Nou gevonden alleen is hij te groot...ff zoeken hoe ik m kan verkleinen lol
Splash_
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-14 15:04
Oh GAIA, dat mandje is is toch wel erg leuk. En Rex is leuk hoe gaat het met Sjors, helemaal hersteld? Je hebt echt een heerlijk stel.
Nee giardia zijn parasieten, maar worden met een speciale wormenkuur behandeld. Maar ik ga een middel geven wat ze in Duitsland gebruiken, dat dood beiden giardia stammen in 1x en ben je veel sneller van die ellende af. Hopelijk komt het morgen binnen. En dan is het met Max 4 dagen gedaan.
Tilmar, wat een aap die Tijger, gelukkig kon je hem nog tegenhouden.
Loes, je bent op de goede weg maar zie ze nog niet. Je moet de direct link hebben van photobucket.
Splash, het mandje is echt heerlijk, zou er zo zelf in gaan liggen Past helaas niet, maar ziet er zoooo lekker uit, helemaal fluffy Sjors is helemaal hersteld, we hebben het pakje al na een paar dagen uitgedaan als we thuis waren. Ze bleef netjes van de hechtingen af. Rex is heel leuk en zo lief, echt een beetje een sulletje, maar ook echt een allemansvriendje Aha, en weer wat geleerd over Giardia. Hopelijk werkt dit snel! LoesLucky, wat een lekker wurmpje Dat hij maar snel nog groter mag worden!
Zojuist even met onze HTK poes naar de dierenarts geweest. Ze had een kras op haar neus, die werd in een paar dagen tijd steeds lelijker. Blijkt ze gewoon 40 gr koorts te hebben en uitgedroogd te zijn. Dat had ik toch niet verwacht... Nou ja, ze heeft wat vocht gehad, en een ab kuurtje. Pijnstiller had ik zelf nog, mag ze ook. Arm dier...Maar even extra knuffelen. Maar ik snap alleen niet waar het vandaan komt. Volgens de da kwam het niet door de neus. Daar was het niet erg genoeg voor. Heb de da ook meteen even laten kijken naar de melkkliertumor die ze heeft. We willen het haar eigenlijk niet meer aandoen om geopereerd te worden, maar zij adviseert toch om het te doen. Vooral omdat het een vrij simpele ingreep is. Nu twijfel ik weer. Poes is een stresskip en werd echt niet gelukkig van de vorige operatie. De kans dat er uitzaaiingen zitten is eigenlijk wel zeker. Dus het blijft een probleem. Wat zouden jullie doen?
Gaia
Geplaatst: 08-09-14 16:20
Nog even een fotootje van onze Poessie.
Kristie
Geplaatst: 08-09-14 16:48
Joolien schreef:
Ik zie ook geen foto.
Arme Klaaz, lag heerlijk te slapen of 2 kussentjes op de vensterbank, glijd ie er ineens vanaf. Arme vent.
Sushi heeft dat ook regelmatig, ligt ie op de bank te snurken valt hij er opeens af, de sukkel . En dan ook nog heel erg verontwaardigd kijken..
c_alsemgeest
Geplaatst: 08-09-14 17:14
Prrrr schreef:
Je hebt ze wel mooi schoon, trouwens!
Ja de truc is om ze zo min mogelijk te wassen Hoe vaker je wast hoe meer huidvet ze aan gaan maken. In het begin met afbouwen zijn ze even smoezelig maar daarna zijn en blijven ze veel schoner. Ik was ze een keer per 4 maanden ofzo.
GAIA, hm lastig dilemma.... Hoe oud is ze? Wat zegt de DA over uitzaaiingen? Zij vond het ondanks dat wel zinvol om te opereren? Ik zou denk ik even kijken of ze nu weer helemaal de oude wordt en nergens last meer van heeft, dan zou ik het denk ik zo laten. Jij kent haar het beste .....hopelijk knapt ze nu snel op met de ab en extra vocht.
