Buiten ja, maar niet binnen in mijn huiskamer De buitencavia's eten nog vnl gras en 's nachts hooi en brokjes. Het binnenspul krijgt het meeste fruit/groente-afval.
Jeetje 1537 is wel heel veel! Haha, hier verschillend hoor, tussen de 800 en 1100 gram denk ik. De een is gewoonweg grover dan de ander gebouwd, al houd ik wel van een grote cavia. Bij mij allemaal US Teddy's, CH's waren hier ook iets groter, maar niet zo zwaar als de jouwe Lienepien95.
Ze zijn idd moeilijk als knuffel te handhaven. Maar hier als grasmaaiers zou moeten kunnen. Ik heb het alleen niet zo op bijters en die groten hebben ook grote tanden
Haha, dat zal idd! Heb ze zelf nooit gehad, maar hoor dat ze zo stressgevoelig zijn, dat ze letterlijk om de kleinste stress om kunnen vallen.. Volgens mij worden ze ook niet meer zoveel gefokt, zie ze nooit voorbij komen in ieder geval.
DubbelFun
Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-14 16:12
Omvallen zal wel meevallen Volwassen Cuy's kunnen niet rechtop staan om hooi uit een ruif te eten, daar zijn ze te zwaar voor. Volgens mij zijn er 2 fokkers in NL, maar je ziet ze idd zelden te koop staan.
Haha, ik bedoelde dat ze van veel stress plots dood kunnen gaan. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een fokster die ik ken heeft ze gehad. Haar man was een klus aan het doen in een schuur ernaast, 3 cuys weg. Een wapperende deur die niet goed sloot met slecht weer, 2 cuys weg. Geen idee of het echt zo is, maar de gedachte daar alleen al aan..
Volgens mij had die fokster dan een fokstal met een zwak hart (kan er genetisch ingeslopen zijn als je een ouderdier hebt en door fokt met diens nazaten).
MightyMike
Geplaatst: 21-11-14 16:41
Heb nog snel even gegoogled, maar idd worden ze wel als enorm stressvol omschreven. Oppakken en de kooi verschonen lees ik ergens kan teveel voor ze zijn.. Tja, wordt het lastig.. http://www.kleineknaagdieren.nl/artikelen/cavias/200501/