Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:08

Mooooie foto s van ol!

Tsja ik ben waarsch een ander type :p maar heb dan ook een ander type hond waar ik veel waarde aan hecht dat het geen echte showhonden worden.. Wij lopen dus gewoon in casual, spijkerbroek, wandelschoenen etc :p ik wil wel eens een net jasje aan doen hoor maar mij zal je noooooiiittt in pak/mantelpak zien ;)

Ik kan nog niet echt wennen aan dat kleine hondje neej sorry haha geef mij ol maar

Neej

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:18

Eens hoor Es, ik vind 'm heel schattig en tis echt een stoertie maar ik heb ook liever een hond waar je iets mee kán :')

Een Beauce is ook geen showhond. Moet je niet willen ook. Tuurlijk, het kan prima naast elkaar, kijk naar Oll. Die loopt de ene dag pikzwart in het veld en wordt de volgende dag BOB en BIG :') Maar een Welsh in de ring is al heel gauw veel meer showhond dan een beauce, en ik vind ook dat je een beetje voor banketstaaf loopt in een mantelpakje naast een beauce :P Maar jij loopt toch ook altijd verzorgd in de ring, en dáár gaat t mij vnl om. In de groep stond zaterdag een vrouw met vettig slierterig haar, een trainingspak.. Net of ze die zo van de straat hadden geplukt. Dat vond ik gewoon zonde om te zien, ook al gáát het om de hond...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:23

Voor trainingspakken moet je weer bij ons zijn. :+

Nee, een mantelpakje naast een Beauce vind ik ook niet horen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:49

Nee precies! Al vind ik wel dat het eigenlijk niet moet uitmaken, maar er hangt een soort van traditie en ergens vind ik dat ook wel lollig :) Bij de staffords bv valt me altijd op dat je alles door elkaar ziet. Handler-meisjes in mantelpak, mannen in pak, én trainingspakken :')

Tis ook gewoon een beetje afhankelijk van wat je voor ras hebt én wat daar gebruikelijk is. Bij ons loopt iedereen er wel "netjes" bij, variërend van een mooie jeans en een colbertje tot aan mantelpakjes. En we hebben er een paar die met stoere laarzen (dubarry's) en tweed jasjes showen. Misstaat ook niet bij een jachthond eigenlijk :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:08

Nee, laarzen en een tweedjasje is ook netjes en weer passend bij het oorspronkelijke doel. :j

Wel jammer, we staan net niet in het clubblad. Nummer 1 t/m 3 staan er in en wij werden 4e. Hoewel we eigenlijk 3e hadden moeten eindigen, maar dat is een ander verhaal.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:52

Wij hebben gisteren de eerste ringtraining gehad bij steenhof stables in oirschot.

Boel deed t echt goed voor de eerste keer en man wat was t koud op t Buitenveld haha

Nu gaan we het weekend kijken in Eindhoven , gaan er meerder heen daar?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 16:12

Over kleding: bij de picards is mantelpak enzo niet verplicht/normaal. meeste mensen doen gewoon normale kleding maar wel verzorgd. ik had meestal een zwarte jeans en een zwart shirt met lange mouwen en mn haar in een staart. een keer niet, zou hem toen niet voorbrengen en moest toen in eens wel. Alleen de mensen die ingehuurd worden hebben meestal pak/mantelpak aangezien die ook honden voorbrengen waar dat normaal is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:16

Niet nee Renée en merel? He jammer ik wou net een mantelpakje aantrekken
Hahaha

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:01

Wie gaan er allemaal naar Groningen? :D

Wij hebben de gezusters Lily en Lois ingeschreven. Lois wordt voorgebracht door Priscilla en Lily doe ik zelf. Dat wordt drama want we hebben echt lang niet genoeg getraind met haar :') Maarja, we will see.

