuk. Maar ik heb nog een paar suggesties gekregen die misschien nog wat beter in ons gezin passen. Dus ik ga me er nog rustig in verdiepen.
Marlin is vrij klein (rond de 10 kilo) en dat vind ik een mooi handzaam formaat. Maar met de kinderen is een wat grotere, maar rustigere hond misschien wel beter.

Spannend!!! Ben benieuwd met wie je uiteindelijk thuis komt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:07

Ik ook ;)
Mn dochter wil een chihuahua -O-
Gelukkig wordt het mijn hond en heeft ze 0,0 inspraak :D