Vega
Oh echt CA, misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Ze hebben hier beiden een hekel aan wassen en van Zwitsal krijgt Knox bultjes.
nee helemaal niet omdat het nog niet voor het komende jaar is
Gaia
Geplaatst: 08-09-14 18:45
Hihi, Sushi valt ook regelmatig van de bank alsemgeest, ik heb dan wel sphynxen, maar onze Rex (Devon) was toen hij jonger was ook altijd smoezelig. Hij was toen nog vrijwel kaal, maar later werd hij schoner (en ook hariger, daar kan het ook aan liggen ) Splash, Poes (ze heet eigenlijk Gaia, maar we noemen haar Poes ), is nu 13 jaar oud. Uitzaaiingen is vrijwel zeker, maar er is nu geen foto gemaakt. Het zal dus steeds weer terug komen. Waar is het eind dan, vraag ik me af. Iedere 1,5 jaar opereren vind ik zelf eigenlijk geen optie. Tessyke, lekkere eigenwijze kop heeft hij, he?
Splash, wij voeren graanvrije brokken. Ik maak een mengeling van 2 verschillende merken. En dat wissel ik dan met meerdere merken af. Ze houden van afwisselling Dus het is Orijen, Ancana, Applaws en Tast of the wild. Soms komt er iets nieuws uit wat ik dan probeer. Zo had ik laatst iets van Purizon. Vonden ze ook lekker.
Anoniem
Geplaatst: 08-09-14 18:48
Splash_ schreef:
Tessyke hebben jullie al een cattery of nestje op het oog?
En vraagje, wat voor brokken geven jullie de sphynxen en devons hier allemaal?
Ik gaf eerst indoor27 van rc maar vond ik toch te duur en te weinig vlees, geef nu iets anders, weet niet eens meer hoe t heet. Doet klaaz t goed op. Zal straks kijken hoe t heet.
Splash_
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-14 18:50
GAIA, dan zou ik haar ook niet meer opereren. Hopelijk is ze voor nu weer snel de oude
Van orijen baal ik dat het zo duur is, zou dat graag willen geven. Taste of the wild heb ik 2 jaar gegeven aan Texas en Chuck maar Texas at dat niet zo graag meer. Nu geef ik alle 3 cat lovers gold maar omdat Knox echt gevoelige darmen heeft hoop ik dat straks na die giardia ellende zijn ontlasting ook weer oke wordt, anders moet ik weer op zoek naar iets anders. Heb sowieso pro biotica voor hun darmpjes besteld.
Lees heel veel over carocroc lam en rijst bij sphynxen, maar dat zit vol graan. Zelfde als Royal canin, dat wil ik liever ook niet geven al staan ze bij de fokker allemaal op RC sensible 33.
Nou ja even afwachten, rauw voer ga ik echt niet voeren. Heb er nog trauma's van haha....
Gaia
Geplaatst: 08-09-14 19:03
Splash, Orijen eten ze hier het liefste, maar vanwege de prijs doe ik dat dus afwissellen. Ik bestel via http://www.food4pets.be, is de goedkoopste tot nu toe, en zeer betrouwbaar en snel! RC heb ik ook jaren gevoerd, maar nadat ik me erin ben gaan verdiepen, viel het me echt tegen. Carocroc kregen we mee van de fokster van Sjors, vonden ze erg lekker, maar vanwege de rijst blijf ik dat niet voeren. Wat voor trauma heb je opgelopen met vers voeren ?
Wat onze poes betreft, neig ik nog steeds naar niet opereren, maar idd eerst maar eens kijken hoe het gaat als ze zich weer beter voelt. Maar dat komt wel goed. Dank je voor je input!
Wil je ook evt wel een zakje opsturen om te proberen
tessyke
Geplaatst: 08-09-14 19:10
heel eigenwijze kop gaia, moest hem meteen aan mijn ventje laten zien en die vond hem prachtig!
13 jaar zou ik persoonlijk ook niet meer doen, uitzaaiingen zijn gewoon moeilijk volledig tegen te gaan.
Gaia
Geplaatst: 08-09-14 19:31
Tessyke, bedankt. Ben wel blij dat ik dus blijkbaar niet zo raar denk, ging me alweer schuldig voelen Ga het nog even verder laten bezinken.
Almo nature krijgt onze Sjors natvoer van. De legend versie, is ook graanvrij. Vind ze heerlijk! De rest trouwens ook, maar die hebben het niet nodig, Sjors moet nog steeds wat dikker worden, daar heeft de rest geen last van