Lois is een flinke dame geworden en haar hoofd een stuk volwassener dan eerst, ook veel voller. Ben echt helemaal verliefd op haar <3 nu de keurmeester nog :')

Zag dat er 20 American Akita's zijn ingeschreven... dus concurrentie zal wel weer reuze zijn.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:55

succes alvast!!

wij gaan zondag naar Hoogstraten, onze 2e show :D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:13

ik ben op zaterdag in groningen, met Gizmo. Geen spanjaarden mee dit keer.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:04

Dat zijn flink wat akita's zeg!

Wij gaan niet trouwens, geen zin en veel te ver weg :P Ga van t weekend mss wel even kijken in Hoogstraten :D

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:45

rockey schreef:
nog een vraagje, showen jullie de hond zelf? zo ja, vanaf het begin al? en hebben jullie dit door middel van ringtraining geleerd? zijn jullie dan niet zenuwachtig? -O-

Ik show vanaf het begin af aan zelf en ook alle honden vanaf begin af aan zelf.
Ben op veel verschillende shows geweest, van clubmatches tot wereldshows en crufts en ben nog altijd even zenuwachtig :D maar heb deze spanning ook wel nodig denk ik.

Heb ook wel eens andere rassen voorgebracht, dat vond ik dan wel extra spannend omdat die net weer wat anders vragen als je eigen honden, en je de knoppen nog even moet ontdekken zeg maar

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:47

Hoogstraten ben ik gisteren geweest, 2 honden ingeschreven, uiteindelijk alleen de kampioensreu mee, de teef had een ontstoken oog :( ....maar ja gezondheid gaat voor. Reu overigens alleen een uitmuntend, kon de km niet overtuigen ;)

Volgend weekend ben ik in Groningen met een reu eerste keer veteranenklas en een baby voor de eerste keer.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:55

Voorlopig niks te showen dus ook geen shows. Afgezien van de clubmatch en Uden/Echt. Dat is gewoon een leuke show om heen te gaan :)

Over het ringtainen..
Ben werkelijk nog nooit op een ringtraining geweest. Bij mijn eerste showhondje heb ik haar wel van pup af aan in handen gehad. Bij mijn 2e showhondje niet. Die is toen ze bijna een jaar was uit Frankrijk naar Nederland gekomen. Het verschil kan ik nog steeds merken. Als ik met Wantula de ring in stap hoef ik niks te doen, ze weet wat er van haar word verwacht en ze loopt áltijd de sterren van de hemel. Terwijl het andere hondje iets meer aanmoediging nodig heeft.
Maar toch heb ik beide honden Nederlands kampioen geshowd zonder één ringtraining. :D
Nu is er weer een pupje, maar die is nog best jong dus hoeft nog niet zoveel mee :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:39

Ik ben ff wezen kijken in Hoogstraten zaterdag, ESS teefje van een vriendin BOB en Belgisch Kampioen, WSS reu van een vriendin beste reu en BOB en nu Internationaal, teefje van een andere vriendin helaas een ZG. Maar was wel een gezellige dag :)

Reu van een vriendinnetje had de BOB gister bij de Dalmaten zag ik op FB :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:49

wij waren ook in Hoogstraten gisteren, Boelie had veel belovend, hij was 2e van de baby Bullmastiffs. Wij waren tevreden! hij is nog iets terughoudend zo op show. al was dit natuurlijk ook pas de 2e keer. nu gaan we 8 maart naar de clubmatch in Asten en ga ik hem zelf showen :) ik wil het toch graag zelf gaan doen, lijkt me namelijk onwijs leuk met je eigen hond.

@ dalmarieke, netjes! en succes in groningen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:10

Ik heb ook nog nooit ringtraining gedaan (dat word ook niet echt gedaan bij ons ras, alleen de diehards ;) )
Voorlopig ook geen shows hier, wel druk met schapendrijven en eind mei onze eerste wedstrijd :) ik hoop deze zomer mijn hwt (herding working test) te halen en dan mag bisou in de werkhondenklasse :) zou leuk zijn op de kcm in september! Mama Jolie in kampioensklasse (en Hopenlijk heedt bisou daar ook haar punten voor) en bisou in de werkhonden klasse

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:11

Goed zo Rocky! Vaak zijn ze met een andere handler ook wat meer terughoudend :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:27

Leuk leuk allemaal :D

Donja in welke ring zit jij met Gizmo? En enig idee hoe laat je bent? Miss kom ik wel ff kijken, ben benieuwd naar hem!

Pff wij zijn wrs helemaal als laatst aan de beurt. Mja betekent wel uitslapen voor mij <3 12u pas aanwezig zijn lol...

Ik baal alleen zo van Lois haar 'trekje'... Zodra er een muur (of een muur van mensen langs de ring bijv) trekt ze zo erg naar binnen. Vandaag heb ik het vrij goed kunnen filmen op ring training. Priscilla heeft met haar getraind vandaag. Aan het eind van het filmpje zie je hoe ze perse niet die hoek in wil lopen (je ziet duidelijk weerstand) maar de bocht wil afsnijden. Zodra een hoek of rand gesloten is wil ze er uit de buurt blijven, alleen tijdens het lopen. Want zet ik haar daar neer of loop ik er rustig langs, dan is er geen probleem. Ze doet dit dus ook in de ring, maar niet in een lege ring waar niemand omheen staat, omdat die dan dus heel open is, en er als het ware geen muur/grens is :+ pfff ik zou niet weten wat de oorzaak is en hoe we het er uit krijgen. Tijdens het trainen al eens geprobeerd om haar rechts vast te houden zodat ze niet naar binnen kan trekken, maar dan gaat ze helemaal in de staak :') hebben jullie misschien ideeën?

Aan het eind van de ring training ging het overigens een stuk beter, toen liep ze niet voorop maar achter een andere hond aan. Misschien dat ze zich er dan niet zo op focust?

Baal er wel van want ze kan echt prima lopen, echter met een beetje een kleine en drukke ring toont ze dat dus totaal niet...

Hier het filmpje:
http://youtu.be/q4YZRJo7laM

Dit is dan bij een driehoekje waar ze recht op de muur af moet lopen, maar ze doet het ook (vooral in die bocht langs de spiegel) bij het lopen van een rondje.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:32

Ring 6, tijd staat nu op 11.50. Er lopen 2 carpatins, Gizmo is jeugdreu (en een echte knuffel ) en er loopt nog een open klas teefje (iets minder open/ vriendelijk)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:34

Oh Nice! Als ik er dan al ben kom ik even kijken :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:47

Onzekerheid thesserd, ze vind het denk ik te krap, te druk etc

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:44

essiesilly schreef:
Onzekerheid thesserd, ze vind het denk ik te krap, te druk etc

Maar als ik er gewoon heen loop als we daar bijv. even moeten wachten is er geen probleem. Kan haar vlak tegen muren aan zetten, maakt haar niks uit :')

Op een show kan ik me die onzekerheid beter voorstellen, echter is Lois wel het type hond die iedereen leuk vind en overal tegenop springt zonder dat daar om gevraagd wordt :+ ze lijkt dus totaal niet onzeker

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:05

Ja hoor ook dat kan onzekerheid zijn ;) (veel aandacht van anderen willen, vind mij lief vind mij lief!) heel herkenbaar ;)

Als jij daar gewoon heen loopt is het tempo anders? En waarsch gedraag jij je ook anders
Mijn hond trainde ik gehoorzaamheid, luisterde zoooo goed! Tot ik op de hondenschool begon waar ze een kleine binnen ruimte hadden, ze begon steeds slechter te luisteren.
Het was puur onzekerheid door de krappe heel geluidsgevoelige ruimte. Later kreeg ik het zelfde benauwde gevoel als mijn hond en wist ik waarom ze zich zo af ging sluiten